Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Thailand hadde ikke vært dumt nå nei! :sol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thailand ja... nå er det bare to uker så drar vi :overrasket:

Åh som jeg gleder meg!

Det ble en lang dag i går. Var hjemme kvart på elleve på kvelden og rimelig sliten, så i dag er jeg hjemme med snørra mi. Tror kanskje ikke jeg har feber i dag faktisk.

Ikke helt i toppform i dag heller, men faktisk bedre enn i går, så nå satser jeg knallhardt på at det hele er på retur. Ikke tatt noen Ibux siden i går ettermiddag og føler meg fortsatt ganske levende. Har planer om å ta en skikkelig herlig lang dusj etterpå og da vil jeg sikkert føle meg bedre også.

En rolig dag i dag og i morgen nå, så må det vel hjelpe alt i alt...?

Merkelig opplegg for blodgiving ja. Helt elendig, spør du meg. Jeg har bestilt meg ny time hjemme for å gi rett før jul og tenker at jeg heller gir der som jeg treffer hyggelige og glade mennesker som setter pris på at jeg vil yte noe.

Jeg er overrasket over at det ikke finnes et felles nasjonalt system for det - det er jo blodmangel - og at de ikke gidder bruke ressurser for å registrere meg her og tappe blod av meg, for det "blir jo kanskje bare et par ganger" og da er det ikke verdt det... :vetikke: Ja, ja, sier jeg bare.

Stønn... drukket litt kaffe, men litt sliten fortsatt kjenner jeg.

Skrevet

God morgen!

Og god bedring! Høres fornuftig ut med en rolig dag i dag :jepp:

Men hvordan er det å gi blod etter Thailand? Vet det normalt er ganske strenge regler på utenlandsreiser, spesielt når de går såpass langt... Kan jo være greit å nevne når du bestiller time, så du slipper bomtur hvis du må ha en viss karantenetid...

Kan noen sveive meg igang? Sliter litt med å få giret her i dag.. :sjenert:

:kaffekopp:

Gjest wild bird
Skrevet

Forsatt god bedring til deg! Sikkert lurt å ta det med ro et par dager. Og et godt tegn at du har klart deg uten ibux siden i går :)

Og tenk, Thailand snart! Godt du gjør deg ferdig med sykdom i god tid til da :)

Skrevet

Men hvordan er det å gi blod etter Thailand? Vet det normalt er ganske strenge regler på utenlandsreiser, spesielt når de går såpass langt... Kan jo være greit å nevne når du bestiller time, så du slipper bomtur hvis du må ha en viss karantenetid...

Det har jeg klarert med dem - det er bare en måneds karantene når jeg ikke skal være borte lenger enn to uker og bare skal til turiststed - ikke inn i jungelen.

Så nå skal jeg gi blod lille julaften faktisk :nigo:

Ahh.. nå har jeg dusjet og klarer meg fortsatt uten Ibux, selv om jeg er litt skranglete. Godt å slippe å reise hele veien til jobb i dag bare. Har slitt litt med nettet i dag, men har heldigvis oppgaver som går uten nett - i allefall frem til nå.

Skrevet

Fredag morgen gitt :overrasket:

Denne uka har virkelig gått unna og nå er det akkurat fjorten dager til jeg skal være på flyplassen på vei til Thailand!

Litt stressa i dag. Har lovet ungen å ta med sushi hjem til henne som fredagskos og det betyr at jeg har det travelt. Jeg må nemlig være klar til avreise senest klokka halv tolv, for kjæresten skal vaksineres hjemme klokka halv to. Og derfor må jeg altså ut og skaffe den jævla sushien innen halv tolv :roll:

Jeg lager meg noen jævlige opplegg og det er vel strengt tatt min egen skyld....

Får vel forsøksvis være effektiv på jobben før det kanskje...?

Skrevet

God morgen!

Høres ut som et hektisk opplegg ja... Håper du kommer greit i mål, og at det blir en fiiin helg i hjemtraktene! To uker går styggfort! :dåne:

Gjest wild bird
Skrevet

Hei!

Ser du er på jobb og i gang igjen. Håper formen er stigende da :)

Tenker det blir flott med en helg på hjemlige trakter!

Skrevet

Hvorfor er det karantene på blodgiving etter og vært utenlands?

Jeg gir ikke blod, for og være ærlig.

Jeg har ikke tid, eller samvittighet.

Mine blodårer er såkalt rullende og det brukes laaang tid på og finne dem, ofte må det et par sykepleiere til for og prøve.

Ser for meg at begynner jeg og gi blod blir jeg tilslutt nektet for jeg bruker for mye av ressursene på et sykehus/legekontor.

:fnise:

Skrevet

God mandagsmorgen!

På plass igjen og forholdsvis våken (utrolig nok etter å ha blitt sittende og se en film frem til klokka tolv i går :overrasket: ).

Det ble ei god helg hjemme. Veldig god faktisk.

Blant annet fikk vi snakket litt skikkelig sammen voksne og ungdom, og det var veldig godt. Veldig.

Har ryddet, vasket, fikset og ordnet så nå har blant annet ungen fått vedkassa i kjelleren opp til stua og den er fylt opp med ved som dermed blir tørr og fin - og lett å fyre opp. Det skulle holde med en skikkelig innsats en gang i uka eller noe sån (om det ikke er bikkjekaldt) så har hun ved så det klarer seg.

Var ute en tur på fredag og det preget dessverre lørdagen endel - juleøl er skumle saker!

Uansett - god helg og godt å ha litt tid hjemme igjen. Jeg savner faktisk huset mitt også :sjenert:

Hvorfor er det karantene på blodgiving etter og vært utenlands?

Jeg gir ikke blod, for og være ærlig.

Jeg har ikke tid, eller samvittighet.

Mine blodårer er såkalt rullende og det brukes laaang tid på og finne dem, ofte må det et par sykepleiere til for og prøve.

Ser for meg at begynner jeg og gi blod blir jeg tilslutt nektet for jeg bruker for mye av ressursene på et sykehus/legekontor.

:fnise:

Tror ikke du skal være bekymra for ressursbruken hos blodbanken - de damene kan å stikke - fytte! Jeg er en sånn som har blodårer som bare forsvinner inn i armen (redd :flau: ) og de trengte ikke mer enn ett forsøk så var den på plass - og tidligere har jeg blitt stukket i begge armer osv...

Om du kan gi så syns jeg du skulle gjøre et forsøk - de trenger alt de kan få og du gir uansett ikke oftere enn en gang hver tredje måned, så det tar ikke mye tid, men betyr MYE for de du eventuelt redder :jepp:

Man får ikke gi blod etter utenlandsopphold utenfor Europa på grunn av smittefare. Om jeg er smittet av et eller annet og gir blod med en gang, kanskje før sykdommen har slått ut, så kan jeg jo risikere å gi infisert blod til en allerede svak og syk person - og det kan bli fatalt. Derfor må man vente en stund.

Karantenetiden varierer etter hvor man har vært, hvor lenge og om du har vært inne i jungel osv.

Ellers da?

Yoga i dag og 11 dager igjen til Thailand. Phuu... :overrasket:

Skrevet

Glemte forresten helt ukas gladmelding.

Gikk på vekta hjemme på lørdagsmorgenen (hos kjæresten er det ikke vekt nemlig) og jeg har gått ned to kilo siden sist jeg var hjemme.

Kanskje betyr det at stoffskiftemedisinene virker som de skal og jeg stabiliserer meg nærmere normalen? Kanskje er det bare flaks?

Jeg ble nå litt glad uansett jeg da :)

Skrevet

:hoppe:

Kjempebra vekt-nyheter da! Grattis! Vel fortjent!

Litt :bond: på meg i dag, så ikke allverdens med dagbok-besøk. Men kommer plutselig sterkere tilbake!

Skrevet

Grøss...

I dag syns jeg det ahr vært en kladt trekk på kontoret - iskald på fingrene, så nå gleder jeg meg til å kle på meg og komme meg opp på yoga.

Har snafset i meg noen knekkebrød nylig, så forhåpentligvis klarer jeg å berge livet og ikke kjøpe noe dritt på Deli de Luca på veien hjem - jeg har veldig godt av å vente på middag nemlig :ler:

Bye :goodbye:

Gjest wild bird
Skrevet

Hei!

Kaldt her i dag også, nå har jeg fyrt opp i ovnen. Så deilig med en hjemmehelg med kvalitetstid med datteren. Sånn trenger man i blant, begge parter :)

Også :duskedame: for 2 kilo ned!

Kos deg på yoga :)

Skrevet

God morgen!

Håper du hadde en fiiiin yogaøkt i går, og at du fikk varmen tilbake i kroppen. Ikke noe godt å gå rundt og være frossen!

:kaffekopp: Her er det en skikkelig vrak-tirsdag i dag... Håper det er bedre hos deg og at alt står bra til!

:klem:

Skrevet (endret)

ÅH! Du har blitt deg selv igjen, Purple! :hoppe:

God morgen folkens.

På jobb kvart over sju i dag - for jeg har nemlig tenkt å snike meg hjem tidlig i dag. Dvs ikek helt hjem, for planen er å komme meg i svømmehallen, men det tar fort litt tid og er litt vanskelig å få timet t-bane hjem osv, så jeg har tenkt å stikke litt tidlig så jeg kan være hjemme til middag klokka fem for en gangs skyld.

Morsom yoga igjen i går. Jeg syns egentlig denne yogaen blir bare tøffere og tøffere med tiden. Skulle jo tro at det ble enklere, men jo mer inn i posituren jeg kommer, jo mer fatter jeg hva jeg skal jobbe etter og jo hardere blir det.

Jeg sliter noe inn i hampen med virabhadrasana III. Det er ufattelig tungt å løfte bein og armer samtidig på denne måten og jeg fatter ikke hvordan jeg skal bli sterk nok til å greie det... :vetikke:

Øve, øve... er vel det som gjelder :roll: Er i allefall lemster og stiv nok i dag, så jeg må da øve ganske bra også, skulle man tro :ler:

Nok yoga.

Litt mer kaffe nå, tenker jeg :kaffekopp:

Jeg må få lagt meg tidligere om kvelden.

Endret av Suzy
Skrevet

Imponert over yogaen din jeg altså! Virkelig!

Håper du har en fin dag på jobb, og at du kommer tidlig avsted!

Skrevet

Satser knallhardt på å komme meg herfra halv tre. Da skulle jeg ha godt tid til absolutt alt egentlig...

Ikke så stor grunn til å bli imponert over yoga jeg ikke får til RR :ler: Det er utrolig mye styrke som skal til for å få grepet om endel av disse stillingene. Det som er gøy er å få det til, om enn bare et lite sekund.

Ett av mine handicap er at jeg til tross for relativt stor styrke også er ganske tung, så endel stillinger blir tyngre rett og slett, og endel har jeg kanskje ikke engang håp om å klare. Men jeg blir i det minste stadig sterkere - og det er digg :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jepp, nå er jeg meg selv igjen! Føles greit det, og ikke minst å ha dagbok i rett oppgang :)

Håper du har hatt en fin dag, og får svømt og rekker middag kl fem!

Skrevet

Yoga, svømming og ned 2 kilo. :duskedame:

*imponert*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...