Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Gjest O-Ren Ishii
Hun er 15 år og har blitt tatt i røyking før. Jeg skulle gjerne vært kul stemor, men jeg har kopiert bildet og sendt det til kjæresten på mail. Får be ham sjekke mailen sin i ettermiddag. Uff.. I hate to be the bearer of bad news.

Kjedelige greier.

Jepp, Facebook, O'Ren :sjarmor:

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest O-Ren Ishii
Åh det er bare time til ferie.... Sukk og akk altså!

Jeg vil hjeeeem!!! :ler:

:hoppe: :hoppe:

Det fortjener du virkelig! Håper du får slappet skikkelig av og ryddet litt opp i hodet. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal klare å rydde både i hode og hus denne uka. Gleder meg!

Og i kveld skal jeg bare kose meg med quiz og greier. Stas :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... rolig lørdag. Hadde klokka på 9 og lå til halv elleve og bare døste. Skjønt!

Har spist lang frokost, drukket et lass kaffe og nå skal vi straks begynne å virke.

Vi skal være i nabobyen på intervju klokka 14 og det tar en halvtime å kjøre dit, og først må vi innom postkontoret for å hente pakker og kopiere vitnemål osv... bør med andre ord straks komme oss ut...

I kveld vet jeg ikke hva som skjer. Får bare ta det som det kommer, men kunne helt klart tenke meg to glass vin, sofa og tv. Til helga er det fest igjen og da blir det nok å gjøre.

Komme seg ut.. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Ferie har man, men våkner man klokka 6.15 for det (fordi kjæresten må opp da) og står opp fordi man slett ikke er sikker på om tenåringen klarer å kommeseg opp uten masehjelp :fnise:

Så da sitter jeg her og drikker kaffe og føler meg ganske frempå igrunnen. Hel, blank uke foran meg og selv om det er endel å gjøre, så er det greit.

I morgen skal mamma og jeg på ferietur til IKEA - blir nytt bestikk og litt pepperkakedeig - og lilla, avlange puter (for jeg fant aldri de riktige her..) pluss forhåpentligvis noen julegaver - og i dag skal jeg til ei venninne og spise lunsj. Driver og vurderer hva jeg kan rekke før den tid, og tror nok jeg bare må ta fatt på bokhyller og vinduer i kjelleren... kjedelig, men bør gjøres.

Har hatt en stille helg og igrunnen ikke fått gjort så mye annet enn å sove. Det var jammen godt det og.

Litt mer :kaffekopp: nå, så skal jeg sette igang.

Og tror du ikke det snør i dag og! :snø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii

God morgen! :kaffekopp:

Ser ut til at du har hatt en virkelig avslappende helg! :tommelsmil: Så deilig å ha fri en uke nå, selv om du har mange prosjekter på gang. Det er jo godt å endelig få tid til slike prosjekter også. Og det virker som det går ørlite bedre med det andre også nå?

Jeg er veldig imponert over at du er oppe så tidlig når du har fri. Jeg hadde garantert gått og lagt meg igjen. :fnise: Men du har helt rett i at det er godt å føle seg litt på forskudd. Litt som å komme en time tildigere enn normalt på jobb. Jeg føler meg utrolig på hugget da, selv om jeg ikk enødvendigvis får gjort så mye ekstra på den timen. :sjenert:

Må hente meg en ny :kaffekopp: nå, trengs et par runder med koffein for å få igang kroppen på en mandags morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Ser ut til at du har hatt en virkelig avslappende helg! :tommelsmil: Så deilig å ha fri en uke nå, selv om du har mange prosjekter på gang. Det er jo godt å endelig få tid til slike prosjekter også. Og det virker som det går ørlite bedre med det andre også nå?

Det er bare deilig å ha sånne ting som husvask, skaprydding og maling av dørkarmer på planen. Det er fysisk, konkret og dessuten helt opp til meg hvor jeg legger lista. Da er det ikke en tvangstrøye, men en bonus samme hvor langt jeg kommer :)

Og ja, det går bedre med alt igrunnen.

Jeg har jobbet med det og funnet ut at jeg bare er nødt til å legge alt til side og ikke tenke mer på det. Jeg får ikke gjort noe fra eller til og jeg får bare potensielt få mest mulig ut av den tiden vi har her sammen i tilfelle han bestemmer seg for å reise tilbake.

Dessuten får jeg bare sørge for at min base - mitt liv - går sin gang og at det kan fungere også uten ham. Det er utrolig trist å tenke sånn, men jeg kan ikke annet enn å sikre meg mot den store sorgen senere. Jeg ser ikke for meg at det kan fungere for meg å bli sittende her i tre år og ha et helgeforhold - så da får jeg bare nyte nå, bygge opp hjem og liv for meg - og håpe på det beste.

Vi får vel bare ta flere prater om det fremover. Så lenge linjene er åpne er det jo bra det.

Vi hr brukt mer tid og tanke på hverandre den siste uka - det er i det minste positivt

Jeg er veldig imponert over at du er oppe så tidlig når du har fri. Jeg hadde garantert gått og lagt meg igjen. :fnise: Men du har helt rett i at det er godt å føle seg litt på forskudd. Litt som å komme en time tildigere enn normalt på jobb. Jeg føler meg utrolig på hugget da, selv om jeg ikke nødvendigvis får gjort så mye ekstra på den timen. :sjenert:

Det er akkurat sånn det er - jeg har jo ikke kommet meg unna pc'n enda, men er fremdeles på forskudd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er utrolig flink til å "styre" hodet. Det er så vannvittig vanskelig, fordi vi reagerer jo nærmest på instinkt når det gjelder slike ting. Jeg er skikkelig imponert av deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Supra :hug:

Åh, at man aldri kan stole på at den tenåringen kommer seg ut av senga på egenhånd. Litt irritabelt å måtte ha klokka på sju fordi jeg ikke er sikker på at hun står opp uten mas :forvirret:

Ja, ja - nå sitter jeg og nyter :kaffekopp: og skriver handleliste. Mamma og jeg skal på IKEA i dag (ditt nærmeste ferieland) :hoppe:

I love it!!

Elsker IKEA, rett og slett, og kan knapt komme på noe som er bedre enn å bruke opp en hel dag der :nigo:

Nå skal jeg kikke litt rundt her inne, før jeg pakker meg sammen og gjør meg klar. Har litt på planen før vi må dra.

I dag er jeg ganske :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Elsker IKEA, rett og slett, og kan knapt komme på noe som er bedre enn å bruke opp en hel dag der :nigo:

Jeg er fullstendig motsatt. Jeg får høyt blodtrykk bare av å tenke på Ikea. Trege mennesker, sutrete unger, tørr luft, lange køes og uendelige huskelister. Alt for mye å forholde seg til. :bond:

....men så er ikke jeg akkurat definisjonen på en tålmodig sjel heller da. :ler: Men jeg har kommet meg gjennom mange handlerunder på Ikea altså. Enten så er jeg der for å finne ut hva man skal ha, se på løsninger etc., og da handler jeg aldri noe (noen unnatk her selvfølgelig). Så er det hjem og skrive liste, se på nett hva annet jeg trenger (hvorfor har de ikke en sånn "legg til i handleliste"-funksjon på hjemmesiden? Da slipper man jo å skrive selv!), og drar opp på Ikea og oppfører meg som et lokomotiv. Raser gjennom butikken og plukker med det jeg skal ha. Har sikkert et kjempesympatisk oppsyn vil jeg tro. :fnise:

Men håper du får en fin tur! Misunner dere som liker Ikea, nemlig.

I dag er jeg ganske :nigo:

Så bra! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant man drar dit sammen med noen andre som elsker det så. Og ikke sure unger og sur mann som maser "bli ferdig snart'a! MÅÅÅÅ vi være her SÅÅÅ lenge???" ;)

Endret av Sisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Interessant teori Billa! Godt mulig det er sånn...

Hadde en glimrende dag på IKEA i går. Var inne ca kl 11, plukket ting og tang, spiste laang lunsj, plukket mer ting og tang og varute igjen klokka 15 :fnise:

Fikk kjøpt julegaver til fire stykker - inkludert en julegave på forskudd til kjæresten (han trengte dørmatte :ler:). Fikk meg lilla puter (dog ikke avlange! Faen!), ny lampe, gavepapir, nytt bestikk, vinglass, hengsler til kjøkkendørene til ei venninne, lys, telys og litt annet dill. Svært fornøyd :nigo:

Mamma'n min er verdens beste IKEA-partner. Hun liker å gå, vi har samme tempo (les: lavt) og vi har begge tålmodighet til å titte på hverandres ting. Glimrende!

Nå sitter jeg med kaffe og frokost og gruer meg som ei bikkje til å ta meg ut. Han lovt kjæresten å låse inn en eller annen tekniker hos ham klokka ni i dag og ute er det 16 minusgrader... Brrr! :fryser: Det er nå enda kaldere bare noen mil østover - 27 grader litt lenger øst hørte jeg på radioen. Fytte...

Får snoke meg ut om noen minutter for å starte den stakkars bilen min, å den blir god og varm før jeg skal ut og kjøre. Prakket på ungen superundertøy i dag så hun ikke fryser ihjel og det ble tatt godt imot ;)

I dag skal ut for å skaffe oppvaskpulver, lampeledning, levere et bilde til innramming også skal jeg hjem og ta meg grundig sammen og sette igang med husrydd og vask :husarbeid: På tide!

Men først blir det :kaffekopp:

Skal på trening i kveld og skal sove hos kjæresten i natt. Blir deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Elastica

Vinglassene på Ikea er geniale! Jeg kjøpte tolv stykk for den nette sum av 240,-, fine var de også.

Ellers er det bare å konstatere at jeg liker meg best alene, så slipper jeg å gå i snegletempo. :fnise: Men det beste er selvsagt å gå sammen med noen som er akkurat lik en selv!

Kjæresteovernatting høres herlig ut. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinglassene på Ikea er geniale! Jeg kjøpte tolv stykk for den nette sum av 240,-, fine var de også.

Knallfine glass på Ikea (jeg kjøpte hvitvin, for jeg syns rødvinsglassene er så inderlig digre) jeg har kjøpt seks stk til 25 kr stykket. Da går det greit å investere i fler etterhver kan man si...

Ellers er det bare å konstatere at jeg liker meg best alene, så slipper jeg å gå i snegletempo. :fnise: Men det beste er selvsagt å gå sammen med noen som er akkurat lik en selv!

Det er derfor jeg liker best å handle med mamma'n min, for vi er helt like. Dessuten er det glimrende å skravle hele vegen til og hele vegen hjem - og i lunsjen og mens vi handler. Kos!

Nå har jeg kjøpt julegave til datteren og er ganske spent.

Har kjøpt en sånn dagslyslampe som man bruker som vekkerklokke. Den jeg kjøpte har i tillegg lyd, så man kan velge mellom radiovekking eller naturlyder i tillegg til lyset - eller bare lys. Hun er trøtt og treg om morgenen og jeg håper det her skal hjelpe henne å få en bedre start på dagen. Hun er et følsomt vesen og trenger å få gode starter skal hun ha gode dager i det hele tatt :)

Kjøpt bok til pappa også, levert lerretet mitt til innramming, kjøpt lampeledning og mer oppvaskmiddel. Nå utsetter jeg bare å male. Har ikke lyst... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Vekkerklokkelampe høres veldig smart ut. Mulig "noen" bør ønske seg det til jul.

Ellers: :pisk:

(Hvis du trenger å piskes i gang med maling.)

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekkerklokkelampe høres veldig smart ut. Mulig "none" bør ønske seg det til jul.

Ellers: :pisk:

(Hvis du trenger å piskes i gang med maling.)

Iih!! *løper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...