-Englefjes- Skrevet 18. januar 2010 #2801 Skrevet 18. januar 2010 Jeg hadde ikke brukt penger på noe slikt. Cellulitter er rett og slett fett. Disse fettcellene ligger kapslet inn i rom med vegger av bindevevsstrenger, og bindevevet blir naturlig mindre elastisk med tiden. "Hullene" kommer av at bindevevet er festet til huden enkelte steder, og "drar ned" huden. Den eneste måten å bli kvitt cellulitter på varig sikt er ved å redusere fettprosenten. Men den fleste kvinner vil uansett ha celulitter, det er en naturlig konsekvens av at vi rett og slett har fett på kroppen. Såkalte oppstrammende behandlinger kan nok hjelpe litt kortsiktig, men noen varig løsning er det neppe.
Suzy Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #2802 Skrevet 18. januar 2010 Ja jeg regner absolutt ikke med å bli kvitt dem til evig tid altså, for selvsagt er det fett og bindevev. Takk for innspille Engle - kanskje greit å være litt edruelig i forhold til hva som kan gjøres.
-Englefjes- Skrevet 18. januar 2010 #2803 Skrevet 18. januar 2010 Det var ikke meningen å være krass altså.
Skravla Skrevet 18. januar 2010 #2804 Skrevet 18. januar 2010 Cellulosen min lar jeg bare dingle.... Om det er noen bedring så er det i beste fall kortvarig pga at "hullene" er fylt igjen. Men jeg skjemmer meg jo bort med hudpleie i ansiktet og en og annen massasje.... og det synes jeg du skal gjøre.
Suzy Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #2805 Skrevet 18. januar 2010 Det var ikke meningen å være krass altså. Du var ikke krass Penger spart osv... Det er selvsagt ikke noe som fungerer for noen stund og det er nettopp for å få gode innspill jeg spør. Ansiktsbehandling og massasje det gjør jeg alt Skravla Det syns jeg er fornuftig investering i velvære.
Supramundane Skrevet 18. januar 2010 #2806 Skrevet 18. januar 2010 Øh, jeg har "hørt" at massasje av problemområder kan funke? Hvis man gjør det jevnlig liksom (type med lotion eller med såpen i dusjen). Er det bare tull eller?
Suzy Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #2807 Skrevet 18. januar 2010 Tja - jeg har gått til shapemassasje tidligere (bindevevsmassasje) og det virker, men er også dyrt. Vanlig massasje vil selvsagt bedre hudstrukturen ettersom du får blodsirkuslasdjon, men du klarer ikke gjøre noe med underhudsfettet som har hopet seg opp og klumpet seg sammen. Lipomassage heter det greiene de tilbyr her og det fungerer litt som bindevevsmassasjen.
fairygirl Skrevet 18. januar 2010 #2808 Skrevet 18. januar 2010 Du spurte om råd her i boka di. Og jeg ser det snakkes her om korttids- og langtidseffekt. Det du vurderer gir gjerne en korttidseffekt og det er fint å unne seg sjøl behandlinger iblant, av ymse slag. Hvis det er langtidseffekt du ser etter, så kan jeg iallefall nevne følgende ( som du kanskje vet allerede men ... ): En grei og billig massasje er å tørrbørste problemområdene med en børste med naturbust hver dag, gjerne før du går i dusjen. Og drikk nok vann i løpet av dagen. Børstingen får igang sirkulasjonen under huden og vannet hjelper på utskillingen. Dette vet jeg har hjulpet flere, inkludert meg. Nå som jeg også har begynt å trene for alvor, forventer jeg å se enda bedre resultater. Du børster i sirkelbevegelser på problemområdene, og så strake strøk oppover. Spiser du alfalfa, hjelper det også på oppstramming av huden. Sjøl børster jeg hele kroppen på den måten. Begynner med armene og overkroppen og deretter beina og oppover. Veldig deilig å kjenne hvordan kroppen "våkner opp" av behandlingen.
Suzy Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #2809 Skrevet 18. januar 2010 Ja selvfølgelig - har ikke tørrbørstet på lenge for hansken min (hadde hampvott og det går vel ut på det samme sånn ca) gikk til dundas, men der sier du jo noe. Den fungerer jo faktisk fint, så kanskje jeg skal se etter en sånn en igjen. Takk fairy! Ellers syns jeg ikke treninga gir så veldig til effekt - i allefall ikke kombinert med vekttap. Det er akkurat som de har blitt mer synlige igjen og det er litt surt.
fairygirl Skrevet 18. januar 2010 #2810 Skrevet 18. januar 2010 Ja selvfølgelig - har ikke tørrbørstet på lenge for hansken min (hadde hampvott og det går vel ut på det samme sånn ca) gikk til dundas, men der sier du jo noe. Den fungerer jo faktisk fint, så kanskje jeg skal se etter en sånn en igjen. Takk fairy! Bare hyggelig! Ja hampvott er fint! Likte den jeg hadde, til den også gikk til .. uhm .. dundas. Ellers syns jeg ikke treninga gir så veldig til effekt - i allefall ikke kombinert med vekttap. Det er akkurat som de har blitt mer synlige igjen og det er litt surt. Mmmm. Jeg tenkte mer kombinasjonen tørrbørsting og trening. Men det får jeg vel se nå da ( eller var det din erfaring den gang du børstet også? )
Suzy Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #2811 Skrevet 18. januar 2010 Mmmm. Jeg tenkte mer kombinasjonen tørrbørsting og trening. Men det får jeg vel se nå da ( eller var det din erfaring den gang du børstet også? ) Jo da er jeg sikker på at det fungerer be4dre - jeg tenkte bare på trening alene mot cellulosen Det syns jeg nemlig ikke fungerer noe særlig, men nå er jeg "on a mission" for å finne en skikkelig hampvott altså Det var et veldig nyttig innspill det der.
Supramundane Skrevet 18. januar 2010 #2812 Skrevet 18. januar 2010 Hmm, dette kunne jo jeg prøvd også! Bruker du hampvotten i dusjen, eller hvordan fungerer det?
Suzy Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #2813 Skrevet 18. januar 2010 Hmm, dette kunne jo jeg prøvd også! Bruker du hampvotten i dusjen, eller hvordan fungerer det? I forkant - tørrbørsting rett og slett
fairygirl Skrevet 18. januar 2010 #2814 Skrevet 18. januar 2010 Jo da er jeg sikker på at det fungerer be4dre phew :gjeiper: Da satser vi på det! men nå er jeg "on a mission" for å finne en skikkelig hampvott altså Det var et veldig nyttig innspill det der. Lykke til med "Mission Possible" - både votten og børstingen!
Suzy Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #2815 Skrevet 18. januar 2010 Ja tenk at jeg har fortrengt hampvotten altså.. Ufattelig.. Gleder meg til å finne en og ta den i bruk i dag!
Suzy Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #2817 Skrevet 18. januar 2010 Hvor selger de sånt da? :klø: Bodu shop (men de er ikke noe gode, sikkert på helsekost og på parfymerier. Jeg har tenkt å forsøke et parfymeri.
MarianneE Skrevet 18. januar 2010 #2818 Skrevet 18. januar 2010 Tar med meg tørrbørste-massasje tips. KG er kjekke greier, gitt!
Suzy Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #2819 Skrevet 18. januar 2010 Da var jeg mettet - børstet (jada hampvott er anskaffet fra nærmeste parfymeri) og spunnet. Herlig! Timen gikk skikkelig bra i dag og den satt som den skulle, tror jeg. Må kanskje gjøre noen småvrier her og der for å få den mer variert, men den var ikke dum og jeg hadde bare feilberegnet med EN sang. En sang og dette var på ren gefühlen. Hah! Fornøyd med meg selv nå altså Dessuten var det skikkelig deilig å bli sliten i kroppen. Glad nå og gleder meg alt til yoga i morgen.
Gjest svanungen Skrevet 19. januar 2010 #2820 Skrevet 19. januar 2010 Grattis med knalltime! Herlig! Jeg kjørte 30 min spinn og 60 min styrke i går, så satser på 60 min spinn i dag. Må få varmet opp lårene litt, de klager etter gårsdagens behandling Tror jeg må finne en hampvott til skrotten jeg også... Kunne kanskje gjort seg ja! Er det best å dusje etterpå, eller kan man ta det feks etter en dusj (siden jeg dusjer på treningssenteret hadde det vært kjekt om det kunne tas senere på kvelden, før sengetid feks). Er litt grønn på sånt... Serverer og ønsker en strålende dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå