Gjest Purple Haze Skrevet 7. april 2011 #6381 Skrevet 7. april 2011 Jeg lurte også på den FB-statusen, og trodde du hadde opplevd noe dramatisk! Det var jo trist det som var bakgrunnen, men jeg ble nesten redd det hadde tilstøtt deg noe. Skrekk og gru! Ser forøvrig at du og kjæresten hadde en herlig onsdags ettermiddag. Utrolig hvor koselig husvask kan være når en deler det med noen
Suzy Skrevet 8. april 2011 Forfatter #6382 Skrevet 8. april 2011 God morgen KG-damer! Ja da var jeg her igjen da... Det ble middag med bestekusina og venninna i går og det var skikkelig trivelig. Var hjemme rundt halv åtte, slang meg gjennom dusjen og deretter vasket jeg over badet og la på rent på senga der hjemmevenninna skal bo til natta. I dag får jeg nemlig endelig besøk hjemmefra. God venninne som har kjent meg siden barndommen og som jeg gleder meg til å ha på visitt. Hun blir til i morgen ettermiddag, men kunne ikke bli til søndag dessverre. Litt kjedelig, men da får hun bare komme igjen en annen gang da - og helst snart. Ser forøvrig at du og kjæresten hadde en herlig onsdags ettermiddag. Utrolig hvor koselig husvask kan være når en deler det med noen Ja, ikke sant! Jeg opplever en helt ny verden, må jeg innrømme. En verden der han tar like stort ansvar og like mye interesse i hus og hjem som meg. Det er helt utrolig - og veldig koselig. Alt blir jo morsommere og lettere når man gjør det sammen. Fredag i dag også! Våknet helt fortumlet over at det alt var morgen i dag. Sover så utrolig tungt. Men i går stappet jeg innpå med allergitablett, så kanskje det har innvrikning. Med sol og litt vind i går så begynte øynene å klø skikkelig, så nå er det på tide med medisinering gitt... Nei.. litt kanskje...?
MarianneE Skrevet 8. april 2011 #6383 Skrevet 8. april 2011 Får vondt i det meste bare ved å se bildet jo! Og rattata vil ikke heves fra underlaget... Klarer ikke komme opp i "sykling" heller, og langt mindre legge føttene bak hodet (som det hender vi liksom skal gjøre). Jeg ligger der og strever med å løfte baken 2 cm over bakkenivå. Usj! Virkelig imponert, Suzy! Jeg får heller ikke rompa opp fra underlaget uten og bruke en vegg og støtte beina mot. Godt og ikke være alene om det gitt...
Suzy Skrevet 8. april 2011 Forfatter #6384 Skrevet 8. april 2011 (endret) Jeg er ifølge instruktøren (jeg demonstrerte samme stilling for klassen i går) fleksibel i skuldrene. Begrensingene ligger ofte ikke der man tror - det er ikke rumpa som er for tung, men farten er for liten eller skuldrene for stive, ELLER man spenner seg og holder igjen Forøvrig er denne her betraktelig verre enn skulderstående - karnapidasana - det er en stilling man går inn i etter skulderstående og etter halasana (plogen). Endret 8. april 2011 av Suzy
Sauen Shaun Skrevet 8. april 2011 #6385 Skrevet 8. april 2011 de øvelsene der skal ihvertfall ikke jeg prøve meg på. Altså, jeg bruker noen enkle yogaøvelser jeg også. Har en dvd jeg har lånt av Daria. Men det er kun de enkleste øvelsene for nybegynnere jeg tør prøve meg på. Jeg hører det knekker i ryggen bare ved å tenke på de øvelsene du viser fram... God morgen forresten!
Roadrunner Skrevet 8. april 2011 #6386 Skrevet 8. april 2011 Jeg får heller ikke rompa opp fra underlaget uten og bruke en vegg og støtte beina mot. Godt og ikke være alene om det gitt... Takk! Føles faktisk mye bedre å vite at vi er fler enn 1 som sliter med akkurat det der... Men bruke en vegg? Hvordan gjør du det da? Jeg er ifølge instruktøren (jeg demonstrerte samme stilling for klassen i går) fleksibel i skuldrene. Begrensingene ligger ofte ikke der man tror - det er ikke rumpa som er for tung, men farten er for liten eller skuldrene for stive, ELLER man spenner seg og holder igjen Forøvrig er denne her betraktelig verre enn skulderstående - karnapidasana - det er en stilling man går inn i etter skulderstående og etter halasana (plogen). Hos meg tror jeg du kan krysse av for følgende: - rumpa for tung (trenger ingen øvelse for å fortelle meg det...) - farten for liten (måtte vel brutt lydmuren for å nærme meg...) - skuldrene (og resten av skrotten) for stiv - spenner seg og holder igjen (oh yes - garantert) Men jeg er i grunn VELDIG fornøyd med at jeg klarer å få fingertuppene i gulvet (med strake bein) etter en yogaøkt, normalt kommer jeg såvidt forbi knærne. Så det hjelper! de øvelsene der skal ihvertfall ikke jeg prøve meg på. Altså, jeg bruker noen enkle yogaøvelser jeg også. Har en dvd jeg har lånt av Daria. Men det er kun de enkleste øvelsene for nybegynnere jeg tør prøve meg på. Jeg hører det knekker i ryggen bare ved å tenke på de øvelsene du viser fram... God morgen forresten! De øvelsene der hører hjemme i en tortur-sammenheng spør du meg. Altså, jeg er ingen pappkartong heller: Skyll, brett og STAPP
Suzy Skrevet 8. april 2011 Forfatter #6387 Skrevet 8. april 2011 Dere altså!! Skyll, brett og stapp Det er slettes ikke så galt som det ser ut - disse øvelsene gjøres i Iyengaryoga med støtte og oppbygging under nakken blant annet, så man ikke skader seg eller belaster galt (og selvsagt får litt hjelp). Og det viktigste er at man ikke gjør noe før man er klar for det og har øvd lenge. Og RR å få fingrene nedi etter en økt er bra gjort - det tyder på at du kan komme ned bare du strekker litt hver gang du er varm f.eks
Suzy Skrevet 8. april 2011 Forfatter #6388 Skrevet 8. april 2011 Nei nå skal jeg jammen meg ned og plukke opp venninna mi på bussen, så nå tar jeg helg
Sauen Shaun Skrevet 8. april 2011 #6389 Skrevet 8. april 2011 God helg. Kos deg sammen med venninna di!
Gjest Purple Haze Skrevet 8. april 2011 #6390 Skrevet 8. april 2011 Kos deg masse med venninna, og ha en riktig god helg!
Suzy Skrevet 10. april 2011 Forfatter #6391 Skrevet 10. april 2011 God formiddag! Vaskemaskina går, kjæresten er avgårde på en privatjobb og jeg skal snart hoppe i dusjen og pusse over pelsen (evt få vekk pelsen) Kjempekoselig besøk av venninna mi fra fredag til lørdag - altfor kort besøk, så klart, men utrolig koselig uansett. Gårkvelden var rolig, hadde flydd byen rundt på handletur hele dagen og det var godt å være hjemme med kjæresten. I dag skal vi på middag hos søstera til kjæresten. Trivelig. Derav oppussinga av skrotten Litt mer nå, så skal jeg begynne å virke.
Gjest Purple Haze Skrevet 10. april 2011 #6392 Skrevet 10. april 2011 Høres ut som en deilig søndag, Suzy! Kos deg og slapp av Godt å lade opp til ny uke med en rolig helg. Så bra at det ble en vellykket venninnehelg
Scorpina Skrevet 10. april 2011 #6393 Skrevet 10. april 2011 Får helt vondt i stortåa av å se på de der yogastillingene. Skyll-brett-og-stapp? Huh....her hadde det bare funka med skyll----og-hiv-på-dunga
Roadrunner Skrevet 10. april 2011 #6394 Skrevet 10. april 2011 Høres ut som en superkoselig helg! Venninnebesøk gjør godt altså! Her blir det pelsstell i løpet av uka, sånn at skrotten blir så klar som mulig til spa-besøk til helga Gidder ikke ta det i dag, må bare gjøre jobben en gang til da jo Nyt søndagen!
Suzy Skrevet 11. april 2011 Forfatter #6395 Skrevet 11. april 2011 På jobb igjen og selvsagt litt trøtt igjen Ble sittende oppe og se på Spiderman 3 i går og skjønte ikke før det var for sent, at den varte til kvart på tolv men heldigvis har jeg, som alltid,sovet mer enn nok resten av helga, så da går det jo bra I dag har jeg vært innom butikken på vei til jobb og kjøpt en kålrot og kappet den opp til snacks for dagen. Snakket litt med venninna mi i helga om sult og slikt og hun mente jeg antagelig ikke spiste ofte nok når jeg stadig ble så sulten, men at jeg burde forsøke å fylle opp med grønnsaker og salat (evt lettyoghurt eller et knekkebrød, eller noe slikt) og jeg er villig til å sjekke den teorien. Dermed kålrot. Om ikke noe annet er det utrolig godt å ha noe å knaske på gjennom dagen - noe en kan putte innpå uten å føler deg helt dritt etterpå. Yoga igjen i dag. Nå begynner jeg å bli skikkelig utålmodig etter lønning og feriepenger fra gamlejobben. Jeg ønsker meg så veldig sykkel! Syns jeg har så innmari dårlig kondisjon og har egentlig ikkenoe mere tid å bruke på trening i løpet av uka, så om jeg kan få integrert det inn i dagen som til og fra jobb aktivitet, så er det supert. Håper å få det til nå til påske (forhåpentligvis innen helligdagene, men kanskje ikke sannsynlig). Ellers da? Utrolig koselig med venninnebesøk og det varte så altfor kort. Hun må bare komme igjen snart! Litt mer nå kanskje?
Gjest Purple Haze Skrevet 11. april 2011 #6396 Skrevet 11. april 2011 God morgen Sykkel tenker jeg på å kjøpe også! Har sånn passe lang vei til jobb, og det er flott å sykle att og fram. Må se om jeg får tid til å kikke meg litt rundt i løpet av uka. Kålrot er vel og bra, men så veldig mettende er det vel egentlig ikke, spør du meg Jeg spiser Skyr til mellommål, og syns den metter veldig bra. Kombinert med litt knaskegrønnsaker og noen paranøtter, er jeg mett fram til middag. Ha en fin dag, Suzy
Roadrunner Skrevet 11. april 2011 #6397 Skrevet 11. april 2011 God morgen! Sykkel høres ikke dumt ut! Må få tatt over min en dag nå også, og komme igang med syklingen. Har satt en foreløpig plan om å komme igang etter påske, det må være realistisk Kålrot er ikke dumt (eneste "problemet" mitt er at jeg stadig blir gående med kålsmaken i "heis"...). Mandag og nye muligheter! Ha en finfin mandag!!
Scorpina Skrevet 11. april 2011 #6398 Skrevet 11. april 2011 Kålsmak i heis??? Den var ny... Jo takk, forsyner meg gjerne med litt Håper du får en superb mandag!!!
Sauen Shaun Skrevet 11. april 2011 #6399 Skrevet 11. april 2011 God morgen. Høres lurt ut å spise oftere. Men jeg kunne ikke knasket rå kålrot hele dagen altså. Da hadde jeg nok blitt hivd ut av kontoret pga ukontrollerte gassutslipp. :fise:
Suzy Skrevet 11. april 2011 Forfatter #6400 Skrevet 11. april 2011 Jeg syns kålrot er supergodt jeg og det metter akkurat passe egentlig. Holder magen opptatt lissom - men dagen er et prøveprosjekt i forhold til om det egner seg som mellommålsføde gjennom en travel dag. Kanskje - kanskje ikke. Skyr er godt, men jeg spiser cottage cheese og yoghurt til lunsj og da blir det litt mye med Skyr som mellommål på toppen. Paranøtter utgår fullstendig som alternativt mellommål - spiser jeg det blir jeg sikkert tynn, for da får jeg ikke spist noe på tre-fire dager riktignok. men det er ikke mye annet jeg får til heller.. Jeg er nemlig hyperallergisk for paranøtter og sist jeg spiste en ble jeg liggende i ganske mange dager gitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå