Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

God morgen gitt!

Har snytt ut den sedvanlige ladningen med gulaktig gørr og dermed er alt som vanlig og dagen i gang :ler:

:kaffekopp:

God morgen, tiger'n!

Hvordan har pusen det? Stiv etter gårsdagens yoga?

Jeg må med skam å melde bare røpe at jeg ikke gikk på yoga i går. Jeg orket ikke :flau: Jeg skulle fått mens i går og er som en middels zeppeliner i kroppen. Altså oppblåst til maks og øm og vond... Så jeg feiga ut og dro hjem til middag istedet.

Bonusen var at jeg fikk med meg litt dramatikk på hjemmebane, for jammen kom det plutselig brannbil, politi og ambulanse på en gang og ble et sabla oppstyr rett utenfor i går - og det viste seg å være dama i naboleiligheten som tydeligvis hadde svidd middagen, røykt på senga eller noe :overrasket: Det veltet i allefall røyk ut av vinduet og var fullt liv.

Middagen ble litt kald, men vi fikk da med oss litt action :ler:

Så var vi avgårde og så på russebussen til dattera til kjæresten. Ganske festlig og jeg tok massevis av bilder av dem, men jammen er jeg glad jeg ikke er russ i dag - så dyrt og så mye styr. Ja, ja...

Har egentlig løst mange verdensproblemer etter/under/iløpet av noen vinflaskekonsumering.... :plystre::nigo:

Menneh - ble dere enige om noe, foruten om å gå i banken?

Man løser jo noen verdensproblemer ja, men samtidig kommer jammen lettere konflikter og sårhet opp til overflaten også - og det i litt usaklige former også :sjenert:

Vi ble ikke enige om noe - det er jo nettopp det - vi må i banken før vi kan bli enige om hva vi skal gjøre, for det er såpass mange valgmuligheter ute og går her. Vi må ha hjelp til å finne ut hva som er det beste alternativet, rett og slett.

Men det vi fikk orden på var at det finnes andre muligheter enn akkurat den ene jeg har sett. Det var bra.

Drikker litt ekstra :kaffekopp: i dag. Da vi la oss i går så parkerte det en russebuss inne i skogen bak blokka og satte i gang med dunke-dunk og fest.. Hjeelp :kjefte:

Jeg er faktisk usikker på om de ble jaget og musikken forsvant eller om jeg sovnet, men jeg sovnet da tilslutt.

I dag vurderer jeg å gå på konsert. Festlig fyr med morsomme plater som har konsert i dag - kjedelig at det er midt i uka, men det er jo forjævlig å gå glipp av konserter man har lyst til å gå på også - bare fordi den er midt i uka.

Vi får se.

Mer :kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Action i storbyen, skjønner jeg. :ler:

Det er da greit at rusk og rask kommer fram i vinmarinert tilstand, så kan en ta tak i det og ordne opp når man er blitt klar i toppen igjen. Håper dere finner en løsning begge kan leve med :)

Skrevet

Action i storbyen, skjønner jeg. :ler:

Det er da greit at rusk og rask kommer fram i vinmarinert tilstand, så kan en ta tak i det og ordne opp når man er blitt klar i toppen igjen. Håper dere finner en løsning begge kan leve med :)

Action i massevis ja :ler:

Og den som tror at storbyen ikke er bygda tar grundig feil, for det hang folk av balkonger og på gata over det hele - minst like nysgjerrige som enhver bygd ville vært :nigo: Litt gøy egentlig.

Je jeg tror vi skal klare det.

Saken er jo at vi har hver vår bolig som er verdt omtrent like mye og vi har omtrent like mye gjeld på de respektive. Jeg har trodd at om vi skal kunne få noe lån sammen så må jeg selge huset mitt - enten helt eller delt.

Så har jeg slitt med samvittighet for å selge huset pga datteren, som jeg tror vil ta det litt tungt, og samvittighet overfor kjæresten fordi om jeg går inn i en sånn halvvegsordning som jeg ahr snakket om før så har jeg ikek mulighet til å bidra med så mye som jeg ville om jeg solgte hele - MEN i vintilstand kom det nå frem - fra kompisen - at det kan være mulighet for å beholdet huset i allefall noen år til og leie det ut og likevel få lån. Og da er det jo mange mulige løsninger:

Leie ut mitt, selge hans og kjøpe - leie ut mitt, leie ut hans og kjøpe, selge begge og kjøpe osv osv osv.. dermed fikk jeg mye større perspektiv på det og følte meg slett ikke så klemt mellom barken og veden og stengt inne av hensyn til den ene eller andre.

Altså finner vi nok en løsning.

Vet bare ikke hva enda.

Skrevet

Flere muligheter for å ordne ting greit her ser det ut til! :klemmer:

Krysser fingrene for dere, og håper virkelig det løser seg greit!

Og du? Jeg synes det høres fornuftig ut at du ikke gikk på yoga i går jeg :jepp:

Skrevet

Puh.... da har jeg betalt alt av utestående helvetes regninger. Alt av utsatte regninger og til og med noe etterslep på studieturen til datteren for ett år siden :roll:

Da er det akkurat penger igjen til sykkel og husleie til kjæresten, og hudpleie i dag og kanskje noen flere klær. Har gitt datteren noen lapper til russefeiring også da.

Ikke rart penge flyr fort unna når det er så mye å bruke dem på altså! :overrasket:

Skrevet

Rart hvor mye det er å bruke penger på gitt... *har også betalt regninger i dag* :sukk:

Men-men, det er vel resultatet av at vi faktisk har et liv. :jepp:

Skrevet

Rart hvor mye det er å bruke penger på gitt... *har også betalt regninger i dag* :sukk:

Men-men, det er vel resultatet av at vi faktisk har et liv. :jepp:

Det var den aller mest positive tolkningen av regninger som jeg har hørt ever - takk! :hug:

• Liker 1
Skrevet

Jeg venter et ras med regninger... Og har akkurat økt lånet til bristepunktet. Er i grunn glad for at storbyweekend allerede er bestilt (og delvis betalt) ellers hadde jeg aldri kommet meg avsted...

:troest:

Skrevet

God morgen!

I dag har jeg bare ett mål og det er å holde meg våken til middag :nigo: Det burde være overkommelig?

Dro på konsert i går - veldig, veldig bra (Loudon Wainwright III - søk opp ham og gjerne sangen "Dead man", "Heaven" og "Unfriendly Skies" på youtube om du er interessert i å høre ham. Morsom mann!!).

Men drawbacket med å gå på konsert er jo at det blir sabla seint og jeg må si jeg merket det godt da jeg våknet/ble vekket av klokka i dag. Ls meg ett og var oppe igjen halv sju - og nå dunker hodet. Men det er jo verdt det. Uten tvil.

Litt stolt av meg selv, for dette var en ting jeg sverget for meg selv at jeg skulle bli flinkere til. Skal det væer noe poeng i å bo i Oslo, nær konserter og andre ting, så må man jo bruke det - og nå har jeg faktisk gått på konsert og hygget meg svært. Flinke meg :jepp:

Heldigvis har det gått "hull på meg" også, så nå begynner jeg langsomt å bli både tynnere og smartere igjen ettersom blodet begynner å "drain out" av meg :fnise:

Tror ikke det blir noe yoga på i dag heller - kanskje jeg tar meg en tur ut og kikker på sykkel, rett og slett? Får se på det. Setter av kvelden til fjørpuss og pleie - og fred i sofakroken.

Nå må jeg ha mer :kaffekopp:

Skrevet

Hvilken sykkel har du sett deg ut da? Sånn feinschmecker sak til 30 tusen eeeeeller, litt mer normal til rundt 4-5 tusen :)

Skrevet

Hvilken sykkel har du sett deg ut da? Sånn feinschmecker sak til 30 tusen eeeeeller, litt mer normal til rundt 4-5 tusen :)

Alternativ to ja :ler:

Ser jeg ut som jeg er lagd av penger :nigo:

Gjest Purple Haze
Skrevet

:vinke:

Har du kjøpt sykkel? *spent*

Ellers så er jeg ikke det minste forundret over at pengene ser ut til å ha vinger. Når en har to boplasser, barn og ellers faste utgifter, er det nok av hull å putte penga i!

Konsert hørtes kjempebra ut! Enig i at en må benytte de tilbudene som faktisk er i byen når man bor der :)

Ha en fin kveld!

Skrevet

God morgen!

Nei jeg har ikke kjøpt sykkel - satser på å få det gjort i morgen i fred og ro, og prøvesykle jobbdistansen i helga. Gleder meg!

I går, derimot, endte jeg med å gå på en "wild goose chase" etter Husfliden :roll:

Bestemte meg for å gå og kikke på bunadstøvler, som jeg har vurdert å kjøpe meg, og lette opp adressa til Husfliden her i Oslo. Jadda, etter jobben tråkekt jeg trøstig i veg opp dit - fant det - og på døra sto det en lapp med "Flyttet til Glassmagasinet". Det vil si at jeg måtte gå ca like langt tilbake som jeg alt hadde tilbakelagt :ler: og da ga jeg blaffen - fant nærmest t-banestasjon og dro hjem. Svett og litt irritabel :fnise:

Kom meg hjem til laksemiddag - I :hjerte: it - og en lag og god dusj. Pusset negler og lakket og rigget meg til i sofaen med selvangivelse og papirer. Phu... men jeg fikk da levert på et par timer og det føles bra. Litt usikker på om jeg dokumenterte utgifter godt nok, for jeg la ved kontoutskrifter som viste trekk for husleie betalt til kjæresten - men bare for to av månedene (for jeg orket ikke lete frem alle :sjenert: ), men ba dem kontakte om de trengte mer. Og da håper jeg at jeg har gjort det meste rett :overrasket:

Hater selvangivele - blir paranoid og får helt fnatt!

Har jeg regnet riktig, som jeg tror, skal jeg ha igjen sabla mye penger - så jeg krysser fingrene. Fytte! Det vil jammen meg veie opp en hel del for den håpløse økonomien i vinter altså.

I så fall skal jeg jammen kjøpe meg bunadslue også, og da begynner det virkelig å bli svung på antrekket! :jepp:

Så utrolig trøtt i dag.. Tror det er etterslep fra onsdagskvelden OG pollen i enorme mengder. Føler meg helt fjern her... Har selvsagt et tre timers møte på slutten av dagen i dag også, men det haster forsåvidt ikke å komme hjem så tidlig heller da - det er bare godt :ler:

Mer :kaffekopp: kanskje?

Skrevet

Sabla mye igjen på skatten høres jo helt genialt ut! Krysser fingrene for at du har regnet riktig, og at de godtar alle endringene :jepp:

Trøtt i dag jeg også, men langt fra så skutt som tiger'n høres ut til. Men mandag, da LOVER jeg at jeg kommer til å være totalvrak (eller kanskje ikke, med pc'en på fanget fra sofakroken? :nigo: ). It takes on (Solberg-engelsk?), men det er vel verdt det innimellom. Moro å få med seg konserter når det skjer litt! Skulle ønske det skjedde enda litt mer på konsertfronten her (gjerne litt mer kjente ting og tang, som denne fuggel'n henger seg på), blir litt smålangt å kjøre østover. Men jeg gjør det jo gjerne også da :nigo:

Mat snart kanskje? :klo:

Skrevet (endret)

Ja, ja - da har jeg vært ute og handlet meg skikkelig bunadsstøvler fra Klaveness gitt - de kostet 1600, - men det er de jammen verdt. Nydelig skinn og virkelig fine sko! Gleder meg til å bruke dem på 17. mai (og regner med å bruke dem et par dager før det så jeg kan få gått dem skikkelig til).

Men fine er de og de passer så veldig godt til bunaden min (den nederste av disse som er avbildet her er ganske lik min, men min har grønn stakk - du finner tre varianter av den i denne kavalkaden også).

Konserter veldig gøy - enig med deg fuggel'n - og det har blitt noe helt annet og mye mindre krevende nå som jeg bor litt lettvintere til enn før.

Endret av Suzy
Skrevet

Nå skal vi ut på sykkeljakt snart :jepp:

Gleder meg!

Skrevet

Lykke til!

Håper dere "feller" en finfin sykkel! :ler:

Og NYT helgen! :klemmer:

Skrevet

Juuhu!!! Jeg har kjøpt meg sykkel :hoppendeglad:

Kjempefornøyd er jeg - en Diamant - riktignok ikke akkurat denne, men den som heter Union 30 (men den fant jeg ikke på nett).

Har syklet den hjem fra butikken og ble svett og sliten som bare det (formen er helt ræva!), men det er helt greit. Jeg skal jo bli i bedre form - det er hele poenget.

De justerte og fikset for meg med en gang og alt var topp, men jeg må nok justere litt etter, for jeg kjente når jeg syklet at setet er litt for lavt for meg. Må ha det et knøttehakk høyere så jeg kan få bedre tråkk. Men ellers var den suveren!

Nå gleder jeg meg til tirsdag for da får jeg syklet på jobb for første gang!

Skrevet

Gratulerer med ny sykkel!!! :bolledeig:

Skrevet

Gratulerer med ny sykkel! :jepp:

Og hei - lenge siden sist! :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...