Suzy Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #2821 Skrevet 19. januar 2010 God morgen! Ikke fullt så morgenfrisk i dag som i går - lå ti minutter etter at klokka hadde skrudd seg på i dag - men skylder på at jeg våknet i natt klokka fire og måtte på do, og var helt sikker på at det var morran, så jeg bare lå og venta på at radioen skulle slå seg på. Da jeg endelig så på klokka viste det seg at jeg hadde mye tid igjen å sove på Og da var jeg så våken at jeg brukte litt tid på å sovne igjen gitt.... Hampvotten bør brukes tørr og før dusjen - det er jo bare å ha den med i bagen og bruke den når du har tatt av deg treningsklærne og før du hopper inn i dusjen. Tar under fem minutter å gi hele kroppen en skikkelig omgang. Det er mulig å bruke den som skrubb i dusjen også, men jeg syns det er vondere å bruke den våt (og det er forsåvidt ganske vondt allerede å tørrbørste...) - også syns jeg den fungerer bedre når jeg bruker den tørr. Men det er helt sikkert andre som er smartere på sånt enn meg. Dårlige karbodager for meg om dagen. Driver og spiser opp rester fra helga fordi jeg ikke syns jeg kan kaste mat, men jeg er da på stedet hvil og går ikke opp i allefall. Det er et pluss. Fra i morgen blir det hjemmelagede kjøttboller og da er jeg på sporet av karbfri mat igjen (de var forresten veldig gode). Har skikkelig lyst til å forsøke å lage meg sushe en dag. Det er jo ris i det, men jeg kan jo lage risbiten litt mindre så det blir færrest mulig karber, når jeg lager den selv. Så en eller annen tråd her inne, tror jeg, om å lage sushi hjemme. Kanskje det blir er forsøk på torsdag og er jeg heldig kan jeg lage meg lunsj til fredag også..? Yoga i dag. Ekstremt motivert. Gostøl i rumpa i dag - litt igjen fra helga og litt fra egen trim i går. Fornøyd med timen - oppe i 190 slag - det tilsvarer omtrent 95 % av maksen min det. Det er bra Lurer på hva jeg skal finne på onsdag. Har løpt intervall på tredemølla onsdager før jul - skal jeg ta utfordringen og forsøke den h... ellipsen denne gangen? Holder sikkert ikke ut mer enn ti minutter Nei, mer nå. Se over hva jeg skal gjøre i dag.
Suzy Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #2822 Skrevet 19. januar 2010 Håpløst uinspirert i dag. Har hentet inn sak og jobbet en hel del - det er ikke det - men jeg er litt ufokusert. Blir litt frustret over meg selv av og til. Jeg er liksom aldri tilstede i øyeblikket, men venter på det neste. Joda, jeg koser meg en kveld hjemme med meg selv, men så venter jeg bare på den neste tingen. De eneste gangene jeg føler jeg virkelig ER i meg selv er når jeg trener og når jeg er sammen med kjæresten min. Det er litt stusselig på et vis... Jeg må kanskje øve litt mer på å være tilstede her og nå med meg selv? :klø: Et drøyt kvarte igjen så skal jeg komme meg hjem. Kanskje forsøke meg på litt husarbeid i dag før yoga? Har ei venninne som skal komem innom for "før-bilder" i dag også. Hun skal på et slankeopphold og være borte i 14 uker og vil ta et bilde før hun drar så hun har noe å jobbe mot (og med) og kan konkret se forskjellen når hun er hjemme på perm og etterpå.
Gjest svanungen Skrevet 19. januar 2010 #2823 Skrevet 19. januar 2010 Tjobing! Uinspirert her også... Egentlig helt mos om jeg kan få si det sånn... Tirsdagen er håpløst trøtt altså! Sovnet sent i går, sovet dårlig i natt (bortsett fra da klokka ringte, da var jeg SÅ langt borte!), og vært småmasete på jobb i dag. Kjenner lunta mi er ganske kort på sånne dager, og virker nok mer brysk enn jeg ønsker. Usj! Men nå er det en halvtime igjen, så bærer det på trening. Gudene må vite hvordan det kommer til å gå... Føles ut som om jeg har trebein fra kneet og opp, og i tillegg står trebeinet i flammer :dåne: Og i morra blir det enda verre! Nice Ehhh... Satser på sløv kveld på sofaen etter treninga i dag. Heldigvis ferdig middag som bare skal varmes, og ellers blir det pc, tv og sløvings. Heia Norge! (hvis jeg ikke sovner i løpet av kampen da... ). Kos deg på Yogaen i dag, Suzy!
Supramundane Skrevet 19. januar 2010 #2824 Skrevet 19. januar 2010 Jeg kjenner meg igjen i dette med å være tilstede i øyeblikket, det har jeg forsøkt å "trene" litt på. Syns det er viktig å få mest mulig ut av hva jeg driver med.. F.eks når jeg trener så prøver jeg å ikke bare fokusere på hva jeg skal gjøre etterpå, men å få mest mulig ut av tiden på treningssenteret. Samme med når jeg er i trøndelag, da forsøker jeg å være mest mulig aktiv og tilstede for alle som savner meg når jeg ikke er der. Dårlige sammenligninger, men jeg kjenner følelsen i alle fall.
Gjest svanungen Skrevet 19. januar 2010 #2825 Skrevet 19. januar 2010 Tror det dessverre er veldig vanlig at man er dårlig til å være tilstede i øyeblikket. Prøver å bli mye mer bevisst det jeg også, men det er sannelig ikke så enkelt. Når man er på jobb gleder man seg til lunsj, så til arbeidsdagen er over, så til trening, helg, ferie osv. Og mens man driver med alle disse fremover-tankene så går jo faktisk dagene... Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var selve livet...
Skravla Skrevet 19. januar 2010 #2826 Skrevet 19. januar 2010 Å leve i nuet er vanskelig. Alltid noe som skal gjøres senere, huskes på etc. Og om jeg lever for mye i nuet så sovner jeg.... tror hjernen min trenger litt aktivitet jeg.
Suzy Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #2827 Skrevet 19. januar 2010 er tilstanden min nå, sånn ca... Funnet meg litt mat og sitter i sofaen som en annen potet. Deilig yoga i dag, men akk så hardt. Det blir jo bare hardere og hardere. Trente mage så jeg ristet i dag og etter timen var det ei som sa til meg: Du er skikkelig sterk i magen du! Tror det bare var jeg som holdt ut til slutt gjennom hele opplegget hans (bein i 90 grader - ned til 60 - opp til 90 - 60 - 30 - 60 - 90 osv i det som virket som en evighet) Hardt! I morra kommer jeg nok ikke til å kunne gå er jeg redd Hatt venninna på vei til slankeleir på besøk. Koselig og jeg har skikkelig tro på henne. Dette kommer til å bli så bra Kanskje jeg skal logge meg av og glane på NCIS? Og snakke litt med kjæresten og komme meg i seng tidlig. Midtuke alt i morgen. Du store... Ukene går jammen unna gitt...
Skravla Skrevet 19. januar 2010 #2828 Skrevet 19. januar 2010 Ble visst litt ivrig i rådene mine på PM.... men dette er noe jeg kjenner på kroppen.
Suzy Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #2829 Skrevet 20. januar 2010 God morgen! Foreløpig ikke så vond kropp, men kjenner at lårene har planer om å gjøre opprør i dag og overarmene har det jammen ikke helt fint de heller... Dette kan bli gøy Vurderer ulike muligheter i dag. Ser det har kommet en spin 3 kompakttime klokka 18, som det kanskje hadde vært ok å prøve. Da får jeg jo varmet opp igjen lårene i allefall. Ellers tar jeg meg ei god intervalløkt på mølle eller forsøker ellipse (om jeg ikek gidder vente til klokka blir 18). Vi får se. Ble visst litt ivrig i rådene mine på PM.... men dette er noe jeg kjenner på kroppen. Tullemus! Det er jo bare nyttig det - om jeg kan motivere henne og gi henne nyttig info så er jo det bare et pluss! Takk, sier nå jeg - på vegne av oss begge Og apropos vekt... nå har jeg jammen stått stand by lenge, syns jeg, men jeg antar at jeg ikke kan regne med så mye annet når jeg har hatt helt opphold i jula. Bare lurer på om jeg bør stramme ytterligere inn og gå veldig lavt i antall karber igjen. Det eneste med det er at det er så innmari slitsomt... Får se hvordan det utvikler seg de nærmeste ukene. Det er jo ikke noe poeng i å ha det veldig travelt heller. Kroppen har antagelig veldig godt av å stabilisere seg på den vekta jeg har nå, så er det en sjanse for at jeg kan holde den en gang også... Gad forøvrig ikke forsøke noen stix i går. Det er jo ikke noe poeng når jeg spiste 57 karber i går - og jeg har forøvrig aldri fått utslag. Selv ikke når jeg forsøkte om morgenen i forrige periode. Det er da nesten litt rart, er det ikke? Fant vi ut av det sist? Mystisk... Nå er kaffen klar gitt! Mmmmm
Suzy Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #2831 Skrevet 20. januar 2010 God morgen i boken, Suzy God morgen Vidvandre
Gjest svanungen Skrevet 20. januar 2010 #2832 Skrevet 20. januar 2010 God morgen snuppa! Godt å se at det er litt sympatistølhet ute og går Her får jeg stadig kommentarer om jeg har ødelagt ryggen eller skadet meg (enda jeg virkelig forsøker å gå så normalt som mulig). Skal ikke være bare bare! Tror ikke jeg rekrutterer så mange nye til trening med den skrotten jeg har nå. Men bare vent!! Testet med stix i går, og fremdeles utslag (selv etter et eple til kveldskos - nå er det bare 1 igjen...). Vi forsket vel litt på disse stix-utslagene dine (eller manglende sådann) tidligere. Mener det stod et sted at endel ikke får utslag i det hele tatt. Fant dette her: Om du har gjennomført en treningsøkt eller arbeidet hardt noen få timer tidligere, slik at musklene har brukt opp ketonene, vil det ikke være noen til overs å skille ut. Du har kanskje drukket mye, slik at urinen er ”utblandet”. Kanskje stix’ene er for gamle eller lokket på boksen ikke har vært skrudd skikkelig på. Noen får aldri utslag på stix i det hele tatt. Men de er i ketose, brenner fett og kiloene forsvinner. Hvis du tar av, hvis klærne sitter løsere, du føler seg vel og ikke er sulten hele tiden, - da er man i ketose, - uansett hva stix’en sier. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Ingen stor grunn til bekymring! Serverer til tørst tiger!
Suzy Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #2833 Skrevet 20. januar 2010 Sånn var det ja! Takk Svanungen - jeg visste vi hadde diskutert dette før. Kanskje jeg bare kommer i usynlig ketose ja Stakkar - ødelagt ryggen faktisk... Da går du rimelig vondt vil jeg si. Rolig økt for restitusjon og oppvarming av kropp høres veldig lurt ut i dag! Veldig! Det rare er jo at det er bedre å trene når man er skikeklig støl enn å la det være. man blir faktisk mindre støl av å bli varmet opp på nytt er min erfaring. Får se hva jeg skal finne på i dag.
Gjest svanungen Skrevet 20. januar 2010 #2834 Skrevet 20. januar 2010 Kan bli mye interessant gange av prolaps-problemer, og tydeligvis kan det ligne på gangen til "ekstremt-støle-tullinger". Blir nok en rolig restitusjonsøkt ja! Føler meg klar for det Men litt usikker på om jeg er enig med deg i at man blir mindre støl av å varme opp musklaturen igjen. Hadde en ganske god spinningøkt i går, men hadde ikke sjans da vi skulle tøye litt på beina. Bøye beina mer enn vanlig skrittlengde? Yeah right! Legge ene beinet på styret sa du?? Hva med om jeg forsøker å få beinet opp på pedalen? Men nå er det dag 2, det vil si at det herfra bare går oppover! NICE! Nok klaging (igjen..). Melder forresten om et par kalde, og jevnt snøvær... Skal vist :snø: hele uka... *gjentar inni hodet: 36 dager igjen - 36 dager igjen..*
Suzy Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #2835 Skrevet 20. januar 2010 Du da - prolapsprinessa Det er fælt å le, men akk så fristende når jeg vet hvordan det er å være sånn. Jeg pleier stort sett å le veldig mye av meg sjøl også! Det blir ellipse eller gjennomsykling av egen time i dag (ikek bestemt meg for hva, for det kommer an på hva om er ledig når jeg kommer dit). Jeg er ferdig på jobben i rett tid likevel (sak avlyst) og dermed kan jeg dra rett hjem,, skifte og dra rett tilbake på treningssenteret og gyve løs. jeg er forøvrig sabla støl i magen i dag. Øverst i magen
Supramundane Skrevet 20. januar 2010 #2836 Skrevet 20. januar 2010 Hurra for støl! Jeg er også medlem i stølhetsklubben i dag, og er ganske stolt! Ser at svanungen svarte deg på ketosegreia, jeg har lest på lavkarbo.no at det er mange som ikke får utslag, men som "opplegget" fungerer på alikevel. Jeg tror kanskje det er viktig å holde et jevnt lavt nivå av karbohydrater, heller enn sjokk-lavt? Men det har jeg egentlig ingen "dokumentasjon" på, det er bare en tanke.
Suzy Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #2837 Skrevet 20. januar 2010 Ja det er jo det jeg stort sett gjennomfører - et relativt lavt et og ikke et sjokklavt et. Hittil i januar har jeg et gjennomsnitt på 71 karber pr dag - og 95 proteiner.. og 1626 kcal. Det er inkludert dager med uhemmet fråtsing og magrere dager. Vet ikek om det er ketose eller om det er færer kalorier som gjør utslaget alt i alt, men hvem bryr seg egentlig?
Supramundane Skrevet 20. januar 2010 #2838 Skrevet 20. januar 2010 Så lenge det funker mot målet ditt spiller det jo ingen rolle egentlig.
Suzy Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #2839 Skrevet 20. januar 2010 Så lenge det funker mot målet ditt spiller det jo ingen rolle egentlig. Nemlig - akkurat det jeg tenker også.
Gjest svanungen Skrevet 20. januar 2010 #2840 Skrevet 20. januar 2010 Så enig så enig! Stix eller utslag betyr ingenting så lenge kroppen gir de rette tilbakemeldingene! Det er helt greit å le, Suzy! Ler mye av meg selv jeg også, kan jo ikke annet! Og synes jo det er ganske sånn tåpelig-komisk hele dette stølhetsgreiene, og det blir jo utvilsomt mange morsomme episoder av det! Er jo ikke for ingenting at jeg har utsatt denne timen siden i høst... Da jeg først kom ut av det sist, så har jeg ikke orket tanken på å starte igjen, for jeg vet at jeg blir så inderlig hardt straffet de første par gangene Men nå er det treningstid!!! *føler meg litt småskrullete som nærmest handicappet etter trening løper til treningssenteret for ny økt...*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå