Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh for noe dritt MarianneE! Usj :(

Ja det er årsavgift på bil, resten av strømregninga for første kvartal (første bit på fem tusen var bare forbruk - nå var det nettleie), renovasjonsavgtift pluss de vanlige regningene - også måtte jeg spytte i en tusenlapp til datterens russebil.. og vips gitt.

Bonusen er at frisørbesøkte var en internettdeal og kostet meg bare 500 kroner - og var fantastisk! Kjempedyktig frisør som virkelig fikset meg på sveisen - det ble FINT og nytt :nigo:

Nå er jeg bare spent på hvordan det blir etter vask når krøllene kommer frem :overrasket:

Jeg må - apropos økonomiske bekymringer - forbrede meg på å forhandle om lønn mot slutten av uka. Når sjefen kommer tilbake fra tur på onsdag skal vi sette oss ned og bli enige :riste:

har ikek forhandlet mye lønn imin tid, så dette blir litt skummelt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går bra det vet du. Pust med magen, ha små stikkord skrevet ned på en lapp slik at du får begynt i "rett ende" og ikke evt faller ut og glemmer å få med viktige ting/elementer. (Jeg må ty til slike "jukselapper" når jeg skal ha viktige møter. Ingenting, synes jeg da, er mer fortærende enn å gå ut fra et møte og så komme på ting man skulle fått sagt i etterkant)

:tommelopp:

Skrevet

Det går bra det vet du. Pust med magen, ha små stikkord skrevet ned på en lapp slik at du får begynt i "rett ende" og ikke evt faller ut og glemmer å få med viktige ting/elementer. (Jeg må ty til slike "jukselapper" når jeg skal ha viktige møter. Ingenting, synes jeg da, er mer fortærende enn å gå ut fra et møte og så komme på ting man skulle fått sagt i etterkant)

:tommelopp:

God ide!

Jeg skal finne litt statistikk som støtter meg - markedsverdien min er vesentlig i denne sammenhengen - så får det bare briste og/eller bære.

Jeg syns jeg fortjener såpass og jeg tror han vet at jeg burde få såpass - så får vi se hvor vanskelig han vil gjøre seg...

Skrevet

Sant det - årsavgifta spiser et solid stykke av kaka i dag... Hadde helt glemt jeg, er så lenge siden jeg bekreftet den i nettbanken... Minner meg forsåvidt på at jeg må få sendt en liten søknad om refusjon utlegg til jobb også, har litt internettregninger jeg må få igjen penger på. Alle monner drar!

:klem:

Men så bra med et skikkelig positivt frisørbesøk! Dukker det opp et bilde på fb? :sjenert: Moro når man kan gå ut og være superfornøyd! Jeg har "gitt opp" å finne frisør her i traktene til en høvelig pris (i alle fall gitt litt opp, en liten stund), så nå har jeg sikret meg frisørtime til helga, på hjemplassen til mine foreldre. Billigere, og var godt fornøyd sist :jepp:

:kaffekopp: ?

Skrevet

Høvelig pris blir det jo antagelig aldri mer om jeg venner meg til å gå hos den dama der, men du verden hun var virkelig dyktig..

Får se om det kommer no på FB.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hei :)

Danskebåten er som regel en studie, ja :ler: En føler seg så velsignet normal etter en slik tur!

Jeg har også vært hos frisøren i dag, og i likhet med deg, ble jeg veldig fornøyd! Tror endelig jeg har funnet min frisør her i byen gitt :)

Utrolig kjipt med så mye utgifter i mars altså. Det er jo ikke moro å få lønn en gang, når en vet at det meste forsvinner nesten før det er innom kontoen :gjeiper:

I morgen legges forresten likningen ut. Det blir også spennende, jeg aner ikke hvordan jeg ligger an i år.

Håper sjefen ser markedsverdien din og setter opp lønna di kraftig!

Skrevet

Jeg har bare forhandlet lønn to ganger, men jeg har alltid lagt meg litt over det jeg EGENTLIG vil ha. Og så har jeg en gang fått det som var over det jeg ville ha, og den andre gangen det jeg egentlig ville ha. Så det var mine tanker! :jepp:

Skrevet

Jeg fortalte sjefen at jeg mente jeg burde ha ganske mye mer enn det jeg hadde dengang. Dessverre hadde han ikke mulighet til å ta en så stort hopp den gang, men jeg fikk i alle fall en god oppjustering, og fikk maksimal kvote ved neste lønnsoppgjør. Så det hjalp jo! Krysser fingrene for at du får en god oppjustering, Suzy! Det fortjener du! :jepp:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Krysser fingra for at skatteoppgjøret går i din favør i dag. Om pengene ikke kommer før ut i juni, så er det fint om man får litt til gode, uansett :jepp:

Ha en fin dag, Suzy :)

Skrevet

God morgen! :kaffekopp:

Håper tirsdagen blir en finfin tigerpus-dag :jepp:

Skrevet

God morgen!

Spent på skatteoppgjøret ja - men jeg tror nok jeg må gjøre om en hel del. jeg har jo masse pandlerfradrag og greier, som jeg ikke har hatt før - også er jeg usikker på om jeg har blitt lignet i skatteklasse 2 i år. Det skal jeg ettersom jeg er reell forsørger for datteren min, men hun har jo fylt 18... så hvem vet. Uansett så blir det spennende med den foreløpige beregningen. Jeg venter på at klokka skal bli åtte!

Mars er en møkkamåned når det gjelder økonomi ja. Fytte... Lån og alikt går på fredag og da får jeg sett hve jeg faktisk sitter igjen med denne måneden :forvirret:

Får bare fortsette å leve sparsommelig gitt. Det var vel forsåvidt ikke noe nytt, men jeg vet for eksempel at allergisesongen er under oppseiling og skulel gjerne ha hjulpet datteren med å finansiere medisiner f.eks.. :sukk: Nuvel.

Har funnet en lønnstatistikk som er helt relevant for meg på en veldig bra side (forening for mitt yrke) og der antydes det at det jeg ber om i lønn er vanlig for bare en del av det som er ansvarsområdet mitt - så dette bør gå helt fint. Får bare slå i bordet med den og håpe på det beste.

Han er vel tilbake i morgen, så da får jeg kvinne meg opp i fred og ro så lenge og være klar i morgen :nigo:

Ellers da?

Jo - fin yoga i går og vurderer å gå i dag også. Var så godt å være i gang igjen at jeg føler for å flyte på mens jeg orker :ler:

Nå derimot er det :kaffekopp: som gjelder ;)

Skrevet

Ålrait!!! :tommelopp: Dette vil gå bra!! *henter fram masse positiv attitude* :jepp:

Skrevet

Hver gang jeg trykker på siste sida for å komme inn i boka di, så tenker jeg på Donald Duck (bilnummer 313...). Er det normalt? *vurderer å åpne tråd på den intellektuelle delen av forumet, vet bare ikke om det skal stå på samliv, seksualitet (er jo en fyr uten bukser det er snakk om), kropp og helse, aktuelt eller noe annet...* :klo:

Skrevet

:hoho:

Hva med Snikk-snakk?

Og la meg legge til: JÆVLA altinn!!!

Skrevet

:ler:

Snikk Snakk? Er det ikke bare sånne fjasegreier der da? Jeg har jo et meget alvorlig og seriøst spørsmål... :plystre:

Og støtter 100%: Jævla Altinn!!

Hørte rykter om at det ikke blir noe håp om bedring før i morra tidlig, de måtte til med mer datakraft... Men 1 spørsmål: Hvorfor åpne for folk kl 08? Hvorfor ikke åpne rundt midnatt? Så noen av oss morgenfugler kunne sjekket kl 06 eller 0630, og ikke ALLE satt klare ved pc'en samtidig kl 08? :klo:

Skrevet (endret)

Innmari godt spørsmål - og dessuten måtte de vel regne med at det kom til å bli trøkk? Det blir jo bare fler og fler som bruker nettet, aså å regne med at det skulel gå greit fordi det gikk greit i fjor er ganske så optimistisk... :vetikke:

Endret av Suzy
Skrevet

Og det gikk vel ikke helt knirkefritt i fjor heller...

Gjest Purple Haze
Skrevet

De burde nok vært forberedt på trøkk og lagt til en større server, sikkert. Jeg kom inn på altinn nå, så jeg tror alt er oppe og går igjen i ettermiddag. Jammen fikk jeg igjen i år også. Jeg er veldig fornøyd :) Krysser fingra for deg og alle andre her også, Suzy!

Forøvrig skal man ha skatteklasse 2 når man har forsørgeransvar for barn, selv om de har fylt 18.

Skrevet

God morgen!

Litt tung i toppen og støl i kroppen i dag. Fin og tung yogaøkt i går og vurderer å rett og slett hoppe over kveldens time - det blir så sabla sent. Skal kjenne på det utover dagen. Har med tøy og kan om jeg vil...

Jeg kom endelig inn på Altinn jeg også gitt. Jeg var (selvsagt) lignet i skatteklasse 1 og enda får jeg igjen en bra slump, så når skatteklasse 2-forskjellen trekkes (jeg visste det med at man skal være skatteklasse 2 når man er reell forsørger sel vom ungen er over 18, Purple - men de har feilplassert meg i skatteklasse 1 sikkert de fire siste åra, og denne gangen lot jeg dem bare ha meg der og tenkte det var sparing) og jeg får skrevet på litt pendlerfradrag, så vil det bli enda bedre :nigo:

Phu! Skikkelig letta og lykkelig over den. Da blir det en slump på sparekontoen, en slump til gjeld og kanskje en ny sykkel?

Ellers da?

Sjefen kommer vel på jobb igjen i dag og da skal vi vel forhandle litt, tenker jeg. Greit å bli ferdig med det også. har funnet en "slik sier du opp jobben din" side også - så da får jeg sette meg ned og forfatte den. Lurer veldig på om jeg ikke bør ringe og si fra til gamlesjefen om hva det gjelder på forhånd, så jeg ikke kommer rett før den første april og slenger oppsigelsen i bordet... Det er vel høflig og hensynsfullt å gjøre det slik?

Men nå må jeg ha :kaffekopp:

Skrevet

Jeg ville ringt og snakket med gamlesjefen ja. Det er ikke nødvendig, men jeg informerer alltid muntlig først. Dette er mennesker man kan får nytte av ved et senere veiskifte.

Ellers er selve oppsigelsen enkel og grei.

"Jeg sier opp min stilling med virkning fra..... Jeg er oppmerksom på at oppsigelsestiden er ... måneder"

Og om oppsigelsestiden din går lengre enn permisjonstiden så ville jeg bedt om å få siste permisjonsdag som siste arbeidsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...