Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Gjest wild bird
Skrevet

Vet hvordan du har det. Slik har jeg det også, og har hatt det sånn i mange år. Det er bare slitsomt.

Kos deg masse på svømming :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

Har du byttet skattekort når du gikk over til annen jobb med annen (høyere?) lønn? Kan være det er et annet skattekort som blir riktigere. Ofte er tabellkortene beregnet for en viss lønn, og dersom den øker ganske bra, så blir skattekortet veldig strengt og du skatter deg halvt ihjel. Ville evt sjekket på skatteetaten.no og kjørt en beregning der for å se hvordan du kommer ut. Jeg skatter mye nå jeg også (og trekker ca 1500 ekstra hver måned for sikkerhets skyld), men mener jeg er godt unna 17.000 i mnd i skatt. Får da være måte på! (nå aner jeg ikke hva du tjener i forhold til meg da...). Men kan være verdt en sjekk i alle fall! Uansett så får du nytt skattekort til nyttår da, så du får se hvor mye du vil legge i det nå i høst, eller om du vil vente til nyttår og heller ta en beregning da, og be om nytt skattekort om det trengs... *trekker pusten* Ble et par solide setninger her gitt! :ler: Mye som skal ut i full fart..

Kommer sterkere tilbake når jeg er tilbake i hverdagen igjen!

:klem:

Skrevet

God morgen!

I natt har jeg sovet helt utrolig godt. Våknet av at jeg måtte på do og tenkte at da er sikkert klokka tre eller noe sånt, men neida - den var ti over seks og jeg skulle opp om ti minutter uansett. Det betyr at jeg har sovet tvers gjennom uten å lette på et øyelokk. Herlig.

Nei, RR, jeg har ikke byttet skattekort. Kanskje det hadde vært smart. Akkurat nå får jeg vel mellom to og tre tusen mindre utbetalt pr måned enn i gamlejobben og tjener tredve tusen mer i årslønn. Jeg kan liksom ikke helt skjønne at det skal stemme... :klø: Men så har jeg jo ikke filla peiling på sånt heller :vetikke:

Skal forsøke å finne ut av dette i dag altså.

Prøvde ut Tøyenbadet i går og halleluja altså! Fantstisk sted! Jeg svømte tusen meter (på 25 minutter, noe jeg syns er rimelig bra når jeg tross alt ikke har svømt på ganske lenge) og koste meg glugg ihjel. Tok en skikkelig runde med hårkur og skrubbvante i badstua og følte meg som et nytt menneske etterpå. Dit skal jeg helt klart igjen! Klippekort neste :jepp:

Møtedag igjen i dag, men det er greit nok. Det er nyttige ting vi skal jobbe med i dag. Er litt dagforvirra denne uka. Jeg vet det er onsdag, men det føles som tirsdag og i går var jeg helt på onsdag. Snodig...

Litt mer :kaffekopp: kanskje?

Skrevet

Jeg følte også at det var onsdag i går. Men jeg føler at i dag ikke eksisterer. Kjemperart.

1000meter på 25 minutter er veldig bra! Spesielt når du ikke har svømt på en stund. Jeg er god til å svømme, men hadde nok brukt minst 30 minutter på det samme (men jeg slutter på 500 meter for tiden.. eller for tiden kommer jeg meg ikke en gang avgårde på trening. Så det blir 0 meter på 0 minutter. :fnise: )

Skrevet

Jeg følte også at det var onsdag i går. Men jeg føler at i dag ikke eksisterer. Kjemperart.

1000meter på 25 minutter er veldig bra! Spesielt når du ikke har svømt på en stund. Jeg er god til å svømme, men hadde nok brukt minst 30 minutter på det samme (men jeg slutter på 500 meter for tiden.. eller for tiden kommer jeg meg ikke en gang avgårde på trening. Så det blir 0 meter på 0 minutter. :fnise: )

Hå! Nå ble jeg ganske stolt altså :nigo:

Jeg tok i så det holdt også altså (og kjenenr det skikkelig i kroppen i dag!), så jeg tror nok det er maks av det jeg greier, men det er bra å presse seg - det blir man sterkere av.

Skrevet (endret)

Jeg er visst ikke så flink til å presse meg på svømminga... Blir stort sett kosesvømming, og er langt unna 25 minutter på 1000 meter!

2,5 time igjen, så bærer det til flyplassen :hoppe:

Og noen her blir LITT mobbet for a-ha :ler:

Endret av Roadrunner
Gjest wild bird
Skrevet

Svømming er deilig, og jeg er mye mer utholden der enn på andre former for trening. Sist vi var i svømmehallen, ble kjæresten imponert over hvor langt jeg svømte på kort tid. Men jeg er langt unna 1000 meter på 25 minutter altså!

Syns svømming er en flott treningsform. Får brukt masse muskler, samtidig som en ikke føler seg helt utpest etter kort tid.

Skrevet

Jeg elsker svømming - dessuten passer det fint for sånne som meg som blir knallrøde i hodet hver gang de anstrenger seg det aller minste :ler: For under vann er det ingen som ser hvor rød jeg er.

Jeg må innrømme at jeg presser meg så jeg kjenner det gjør vondt i kroppen, rett og slett. Forsøker å svømme så på kanten av det jeg klarer at det brenner i lungene og virkelig piper i muskleturen - det er da det er deilig altså. Det fine er jo at man tvinges til å puste veldig riktig fordi man ikke kan gulpe inn luft annet enn når man er over vannet. Det gjør at man også trener nakke og skuldre på en gunstig måte.

Jah.. det var dagens forsvarstale for svømmehallen :ler:

Skrevet

Jeg er skikkelig dårlig til å svømme. Tror ikke jeg har teknikken helt inne, i alle fall går det veldig treigt og jeg har nok med å holde meg flytende... :ler:

Skrevet (endret)

Jeg har svømt på landslagsnivå (for ungdommer må sies), og Suzy svømmer like fort som meg (for jeg ligger nok på 25 minutter etter et par uker med svømming). Så du kan virkelig være imponert over deg selv, Suzy. Dessuten er det viktigste at man man gjør noe man kan trives med. Og du får jo en ordentlig treningsøkt med det samme.

Endret av Store My
Skrevet

Svømming er av de tingene jeg alltid kommer tilbake til - dessverre er teknikken min altfor dårlig til noe annet enn brystsvøm, men jeg har blitt flinkere til det med tida - og med øving.

Jeg har funnet ut at når jeg trener endel styrke så blir jeg raskere - kondis skiller også selvsagt, men for meg er det styrketreninga som virkelig teller.

Skal avgårde på svøm igjen i morra og gleder meg :)

Skulle ut på tur i dag hadde jeg tenkt, men så meldte Mamma og var i byen. Hun og kjæresten hennes lurte på om jeg kunne anbefale et sted å spise og det gjorde jeg - også møtte jeg dem der og satt og skravlet med dem en stund før jeg dro hjem. Veldig koselig!

Ringte pappa i dag også og ba om hjelp til å sjekke vannlekkasje i taket på badet. Da det var helt sjukt uvær sist helg så hadde det kommet vann inn og det bekymret meg skikkelig, men drt så ikke ut til at noe var galt og vi skal få skikk på det. Jeg digger pappaen min altså og har blitt utrolig flink til å si "takk" og "hva skulle jeg gjort uten deg" til ham. Det gjelder å uttrykke det.

Kjæresten ser på Champions league og jeg surfer i kveld. Er trøtt, kjenner jeg.... Blir ikke altfor sent i dag.

Skrevet

God morgen!

Trøttheten hang jammen i gitt - la meg halv elleve i går og tror jeg sovnet omtrent umiddelbart og var skikkelig trøtt da klokka gikk igang i dag. At det går an... :roll:

Har pakket svømmebagen i dag også og vet jeg kommer hjem til pannekakemiddag etterpå. Alt i alt kan det bli en riktig bra ettermiddag.

Har en hel haug med løse tråder på jobben også og de to neste dagene er dedikert til å få unna meg alle mulige småtterier som harhopet seg opp på grunn av møter og få blanke ark til mandag morgen.

Men i dag blir det litt :kaffekopp: altså!

Skrevet

Heisann! Det var koselig å treffe deg i Oslo. :klemmer:

Skrevet

:vinke:

Innom med en stooooor :kaffekopp: og hilser på!

Fredag!!! :klemmer:

Skrevet

Jeg har begynt på drømmen din. Så jeg kommer kanskje fram til et svar i løpet av dagen. Spørs på hvor sliten jeg er når jeg kommer hjem. :)

Skrevet

Heisann! Det var koselig å treffe deg i Oslo. :klemmer:

Veldig koselig!

Gøy å se KG'ere "live" og alltid artig å se hvordan folk er når de snakker osv - man får liksom mer bilde i hodet når man skriver sammen etterpå.

Ha en fin fredag, søta :hug:

Jeg har begynt på drømmen din. Så jeg kommer kanskje fram til et svar i løpet av dagen. Spørs på hvor sliten jeg er når jeg kommer hjem. :)

Haster ikke My - den er nå litt lang og kompleks osv, men bare ta det når du gidder ;)

Fredag og i dag var jeg trøtt.

Det ble litt sent i går også ble det litt :humpe: etter leggetid, så det ble enda senere og dermed ble natta en smule kort, rett og slett. Men det er alltid verdt det :sjarmør: så jeg klager virkelig ikke :fnise:

Deilig svøm i går også, men jeg var mye tyngre i kroppen og litt støl etter forrige gang, så denne gangen tok det 28 minutter å svømme de tusen - og jeg måtte ha ei skikkelig pause midt på også :sjenert:

Nå har jeg kjøpt klippekort og skal prøve å gå to ganger i uka. Tenker at jeg nok bør utvide lengdemålet og begynne å svømmme i allefall 1500 meter en av ukedagene så jeg presser meg litt ekstra, men får ta det etterhvert. Det viktigste er å komme seg avgårde to dager i uka - minimum - så får heller lengdeambisjonene komme etterhvert.

I dag har jeg med yogabagen og vurderer å gå etter jobb. Det dumme er at da er jeg ikke hjemme før kvart på sju, men strengt tatt spiller det ingen rolle heller. Fredagskvelden er jo stort sett rolig og fredelig uansett med sen middag osv. Får se hva jeg gidder. Det er uansett rolig yoga, så det er ikke kjempehard trening, men det hadde vært godt, tror jeg.

Kontordag i dag og klart mål om å få unna meg ting. I går ble det mye køl og lite moro med datatull, så dagen i dag bør bli bedre...

Litt mer :kaffekopp: så blir det bra.

Skrevet

Prøvde ut Tøyenbadet i går og halleluja altså! Fantstisk sted! Jeg svømte tusen meter (på 25 minutter, noe jeg syns er rimelig bra når jeg tross alt ikke har svømt på ganske lenge) og koste meg glugg ihjel. Tok en skikkelig runde med hårkur og skrubbvante i badstua og følte meg som et nytt menneske etterpå. Dit skal jeg helt klart igjen!

Det er slik jeg og gjør når jeg reiser og svømmer.

Litt sånn luksus-tid har jeg tenkt. :)

1000 meter på en halvtime.

Så flink er ikke jeg, jeg er sånn ca halvparten så flink... :fnise:

Men du....

GOD HELG, da!

:kose:

Skrevet

Men du....

GOD HELG, da!

:kose:

God helg snuppa! :klemmer:

Skrevet

Åhhh.. støønnn...

Har lyst på yoga, men vet ikke om jeg orker å sitte her og trykke i nesten to timer til... Jeg begynner å bli sliten i hodet etter en rimelig konsentrert dag.

Sukk....

Melder kjærsten og hører hvor lenge han skal jobbe også tar jeg meg en kaffekopp så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...