Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette forklarer både det ene og det andre gitt! :hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk!

*føler meg opplyst*

:klem:

Skrevet

Takk!

*føler meg opplyst*

Bare koselig! Håper det var litt til hjelp i allefall og bare spør igjen om det skulle dukke opp noe du lurer på :)

Skrevet

Og så er det masse oppskrifter på lavkarbo.no, men det er litt rotete side så er ikke så lett å finne fram. Men der er det alternative kakeoppskrifter etc. Og det er nesten ingen av dem som inneholder mel.

Skrevet (endret)

På jobb - og i dag er jeg rett og slett litt skjelven... Hadde en veldig ekkel opplevelse i går nemlig.

Dro fra jobb rundt halv tre og tenkte å rekke å vaske av terassen, for været var herlig.

Slengte sammen middag, wokgrønnsaker og hvitløkspølse (sånn Coop-pølse) og satte meg til å spise. Så, da jeg var nesten ferdig fikk jeg nesten et slags sting i brystet (sånn som i allefall jeg av og til får når jeg hikker - og dette kom av et sånn hikk i det jeg svelget) og det var skikkelig ubehagelig. Og idet smerten fra stinget går over føler jeg meg brått svimmel og kvalm... Også hadde jeg plutselig noe foran ansiktet :vetikke: og skjønte ikke hvor jeg var.

Da lå jeg på magen på gulvet under bordet.

Jeg hadde åpenbart besvimt og gått rett i gulvet - hadde skikkelig vondt i hodet og klarte ikke løfte det fra bakken og jeg begynte å svette så jeg var helt søkkvåt i ansiktet og på kroppen, men klarte ikke røre meg, så jeg bare lå der og smågråt - for jeg var redd.

Ble liggende i kanskje ti minutter, kanskje kortere - vanskelig å si, før jeg klarte å krabbe til sofaen der jeg la meg og ble liggende i to timer før jeg i det hele tatt klarte å reise meg igjen.

Resten av kvelden ble jeg igrunnen liggende der.

Sov litt og slappet helt av og var uggen og smått uvel i magen - og oppdaget etterhvert at jeg hadde fått en skikkelig kul i hodet (antagelig da jeg falt).

Har sovet godt i natt, men er ikke helt god i magen i dag heller. Og kjenner jeg er redusert - men får ta meg en tur til legen utpå dagen og høre hva dette kunen være for noe.

Det var i allefall utrolig skremmende :tristbla:

Jeg var skikkelig redd der en stund.

Så... det ble ikke noe yoga og det ble ikke noe KG og ikke noe noenting i går... :sukk:

Men nå skal jeg forsøke meg på litt :kaffekopp:

Endret av Suzy
Skrevet

Huff. Det hørtes utrolig ekkelt ut. Bra du skal til legen i dag.

:klemmer:

Skrevet

Huff. Det hørtes utrolig ekkelt ut. Bra du skal til legen i dag.

:klemmer:

Fikk ganske klar beskjed av kjæresten i går om å ringe legen med en gang i dag og komme meg dit, så da får jeg bare gjøre det.

Det var rett og slett skikkelig skremmende og jeg tror ikke jeg hadde vært på jobb i dag hadde det ikke vært for at sjefen er vekk og jeg bare må...

Skrevet

:sjokkert:

Det der høres skikkelig guffent ut! Ikke rart du ble skremt! :troest:

Fikk helt frysninger da jeg leste innlegget ditt jeg...

Håper det går bedre i dag, og at legen kanskje kan gi deg svar på hva dette kan ha vært.

Skrevet

Håper det går bedre i dag, og at legen kanskje kan gi deg svar på hva dette kan ha vært.

Jeg og.

Det minner om reaksjoner jeg har fått før da jeg har spist ting jeg har reagert på (som kylling), men jeg har aldri besvimt slik og jeg har heller aldri vært alene når slike ting har skjedd før - det var nesten det verste med det.

Lå der på gulvet og var skikkelig skremt og kunne ikke ringe kjæresten min, for jeg hadde jo ikke telefonen der og jeg klarte ikke røre meg :sukk:

Jeg har blitt uvel og vært nær besvimelse en gang før - da tror jeg at jeg reagerte på avokado - og da hadde jeg også en sånn svetteopplevelse. Den gangen var en lege tilstede og han sa at jeg rett og slett hadde fått et brått blodtrykksfall. Det er antagelig det dette her er også - men jeg skjønner ikke hvorfor.

Skrevet

Huff for en guffen opplevelse. Håper legen finner årsaken. :klemmer:

Skrevet

Uaæh! Sånne svime anfall er drit ekle! :( Hadde det mye da jeg var i puberteten av en eller annen grunn.

Høres virkelig ut som blodtrykksfall ja.

Håper legen kan gi deg en god forklaring på det!

Skrevet

Nå har jeg da fått legetime kvart på ett.

Jeg besvimte også endel i ungdom og barndom - og har besvimt i voksen alder også, men ikke så ut av det blå egentlig.

Men det har stort sett hatt sammenheng med mage og mat jeg ikke takler og dette trodde jeg at jeg tålte...

Skrevet

Snakk om akutt reaksjon hvis det var maten du ikke tålte da! Sitter og spiser, og plutselig ligger du under bordet og kommer til deg selv? Høres skummelt ut... Kan mat forårsake sånt? Veldig glad jeg har sluppet.. Bare besvimt et par ganger i mitt liv, og da har det gjerne vært en ganske tydelig årsak (som da jeg måtte opp av senga for å ta litt stell på badet, men egentlig var ganske syk. Plutselig bare sveiv rommet...).

Lykke til hos legen, Suzy!

Skrevet

:hug: til Tiger'n.

Jeg lurte litt; klarte du ikke å bevege deg fordi du fortsatt var svimmel, eller ..?

Godt det gikk over, håper du og legen finner ut av det!

Skrevet

Hm... nå er jeg stukket i begge armer, tappet for betraktelig mengder reagensglass med blod og tatt EKG på - blodprosent er normal, blodtrykket er normalt på grensa til glimrende, hjertelyden strålende, hjertet normalt osv osv - også har det blitt sendt inn et lass med prøver til allergitest. Så får vi se da.

Skjedde det igjen ville hun ha beskjed, og inntil videre får jeg bare vente.

Fairy: Klarte ikke røre meg fordi jeg hadde så vondt i hodet og følte meg så dårlig. Forklarte hele forløpet til legen og hun sa det var en ganske normal reakjon på blodtrykksfall - også det å ikke klare å røre seg.

Satser på at en ettermiddag til i ro vil gjøre sitt jeg.

Skrevet

God bedring! :)

Håper legen finner fort ut av det hele, er veldig guffent med sånnt.

Skrevet

Hufameg, så utrolig skremmende! Godt at legen følger opp med masse prøver, forhåpentligvis får du noen kloke svar!

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

uff :hug:

jeg har også besvimt mye i puberteten uten grunn. det er utrolig ekkelt. opplevelsen din hørtes enda verre ut!

håper du får svar på hva det kan være fort da :Nikke:

Skrevet

En helt annen sak er at det har vært nydelig vær de to siste ettermiddagene og jeg skulle ha malt litt, vasket terassen og til og med beiset den - og nå hadde vært en helt fanstastisk anledning - men jeg orker bare ikke.

Frustrert :sur:

I morgen har jeg lovet mamma å hjelpe henne kjøre vekk hageavfall, så da må jeg bare være i form igjen. Vi kjører bort søppel fra meg i samme slengen, så det er nyttig for begge parter.

Helt energiløs i dag. Har da fått spist middag uten å ende under bordet, sa det er relativt sett bra med meg :fnise:

Skrevet

Ok. Takk :) .. godt du ikke endte under bordet igjen! :jepp:

Pass på deg sjøl nå, du vil tidsnok komme igang med alle oppgavene dine :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...