Sauen Shaun Skrevet 25. mars 2010 #3381 Skrevet 25. mars 2010 Tenk om du bodde nær meg du. Da kunne jeg innkalt deg til dugnadsjobb utpå sensommeren. Jeg drømmer stadig om å få malt stua mi. Men jeg har en kropp som ikke liker sånne utskeielser...
Suzy Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #3382 Skrevet 25. mars 2010 Tenk om du bodde nær meg du. Da kunne jeg innkalt deg til dugnadsjobb utpå sensommeren. Jeg drømmer stadig om å få malt stua mi. Men jeg har en kropp som ikke liker sånne utskeielser... Huff det er ikke så lett nei Den gangen jeg bodde i rekkehus i et borettslag ble jeg brukt som trussel overfor mannfolkene i borettslaget - "om du ikke gjør det så spør jeg Suzy om hjelp altså" (sagt av koner)
fairygirl Skrevet 25. mars 2010 #3383 Skrevet 25. mars 2010 Den gangen jeg bodde i rekkehus i et borettslag ble jeg brukt som trussel overfor mannfolkene i borettslaget - "om du ikke gjør det så spør jeg Suzy om hjelp altså" (sagt av koner) Jeg er så heldig å ha ei mamma som er som deg, Suzy Artig å se hvordan gutta skvetter iblant Flott med slike forbilder En gang da jeg var bortreist, forresten, spurte hun om hun kunne male litt i leligheten min hvis hun kjedet seg ( vi hadde startet et stort prosjekt sammen ) og jeg sa seff ja ... visste jo hun likte å pusle ... Da jeg kom hjem hadde hun malt ferdig hele sulamitten!! Håper du har en fin dag, Suzy! En kanskje ... så er det ikke sååå lenge før det er helg
Suzy Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #3384 Skrevet 25. mars 2010 Det der høres til forveksling likt ut som meg Fairy Jeg kunne finne på noe slikt (og har forsåvidt gjort det). Malte kjøkkenet nylig fordi jeg kom på at jeg hadde lyst og kan finne på all verdens prosjekter. Jeg burde i grunnen lære meg å snekre litt, for det er noe man stadig har brukt for og det har jeg ikke forsøkt meg så mye på. Det er sikkert ikke så vanskelig det heller. Hmm...
Roadrunner Skrevet 25. mars 2010 #3385 Skrevet 25. mars 2010 Det der høres til forveksling likt ut som meg Fairy Jeg kunne finne på noe slikt (og har forsåvidt gjort det). Malte kjøkkenet nylig fordi jeg kom på at jeg hadde lyst og kan finne på all verdens prosjekter. Jeg burde i grunnen lære meg å snekre litt, for det er noe man stadig har brukt for og det har jeg ikke forsøkt meg så mye på. Det er sikkert ikke så vanskelig det heller. Hmm... Snekring klarer du helt sikkert! Hvis du har et par plankebiter, en boks spiker og en hammer (og kanskje en sag og litt pussepapir) så er du godt i gang! Sier hun som ikke har peil... Leker med tanken på å male gangen/stua en gang jeg, men for meg blir det liksom fort tiltak. Skal jeg gjøre slikt, så må det gjøres skikkelig. Ut med plugger, skru ned alt, av med deksler etc. Og vips er det ikke bare å male allikevel. Tror jeg skal holde meg til å få nytt verandagulv i våres (kanskje), og hjelpe paps med oppussingen i heimen der. Måtte flire forresten, han lurte på om jeg kunne hjelpe han å få på sommerdekkene på bilene. Følte meg litt tøff da! Ikke jentungen som kommer løpende til paps for å få på sommerdekkene, men paps som spør om vi ikke kan ta ei økt, så får vi tatt alle bilene. Snart helg!
Suzy Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #3386 Skrevet 25. mars 2010 Ja jeg greier fint å slå i en spiker - tenker mer på å sette opp en lettvegg og slikt. Det handler mest om å forstå konstruksjon - og å sette inn vinduer osv... Skal nok lære meg det også.
Roadrunner Skrevet 25. mars 2010 #3387 Skrevet 25. mars 2010 Burde tenkt meg om og visst at det var den mer avanserte siden av snekringen som Suzy snakket om... *fjasejente* Egentlig vil jeg gjøre mer selv enn det jeg kanskje gjør også. Men så er det fort at det føles som et tiltak, er hyggeligere å være to, og enklere å få hjelp... Ramla jo ikke i malingspannet så lenge hjelperne var der, var da de hadde reist at det gikk galt Trøttere og trøttere her... Og skrekkelig mett...
Suzy Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #3388 Skrevet 25. mars 2010 Trøtt..? :klø: Nå syns jeg det går veldig greit, men så er jeg liksom godt i gang med jobbinga også. Skulle ønske jeg kunne ha på musikk her, det hadde inspirert. Alt er mer gøy når man jobber sammen! Det er helt sikkert.
fairygirl Skrevet 25. mars 2010 #3389 Skrevet 25. mars 2010 Det der høres til forveksling likt ut som meg Fairy Jeg kunne finne på noe slikt (og har forsåvidt gjort det). Malte kjøkkenet nylig fordi jeg kom på at jeg hadde lyst og kan finne på all verdens prosjekter. Ja, *visste* jeg det ikke!! Jeg burde i grunnen lære meg å snekre litt, for det er noe man stadig har brukt for og det har jeg ikke forsøkt meg så mye på. Det er sikkert ikke så vanskelig det heller. Hmm... Mmmm. Bestefaren min pleide å la mamma få hjelpe til med alt slikt arbeid i hjemmet da hun vokste opp ... Hun elsket å hjelpe ham og sånn lærte hun også hans hovedtese; grunnarbeidet er det aller viktigste hvis det skal bli fint!! Og det har hun bevist gang på gang Men det har ikke blitt så mye snekring nei; er liksom så mye annet å ta tak i, tror jeg, også blir det liksom ikke tid til den snekringa ...? Men kan ikke tenke meg annet at det måtte da være en fin Suzy-syssel!! Blir enda friere til å gyve løs liksom :gjeiper: Kjekt med slike forbilder som barn forresten! Han bestefaren min broderte også tepper ( med løkker i ) -- virkelig en flott inspirasjon for både mamma og meg :rødme: Vet vi kan alt hvis vi vil!! Ok. Nok mimring av mine familiemedlemmer i boka di Suzy Men din innsatsvilje minnet meg på gode lærdommer jeg har fått fra gode mennesker i livet...
Pingting Skrevet 25. mars 2010 #3390 Skrevet 25. mars 2010 Vi skal egentlig male taket i påska... kan ikke leie deg til å gjøre det da?
Suzy Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #3391 Skrevet 25. mars 2010 Sånn var bestefaren min og Fairy! Jeg var med i skogen og hogde ved og alt mulig som liten med bestefaren min, men pappa har null tålmodighet og en innstilling som tilsier at alt han kan er medfødte evner, så han har ikke noen forståelse for pedagogikken i å lære bort - med det resultatet at jeg har lært meg selv. På trass Dette var litt morsomt. Bestefaren min lærte meg forresten også å veve
Suzy Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #3392 Skrevet 25. mars 2010 Vi skal egentlig male taket i påska... kan ikke leie deg til å gjøre det da? Da kan du få låne kjæresten. Han er maler
MarianneE Skrevet 25. mars 2010 #3393 Skrevet 25. mars 2010 Å lese her inne minner meg om den gangen jeg fikk ALENE et skap ned fra andre etasje og ned i kjelleren. Når jeg tenker meg om er jeg kanskje litt stolt enda....
fairygirl Skrevet 25. mars 2010 #3394 Skrevet 25. mars 2010 Hurra for allsidige og tålmodige bestefedre Og for evnen til å lære seg sjøl, på trass Ingen dårlig egenskap det heller gitt :gjeiper: Oj! Se! Vips, så har dagen tikket avsted gitt! Tenker vi tar en til, jeg
Suzy Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #3396 Skrevet 25. mars 2010 *trykker frenetisk på Rapportér-knappen* Det gjorde jeg og - og det hjalp gitt MarianneE: Ser det for meg - jeg har byttet dører høygravid (sint på mannenog ville låse ham ute fra soverommet, men døra lot seg ikke låse, så da byttet jeg dør med badedøra... ), flyttet bokyller fulle av bøker tvers over stue fordi jeg brått følte jeg måtte ommøblere og har båret en tørketrommel alene ned i kjelleren fordi jeg ikke hadde tid til å vente. Fairy: Hurra for at dagen snart er slutt og for bestefedre
Roadrunner Skrevet 25. mars 2010 #3397 Skrevet 25. mars 2010 Mye gode minner som vekkes her! Jeg har mest slike minner fra pappa faktisk. Han er tålmodig, og har alltid ønsket at vi skal prøve selv. Glemmer ikke da han og bestefar skulle felle et tre på hytta. Min fetter var vel omtrent 3-4 år, og hadde fått et verktøysett i gave (ikke alt i plast, men beregent på små barn, og kunne ikke skade noen om man hadde brukt det som våpen). Min fetter ville så gjerne sage litt, så de lot han få kose seg på treet de allikevel skulle felle (ei ganske stor furu). Heldigvis hadde gutten næringsvett allerede i ung alder, så etter tålmodige timer kom han til min far og spurte hvilken vei treet skulle falle... Pappa ble med han bort, og det viste seg at han hadde saget seg godt over halvveis! Midt mellom biler og andre hytter Var et par mannfolk som kjapt fikk svev på motorsaga da ja, og fikk lagt det ned på høvelig vis. Fremdeles trøtt her, godt det bare er 45 min igjen!
MarianneE Skrevet 25. mars 2010 #3399 Skrevet 25. mars 2010 MarianneE: Ser det for meg - jeg har byttet dører høygravid (sint på mannenog ville låse ham ute fra soverommet, men døra lot seg ikke låse, så da byttet jeg dør med badedøra... ), flyttet bokyller fulle av bøker tvers over stue fordi jeg brått følte jeg måtte ommøblere og har båret en tørketrommel alene ned i kjelleren fordi jeg ikke hadde tid til å vente. Mye gode minner som vekkes her! Jeg har mest slike minner fra pappa faktisk. Han er tålmodig, og har alltid ønsket at vi skal prøve selv. Glemmer ikke da han og bestefar skulle felle et tre på hytta. Min fetter var vel omtrent 3-4 år, og hadde fått et verktøysett i gave (ikke alt i plast, men beregent på små barn, og kunne ikke skade noen om man hadde brukt det som våpen). Min fetter ville så gjerne sage litt, så de lot han få kose seg på treet de allikevel skulle felle (ei ganske stor furu). Heldigvis hadde gutten næringsvett allerede i ung alder, så etter tålmodige timer kom han til min far og spurte hvilken vei treet skulle falle... Pappa ble med han bort, og det viste seg at han hadde saget seg godt over halvveis! Midt mellom biler og andre hytter Var et par mannfolk som kjapt fikk svev på motorsaga da ja, og fikk lagt det ned på høvelig vis. Fremdeles trøtt her, godt det bare er 45 min igjen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå