Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den Yoga treningen du holder på med høres helt fantastisk ut :jepp: !

Den er utrolig bra og vi har en kjempeflink instruktør som virkelig presser oss til det ytterste av det vi makter - individuelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vekten så viktig når du kommer inn i bukser med 29 i livvidde?

Skrevet
Er vekten så viktig når du kommer inn i bukser med 29 i livvidde?

Det tenkte jeg også på; vekten er vel egentlig ikke relevant når målene er slik man vil ha dem, og du ser at kroppen endres? :klø:

Skrevet

Godt poeng damer - det burde sikkert ikke bety noe da. Jeg ser jo at det er et eller annet som skjer.

Jeg har tenkt på det og jeg er usikker på om dette betyr at jeg bygger muskletur eller om det betyr at jeg har stoppet opp. Jeg skal nok scanne meg igjen om ikke så lenge for å se på sammensetningen i kroppen. Får trekke en konklusjon da og bare holde meg innenfor rammene så lenge.

Forøvrig yogavarm igjen og mye mjukere i kroppen enn i dag tidlig. Og sikkert påfølgende lidende i morgen :ler:

Kommer til å få tre yogadager denne uka og det blir herlig. I tillegg skal jeg ha sykketime på senteret lørdag klokka 10, så jeg skipper elegant noen mellomtreninger denne uka. Fire dager holder i ei sju dagers arbeidsuke altså.

Nå skal jeg få i meg litt kaffe og svinge meg til by'n for å kjøpe bursdagskort til ungen, sende ei lita pakke og kortet til henne og hente ny dekoder til tv'n. Den gamle har en tendens til henge seg opp.

Også er det jobb igjen gitt.

Lurer på om jeg skal være så rå at jeg Fjordlander i dag også jeg gitt.... :sjenert:

Skrevet

Jeg tenker også som de andre, så lenge du merker forandringer i kroppen så spiller vekten ingen rolle. Hvis du kan ta en scanning så er jo det veldig greit. Med treningsmengden din er det jo hull i hodet hvis du ikke utvikler muskler, tenker jeg. Yoga må da være glimrende styrketrening. Du frister meg med yogaen forresten, men jeg er så vannvittig lite smidig at jeg vet ikke om det vil fungere for meg.. :ler:

Skrevet
Jeg tenker også som de andre, så lenge du merker forandringer i kroppen så spiller vekten ingen rolle. Hvis du kan ta en scanning så er jo det veldig greit. Med treningsmengden din er det jo hull i hodet hvis du ikke utvikler muskler, tenker jeg. Yoga må da være glimrende styrketrening. Du frister meg med yogaen forresten, men jeg er så vannvittig lite smidig at jeg vet ikke om det vil fungere for meg.. :ler:

Yoga er fantastisk styrketrening, tror jeg. Det kjennes i allefall slik ut.

Og å være smidig er ingen forutsetning - du blir mer smidig av å trene yoga. På timene jeg går er det folk av alle aldre og størrelser og ikek minst smidighetsgrader. Fra de som er så mjuke at de kan bøyes bakover som ingenting, til de som ikke når bakken for alt i verden når de står med rette bein. Øvelsene tilpasses hver enkelt på det nivået de er og er like effektive uansett.

Så det så.

Ja, jeg bør vel kanskje slappe av litt på vekta. Det er vanskelig faktisk... :sjenert:

Skrevet
Kjøpt meg et par nye Nudies - deilige bukser altså (har dem så klart på meg nå) i (og dette melder jeg med stolthet) str 29/32! :sjenert:

Smala Suzy ;)

Du trener imponerende mye, må jeg si. Da fortjener du jammen å flotte deg i Nudies i den størrelsen!

Iyengar har jeg aldri forsøkt, det er klassisk ashtanga her i gården. Er det mer styrke-elementer i iyengar? Nå driver du meg til Google igjen :) (Oopsie-pizza så forresten veldig godt ut! Jeg er ikke på karbo-kjøret, men det skader ikke å prøve noe nytt som både er sunt og godt.)

Skrevet
:kaffekopp:

God morgen! :sol:

God morgen!!! :goodbye:

Frokostmodus :spise:

Har målt opp rommet til ungen og funnet ut hvor mange kvadrat gulv jeg må kjøpe når den tid kommer. Skal ut for å kikke etterpå har jeg tenkt. Må bestille meg dør til mitt nye kott også (:nigo:) og utover det har jeg egentlig tenkt å ta denne dagen med en hel haug lat. Gidder ikke gjøre så mye rett og slett for jeg vet kvelden kommer til å bli stress.

Smala Suzy ;)

:ler:

Iyengar har jeg aldri forsøkt, det er klassisk ashtanga her i gården. Er det mer styrke-elementer i iyengar? Nå driver du meg til Google igjen :)

Iyengar har de samme asanas som ashtanga yoga, men er litt annerledes i fohold til sekvenser, sammensetning av asanas og slik - visstnok. Google it - det er sikkert en eller annen der ute som er flinkere enn meg til å forklare. Ifølge KK sin yogaekspert så er det den fysisk hardeste yogaen fordi det jobbes så grundig og lenge med stillingene.

Åh nå skal det bli godt med :kaffekopp:

Og hvorfor er det så kaldt om morran?? :fryse:

Skrevet

Ny dag nye muligheter - jeg prøver i det minste å¨være optimistisk før jeg går inn i jobbehelga...

Er skikkelig sliten. I går var det en tøff dag i full fart og det kommer til å bli like full fart i dag :sukk: Men det er vel bedre å ha mye å gjøre på ett vis, for da går tiden fort. Målet nå er å komme seg til kvelden lørdag. Da bør det aller verste være overstått.

Nå skal jeg snart på yoga. Sitter med kaffe og KG en liten stund først, så jeg får søkket frokosten :)

I går lagde jeg meg ostekake forresten - veldig bra!

Jeg lagde dem i sånne faste muffinsformer og hadde på dem Heistad bringebærsyltetøy. Nam! De er "stjålet" fra en fitnessblogg forøvrig :fnise:

1/2 boks skyr (jeg brukte 1/2 boks mascarpone - får dem hos Rema)

2 eggehvitter

1 eggeplomme (jeg brukte 2)

sukrinmelis (jeg brukte splenda)

1/2 ts jbk-mel (jeg brukte fiber husk)

Pisket først eggehvitene stive med sukrinmelis, pisket deretter sammen eggeplommer og det øvrige.

Inn nederst i ovnen på 150 grader i 35-40 min (litt kortere vil jeg si - mine ble litt tørre ytterst)

Nytes med litt syltetøy til :spise:

Det er nesten ikke karber i dem og de smakte deilig!

Fant gulv til jenterommet i går. Tror det blir så fint! :hjerte:Lutet furu laminat fra Alloc blir det. De hadde ikke nok pakker inne nå, så jeg skal dit igjen til uka, tenker jeg, for å handle dem inn.

Det gulvet er utrolig lett å legge og har underlaget festet på allerede, så jeg endte med å velge det. Har maken type gulv på kjøkkenet og det er veldig bra. Holder kjempebra til tross for søl osv.

Kaldt her i dag og. Det blir jo under tjue minus om natta og det syns jeg er helt unødvendig altså! :fryser:

Skrevet

Brr, du har det kaldt må jeg si.

Fint gulv ;) Lett å legge er det og, klikk-klikk så er det på plass.

Skrevet

Det er ikke noe bedre her inne.

Mart'n jo. :hoppe: Regner med at du skal kjøre karusell i helgen. :nigo: Ellers blir det vel å dekke fyllekuler, slåsskamper, melankoli på Gråberg etc. :ler:

Kos deg med jobbehelg.

Skrevet

Ja det er mart'n Skravla - blir vel side opp og ned med politinotiser tenker jeg :roll: Kjeeempegøy... Hørte de begynte alt i går mans jeg satt på jobb (har sentrale kontorer) med fyllerør og styr. Det skjer i det minste noe.

Jepp - det veldig lett å legge Vidvandre - jeg har som sagt lagt maken på kjøkkenet og det er det klikk-gulvet jeg har likt best å legge faktisk. Mye bedre enn der det er tre not og fjær - her er det aluminiumsskinner og de klikker lettere og sitter tettere så kjøten bli helt tett og fin. Også føles det ganske "ekte" med trestruktur og matt oljet overflate :nigo:

Skrevet

For å være ærlig, så har jeg vel ikke vært på Mart'n på haugevis av år. Fyllerøret der var kult da jeg gikk på Elvis.... senere har det bare vært pinlig. :ler:

Skrevet

Her vil jo jeg også følge med.

Sier som de andre: så lenge du er fornøyd med størrelsen, og du trener, bør du ikke tenke på vekta. Det kan være flere grunner til at man ikke kommer til målvekta (muskler, vann i kroppen, beinbygning). Kanskje du rett og slett veier mer når du spiser lavkarbo (kosthold har mye å si for det meste). Så det er egentlig størrelsen man burde gå etter. Spesielt når du er så sprek.

Og så er det så bra at du har funnet en treningsform du trives med (personlig så liker jeg ikke yoga, men det er en annen sak).

Skrevet
Her vil jo jeg også følge med.

Sier som de andre: så lenge du er fornøyd med størrelsen, og du trener, bør du ikke tenke på vekta. Det kan være flere grunner til at man ikke kommer til målvekta (muskler, vann i kroppen, beinbygning). Kanskje du rett og slett veier mer når du spiser lavkarbo (kosthold har mye å si for det meste). Så det er egentlig størrelsen man burde gå etter. Spesielt når du er så sprek.

Og så er det så bra at du har funnet en treningsform du trives med (personlig så liker jeg ikke yoga, men det er en annen sak).

Hyggelig :)

Faktisk har jeg mindre vann i kroppen når jeg går på lavkarbo, så strengt tatt skulle jeg vel veie mindre enn ellers - jeg har mye muskler, men ikke så mye at jeg skulle være så tung på vekta heller. Har vært på kroppsananlyse før og fått målt alt - har tung beinbygning, men den er likevel ikke mer enn drøyt tre kilo, så det er ikke det heller. Jeg begynner å lure på om det er slik som RR antydet en gang at kroppen har bestemt seg for å stoppe her en stund :vetikke:

Og yoga er toppen - for meg. Men jeg er veldig glad i spinningen også. litt av hvert tror jeg er helt topp.

Skrevet

Ja, ja - da var jeg på plass på jobben igjen.

Har hentet inn et lass med ting som må bearbeides, og kan ikke akkurat påstå jeg bobler av virkelyst, men det kunen vært verre - jeg kunne hatt mindre jobblyst faktisk.

Startet dagen med sykkeltime (som instruktør altså) og det kom åtte stykekr, noe jeg igrunnen var fornøyd med. Godt å komme igang på den måten faktisk, selv om det stresset meg litt. Men nå er det gjort og jeg har fått til mine fire økter denne uka også og har det bra :)

Nå er jeg lunsjsulten gitt :spise:

Få i meg litt nå også skal jeg begynne å skrive :)

Skrevet

Skrevet ferdig en sak og sliter med motivasjonen....

Det er strålende solskinn ute og jeg har lyst på ferske smultringer og føler meg sutrete og lei :roll:

Fikk mens tidligere enn jeg skulle denne uka og kjenner det på kroppen. Søtsugen og tung i skrotten, liksom. Luerer på om det er stresset på jobb de siste fjorten dagene som har sparket det i vei litt tidlig. Sikker sånt som skjer av og til, emn likevel. Jeg er ikke glad i ting som er utenom plan.

Må ut igjen og jobbe i kveld og gruer allerede. Må finne på noe som er lavkarbo og veldig godt i dag, for nå er jeg virkelig sugenpå forbudte gleder :tristbla:

Skrevet

Forbudte gleder er jo så deilige nettopp fordi de er forbudte.. :ler: Håper du klarer å stå i mot da, og at du får en fin lørdagskveld!

Fint gulv forresten!

Skrevet

Søndag morgen... :Gjesp::kaffekopp:

Siste helgejobbedag og jeg sitter her og drikker kaffe og planlegger jobbdagen. Har endel å skrive i dag, så jeg tror ikke jeg skal ut på så mye. Sjefen har igrunnen sagt det er opp til meg hva jeg vil sette fokus på i helga så jeg føler meg litt forpliktet til å få til mest mulig :roll: Men det fornuftige er EN ting ute og deretter gjøre meg ferdig med det jeg alt har hentet inn.

Ble en ganske lang dag i går, men ikke noe smultringer :nigo:

Jeg endte med å lage meg stekt ostekake (oppskriften jeg la inn her om dagen) men i hel form denne gangen og det ble knallgodt! Spiste hele greia med Heistad bringebærsylteøy på og hadde god samvittighet.

Og har endt med å skeie ut til frokost i dag istedet, ved å unne meg et rundstykke. Nam! :spise:

Det minner meg om at jeg må fikse meg noe lunsj før jeg stikker avgårde.

Sukk... får gire opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...