Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du ikke hørt om "kålrot i heis" Scorpis? :daane: Hva med tranheis da? :klo: Noen typer mat går rett i heisen hos meg.. Pinnekjøtt også (spesielt dersom det er skikkelig sauesmak...). Går rundt med ullsmak i halsen i lang tid etterpå :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går kålrota ned på høykant fortsatt, men tror ikek jeg kan spise en slik en hver dag. Da blir jeg lei :ler:

En kilo gulerøtter i morgen kanskje?

:fnise:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Visste ikke at du er allergisk mot paranøtter! Hadde jo ikke akkurat foreslått det om jeg visste at du ble så dårlig av det :daane:

Kos deg med kålrot og gulrot du ;)

Skrevet

Det er når du går over til pepperrot og ingefærrot i kilovis at jeg kanskje begynner å lure litt :klo:

Skrevet

God morgen damer!

Visste ikke at du er allergisk mot paranøtter! Hadde jo ikke akkurat foreslått det om jeg visste at du ble så dårlig av det :daane:

Kos deg med kålrot og gulrot du ;)

Nei, åssen kunne vel du vite det.

Jeg spiste en nøtt da jeg var på besøk i USA i 88 og ble liggende i nesten ei uke. Alt hovnet opp - inkludert tunga og halsen, så jeg klarte ikke snakke eller svlege mitt eget spytt. Det var helt grusomt.

Holder meg veldig langt unna dem, for å si det sånn...

Det er når du går over til pepperrot og ingefærrot i kilovis at jeg kanskje begynner å lure litt :klo:

:overrasket: Lurer på hva virkningen av det ville blitt - maks utrensing...? :vetikke::ler:

I dag ligger det en kilo gulerøtter på pulten min i allefall. Så da er det dagens snacksposjon :nigo:

Bakgrunnen for grønnsaksstuntet er som sagt venninnepraten om mat og mellommål. Jeg sliter nemlig med at jeg er sulten mer eller mindre konstant. Det eneste som har klart å ta knekken på det er lavkarboen, men jeg har mer eller mindre gitt opp å klare å integrere det i livet mitt nå.

Vel, denne venninna har gått Grethe Roede og menet at nå som stoffskifte og alt var rett så burde jeg prøve det og da kom jeg sikkert til å gå ned. Jeg er litt mer usikker på det, men som et eksperiment tenkte jeg at jeg skulle forsøke å justere inntaket til omtrent så mye som hun hadde blitt anbefalt å ligge på (vi er ikke så ulike i størrelse). Vi var nemlig litt uenige i om det var mulig eller ei - jeg syns det virker lite og hun mente det var passe... så får vi se da. I går hadde jeg ikke sjans. Selv med frukt og grønt i bøttevis hele dagen havnet jeg tilslutt mye høyere enn jeg skulle - så jeg er spent på dagen i dag. Vi får se.

Men nok om slikt.

I dag er jeg rett og slett lemster i skrotten - igjen - etter gårsdagens yoga. Skjønner ikke at det er mulig å bli støl alltid - Og jeg mener alltid - av den yogaen. Det er den tøffeste treningsformen jeg har vært borti. Fantastisk. Og når jeg kjenner det slik i kroppen etter hver gang må jeg innrømme at jeg tror det virker også.

I dag skal jeg avgårde igjen. Kjæresten jobber ekstra denne uka, så da er det ikke noen grunn til å skynde seg hjem igrunnen.

Litt mer :kaffekopp: nå kanskje?

En dag nærmere lønn også... :roll:

Gjest Purple Haze
Skrevet

:vinke:

Den nøtteallergien høres jo skikkelig dramatisk ut! Skjønner godt at det var en grusom opplevelse å reagere så voldsomt på en nøtt altså!

Nå som jeg er skikkelig flink med maten, og lever godt lavkarbo, er jeg aldri sulten, og vekta kryper nedover. Det går sakte, men ned er ned!

Skjønner at du syns det er vanskelig å leve lavkarbo når samboer har ansvar for handling og matlaging. En forventer ikke at andre skal tilpasse seg i så stor grad som lavkarbo faktisk er.

At du blir støl av yoga syns jeg ikke er så rart. Hadde en yogatime en gang for noen år tilbake, og var helt lemster i flere dager etterpå. For ikke å snakke om at jeg holdt på å sovne på jobb etter den timen :daane:

Ha en fortsatt fin tirsdag, Suzy :)

Skrevet

ÅÅÅåhhh .. jeg er så ufokusert i dag! :sur:

Neida det er ikke så rart å bli støl av yoga isolert sett, men når man går så mye som jeg gjør syns jeg nesten det er mystisk at jeg blir nesten like ille hver eneste gang.

Vi gjør jo mye av de samme stillingene gang etter gang, men selvsagt er det gjerne ulikt fokus (i går var det brystkassa og plassering av den f.eks) og da jobber man jo hardere med det en har fokus på - men likevel...

Jeg er heller ikke sulten på lavkarbo. Hadde jeg greid det hadde jeg jaggu holdt meg på det :roll:

Skrevet

Har du ikke hørt om "kålrot i heis" Scorpis? :daane: Hva med tranheis da? :klo: Noen typer mat går rett i heisen hos meg.. Pinnekjøtt også (spesielt dersom det er skikkelig sauesmak...). Går rundt med ullsmak i halsen i lang tid etterpå :fnise:

Jooooda, å rape tran lenge etter at man har tatt en slurk har jeg såvisst hørt om. Men kålrot har jeg ikke hørt om. Hvis jeg har spist litt for krydra mat og får tegn til halsbrann spiser jeg kålrot for å motvirke det. Funker som bare rakkern :)

Skrevet

Mårnings tigern! :kaffekopp:

Halvveis i uka! :hoppendeglad: Vil ha helg!!

Alt bra?

Skrevet

God onsdagsmorgen.

Så trøtt i dag igjen enda jeg sovnet halv elleve i går også. Merkelig... Kjæresten har jobbet mye ekstra i det siste og i går sovnet han på sofaen halv ti. Vekket ham klokka ti og foreslo at han kunen gå inn og legge seg i senga istedet og det gjorde han :ler: Helt nedsnødd :fnise:

Jeg er sliten i kroppen etter to dager med harde yogatimer. Har ikke bestemt meg for om jeg skal gå i kveld. Blir innmari sent hjemm eigjen, men det hadde vært deilig for nå blir det pause hele påsken (stengt) og da kan man vel like godt lite seg helt ut på forhånd? ;)

Uansett skal jeg på fotspa etter jobben :ler:

Jeg fikk jo en sånn deal på mail som gjorde at jeg klippet meg hos Cosmo Beauty for 500 kroner (veldig billig!) og nå var det 250 kroner for 80 minutters fotspa på en salong på Majorstua. Dette får jeg: "Fotspa for tørre vinterføtter. Fjerning av hard hud, klipp, fil av negler, stell av neglebånd og brusende mineralfotbad for å rengjøre/fjerne ubehagelig lukt. Rørsukkerbasert varmende fotskrubb etterfulgt med vulkansk gjørmebasert fotmaske. Behandlingen avsluttes med fot massasje og parafinvoks."

Høres ekstremt deilig ut!

Så får vi se om jeg føler for å finne meg noe å spise et eller annet sted og gå på yoga etter det. Jeg venter med å bestemme meg, tror jeg.

Håh.. mer kaffe... :kaffekopp:

Skrevet

250 kroner for det der??? Hvordan får du det til?

Jeg blir jo GRØNN av misunnelse av mindre! Høres helt fantastisk ut! Mine føtter har knapt opplevd en fuktighetskrem, så de hadde vel fått sjokk... Får unne meg et fotbad til helga, så holder vel det et års tid til tenker jeg :fnise: Burde være sånne tilbud her også... :jepp:

Skrevet

:kaffekopp: *fyller på koppen din*

Fotspa høres deilig ut. Kanskje jeg burde prøve å finne tid til litt fotpleie (hjemmespa) før jeg drar på hyttetur. Det hadde vært godt for en sliten skrott. :jepp:

Skrevet

Burde være sånne tilbud her også... :jepp:

Se på FB-veggen din nå ;)

Skrevet

Nice! :nigo:

:jepp: Jeg har i allefall hatt god nytte av dem - og jeg plukker jo bare de som angår meg og som jeg kan ha nytte av. Syns det er en ok måte å bli kjent med ulike tilbydere også (ettersom jeg ikek er så kjent her enda).

Veldig spent på i dag i allefall.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hei :)

Nyt fotspa i dag! Det hørtes bare deilig ut, og noe en travende førskolelærer kunne ha godt av. Du har ikke en slik link til noe sånn her i byen da? :sjenert:

Ha en fin kveld, Suzy :)

Skrevet

Hei :)

Nyt fotspa i dag! Det hørtes bare deilig ut, og noe en travende førskolelærer kunne ha godt av. Du har ikke en slik link til noe sånn her i byen da? :sjenert:

Ha en fin kveld, Suzy :)

Du har PM... :nigo:

Skrevet

Takker og bukker, Skravla :nigo:

Ikke dumt massasjetilbud i din by da :wow:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det så temmelig deilig ut det, gitt. Tror jeg må benytte meg av det :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...