Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Når det gjelder datteren... Min far bodde i samme by som meg, og var overhodet ikke tilstede for meg og min bror. Det hadde jo sine grunner, men poenget er at det ikke er noen automatikk i at det å være i samme by, eller å være i forskjellige byer, trenger å bestemme hvordan ting skal være. Hvis han ønsker å være tilstede for datteren er det jo bare å være det. (?)

Ja det er litt sånn jeg tenker også...

Og til høsten er jenta klar for videregående og jeg vet jo (av erfaring) at det skjer ganske mye med dem i den perioden. De endrer seg raskt.

Jeg har jo en drøm om at hun kunne komme til min by og bo hos ham mens hun gikk på videregående. Det er ei svært god videregående skole her og jeg tror de begge kunne likt det. Men å flytte en tenåring er selvsagt vanskelig...

Jeg kjenner at jeg føler meg litt motløs nå, mest fordi jeg har drømt om å finne et menneske å dele livet med - ikke å vente på i mange år... :tristbla:

Men det er tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, er det egentlig så vanskelig? Jeg ble flyttet rundt på en del under oppveksten, og mener bestemt at jeg kom styrket ut av det. Jeg syns det var tøft først, men så ble det slik at jeg kom over det. Lærte meg å komme inn i nye miljøer .. Det ble rett og slett ikke noe problem. Faktisk så var det befriende noen ganger, det å få en ny start.. De siste to gangene det skjedde valgte jeg det selv. Og etter jeg ble "voksen" så har jeg byttet miljøer totalt tre ganger (Trondheim-Skottland-Bergen). Det trenger ikke å være så farlig.... Jeg opplevde at mamma gjorde det til en big deal, fordi hun overførte SIN holdning over på meg. Hun gikk ut i fra at jeg ville syns det var vanskelig, fordi hun følte det ville vært vanskelig for henne.

Man vet aldri hvordan det vil gå, men det er jo ingenting i veien for å foreslå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å så tanken om det i allefall. Jeg syns det er en god ide og jeg tror det ville være en bra opplevelse for både henn og ham. Hun ville helt sikkert klart seg godt her, han ville hatt hånd om henne til daglig og hatt henne nær og det hadde vært fint for ham også.

Jeg har så smått sett for meg at de kan flytte inn hos meg, men så tenker jeg at om han vil gjøre det til en enda enklere overgang, så kanskje han kan fortsette å bo for seg selv med henne - også kan de flytte inn hos meg om enda ett år... Vel, jeg har mange tanker, men vi får bare se nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

:kose:

Dette var slett ikke noe hyggelig lesning. :sukk: Jeg forstår jo ham veldig godt på mange måter også, men jeg er enig i at tre-fire måneder i en ny jobb på et nytt sted ikke alltid er nok for å vurdere om man passer inn. Så klart man savner vennene sine og den gamle jobben, men det tar tid å komme inn i en ny hverdag. Jeg skjønner at det genererer mange tankeprosesser hos ham, men både du og ham fortjener at han gir det litt mer tid.

Når det gjelder forholdet til datteren hans så er det jo klart at det er en fordel for dem å bo i samme by. Har han snakket skikkelig med henne om dette? Hva hun ser for seg, hvordan hun ønsker det skal være?

Dette ordner seg ! Nå har dere fått dratt opp "gørra" og kortene er på bordet. Da er alt så utrolig mye bedre å forholde seg til, selv om det føles jævlig akkurat nå. Snille, gode Suzy! :hug:

Angående fysisk form: så moro! :hoppe: Selv er jeg et stykke unna toppen, men jeg skal nok komme dit igjen. Planen er lagt, men først er det jul. :tre: Satser på å bygge opp styrken mest mulig i desember, så blir det påfyll med kardio etter jul. Da er det tilbake til fem-seks økter i uka igjen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'Ren! :hug:

Det er godt mulig det er kortere til min formtopp enn din (mistenker det), men kjenner jeg blir motivert av å se og føle at kroppen fungerer. Har forresten registrert et rart sammentreff. Mandagsmorgen, etter ei helg med mat og øl og alkohol så veier jeg en kilo mindre enn fredag - andre uke på rad :klø:

Veldig snodig!

Du har rett - det hjelper å få ting på bordet også får vi ta det derfra. Han er veldig klar på at det er mye som kan endre seg og at det er veldig tidlig så langt. Jeg håper vi kan se på løsninger sammen og holde dialogen levende - og kanskje fokusere på å passe litt mer på hverandre enn vi har gjort så langt i høst.

Så får vi se da... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Jeg håper vi kan se på løsninger sammen og holde dialogen levende - og kanskje fokusere på å passe litt mer på hverandre enn vi har gjort så langt i høst.

Akkurat det tror jeg er veldig viktig. Samme hvor forelsket man er så må det jo jobbes mye med forholdet (ikke det at jeg tror dere ikke gjør det altså!), og det er lett å ta hverandres nærvær litt for gitt når man svever på skyer.

Sannsynligvis vil alt føles lettere for dere begge om dere snakker ofte om dette. Det får følelsene frem og det er lettere å analysere dem for å finne frem til konkrete løsninger. Og det virker som om dere har tatt et stort steg i den retningen nå. Jeg tror dette kommer til å ordne seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det tror jeg er veldig viktig. Samme hvor forelsket man er så må det jo jobbes mye med forholdet (ikke det at jeg tror dere ikke gjør det altså!), og det er lett å ta hverandres nærvær litt for gitt når man svever på skyer.

Sannsynligvis vil alt føles lettere for dere begge om dere snakker ofte om dette. Det får følelsene frem og det er lettere å analysere dem for å finne frem til konkrete løsninger. Og det virker som om dere har tatt et stort steg i den retningen nå. Jeg tror dette kommer til å ordne seg! :)

Jeg tror ikke vi har vært på langt nær flinke nok hittil i høst - det er litt av problematikken. Jeg har følt litt på at vi nå har vært så nær hverandre at vi rett og slett har glemt å prioritere hverandre.

Jeg skal i det minste forsøke å ta det på alvor fra nå og jobbe mer med oss. Så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar med en :kaffekopp:

Sliiten i dag. Det skal bli utrolig godt med ferie neste uke. Kjennes ut som jeg virkelig trenger det om jeg skal komme meg på rett kjøl igjen både innvendig, utvendig og i huset. Hjelpes...

Kjøpte meg julestjerne til vinduet i stua i går - en gigantisk en i papp :fnise: Datteren syntes den var altfor stor og jeg syntes den var flott, så får vi nå se. Jeg skal da ha den dette året også får vi se om vi havner på en mellomløsning neste år :ler:

Deilig trening i går, men jeg brukte laaang tid på å bli varm og klar. Var uti den andre sykkeltimen før jeg kjente at kroppen begynte å respondere som den skulle. Begynner nesten å bli litt bekymret for denne nakken som aldri løsner og tungheten i kroppen. Eneste gangen kroppen føles helt god er når jeg trener eller ... øhm.. :rodme: .. er i aktivitet :ler:

Har vurdert treningsfri i dag og heller kjøre opplegg som forrige uke med corebar, krønsj styrke og intervall sykkel onsdag til fredag. Timen i dag er nå uansett rolig og ikke så krevende. Vi får nå se.

Har en tidlig avtale på jobb i dag. Blir full dag med å hente inn saker og skrive ut så mye som mulig, for i morgen er sjefen vekk igjen og jeg skal ha ansvaret på nytt. Orker ikke sitte med så mye utskriving samtidig som jeg skal administrere.

Kjæresten kom innom en tur etter treninga si i går. Jeg merker på ham at han virkelig forsøker å tenke på oss også. Han er snar til å forsikre meg om at han tenker på meg og vil ha meg og jeg tror selvsagt på det, men jeg tenker jo tanker likevel. Jeg strever litt med å ikke bare resignere nå, men kjempe for oss... Det er vanskelig.

Nå får jeg vel pakke sakene og begynne å belage meg på å grave ut en bil... :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie blir nok helt topp! :klem: Kjenner jeg er klar for litt ferie selv jeg .. lurer veldig på om jeg skal avspasere morgendagen.. får se det an. Hadde vært deilig!

Er så trøtt her i dag at jeg bare skjeler..

Må få i meg noe å drikke tror jeg.

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Innom med en :hug: og en :kaffekopp:.

Håper du ikke graver deg ned i tanker, men prøver å fokusere på å løse floken fremfor å resignere. Jeg tenker masse på deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen fra første oppdrag og ti ganger våknere og i veldig godt humør. Det er dette jeg virkelig elsker med denne jobben - å komme ut, lære og oppleve helt nye ting som jeg aldri hadde fått kommet borti ellers.

I dag har jeg vært på fabrikk og truffet en kjempefestlig gjeng og har fått bra bilder og morsomme sitater :nigo:

Jeg skal ikke tenke meg ihjel og jeg skal ikke resignere - har jeg bestemt meg for. Det er bare ting i fortiden min som gjør at jeg må jobbe en stund med å ikke resignere. Jeg kjempet så hardt for å redde samboerskapet mitt - ga alt, forsøkte alt og skjønte bare ikke hva som var feil (inntil jeg fant ut hva det var som faktisk var galt) og da var jeg så sliten og så trøtt og så tom.

Det er litt det der jeg føler på nå...

Men han er en annen og han elsker meg. Jeg vet såpass :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii
Innen fra første oppdrag og ti ganger våknere og i veldig godt humør. Det er dette jeg virkelig elsker med denne jobben - å komme ut, lære og oppleve helt nye ting som jeg aldri hadde fått kommet borti ellers.

I dag har jeg vært på fabrikk og truffet en kjempefestlig gjeng og har fått bra bilder og morsomme sitater :nigo:

Så bra! :hoppe:

Men han er en annen og han elsker meg. Jeg vet såpass :sjenert:

Nemlig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

Late-Suzy ble hjemme og støvsugde og bakte cookies i går fremfor å dra på trening. Spiste til og med risengrynsgrøt til middag (urg, det er jeg rett og slett ikke noe særlig glad i... fortsatt) :roll:

Men i dag skal jeg på corebar :trene: og har invitert kjæresten på middag etterpå.

Regner med at det blir ei seriøs økt på gårdsplassen også, for det slutter jo aldri å snø! I natt har det jammen kommet 15 cm til - og i helga kom det 30. Skrekk og gru! :snø:

Snart er det ikke muligå ta seg frem på gårdsplassen og det er så lite plass å måke unna på også. Hadde en som kjørte snø for meg i fjor, men han har åpenbart glemt at jeg finnes i år... Møkkamann :fnise:

Skal sjefe i dag, så jeg er littegrannet stressa innvendig. Det går nok bra. Tror vi er bedre foberedt enn sist...

Forøvrig fikk jeg en skikkelig FÆL opplevelse i går. Telefonen ringer og det er i venninne av meg. Vi småprater litt også sier hun - du jeg må nesten spørre deg om noe. Er det slutt mellom deg og kjæresten?

Jeg ble slik: :hakeslepp:

Det viste seg at hun og samboeren (mest ham, men han klarer ikke bruke dataen uten henne :ler:) pleier å kikke innom en av disse nettdatingssidene for å se hvem som er ute på "markedet" og der hadde profilen til kjæresten min dukket opp :sjokkert:

Jeg sa at det måtte være at han ikke hadde slettet den gamle (for det var der vi traff hverandre), men så sier hun at nei, han står registrert som boende her i byen - altså hadde han vært inne og oppdatert profilen sin.

Vel, i lys av helga og alt, så fikk jeg jo alldeles nervesammenbrudd. Jeg ble helt kald og bare gjenopplevde hele situasjonen med eksen på to sekunder.

Jeg gikk inn på siden det var snakk om - søkte og joda, der var han - med bosted her og aktiv siste gang første desember, men ikke som betalende medlem og ikke med oppdaterte opplysninger om seg selv. Alt sto slik det gjorde da vi traff hverandre. Jeg tenkte at dette bare være en misforståelse. Jeg kan bare ikke tro at han er slik han også.

Sendte ham ei melding, for han var på trening og jeg visste jeg ikke kunne nå ham på en time - og det ble en lang time.

Han kom innom med en gang etter tren og sa at joda, han hadde svingt innom siden han. Profilen var som før og han var ikke på søk etter noe, men gjorde som samboeren til venninna mi et sveip for å kikke etter kjente og hadde ikke skjønt at det var mulig uten å være registrert på siden.

Jeg tror selvfølgelig på det (for han er ikke dreven på data), men så ble jeg ganske sint likevel. Jeg syns det var utrolig korttenkt og jeg syns det var tåpelig at han ikek bare sa fra til meg at han var der inne fortsatt - uten å være bruker, eller jeg kunen hjulpet ham å slette seg - han hadde ikke sett hele situasjonen på den måten jeg gjorde, og ble skikkelig lei seg. Så nå er han vekk (for jeg fikk forklart ham hvordan man gjør det også...)

Men nå tror jeg ikke jeg klarer flere slike påkjenninger på en stund...

Hvorfor er livet mitt så såpeopra-aktig bestandig? Jeg vil jo bare ha det fredelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Huff, her har det skjedd ting som ikke er så veldig koselige, ser jeg. Jeg har ikke tid til å kommentere nå, men vil bare sende over litt oppmuntring, og håpe dagen ser lysere ut etterhvert. Jeg lover å komme sterkere tilbake. :klem::troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

:hug::klem:

Jeg skjønner veldig godt at slikt blir en påkjenning når det kommer oppå alt det andre. Nå synes jeg det er på tide at du får det litt rolig rundt deg!

Egentlig vet jeg ikke helt hva jeg skal skrive. Så jeg gir deg en :hug: til og håper at det hjelper litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...