Suzy Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #4161 Skrevet 15. juni 2010 Jeg satser på å være veldig streng og flink med meg selv frem til ferien og det var tre uker til i går - altså 21 dager - og når gårsdagen gikk bra (og jeg var flink) så er det bare 20 dager med selvdisplin igjen til ferie og første pustepause. Så da så. Og 20 kilo blir litt drøyt vel Bra du føler deg i form til å røre litt forsiktig på kroppen igjen. Det er kjedelig å være sjuk altså!
Roadrunner Skrevet 15. juni 2010 #4162 Skrevet 15. juni 2010 *sukker lettet* Syntes også 20 kg ble litt drøyt ja... 20 dager er overkommelig! Flink du! Jeg skal til legen på fredag (generell oppfølging) og gruer meg.. Blir ikke moro å gå på den vekta, og NOK EN GANG skulle "forsvare/forklare" hvorfor ting går i dass... Dustejente! Men nå skal jeg ikke herpe boka di med min klaging
Suzy Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #4163 Skrevet 15. juni 2010 Herp i veg! Men det er da ikke du som skal forklare. Du kan bare legge fram hva du gjør og hvordan du har det - også syns jeg legen skal motivere og forklare hvorfor du er der du er. Det er ikke bare lett å hoppe av hormonbaserte saker og det tar en god stund før alt er tilbake på normalsystem, tross alt - jeg tenker det kan være noe. Også er det vel rett og slett det å finne den motivatoren da (derfor jeg tenker å sette meg konkret mål på tre uker slik at det ikke virker så uoverkommelig). Det hjelper for min del at vi kommer til å være to nå, for datteren må også ned. Hun har lagt på seg ganske kraftig i utlendighet og trenger helt klart å få av minst fem-seks kilo hun og - når vi er to er det tross alt litt lettere med motivasjon også.
Roadrunner Skrevet 15. juni 2010 #4164 Skrevet 15. juni 2010 Du har nok veldig rett.. Hormonene har ikke vært morsomme, spesielt ikke i mai. Men føler liksom at det fort blir meg som forklarer og forsvarer, for jeg vet jo at jeg ikke har vært så flink som jeg burde... Jeg vet jo hvorfor jeg ikke får resultater, men å ta det siste grepet som trengs for å få resultatene er sannelig ikke enkelt altså! Sånn sett skal det nesten bli godt når høsten kommer, jeg er ALLTID flinkere på høsten... Og har allerde nå startet jobben med å bygge opp store motivasjonslagre til høsten, sånn at jeg kan få gitt denne skrotten et spark en gang for alle Å være 2 hjelper nok litt ja, to til å dra og to til å dytte. Sikker på at dere klarer det!! Så får jeg henge meg på og være flink jeg også Og uansett, det er 15 dager siden jeg spiste sjokolade *litt stolt* Blitt litt jordbær, is og andre ting da, men det går bra med sjokoladeforbudet! Gjøre noe i dag?? :klø:
Sauen Shaun Skrevet 15. juni 2010 #4165 Skrevet 15. juni 2010 Må være flott når du og dattera kan motivere hverandre i sommer. Og du skal være glad for at du ikke har 20 kg for mye. For det er deprimerende når det blir så mye (ja, det er 20 kg som er problemet mitt...).
Suzy Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #4166 Skrevet 15. juni 2010 Jeg kan godt tenke meg at 20 er kjedelig.. jeg syns fem, seks, sju er ille nok. Da er jeg liksom så nær, men likvel så langt unna...
Sauen Shaun Skrevet 15. juni 2010 #4167 Skrevet 15. juni 2010 20 er kjipt. Men bare vent... Jeg skal nok bli kvitt dem. Jeg er veldig fornøyd med det jeg har gjort med kostholdet mitt så langt i år. Så det går rette vegen. Men siden jeg bruker medisiner jeg legger på meg av, så må jeg regne med at det tar tid å gå ned i vekt. Det krever veldig mye å få det til. Men med masse tålmodighet skal det gå.
Roadrunner Skrevet 15. juni 2010 #4168 Skrevet 15. juni 2010 Her gjenstår ca 23 kg... Ergo bare drøyt halvveis... Men jeg tar en kg av gangen, og fokuserer ikke så mye på de store tallene. Da er det fort gjort å miste motet tror jeg. Og de kiloene jeg herjer med nå om dagen har jeg herjet med maaaange ganger de siste månedene. Skikkelige drittkilo... Men, håper at jeg kan gli inn i ketose i ettermiddag, og at jeg kan holde det inn mot helga. Blir nok litt karbo fredag og lørdag (sommerfest og bursdag), men skal prøve å holde fornuften innen rekkevidde
Suzy Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #4169 Skrevet 15. juni 2010 Dere er flinke altså - virkelig. jeg syns det er ekstremt beundringverdig å motivere seg til å stå på når det er snakk om 20 kilo pluss - vet ikke om jeg hadde klart det - men kanskje... Jeg klarte jo å motivere meg da jeg veide omtrent 15 for mye så.. Ja, ja - kanskje det litt ekstra "faen heller" kommer lettere da? Jeg har litt for lett for å tenke at jeg trives da strengt tatt bra med der jeg er akkurat nå.. men jeg vet jo så godt at jeg en mye, mye gladere fem kilo lenger ned - og under der anerjeg ikke for der har jeg ikke vært på ti år... Jeg er vel ikke i stand til å komme i ketose, så det vet jeg ikke om jeg gidder prøve engang, men nå er jeg i allefall godt inne på lavkarboopplegget igjen - i dag alene har jeg takket nei til småkaker av ymse fristende slag og en banan (alt tilbudt meg i jobbøyemed... ) Litt kaffe nå og begynne å skrible.
Sauen Shaun Skrevet 15. juni 2010 #4170 Skrevet 15. juni 2010 Kaker er den store utfordringen for meg. Jeg vanker i et miljø hvor jeg blir tilbudt kaker flere ganger i uka. Og for en som elsker kaker er det ikke lett å si nei takk.
Suzy Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #4171 Skrevet 16. juni 2010 Gudd mårning! I godt humør i dag enda jeg har et lass med ting å gjøre - phu! Fikk datteren med på yoga i dag og hun koste seg veldig, men jeg ser spent på hvordan dagen i dag vil arte seg for henne Er hun fortsatt interessert i å gå mer på yoga så kommer jeg til å melde henne inn, så får hun bare gå de siste dagene og begynne helt på ny frisk til høsten. God og øm i kroppen sjøl. Har jobbet hardt der et par dager. Burde egentlig ha rukket en kondisøkt i dag, men det ser jeg alt nå at ikke kommer til å bli noe av gitt... Det kommer alltids flere dager og snart får jeg mer tid til kondis, tross alt. Har vært flink nok en dag med karbene - jeg er fornøyd med meg selv Nå er det bare 19 flinke dager igjen Tenker resten av uka kommer til å gå som en lek nå (det gjelder å ha trua). I dag skal jeg og et par andre på grilling til ei felles venninne en times tid unna. Blir helt sikkert kjempetrivelig! Vi svinger en tur innom Sverige på veien og handler røyk, bacon og lakris, tenker jeg Får vel bare gjemme lakrisen godt så jeg ikke skeier ut av lavkarboland på et blunk To kopper nede alt - plass til en til? Jah!
Roadrunner Skrevet 16. juni 2010 #4172 Skrevet 16. juni 2010 God morgen! Så bra at dattera likte seg på yoga! Tror ikke jeg kommer igang med yogaen igjen før til høsten, men da tror jeg at jeg skal hive meg på et nytt begynnerkurs for å komme litt mer inn i det. Så skal jeg prøve og bli flinkere til å gå på timer også. Det gjør jo godt! Venninnegrilling høres koselig ut! Jeg lader opp til en hektisk helg, og prøver derfor å ha litt rolige dager denne uka En slags psykologi som ikke fungerer
Suzy Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #4173 Skrevet 16. juni 2010 Ååååhhh.. jeg siter sånn med konsentrasjonen på slutten av dagen!!! Plagsomt!
Sauen Shaun Skrevet 16. juni 2010 #4174 Skrevet 16. juni 2010 Venninnegrilling høres koselig ut! Griller dere venninnene deres?
Suzy Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #4175 Skrevet 16. juni 2010 Marinert venninne med salat Har forresten funnet noe helt genialt - soyaflak - de har bare 3 karber pr 100 gram og kan spises som frokostblanding med yoghurt elelr noe slikt på. Yum!
Roadrunner Skrevet 16. juni 2010 #4176 Skrevet 16. juni 2010 Griller dere venninnene deres? Så den komme... Men grillet venninne må da duge?
Sauen Shaun Skrevet 16. juni 2010 #4177 Skrevet 16. juni 2010 Grillet Sauekjøtt blir ihvertfall ikke aktuelt. *løper og gjemmer meg*
Supramundane Skrevet 16. juni 2010 #4178 Skrevet 16. juni 2010 så artig at hun likte rommet sitt, kjempestas! Fantastisk overraskelse å få når man kommer hjem!
Suzy Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #4179 Skrevet 17. juni 2010 Jeg grillet gris Sauen - æresord Grillinga var stor stas. Koselig skravling og en liten lynkjapp grensehandel med det samme Var hjemme bare et par minutter ute i Lost, så jeg fikk med meg det også, men så stupte jeg i seng gitt. Bevilget meg en ekstra halvtime på øyet i dag tidlig og var ikke oppe før halv sju. Det hjalp faktisk veldig godt på morgenformen og jeg er ikke helt "lost" igjen i dag, selv om det er veldig mulig at det kommer utover dagen... I dag MÅ jeg klippe plenen og jeg MÅ gjøre litt husarbeid av ymse slag. Badet er skittent, sengetøyet må skiftes, kjøkkenet trenger en overhaling, gulvene er møkkete og sofatrekkene burde vært tatt av og vasket igjen - og hele huset burde vært støvsugd nøye. Burde helt klart ha tatt meg en løpetur også, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal flette inn det i dagsplanen. Får se om jeg tar plen og husarbeid først og heller ser om jeg kan få til noe etterpå. Tvilsomt med alt det der, men... Nå er i det minste klar - takk og lov
Sauen Shaun Skrevet 17. juni 2010 #4180 Skrevet 17. juni 2010 Jeg grillet gris Sauen - æresord Grillinga var stor stas. Koselig skravling og en liten lynkjapp grensehandel med det samme Var hjemme bare et par minutter ute i Lost, så jeg fikk med meg det også, men så stupte jeg i seng gitt. Bevilget meg en ekstra halvtime på øyet i dag tidlig og var ikke oppe før halv sju. Det hjalp faktisk veldig godt på morgenformen og jeg er ikke helt "lost" igjen i dag, selv om det er veldig mulig at det kommer utover dagen... I dag MÅ jeg klippe plenen og jeg MÅ gjøre litt husarbeid av ymse slag. Badet er skittent, sengetøyet må skiftes, kjøkkenet trenger en overhaling, gulvene er møkkete og sofatrekkene burde vært tatt av og vasket igjen - og hele huset burde vært støvsugd nøye. Burde helt klart ha tatt meg en løpetur også, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal flette inn det i dagsplanen. Får se om jeg tar plen og husarbeid først og heller ser om jeg kan få til noe etterpå. Tvilsomt med alt det der, men... Nå er i det minste klar - takk og lov Puster lettet ut og tar en Er ikke alltid like lett å være Sau skjønner du. Høsten er fæl - for da spises det fårikål overalt... Husarbeid ja... Tror ikke jeg skal si noe der gitt. Her har hybelkaninene festet hele uka...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå