Suzy Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #5501 Skrevet 15. desember 2010 (endret) Godt å se at du har det bedre! Når man får luftet hodet litt og hormonene endelig lekker ut av kroppen, så roer det meste seg... Er det sånn at du vurderer permanent samboerskap når dette året er omme? Trodde du skulle bo der et år, og så måtte tilbake til gamle trakter? Ja og nei. Ja jeg har permisjon til første juli og må tilbake til gamlejobben og gamlehuset da - så sant jeg ikke bestemmer meg for noe annet. Jeg har vært innstilt på å skulle tilbake - først og fremst fordi dette her er et prøveår for det meste, men jeg vet jo at om vi skal leve sammen så er det jeg som må flytte på meg. Han vil ikke til mitt hjemsted. Så jeg må jo tenke på om jeg faktisk vil dette her og på hvilke vilkår jeg vil det. Det blir jo ikke slutt om jeg flytter tilbake, men jeg har jo lyst på et voksent og normalt samliv som ikke er å være alene nesten hele tiden og å være kjærester bare i helga... Og skal jeg det, så må jeg finne en løsning som innebærer tilstrekkelig trygghet for meg. Jeg vil ikke, på grunn av tidligere erfaringer, begynne på bar bakke en gang til, derfor vil jeg absolutt ikke selge huset mitt. Når jeg ikke vil selge huset mitt, så har jeg ikke råd til å være med på å kjøpe et sted sammen med ham - noe han ønsker seg. Dette er helt klart en problemstilling vi må se på. Jeg vet ikke om det er mulig å være med på et sånt kjøp om jeg leier ut huset til en pris som dekker alle utgifter med det. Da vil jeg jo ha økonomi til å være med på å betale ned et felles sted. Men som sagt - dette må jeg se på. Men at datteren signaliserer at hun vil flytte ut og at jeg dermed står mye friere til å velge hva jeg vil fremover, er et viktig moment i tankeprosessen. Og nettopp det har gjort at jeg har begynt å tenke på det. Du har vel permisjon fra jobb? Har du mulighet for å få deg fast jobb der du er nå? Jeg har permisjon fra jobben ja - og må eventuelt si opp om jeg skal bli lenger her. Mer permisjon får jeg ikke. Aner ikke om jeg har muligheter for noe fast her - har ikke sjekket, så det er ting jeg må finne ut av. Oi, mange spørsmål på en gang, ser jeg Det er helt greit Endret 15. desember 2010 av Suzy
Gjest Purple Haze Skrevet 15. desember 2010 #5502 Skrevet 15. desember 2010 Ok, da skjønner jeg ståa di. Skjønner på en måte at du ikke vil brenne alle broer der hjemme. Og klart det gir deg andre muligheter om det ikke er datteren din som skal bo i huset, og du velger å bli der du er nå. Jobb ordner seg alltids, tror jeg. Om du skulle velge å si opp den gamle jobben, og bli der du er. Mange ting å tenke på og ta stilling til gitt!
Suzy Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #5503 Skrevet 15. desember 2010 Ok, da skjønner jeg ståa di. Skjønner på en måte at du ikke vil brenne alle broer der hjemme. Og klart det gir deg andre muligheter om det ikke er datteren din som skal bo i huset, og du velger å bli der du er nå. Jobb ordner seg alltids, tror jeg. Om du skulle velge å si opp den gamle jobben, og bli der du er. Mange ting å tenke på og ta stilling til gitt! Veldig mange ting. Så mange at det blir litt for mye for meg i blant. Jeg har på et vis lyst til å hjelpe datteren og gi henne mulighet til å bo i huset ett år til om hun ønsker det, men jeg kan selvsagt også leie til andre. Men om jeg leier til andre må jeg flytte alle tingene mine vekk på lager og det er et lite problem... og en da en tin gå ta stilling til Det er mye.
Gjest Purple Haze Skrevet 15. desember 2010 #5504 Skrevet 15. desember 2010 Ja, noen ganger kan en bli aldeles overveldet av alt en må forholde seg til og ta stilling til. Å finne lagerplass til alt man eier, er heller ikke bare-bare. Hvert fall så var det umulig i hjembyen min. Da måtte jeg i så fall ha lagret alt på en låve en eller annen plass, og det hadde jeg ikke lyst til. Det blir jo ødelagt! Så jeg solgte likegodt det meste til den første leieboeren jeg hadde. Det eneste som står igjen, er spisestua mi og litt småtteri ellers. Håper jeg kan få solgt leiligheten på nyåret jeg, da.
Suzy Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #5505 Skrevet 15. desember 2010 Ja, noen ganger kan en bli aldeles overveldet av alt en må forholde seg til og ta stilling til. Å finne lagerplass til alt man eier, er heller ikke bare-bare. Hvert fall så var det umulig i hjembyen min. Da måtte jeg i så fall ha lagret alt på en låve en eller annen plass, og det hadde jeg ikke lyst til. Det blir jo ødelagt! Så jeg solgte likegodt det meste til den første leieboeren jeg hadde. Det eneste som står igjen, er spisestua mi og litt småtteri ellers. Håper jeg kan få solgt leiligheten på nyåret jeg, da. Ja en blir jo det. Også blir jeg litt sånn at om jeg skal ta dette steget, satse så mye og ta sjanser. Rykke meg opp fra alt jeg er glad i og egentlig vil ha i livet mitt - ja da er han nødt til å vise meg at det er verdt det. Jeg tok opp det med ham da vi snakket på mandag - at jeg kan ikke leve med at han (i en tanke om å skåne meg) ikke snakker om fremtiden og ikke sier at han ønsker meg. For da kommer jeg ikek til å ville satse. Han må satse tid, energi og omsorg på meg - og ikke holde tilbake på noe, for at jeg skal ville satse utrolig mye på å få være sammen med ham. Så vi får se.
Suzy Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #5506 Skrevet 15. desember 2010 Og angående ting, så tror jeg at jeg ville velge å leie ut med hvitevarer, kaste sofaen, ta med tv-benk og ei bokhylle eller noe - og lagre bare litt (spisestuebord, slagbenk, skap osv) Men vi får nå se...
Gjest Purple Haze Skrevet 15. desember 2010 #5507 Skrevet 15. desember 2010 Det praktiske ordner seg sikkert, det gjør det jo som oftest Verre hvis du føler at det er følelsemessig utrygt å satse. En har jo aldri noen garanti for noe her i livet, men skal man ta en kalkulert risiko, vil man gjerne vite hvor man står før man gjør det.
Suzy Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #5508 Skrevet 15. desember 2010 Det praktiske ordner seg sikkert, det gjør det jo som oftest Verre hvis du føler at det er følelsemessig utrygt å satse. En har jo aldri noen garanti for noe her i livet, men skal man ta en kalkulert risiko, vil man gjerne vite hvor man står før man gjør det. Nettopp. Jeg tror ham når han sier han ønsker meg, men da må han tenke på å vise det i hverdagen også og ikke bare la det skure og gå og håpe at jeg kanskje skulle komme til å ønske å bo med ham litt sånn av meg selv. Det er jo fremdeles tid til å tenke og vurdere - og fremdeles tidlig i samboerkarrieren - så vi får bare jobbe på og se det an.
Gjest Purple Haze Skrevet 15. desember 2010 #5509 Skrevet 15. desember 2010 Høres fornuftig ut Det tar jo litt tid før en får bodd seg sammen også. Selv om en kjenner hverandre godt som kjærester, er det noe annet å bo sammen.
Roadrunner Skrevet 15. desember 2010 #5510 Skrevet 15. desember 2010 Har ikke så mye å bidra med, annet enn en god og så synes jeg du har et veldig reflektert og fornuftig syn på det hele. Solide utfordringer, men jeg tror det kommer til å løse seg greit for deg. Flott dame fortjener å ha det BRA!
Suzy Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #5511 Skrevet 15. desember 2010 Har ikke så mye å bidra med, annet enn en god og så synes jeg du har et veldig reflektert og fornuftig syn på det hele. Solide utfordringer, men jeg tror det kommer til å løse seg greit for deg. Flott dame fortjener å ha det BRA! Tusen takk. Nå har jeg akkurat levert søknad på en drømmejobb her inne, så får vi se da.... Du verden altså!
Roadrunner Skrevet 15. desember 2010 #5512 Skrevet 15. desember 2010 Så spennende! Krysser fingre og tær
Gjest Purple Haze Skrevet 15. desember 2010 #5513 Skrevet 15. desember 2010 Tusen takk. Nå har jeg akkurat levert søknad på en drømmejobb her inne, så får vi se da.... Du verden altså! Ååå, så spennende!! Krysser fingre og tær og alt som kan krysses
Suzy Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #5514 Skrevet 15. desember 2010 Surfing på Journalisten.no er jammen skummelt. Vips hadde jeg søkt på to jobber som jeg virkelig kunne tenkt meg. Det skal mye til for å få noe slik, og særlig her inen som det er så mange om beinet, men det er da gøy å forsøke. Så får vi se da
Roadrunner Skrevet 15. desember 2010 #5515 Skrevet 15. desember 2010 Krysser fingrene! Og noterer 2998 innlegg, og jobber seg videre... 2 igjen til 3000 (det var denne arbeidslysten da... )
Suzy Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #5516 Skrevet 15. desember 2010 (endret) 3000 faktisk - du jobber deg fort opp. (Sa hun med 27.500 innlegg ) Endret 15. desember 2010 av Suzy
Roadrunner Skrevet 15. desember 2010 #5518 Skrevet 15. desember 2010 3000 faktisk - du jobber deg fort opp. Høh? Mener du at jeg skravler? Jeg?? Og det "verste" er kanskje at det meste kommer i dagbøkene, for er sjelden innom forumet lengre... Så det er masse fuggel-skvalder i boka di Suzy...
Suzy Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #5519 Skrevet 15. desember 2010 Jeg liker fugle skvalder *alvorlig*
Roadrunner Skrevet 15. desember 2010 #5520 Skrevet 15. desember 2010 Liker å skvaldre i boka di også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå