Suzy Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #2681 Skrevet 8. januar 2010 Det blir sommer fra neste uke. Ha en fin fredag og en god helg. Det blir det - jeg og kollegaen min har alt avtalt å dra på stranda Det blir vel ikke hverken den beste fredagen eller helga, men sånn er det nå av og til...
-Englefjes- Skrevet 8. januar 2010 #2682 Skrevet 8. januar 2010 *finner frem sandalene* Så bra motivasjonen er i ferd med å vende tilbake!
Suzy Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #2683 Skrevet 8. januar 2010 Yepp - I'm getting there *fornøyd* Suget er mindre, ser at kroppen har begynt å virke og det føles ikke så galt lenger heller. Ligger godt an med karbene og er streng: Mandag 15 karber, tirsdag 12, onsdag 37 og i går 6 (jøsses - det var lite ) Har ikke ligget på veldig mye kalorier om dagen heller, men det kommer sannsynligvis av at jeg stort sett har ligget i stabilt sideleie foran ovnen og ikke har trent så mye som vanlig. Spiser til jeg er mett og når jeg er sulten, så jeg stoler på at jeg får i meg det jeg trenger.
Gjest svanungen Skrevet 8. januar 2010 #2684 Skrevet 8. januar 2010 Imponerende! Synes du er knallflink jeg! Og kjempebra med litt mer normale temperaturer i langtidsvarselet! Men sommer?? Nå synes jeg lista ligger vel lavt for hva som kan regnes som sommer... Det er IKKE sommer her selv om det "bare" er 11-15 kalde Ærlig talt...
Suzy Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #2685 Skrevet 8. januar 2010 I forhold til -30 er -10 somemrvarme
Supramundane Skrevet 8. januar 2010 #2686 Skrevet 8. januar 2010 -10 her i byen er grusomt, syns jeg.. Jeg tåler ikke kulde så veldig godt.. Vi skal gå en tur på Fløien i morgen tenkte vi, og da er jeg NØDT til å kjøpe ullundertøy først. Ellers kommer jeg til å fryse ihjel der oppe!
Gjest Hilde K S Skrevet 8. januar 2010 #2687 Skrevet 8. januar 2010 Jeg holder på å fryse fordervet. Fordervet! God helg!
Gjest Purple Haze Skrevet 9. januar 2010 #2688 Skrevet 9. januar 2010 God helg, Suzy! Håper du holder varmen i sprengkulda der oppe. Kulde er visst det som opptar alle nå om dagen. Naturlig nok. Her er det minus 17 i dag, og det er visst helt forferdelig, er det blitt meg fortalt Og du er jammen flink og standhaftig med maten etter jul. Som jeg sa tidligere, du får til det du bestemmer deg for
Suzy Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #2689 Skrevet 9. januar 2010 God formiddag. På jobb og ikke akkurat inspirert, men det får bare gå det. Noen må jo jobbe helger og det er jo ingen andre som liker det heller. Osloturen i går gikk greit, men dagen føltes lang da jeg endelig var hjemme igjen omtrent halv ni i går kveld. Mye følelser og mye ståk - og mye bilkjøring - men det var veldig godt å se jenta igjen da Veldig godt. Hun kommer hit opp i morgen og da får jeg nyte ett døgn med henne - snaut, før hun skal videre igjen, men det blir deilig bare det. Mamma og jeg reiste sammen og tok en sving innom kjæresten på veien tilbake også for å få en kaffekopp. Koselig, men nesten litt verre å bare stikke innom og ikke kunen bli, enn å ikke se ham i det hele tatt! Men jeg er da innstilt på at jeg ikke ser ham denne helga, så det går greit det - jeg har jo nok å drive med. I kveld skal jeg lage middag til ei venninne av meg og det tror jeg kommer til å bli kjempekoselig. Får se hva jeg finner på til oss, men jeg tror det blir lavkarbotacoløsning til meg (kjøttdeig, salat, rømme, tacosaus, ost UTEN tacoskjell og lefse), men lefse tilgejengelig for hennes skyld selvsagt. Også kan det hende jeg skeier ut til desserten, men det går greit. Det er jo lørdag i dag. Våknet til - 30 igjen i dag og nå er jeg lei. Bilen min også, for den hadde virkelige motforestiller mot å starte i dag. Den var gretten (and who can blame it!). Nå orker jeg ikke mer Heldigvis ikke så veldig mye på plakaten i helga. Hadde egentlig en veldig spennende og morsom avtale som skulel blir en større sak også kunne de ikke likevel, så nå er jeg litt sånn Får se hva jeg klarer å finne på... Men nå må jeg ut på sak igjen!
Gjest svanungen Skrevet 9. januar 2010 #2690 Skrevet 9. januar 2010 30 kalde er et ikke-tema spør du meg... Ærlig talt! Her var det 22 kalde i morges, synes det var mer enn nok jeg. Nå har vi bare halvparten, og det ser ut til at vi går mot ensifret antall kalde. Da begynner det å ligne noe! Tror jeg må ut på shopping igjen jeg... Får ikke denne Helly Hansen-toppen ut av hodet... Dustejente!
Supramundane Skrevet 9. januar 2010 #2691 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har en god venn som bor på Røros, så jeg trøster meg med at uansett hvor ille minus det blir her .. så har han det verre.. Ond? Jeg? .. neei..
Gjest svanungen Skrevet 9. januar 2010 #2692 Skrevet 9. januar 2010 Rart hvordan det hjelper litt at andre har det verre Her har vi kommet helt til -7, så jeg begynner å bli riktig så fornøyd jeg!
Suzy Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #2693 Skrevet 10. januar 2010 - 7 ... ?? Missunnelig!! Bare - 28 i dag tidlig, så det går da i det minste rette veien, men jeg må si jeg er veldig spent på om disse prognosene om mildvær slår til. Jeg bor i ei dump og så sant det ikke blir noe skikkelig bevegelse i luftmassene så glir gjerne den varme luften over oss og her sitter vi under et lokk av is... Hipp, hurra for inversjon... NOT! Veldig spent på om bilen viser seg noe mer villig i dag. I går var den som sagt ikke akkurat blid på morran, men jeg kjørte den mye i løpet av dagen så jeg håper den viser seg villig i dag Sitter hjemme fra morgenen og skriver i dag. Ser ikke det store poenget i å måtte sitte på jobben og skrive når det er viktig for meg å få fyrt og holdt huset varmt og jeg har med alle notater osv. Skal ut på en avtale klokka 14 (og er spent på om den blir noe av, for i går mistet jeg to avtaler på grunn av kulda - avlysninger altså). Nei, får vel fylle en kopp til og komme i gang her.
Chica Skrevet 10. januar 2010 #2694 Skrevet 10. januar 2010 Har du ikke motorvarmer du kan koble på da? Må jo nesten være obligatorisk med de temperaturene du bor i? Setter på motor/kupevarmeren så fort det er kaldere enn fem grader jeg Har Webasto på ene bilen, litt verre med den, for med bare småkjøring får vi ikke ladet batteriet nok til at den vil starte om den er brukt mye i det siste. Men men, med litt planlegging går det greit Bare 12 minus i Trøndelag idag
Suzy Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #2695 Skrevet 10. januar 2010 Har du ikke motorvarmer du kan koble på da? Må jo nesten være obligatorisk med de temperaturene du bor i? Setter på motor/kupevarmeren så fort det er kaldere enn fem grader jeg Bare 12 minus i Trøndelag idag Det er akkurat det - jeg har ikke motorvarmer på bilen. Har aldri hatt bil uten mororvarmer før, så det er rimelig uvant og vanskelig, men det koster litt å få satt inn også, så jeg har ikke tatt meg råd til det... Har fått start - om enn utrolig motvillig - så nå står den og går for å bli varmere, stakkar liten bilen... Datteren kommer med buss halv fem - blir kos å ha henne hjemme ei natt gitt - og veldig rart Hm, faktisk fått jobbet ganske effektivt nå. Lurer på om jeg skal ta turen innom jobben mellom jeg har vært ute på neste jobb og jeg skal hente henne på bussen. Går fint å sitte her og skrive, men bildetilkobling og slikt går kjempelangsomt på vpn, så det hadde vært ok å få unna...
Gjest svanungen Skrevet 10. januar 2010 #2696 Skrevet 10. januar 2010 Var kanskje ikke i din bok jeg skulle nevne at det for øyeblikket er strålende sol og herlige 3 (TRE!!) kalde?? Litt vind har vi fått på kjøpet, men merket STOR forandring i temperaturen fra i går uansett! Utrolig deilig med litt mer levelige temperaturer igjen Og ser ut til at det skal fortsette utover i uken. Liker ikke at de melder snø mot neste helg da... Godt at bilen startet i dag også! Håper det blir litt "mindre kaldt" (har du lagt merke til at de som melder været ikke snakker om at det blir mildere lengre, bare at det blir mindre kaldt...? Kalles kanskje ikke mildere når det går fra -30 til -20?? ) hos dere nå! Nyt dagen videre, og kos deg masse med datter-besøk!
Supramundane Skrevet 10. januar 2010 #2697 Skrevet 10. januar 2010 Godt du gnir det inn, svanungen! Hihi Vi har heller ikke motorvarmer i bilen, selv om jeg har mast om det i flere uker. På den andre siden så er det ikke jeg som står ute på morgenen og banner mens jeg skraper is, så han får bare slite med det..
Gjest svanungen Skrevet 10. januar 2010 #2698 Skrevet 10. januar 2010 Er litt moro å gni det inn av og til Kan jo kjapt nevne at jeg har vaktmester som skuffer snøen i borettslaget (og gjør alt annet utendørs), samt garasjeplass til min kjære bil... Huff, nå følte jeg meg litt ondskapsfull her...
Suzy Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #2700 Skrevet 10. januar 2010 Vel, vel.. her kommer hun og slenger om seg med vaktmester, motorvarmer og TRE kuldegrader mens en annen stakkar fikk følgende melding fra telelfonen sin etter at den hadde ligget i veska inne i bilen i tjue minutter: Kan ikke lade ved denne temperaturen Vel, vel... barnet har kommet frem og sitter på jobben sammen med meg og surfer på nettet mens jeg skriver. koselig og veldig pussig - og hun lengter heldigvis litt tilbake til Skottland (heldigvis ettersom hun skal tilbake veldig snart) fordi det er grualt kaldt her hjemme OK - jeg har jobbet ganske mye og ganske så konsentrer en stund nå. Skal i mål med det meste før morgendagen Basta!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå