Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

:enig: alt for mange, kjenner jeg blir sliten av sånne folk jeg. kan de ikke bare holde seg til seg og sitt. er det så vanskelig? :klø:

For en del er det tydeligvis fryktelig vanskelig. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:enig: alt for mange, kjenner jeg blir sliten av sånne folk jeg. kan de ikke bare holde seg til seg og sitt. er det så vanskelig? :klø:

For en del er det tydeligvis fryktelig vanskelig. :sukk:

...skal dere drive å legge dere opp i det da? HÆ!?!

:fnise: Neida. Er selvfølgelig helt enig, synes det er trist jeg. Går an å diskutere ting på generelt grunnlag, men det er et stort hopp fra det og til å bli fordømmende. Sakligheten lenge leve :rolleyes: den tråden der er jo sinnssykt provoserende, fint du prøver å sette dem litt på plass, Suzy. Synes du har skrevet flere smarte ting der :)

Endret av Pingting
Skrevet

...skal dere drive å legge dere opp i det da? HÆ!?!

Selvsagt skal vi det. Noe må da vi bry oss med også. :nigo:

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

Selvsagt skal vi det. Noe må da vi bry oss med også. :nigo:

:jepp::nigo:

Skrevet

Klart vi skal bry oss :jepp:

Åh du verden som jeg har spist :overrasket: Argentinske pølser med tomat og aioli - sjukt mye mat altså, men akk og ve så deilig det smakte.

Nå skal jeg glane på tv resten av kvelden.

Jeg er massert og knadd så alle muskelknuter som jeg knøt med hekkesaksa er vekk, og etterpå har jeg løpt 40 minutt intervall (inkludert oppvarming og nedtrapping), handlet og dusjet - og endelig spist :spise:

Gleder meg til å daffe hele kvelden!

Skrevet

Høres ut som en plan!

Må bare få meg en rask og varm dusj jeg, så blir det sofaen her også. Sliten og fornøyd etter 2 timers skogstur, god middag og kjempekoselig lag! :)

Skrevet

Deilig med helligdager i fleng her nå! Håper du får hvilt godt ut da. :klemmer:

Skrevet

På tur til kjæresten :strix:

Skrevet

På tur til kjæresten :strix:

:strix:

Ha en alldeles strålende helg, Suzy! Kos dere!!

:klem:

Skrevet

Kos deg masse i helgen! :strix:

Skrevet

God helg! Kos deg. :klem:

Skrevet

Ha en super helg, suzy! :)

Skrevet

Lørdag - som igrunnen føles som søndag faktisk.

Handletur i Sverige i går- vi og en milliard andre var på andre siden av grensen. Herre... Var helt svimmel etterpå av køer og folk...

I kveld skal vi ha gjester og kjæresten stryker duker, kapper jordær og stresser litt. Jeg forsøker å bidra, så jeg har vasket og støvsugd, men det blir nok mest å sitte på rompa og se ham styre. Litt ille...

De kommer nå ikke før klokka sju, så jeg tipper det går seg til ganske greit jeg.

Godt å vite at jeg ikke skal hjem før i over i morgen. Jeg koser meg.

Skrevet

:flagg: :flagg: :flagg: :flagg: :flagg: :flagg: :flagg: :flagg:

Gratulerer med dagen!

Hjemme for lengst. Dro fra kjæresten klokka ti i dag og var litt lei meg da jeg sendte kjekke karen i dress ned til byen, men det er igrunnen greit nå. Hadde uansett ikke orket styret med menneskemengden og hadde heller ikke med bunaden innover.. så da var det igrunnen greit.

Vært innom mamma og skravlet, har latet meg og renset akvariet (verdens mest guggete jobb - blah), har bakt meg lavkarbopizza og ødelagt alt ved å spise ei bøtte iskrem :ler: men det får så være.

Nå har jeg tenkt å ta en skikkelig selvoppussing - med dusj, hårkur, ansiktsmaske, fotpleie og epilering. Deilig.

Skal sjefe denne uka og gruer meg littegranne :( Det er alltid så stress, men jeg får bare gå på med friskt mot antar jeg. Det er jo bare fire dager.

Skulle ha vasket og beiset terassen i løpet av uka også... Lurer på om det blir mulig å rekke det. Sukk... Kjæresten har bursdag til helga og jeg har ivitert til grilling her, så da hadde det igrunnen vært veldig ok å ha det gjort - beisen altså.

Vi får se.

Skrevet

:flagg: Gratulerer med dagen!! :flagg:

Høres ut som om du har hatt en fin helg, selv om den sikkert har gått altfor fort hos deg også. Godt et er litt kort arbeidsuke nå!

Nyt kvelden og kos deg med selvpleie! Jeg fikk tatt epileringsrunden i går, og det var på tide...

Skrevet

Mornings.

Stuptrøtt i dag og føler meg spyttet ut og tygget en hel del først. Snakker om blå-tirsdag.

Startet dagen med å ikke komme inn på noe system på jobb og restartet maskina opptil flere ganger den første arbeidstimen - rimelig unyttig tid med andre ord - og jeg som var her tidlig forå forsøke å få noe oversikt før alle andre raste inn :roll:

Det viste seg å være fint lite å ha oversikt over, så dette blir så godt som å starte helt på bar bakke.. Jippi lissom...

Vel, vel.. ferdig med første del av klaginga - nå kommer neste. Har gitt ganske f i kostholdet i det siste og det vises på vekta gitt. Nå er jeg oppe på tre-tallet og det er helt katastrofe egentlig. Jeg som hadde håpt å komme under nullen til 17 mai... Fy f... Skikkelig deprimerende. Må vel rett og slett ta meg sjøl i nakken fullstendig og gå på igjen, men jeg må si det skorter litt på motivasjonen akkurat nå. Og verst av alt så føler jeg ikke at jeg har lagt på meg på kroppen :klø: Og da blir det i allefall vanskelig. Fanken altså...

Jeg håper jeg klarer å motivere meg snart - lurer på hvordan. Kanskje jeg bare må tenke helt nytt treningsmessig også? Hm... :vetikke:

Har endelig fått :kaffekopp: her og skal forsøke å fokusere på dagen og uka. Stønn...

Skrevet

Høres ut som en ganske brutal start på uka... :troest:

Kostholdsmotivasjon og vekta kan jeg dessverre ikke hyle ut noen løsning på, for er i samme sporet selv... Prøver og prøver og prøver og prøver, men motivasjonen til å ta de ekstra grepene som trengs varer bare i 3-4 dager. Maks... Så blir det rotet til, og så er det på'n igjen. :sukk:

Måtte arbeidsdagen gå greit, tross en haltende start! :kaffekopp:

Skrevet

Tirsdagsmorgen blues?

Her startet dagen med en 3åring som slo seg helt vrang og nekta og i barnehagen.

Ikke verdens beste start det heller. :sukk:

Har et (tre?) karbo-spørsmål til deg:

*Hva er mye og hva er lite karboer?

Jeg spiser glutenfritt og ser at det innholdet det er mest av er stivelse av ris, potet eller mais.

Spiser knekkebrød til frokost, to stykker. De inneholder 6gr karbo pr stk.

*Hva bruker du til mat istedet for poteter og ris?

Synes det er vanskelig og finne, for jeg er nok temmelig låst i tankegangen. En 30 år gammel vane er ikke så enkel og vende.

*Jeg :hjerte: ostepop.

Spiser det kanskje to ganger i mnd (lørdager)og potetgull o.l på lørdager. Det har jeg lært er karbo-mareritt.

Gjør det noe den ene dagen?

Bare lurte litt skjønner du, og du er den eneste jeg vet om som er skikkelig "in" i det.

Har forøvrig ikke noe ønske om ketose (synes det høres ut som psykose... skummelt :ler: ) men tenker at og ligge langt nede på intaksnivået er vel ikke dumt...

Skrevet

Psykose MarianneE! :ler: Du er søt altså!

Lite karbohydrater varierer fra diett til diett - men vanligvis regnes under 100 g om dagen, som en kabohydratfattig kosthold - skal du ned i vekt vil jeg nok forsøkt å holde meg på under 50 gram - selv da har du ganske mye valgmuligheter altså.

Istedet for ris og poteter og pasta spiser jeg blomkål, brokkoli, salat osv osv - se gjerne på denne bloggen - der er det utrolig mye inspirerende mat! Blomkål kan f.eks brukes som potetmos, det kan raspes og kjøres i microen og bli veldig deilig "ris" osv - det er masse, masse muligheter. Oftest spiser jeg rett og slett grønnsaksblandinger (type frosne blandinger).

Ostepop ødelegger antagelig helt for den dagen om du spiser det, men alt kommer jo an på hva du vil med å kutte karbohydrater. Er målet å ligge relativt lavt generelt, så er det jo ikke noe problem å skeie ut med jevne mellomrom - det er jo bare å komme seg inn på rett kjøl igjen dagen etter og ferdig med det. Skal du holde ketose så må du være kjempestreng (men det har vi jo funnet ut at du ikke skal :hoho:)

Bare koselig om jeg kan hjelpe :nigo:

Skrevet

:skratte:

Ketose ---> Psykose

Ikke rart jeg føler meg litt på tuppa! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...