Sauen Shaun Skrevet 23. mars 2011 #6262 Skrevet 23. mars 2011 Veldig bra at du får igjen på skatten Suzy. Det trenger du virkelig. Og lykke til med lønnsforhandlingene.
Suzy Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #6263 Skrevet 23. mars 2011 Jeg ville ringt og snakket med gamlesjefen ja. Det er ikke nødvendig, men jeg informerer alltid muntlig først. Dette er mennesker man kan får nytte av ved et senere veiskifte. Ellers er selve oppsigelsen enkel og grei. "Jeg sier opp min stilling med virkning fra..... Jeg er oppmerksom på at oppsigelsestiden er ... måneder" Og om oppsigelsestiden din går lengre enn permisjonstiden så ville jeg bedt om å få siste permisjonsdag som siste arbeidsdag. Takk - det er det jeg tenker også. Greit å forberede og være litt høflig og vennlig - det er jo ikke noen mistrivsel inne i bildet forsåvidt. Det er bare snakk om at jeg har fått et bedre tilbud og et annet tilbud som passer livet mitt bedre. Og når/hvis jeg skal bytte beite senere kan det være veldig kjekt å ha en skikkelig referanse. Oppsigelsestiden går - når jeg sier opp første april - akkurat til permisjonen er over, så det blir enkelt for dem slik sett. Takk for proffråd Skravla
Suzy Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #6264 Skrevet 23. mars 2011 Ja da var lønnsforhandlingen overstått og jeg endte med 25.000 mindre enn spurt - men er relativt fornøyd uansett. Det er 55.000 opp fra nå, så det hjelper jo en hel haug - OG det blir gjeldende fra 1. april Lettet...
Chica Skrevet 23. mars 2011 #6265 Skrevet 23. mars 2011 Whohei, blir jo rik du nå med lønnsøkning og tilgode på skatten Må mest sannsynlig forhandle lønn i løpet av året jeg og, ikke bare bare å argumentere hvorfor man fortjener mer syns jeg
Roadrunner Skrevet 23. mars 2011 #6266 Skrevet 23. mars 2011 Ja da var lønnsforhandlingen overstått og jeg endte med 25.000 mindre enn spurt - men er relativt fornøyd uansett. Det er 55.000 opp fra nå, så det hjelper jo en hel haug - OG det blir gjeldende fra 1. april Lettet... Grattis! 55.000 opp er jo suverent! Og helt sikkert skikkelig velfortjent!
Suzy Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #6267 Skrevet 23. mars 2011 Ja jeg tror det er fortjent - og det bringer meg nærmere snittet i min bransje i det minste. Og å gå opp såpass er jo bra da... Og jeg skulle ønske jeg var rik akkurat nå
Suzy Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #6269 Skrevet 23. mars 2011 Gratulerer. Det hjelper jo på situasjonen. Veldig - og da er jeg liksom ett skritt videre og tryggere.
Sauen Shaun Skrevet 23. mars 2011 #6270 Skrevet 23. mars 2011 Ser ut som at ting begynner å ordne seg for deg nå Suzy.
Scorpina Skrevet 23. mars 2011 #6271 Skrevet 23. mars 2011 (endret) WOW! 55K mer i lønn pr år er BRA!! ...og det er deg så inni hampen vel fortjent og vel undt! Psst... husk bare at du må få endret skatte/tabell-trekket litt... Endret 23. mars 2011 av Scorpina
Suzy Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #6272 Skrevet 23. mars 2011 Takk altså - jeg er ganske fornøyd her nå kjenner jeg. Har sjekket skattetrekk fremover også - sånn ca i allefall - og det blir endel mer i måneden av slikt altså.
Gjest Purple Haze Skrevet 23. mars 2011 #6273 Skrevet 23. mars 2011 God ettermiddag! Herlig med gode nyheter på både lønns-og skattefronten. Det er deg virkelig vel unt Og så deilig at det gjelder allerede fra 1. april! Godt å tenke på at det er i veldig nær framtid
Scorpina Skrevet 23. mars 2011 #6274 Skrevet 23. mars 2011 Takk altså - jeg er ganske fornøyd her nå kjenner jeg. Har sjekket skattetrekk fremover også - sånn ca i allefall - og det blir endel mer i måneden av slikt altså. Ja, litt "røffli" regna bør du trekke rundt 1700,- mer i skatt pr mnd resten av året for å unngå noe krøll til neste år....
Suzy Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #6277 Skrevet 24. mars 2011 God morgen ladies! Har vært her en stund, men blitt stående og prate på morgenen og deretter har det vært møte - så først nå er jeg på en måte på plass her Kom hjem til herlig biffmiddag med frisk salat, fløtepoteter, rødvin og kake i går Så vi feiret og koste oss - og sovnet på sofaen under Dagsrevyen Veldig koselig å bli gjort litt stas på og jeg er stort sett kjempefornøyd nå. Fant ut at jeg har hatt rett på gratis bredbånd hjemme siden jeg startet også () så nå har jeg scannet regninger og levert til lønn slik at jeg får igjen penger. Alle monner drar. Det eneste som irriterer meg en tanke er at jeg sa ja til å ikke få være med på lønnsjusteringen til sommeren. Jeg fikk jo mindre enn jeg ba om, men bra, og i befippelsen så tenkte jeg at det jo er helt vanlig å ikke få være med på lønnsjusteringen første året man er ansatt, men nå angrer jeg... Må vel bare finne meg i det, men har litt lyst til å reforhandle akkurat den delen av det hele ... Vet bare ikke hvor lurt det er å begynne med det nå heller. Hm... Uansett - JA det er deilig at det begynner alt fra neste lønn - DET hjelper. Og ja jeg må nok trekke mer i skatt, men ettersom jeg foregående år har blitt trukket omtrent en tusenlapp for mye hver måned, så skal nok det gå fint med den justeringen tenker jeg. Får bare se nøye på neste lønnslipp og regne litt på det, så jeg ikke trekkes altfor mye heller. Har fått dosa og litt til i dag Var helt nedsnødd til morran og skjønte knapt noe da klokka mi skrudde seg på. Sover veldig tungt om dagen altså. Skjønner ikke helt hvorfor heller Samma det - jobbe litt nå og liste meg ut på yoga midt på dagen hadde jeg tenkt
Sauen Shaun Skrevet 24. mars 2011 #6278 Skrevet 24. mars 2011 Så herlig å bli feiret med god middag og kake da.
Supramundane Skrevet 24. mars 2011 #6279 Skrevet 24. mars 2011 Gratulerer med velfortjent lønnsøkning!
Roadrunner Skrevet 24. mars 2011 #6280 Skrevet 24. mars 2011 Ikke blitt mye dagbøker på meg i dag gitt Bare drøye tre kvarter igjen jo! Hvor har tida blitt av? Trøtt jeg også, forresten, hvis det er noen trøst... Ettermiddagsplaner?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå