Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

:klem: til deg.

Jeg tror følelsene dine er helt normale i utgangspunktet, og så "bare" kraftig forverret av disse dumme hormonene. PMS er noe j*vla dritt. Rett og slett.

Ja det er det!

Godt det ikke dukker opp noe særlig oftere enn en gang i kvartalet - for min del. Litt lettere tendenser kan jeg ha ellers, men den kommer med full trøkk av og til bare. Takk og lov.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg dyttet i meg en liten omgang sushi og sitter på jobb for å slå ihjel tiden frem til jeg skal på yoga kvart over seks - det vil si at jeg må slå ihjel tiden her omtrent en time (eller litt mer) til. Skal nok gå greit det, men vet ikke om jeg kommer til å gidde dette her hver eneste onsdag så sant jeg ikke finner en alternativ måte å bruke tiden på.

Greit på legesjekk.

Han trodde kulen var en liten betennelse og ga meg et lass med antibiotika og beskjed om å kontakte fastlege og ta det videre derfra. Jeg burde ta en mammografi og sjekke skikkelig var beskjeden og da får jeg vel det da. Sukk...

Ikke skrekkelig bekymret, men det var liksom dette på toppen av alt annet da. Det føltes litt urimelig på et vis.

Etter yoga i kveld skal jeg bare ligge i sofakroken helt stille, tror jeg. Kanskje det hjelper - kanskje ikke :vetikke:

Skrevet

God morgen!

:klem:

Håper torsdagen blir en bedre dag...

Skrevet

Dagen i dag er definitiv bedre.

Deilig yoga i går og kroppen er sånn passe lemster, men fikk en reaksjon på tampen av timen. Klarte ikke å spenne av i det hele tatt under savasana - hver gang jeg forsøkte så begynte bare tårene å renne av seg selv. Så jeg bare lå og slappet sånn ca av og tenkte på timen som var så bra.

Tok banen hjem og bare fokuserte på minst mulig og på veienfra banen og inn så lot jeg det bare slippe og grein. Ti minutter med god gammeldags hulking før jeg tørket kinnene og gikk inn og lot som ingenting.

Det lettet veldig.

I dag har jeg det betraktelig bedre, men sitter i seminar hele dagen og får ikke gjort så mye praktisk. Skulle ringt legen igjen for å sjekke om jeg kan få time der til uka, men har ikke hatt anledning enda.

Jeg er litt roligere i hodet, rett og slett, og har klart å tenke at jeg faktisk kan dra hjem tidlig i uka som kommer for å komme meg til lege og be om å bli henvist til mammografi her inne osv - det skal nok ordne seg, rett og slett.

Nå får jeg vel høre litt etter...

Skrevet

:klemmer:

Vil bare si at jeg tenker på deg!

Håper du får ordnet legetime og mammografi, sånn at du slipper masse tanker og spekulasjoner. Må være vondt... Men jeg håper og tror at legen du var hos har rett, at det "bare" er en betennelse i vev.

Skrevet

:klemmer:

Vil bare si at jeg tenker på deg!

Håper du får ordnet legetime og mammografi, sånn at du slipper masse tanker og spekulasjoner. Må være vondt... Men jeg håper og tror at legen du var hos har rett, at det "bare" er en betennelse i vev.

Det er helt sikkert bare det, men det kom liksom på toppen av generell nedstemthet, følelse av å være fremmedgjort og utenfor og litt annet.

Ordner seg nok.

Og takk :klemmer:

Skrevet

Fredag og snart helg - heldigvis.

Litt annerledes dag i dag. Skal ut for å inspisere en mulig fotolokasjon, så dagen går vel antagelig med. Greit nok. Det er ålreit å få gjort noe annet og annerledes en dag også.

Litt småstressa merker jeg. Det er mye som skal på plass på jobb og flere rimelig krevende oppgaver fremover, gøy, men en smule slitsomt også. Jeg føler meg fortsatt litt ny og ikke helt med full kontroll på ting, så da blir det alltid en ekstra vei å gå på alt - mer spørsmål å stille osv osv... Men det skal vel gå bra, tenker jeg. Tilslutt.

Noe helt annet - ser jeg må valfarte hjemover med penger i lomma fremover. Har syslet med tanken på å prøve brødet fra Spis deg slank og nå ser jeg at de har åpnet butikk på Flisa(ikke så langt sør for hjemme).

Først i landet

Gjett om jeg skal dit og handle da gitt! Nå har jeg nemlig bestemt meg for å være lavkarbo og superflink de neste fem ukene (før vi drar til Thailand), for jeg er lei av magen og lei av å være lei. Må bare ta meg sammen - enkelt og greit.

Også må jeg begynne å glede meg til ferien.

Og bli litt gladere i hele meg, rett og slett.

Starting now...

Skrevet

Heia Flisa. Gøy at han startet noe i nærheten av hjemstedet. :hoppe:

Og det er lov å glede seg til ferie. Og om du vil ha noen å klage til sånn ansikt til ansikt, så let me know. Kaffe eller noe mat er jeg med på. :klem:

Skrevet

Sånne butikker er supert. :klappe:

Håper at du kommer igang med lavkarbo igjen, og at det kan hjelpe deg til å få det bedre. :hug:

Skrevet

Heia Flisa. Gøy at han startet noe i nærheten av hjemstedet. :hoppe:

Og det er lov å glede seg til ferie. Og om du vil ha noen å klage til sånn ansikt til ansikt, så let me know. Kaffe eller noe mat er jeg med på. :klem:

Tusen takk! Det setter jeg pris på og kommer sikkert til å gjøre det også :hug:

Og veldig gøy med Flisa (og han har et godt poeng - alt går i Oslo, men går det på Flisa så går det sikkert overalt):ler:

Skrevet

Så spennende!

Gleder meg til oppdatering :nigo:

Skrevet

Søndag og rett og slett litt uggen i dag.

Selvforskyldt sådan :sjenert: Hadde venner på middag i går og det ble åpenbart litt mye vin, for i dag er jeg skrekkelig tung i hodet og treg i kroppen.. sukk. Kanskje ikke så lurt med store mengder vin oppå penicillin heller. Dumme Suzy :ler:

Nuvel...

Fin prat med kjæresten i går om mye av det som har ridd meg (savn og ensomhet og slikt) og vi har kommet til at vi bare må sette av tid annenhver fredag til å snakke sammen.

Når det er timet og satt av tid til det, så går det an å ta opp ting som gnager og stille spørsmål. Tror det kan bli bra, selv om det kanskje høres skjematisk ut. Vi er ikke flinke til å ta det når det er der, og da er det greit å ha satt av tid slik.

Han sier nemlig ikke fra om noe som gnager ham før det har gått laaang tid (og irritert veldig) og jeg syns heller ikke det er så lett å ta opp saker som plager meg og er redd for å være masete, krevende og teit. Kan hende vi lærer å bli flinkere av dette?

Nå skal jeg straks til byn og drikke kaffe med ei venninne fra hjemstedet - koselig :) Har ikke snakket med henne på ganske lenge og et har skjedd mye i livet hennes - ny kjæreste og mye endringer, så dette blir koselig.

Fikse seg litt og øve på litt opplagt kanskje?

:søvn:

Skrevet
:klem: Håper du får deg time så fort som mulig, bare for å få det ut av verden. Er så dumt å ha det hengende over seg!
Gjest wild bird
Skrevet

Hei!

Fornuftig av dere å sette av tid til slike samtaler. Det tror jeg er nyttig for begge parter :)

Kos deg med venninnekaffe :)

Skrevet

God morgen!

:klem: Håper du har hatt en fin helg, og at mandagen blir en bra dag Suzy! Tenker på deg vettu :klem:

Skrevet

God morgen!

Koselig kaffe med venninne hjemmefra i går. Hun har hatt ganske mange store omveltninger i livet sitt siden jeg så henne sist - blant annet har hun gått ned tjue kilo (og det fra en kropp jeg aldri hadde trodd det var nødvendig å ta så mye av) og så virkelig godt ut. Hun var dessuten mye gladere enn på veldig lenge og det var koselig :)

Jeg tror også det er lurt å ha landet på å sette av tid til å prate. Vi er som sagt ikke flinke noen av oss og dermed er det greit å sette av tiden for felles lufting av eventuelle frustrasjoner. Får se om det fungerer.

Dette blir ei lang og travel uke. Må jobbe til helga også, men det er greit på et vis, for da har jeg bedre samvittighet for å bruke dagene litt mer kreativt ellers.

Fredag blir det hjemmedag. Drar inn på torsdag og bruker fredagen der. Fikk ikke legetime, så må ringe når jeg er der og be om akutt-time. Tåpelig, men sånn er det når man vil ha time på en dagen fastlegen ikke er tilstede :roll:

Skal uansett til vaksinering og til massasje, så tar jeg med meg datteren på bussen inn igjen på ettermiddagen. Hun skal nemlig være med og hjelpe meg på jobb på lørdag og søndag. Blir godt å se henne litt også og koselig å vise henne min verden her.

Tror jeg må ha litt mer :kaffekopp:

Yogadag i dag. Gleder meg.

Gjest wild bird
Skrevet

Hei!

Ser at du har en fullpakket uke. Tenker det blir godt å se datteren igjen. Utrolig hvordan man savner barna når de er langt unna, samme hvor voksne de blir.

Håper yoga blir bra i dag!

Skrevet

Det er jammen helt sant at man savner selv om det er snakk om store barn. Gleder meg til å ha henne innover et par helgedager.

Nå skal jeg straks pakke sammen og stikke på yoga. I dag gleder jeg meg og føler meg veldig klar for å jobbe litt. Sist gang hadde jeg så dårlig balanse at alt som involverte å ha bare ett bein i gulvet var bortimot umulig. Merkelig det der altså... Det varierer fra gang til gang, rett og slett. Noen dager er jeg stø som et fjell - andre helt håpløs.

Ellers har jeg faktisk vært skikkelig effektiv i dag og fått unna meg MYE. Det føles godt! :nigo:

Skrevet

Flinke, effektive, treningsklare Suzy!

Du er god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...