Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helvete for en drittstart på dagen :sur:

Hadde skrevet et langt innlegg her inne også datt hele nettverket ned her - og vips var alt vekk.

Oppsummert: Jeg er trøtt, litt sur fordi jeg må sjefe i to dager, fikk både syklet spinn og gått på yoga i går og er i tvil om jeg skal trene eller male i dag.

Mer :kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

Jeg stemmer for å male i dag, sånn at du kanskje kan se en ende på galskapen snart. Da får du mer overskudd og guts til treningen også, når malingen ikke henger over deg!

:kaffekopp: trengs på en kjipkjip dag!

Skrevet

Jeg stemmer det samme som RR!

Forresten, nå som du kan yoga, kan du "like gjerne" trene det hjemme på en matte, siden du kan bevegelsene? Eller rettere sagt, hvis jeg går på yogakurs, er det okei hjemmetrening til senere?

Skrevet

Prøver igjen:

Da er jeg inne igjen etter en kjapp uttur for å hente inne en sak og hente lommeboka som lå igjen hjemm i dag :roll:

Det blir nok maling i dag ja. Skal på styremøte i foroklubben klokka sju i dag, så det er begrenset hva jeg rekker, men bør jo kunne få tatt andrestrøket på nordveggen etter jobb for eksempel+ Nå har jeg jo stige også :nigo:

Fikk ei bra treningsøkt i går - det kom bare to på sykkeltime og jeg var foreberedt på dårlig oppmøte så jeg hadde med yogaklær og syklet i 45 minutter (korttime) med de to som kom og gikk rett ned på yoga etterpå. Deilig! Var glad i kroppen etterpå, rett og slett. Skal få løpt en tur ute senere i uka - har ikke fått trent skikkelig kondisjon på temmelig lenge og det trengs, men altså ikke i dag - kanskje i morgen.

Så skal jeg være sjef i to dager igjen - blah.. det er alltid et stress, men jeg tror jeg skal få oversikten før jeg går til lunsj i det minste.

Kanskje...

Skrevet

Forresten, nå som du kan yoga, kan du "like gjerne" trene det hjemme på en matte, siden du kan bevegelsene? Eller rettere sagt, hvis jeg går på yogakurs, er det okei hjemmetrening til senere?

Ja man kan helt klart gjøre endel ting hjemme - i sommer kommer jeg til å måtte basere meg på hjemmetrening ettersom instruktøren vår holder stengt ganske lenge - men det blir mer effektiv trening når han kan monitorere og gi tips, pushe osv - så man kan ikke like gjerne trene yoga hjemme - men man kan trene det som et supplement.

Desuten bør du ha et program (altså et sett med øvelser du skal gjennom) for å gjøre ting i rett rekkefølge og vite ca hvor mye du skal gjennom.

Jeg er på utkikk etter matte faktisk - nettopp til det formålet :)

Skrevet

Hva med slike trenings DVD'er til hjemmebruk? Funker det noe særlig?

Skrevet

Ihvertfall en bedre dag idag enn igår!!

Skrevet

:vinke:

God morgen!

:kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp:

Håper onsdagen blir bra, tross sjefing. Uansett halvveis i uka! :danse:

Skrevet (endret)

God morgen!

Skjønner ikke hvorfor jeg er så utrolig trøtt hele tiden selv om jeg sover godt og mye... :klø:

Fikk malt en vegg, litt rekkverk og ryddet litt inne - og vært på styremøte i går. I dag er dagen blank og uten planer, så da skal jeg virkelig få gjort unn litt maling har jeg tenkt. Må handle ett par nye pensler, så er jeg klar. Får jeg unna meg litt skikkelig i dag, så kommer jeg til å ha det veldig godt i morgen tenker jeg (sjøltrøst).

Tjukkebollafeita om dagen også - men det er ikke rart, for nå har jeg spist is hver eneste dag i det siste. Sånt blir man ikke smal av :roll: Dustedame :sur:

Alt er min egen feil så da får jeg bare ha det så godt så lenge.

Hva med slike trenings DVD'er til hjemmebruk? Funker det noe særlig?

Tja, det kommer jo veldig an på deg selv det. All trening vellykket trening avhenger jo dessuten av at du forstår det du skal gjøre og kjenner at du gjør det rett - det kan jo ikke dvd'en veilede deg i. Men om du virkelig tar i så er det klart det er bedre med en dvd enn ingenting.

Og om du spesifikt tenker på yoga, så ville jeg lett etter en treningsdvd med iyengar-yoga om jeg skulle prøvd noe (om det finnes da).

Midt på uka ja RR - takk og pris - men i kveld er det Lost igjen så da er jeg "lost" i morra tidlig igjen :roll:

Litt mer :kaffekopp: nå, så kanskje jeg begynenr å virke for alvor? Kanskje?

Endret av Suzy
Skrevet

Fikk ikke du diagnose lavt stoffskifte? Der har du nok store deler av svaret på trøttheten. Kanskje sammen med allergi. Jeg merker godt når verdiene mine er i ulage ang. stoffskiftet. Da blir jeg trøtt, sliten og føler for å sove døgnet rundt.

:klemmer:

Skrevet

Fikk ikke du diagnose lavt stoffskifte? Der har du nok store deler av svaret på trøttheten. Kanskje sammen med allergi. Jeg merker godt når verdiene mine er i ulage ang. stoffskiftet. Da blir jeg trøtt, sliten og føler for å sove døgnet rundt.

:klemmer:

Første prøve viste lavt stoffskifte - tok oppfølgingsprøve på mandag så jeg har ikke fått noen sikker diagnose enda, men det kan jo stemme det der... Høres veldig sannsynlig ut, for jeg pleier å ha betraktelig mer energi og være mye mer våken enn jeg er nå om dagen. Helt håpløst...

Takk!

:hug:

Skrevet

Det tar tid med diagnose. Jeg tok vel prøver et par måneder før diagnose ble stilt, og så jevnlige prøver for å finne riktig medisindose. Nå tar jeg stort sett prøver 2-3 ganger i året på fast basis, og om jeg føler for de utenom.

Skrevet (endret)

Det tar tid med diagnose. Jeg tok vel prøver et par måneder før diagnose ble stilt, og så jevnlige prøver for å finne riktig medisindose. Nå tar jeg stort sett prøver 2-3 ganger i året på fast basis, og om jeg føler for de utenom.

Wow... det var en omfattende greie, må jeg si :overrasket:

Jeg håper jeg skal komme i gang med medisinering fra nesten time hos legen (om prøvene fortsatt viser lavt stoffskifte da). Så får vi se. Jeg har en kollega som har slitt med å få tilpasset doseringen av medisinene og har måtte øke gang etter gang for å få rett mengde medisin, men jeg satser på at det går greit jeg.

Endret av Suzy
Skrevet

Mitt stoffskifte er mye mer stabilt, jeg fikk riktig dose med en gang og tar blodprøve bare én gang i året for å følge med (tok oftere det første året), så det varierer veldig.

Skrevet

Hm.. her lærer jeg stadig noe.

Skrevet

Mye mer våken nå - jobber som et piska skinn i dag og begynner å føle meg energisk og litt fornøyd med meg selv faktisk. Skal forsøke å holde på feelingen når jeg må klatre på tak og vegger for å male i dag :roll:

Skrevet

Mye mer våken nå - jobber som et piska skinn i dag og begynner å føle meg energisk og litt fornøyd med meg selv faktisk. Skal forsøke å holde på feelingen når jeg må klatre på tak og vegger for å male i dag :roll:

Herlig med godfølelsen og ekstra energi!! :hoppe:

Malingen kommer til å gå superbra, bare tenk på all den gode samvittigheten!

Skrevet

Innom og titter! :vinke:

Skrevet

Malingen kommer til å gå superbra, bare tenk på all den gode samvittigheten!

Det er den jeg tenker på :nigo:

Skrevet

:veslejenta:

Har malt i timevis i dag og nå er jeg sliten.

Har grunnet innsiden av den overbyggede verdandaen, malt rundt et vindu og malt ut og innsiden av halve trappa på forsiden av huset. Godt! Et skikkelig skippertak til i morgen nå....

Maling er fantasisk tidkrevende.

Maskering tar sabla lang tid og selvsagt, jo mer kronglete det er jo lenger tid tar det å gjøre. Skal forsøke å få maskert og malt resten av trappa på fremsiden i morgen. Det å få ferdig i allefall noe vil gjøre stor forskjell. Nå driver jeg liksom litt overalt og er en smule lei :roll:

Nå skal jeg glane på tv og sløve :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...