Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den har jammen ikke vært så verst denne fredagen. Jeg har fått unna meg omtrent det jeg hadde planlagt og da skal man vel være rimelig fornøyd vel?

Lurer på om jeg skal sitte tre kvarter til eller ikke? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest wild bird
Skrevet

God helg, Suzy! Kos deg masse, uansett hva slags planer du måtte ha :)

Skrevet

Ingen planer - og nå forsøker jeg å slå ihjel tiden mens kjæresten ser landskamp :roll:

Boooooring - men jeg ble underholdt før kampen da :sjenert:

Skrevet

Underholdning (regner med det er snakk om :humpe: ) og fotball høres knall ut for meg.

:fnise:

Skrevet

Angående blomster og sånn på bursdagen så ... min glemte jo først at jeg hadde bursdag sant.. og så kommer han hjem fra jobb og dagen går. Jeg dro på middag og han hadde bilen, og hadde IKKE kjøpt noen gave til meg. Da jeg kom hjem fra middagen sa han at han hadde tenkt å dra og kjøpe gave, men ........... gjorde det ikke. Hallo, ikke si noe heller da! Dagen etter fikk jeg en orkide, men det var etter jeg spurte om å få en. :ler: Menn..... :roll:

Skrevet

Takk og lov at du forteller at det slik hos deg og Supra... Jeg skjønner det er en manneting det der, men når det er sagt så har jeg hatt menn som har vært helt annerledes også - og du verden så koselig som det var!

Rolig helg på oss.

Lørdagen gikk med til handling og leting. Jeg trengte nye sko og fant endelig et par på XXL på Alna, men ikke før vi hadde hatt en lang og lenger enn lang tur... Først var vi hele Tveita rundt (hvor kjæresten handlet en haug og jeg ikke fant en dritt), så G-sport på Alna rundt og deretter fant vi da endelig et bra par på XXL. Det skal ikke være lett....

Søndag var vi ute og gikk en lang og bra tur, og var innom en kunstutstilling (var innom lørdag også og kikket og kjæresten vurderte sterkt å kjøpe ett av bildene der) for å kikke. Ble drivende litt rundt igjen og jeg tok bilde av bildet som vi kikket på med mobilen og da sier en fyr som sto vedsiden av til meg: "Det der syns jeg du skal kjøpe" og jeg lo og sa at det var i allefall en veldig blek kopi å ta et mobilbilde også forteller han at det er han som er kunstneren!

Så da ble vi stående og prate litt med ham og jeg komplimenterte bildene hans og sa at kjøp var under vurdering. Også endte det med at kjæresten kjøpte det (og det ble så utrolig stilig på veggen i stua! Fy fader!) og da måtte vi bort og finne en som kunne notere at vi skulle ha det (det var Lions som hadde utstillingen) - og da sto han og snakket med henne og jeg sa at nå kjøper vi det og han ble kjempeglad og vi måtte gå på nettet og kikke mer på tingene han, for han hadde hjemmeside - og vi måtte gjerne holde kontakten og ta bilde av bildet ferdig hengt opp osv. Kjempemorsom opplevelse :ler:

I dag er det skrivedag igjen. Har masse tekster jeg må produsere og levere innen fredag (og satser på å greie det) og skal ut og lunsje med kusina mi i dag. Yoga etter jobb i dag og denne uka vurderer jeg sterkt å gå på flere timer - det er for lite med en altså!

Nuvel... mer kaffe nå vel? Ja :kaffekopp:

Gjest wild bird
Skrevet

Herlig kunstopplevelse da! Og så flott med nytt bilde på stueveggen :)

Skrevet

:vinke:

I'm back!

Så moro å lese om kunstopplevelsen deres i helga! Ekstra moro når man har litt kjennskap til kunstneren.

Håper tirsdagen blir bra! :klem:

Skrevet

Hei på deg, Londonfarer :goodbye:

På plass - tidlig i dag også. Har kommet meg på banen sju over sju to dager på rad nå og dermed vært på jobb ekstra tidlig. Behagelig start, men er nok ikke fullt så effektiv som jeg skulle vært. Jeg lider av skikkelig pms om dagen og er helt på gråten for ingenting opptil flere ganger om dagen - slitsomt!

Prøver å ta meg sammen men er virkelig ikke helt på nett her... :roll:

Men gøyal yoga i går. Skikkelig opptur! Vi var færre enn vi pleier å være og dermed ble det en nivå tre time og litt mer utfordring. Skikkelig godt og gøy! Har ikke stått i hodestående siden før jeg flyttet og da var det godt å få til det igjen blant annet - dessuten fikk vi konstatert at jeg antagelig greier meg uten stol på skulderstående. Instruktøren fjernet stolen og satte annen støtte under på halasana, også sier hun, jeg tror du kan ta vekk noen også tok hun av og tok av og vips så sto jeg der med tærne i bakken bak hodet :ler: Så neste gang skal jeg forsøke uten altså! Gøy med fremgang :)

Jeg har tenkt å gå på yoga på onsdag også. Det betyr at jeg må bli i byen til klokka seks (timen begynner kvart over) og at jeg ikke kommer hjem før minst halv ni), men da får jeg heller bruke litt ekstra tid på jobben og kanskje få unna noe skrivearbeid. Ikke så dumt det heller.

I dag skal jeg rett i svømmehallen etter jobb. Har planer om å komme meg avgårde litt tidlig fra jobben så jeg ikke trenger komme så sent hjem. Går jeg herfra senest klokka tre så bør jeg rekke litt og være hjemme halv seks - senest.

Ambisjonen er å svømme 1500 meter i dag. Phu...

Ellers er jeg litt i det melankolske hjørnet om dagen. Vet ikke om det er PMS'en som styrer eller om det er naturlig hjemlengsel eller hva, men jeg føler meg rett og slett litt .. tja.. malplassert om dagen.

Jeg kjenner meg langt unna datteren, langt unna huset mitt og tingene mine, langt unna vennene mine og all den kjente treninga - jeg savner kollegaene mine på gamlejobben og jeg er på toppen av det hele misfornøyd med meg selv fordi jeg har sluppet meg selv tilbake dit jeg aldri skulle komme igjen vektmessig. Så forakter jeg at jeg bare sutrer og ikke tar tak i det når jeg kjenner så godt at det er for mye og feil... Ikke helt glad om dagen med andre ord.

Ikke orker jeg å snakke noe om det til kjæresten heller, for jeg begynner nesten å grine nå - bare av å skrive om det. Hadde bare tutet og ikke fått frem noe fornuftig, så jeg holder munn og håper det snart går over, eller at treninga hjelper (for den gjør egentlig det).

Men nå må jeg ha mer kaffe...

Skrevet

:klemmer:

Huff, ikke bare bare med sånne tanker og følelser... Jeg heller mot ideen om at PMS'en spiller inn, for det høres veldig kjent ut. Konstant med klump i halsen... :troest: Uansett, tankene ville kanskje vært der uansett, men ikke like overveldende som når hormonene hjelper til. Og du har jo vært gjennom en stor forandring i høst! Flyttet, blitt samboer, ny by, ny jobb, nytt treningsopplegg, nye folk etc. Hele hverdagen din har blitt snudd opp ned. Helt normalt at ymse tanker dukker opp da, også de som ikke er positive... Men håper det går seg til :klem:

Skrevet

Jeg håper også det går seg til snart.

Det er nok mest sannynlig PMS og antagelig derfor jeg er så uten for, men gøy er det virkelig ikke. Jeg merker at det er vanskelig for meg å skille reelle tanker fra hormontankene når jeg er slik, og dermed så lukker jeg igjen for alt og tør ikke si til noen hvordan jeg har det, for jeg er livredd for å bli helt irrasjonell... Det er dustete, men sånn er det.

Sånne perioder er jeg skikkelig avhengig av at ting blir akkurat som jeg har planlagt dem og at ingenting spesielt oppstår. Jeg er jo verre enn en autist til vanlig og blir helt håpløs på å tåle endringer i slike tilfeller.

Ja, ja... jeg vet det i det minste... :roll:

Men nå skal jeg snakke litt meg en kollega her og deretter forsvinne. Svømme, svømme - gjemme seg under vann er deilig.

Skrevet

Er ikke for ingenting at jeg glatt kaller galskapen for et: hormonhelvete... For det er det det er! Som du skriver, man blir jo helt ødelagt... Irrasjonell, frustrert og utilregnelig. Klarer ikke å skille mellom hormoner og virkelighet, samtidig som man ikke forstår sin egen reaksjon. Jeg kjenner meg mye igjen. Er normalt en liten kontrollfrik, og i hormontider kan det virkelig klikke helt for meg... Rett og slett utrivelig. :sukk:

Håper du får en fin svømmetur, og at hormonene kommer tilbake i vater snart!

Tenker på deg! :klemmer:

Gjest wild bird
Skrevet

Hei!

Jeg kjenner godt igjen de følelsene du har nå. Slik har jeg det i perioder også. Tenker på om jeg har gjort rett i å flytte hit, savner ungene mine, blir melankols og føler meg, som du sier, malplasert.

Det kommer og går litt. Og jeg har det jo veldig godt med kjæresten, så det gjør selvfølgelig opp for mye annet. Men det kan være tungt å ha slike tanker og følelser. Likevel tror jeg det er smart å føle på det også. Så er man bevisst på de valgene man tar :)

Skrevet

God morgen damer.

Det er godt å høre at du har slike tanker også Wild Bird. Det er virkelig ikke bare lett å rives opp fra alt som er kjent og enkelt. Malplassertheten har nok sikkert også mye med at selv om jeg er sammen med kjæresten mye så er jeg mye mer alene enn jeg var hjemme - eller kanskje ikke - kanskje jeg bare føler meg mer alene fordi jeg ikke føler jeg har noe valg når jeg er her+

Ja, ja...

Jeg håper at det letter litt når jeg ikke er så pms-ridd... Også får jeg heller snakke litt med kjæresten om det når jeg føler jeg ikke blir hysterisk om jeg åpner munnen.

Kom meg i svømmehallen i går og klarte de 1500 meterne, men det var på ren vilje. Da jeg kom til 1000 slo det inn en sult av en annen verden. Jeg gikk helt tom og måtte ta frem alt jeg hadde av vilje for å tyne meg gjennom de siste 500 metern, men jeg gjorde det!

I dag er det yoga 3 og jeg gleder meg, selv om jeg må sitte ekstra lenge på jobben for å få det til. Rekker nok ikke noe mer trening denne uka, så det er like greit å tråkke til de tre første dagene :ler:

Midt på denne uka og resten av den kommer til å gå jævlig fort.

Gjest wild bird
Skrevet

:kaffekopp:

Tror det er helt normale tanker å ha, jeg, når en gjennomfører et så totalt skifte som vi begge har gjort. Nytt bosted, ny jobb, samboerskap osv. En må finne feste på nytt, og det er jo ikke gjort på 1-2-3.

Ha en fin dag badenymfa ;)

Skrevet

Det tror jeg også at det er - egentlig.

Det er vel bare sånt man må kjenne på og gå gjennom, som du sier, for å være sikker det man gjør.

Akkurat nå kjennes det som denne vinteren kommer til å være milelang.. men kanskje er det bedre om noen dager. Jeg satser på det.

Skrevet

Jeg er overbevist om at alt er mye bedre om ikke så lenge. Når du bare kommer deg gjennom disse dagene med pms, kan du begynne å jobbe med det som er vanskelig. Da kan du snakke med sambo om det du sliter med. Og det pleier å hjelpe når man kan dele vonde tanker med noen. :klemmer:

Skrevet

:klem:

:pls: 1500 meter! Ooooo store svømmeguru :pls:

Virkelig imponert! Du er god!!

Skrevet (endret)

:klem:

:pls: 1500 meter! Ooooo store svømmeguru :pls:

Virkelig imponert! Du er god!!

Det hadde nok gått betraktelig bedre om jeg hadde vært lur nok til å putte noe i magen før svømminga, men anyway... Jeg var veldig fornøyd med selvet.

Ytterligere sutring: Skal til kontroll der jeg tok brystreduksjonen min for to år siden for jeg har en liten kul i brystet og huden er rød over. Jeg er bekymret for at det er noe betennelse som har dukekt opp igjen eller noe... ikke så moro, men de ga meg i allefall time raskt.

Endret av Suzy
Skrevet

:klem: til deg.

Jeg tror følelsene dine er helt normale i utgangspunktet, og så "bare" kraftig forverret av disse dumme hormonene. PMS er noe j*vla dritt. Rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...