Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

God formiddag Purple!

Yoga er steinhardt og det er derfor jeg liker det. Tøffere trening har jeg aldri drevet med og det tar hele kroppen - overalt.

Han som driver yogastudioet sa før jeg begynte at det faktisk er bra for kondisen også, for du utvider brystkassen og dermed lungekapasiteten og jeg tror ham faktisk nå, sjøl om jeg fnøs litt av det da. For når jeg løp på mølla igjen på onsdag for første gang siden før jeg begynte på yoga, så var kondisjonen mye bedre enn forventet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg klarte jo nesten ingen av øvelsene på den timen jeg hadde. Følte meg utrolig veik og klønete. En av mine svakheter er at hvis jeg ikke føler at jeg får til noe, så er jeg ikke så lysten på å fortsette med det. Helt tullete, det vet jeg. Ingen får til alt med en gang.

Men det er sikkert deilig når man får det til, og merker så gode resultater :)

Skrevet

Ja det er det og instruktøren hos oss er veldig flink og han bruker masse utstyr, som gjør at alle får til på et eller annet nivå.

Det betyr at man får klosser, eller tepper, eller en bolster (eller fler) eller en stol til støtte og hjelp om man ikke når helt ned eller noe slikt - sånn at alle skal få maks ut av øvelsene.

Jeg fikk nesten ikke til noe første gangen jeg heller - og ikke gangen etter det heller :ler:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det tar sikkert litt tid før man får til øvelsene, og føler litt mestring.

Mitt problem i forhold til trening (i tillegg til at jeg er litt lat), er at jeg ikke finner noe jeg syns er morsomt. Jeg har spilt håndball i årevis, og ingenting kommer opp mot det. Nå er jeg for gammel til den slags fysiske utskeielser.

Skrevet
Det tar sikkert litt tid før man får til øvelsene, og føler litt mestring.

Mitt problem i forhold til trening (i tillegg til at jeg er litt lat), er at jeg ikke finner noe jeg syns er morsomt. Jeg har spilt håndball i årevis, og ingenting kommer opp mot det. Nå er jeg for gammel til den slags fysiske utskeielser.

Jeg er derimot av typen som gråt meg gjennom den tvungende håndballen på ungdomsskolen og haaater all form for ballsport - og ikke oppdaget fysisk aktivitet før jeg ble 28 år.

Yoga ligger mye mer for meg - og spinning - og sykkel.

Gjest svanungen
Skrevet
En av mine svakheter er at hvis jeg ikke føler at jeg får til noe, så er jeg ikke så lysten på å fortsette med det. Helt tullete, det vet jeg. Ingen får til alt med en gang.

Akkurat det samme her... En viss form for mestring må jeg ha, ellers blir jeg bare kniggsur og kutter ut hele opplegget :fnise: Koordinerte saltimer foreksempel? ALDRI mer.. Var ikke gøy i det hele tatt...

:sjenert:

Skrevet
Akkurat det samme her... En viss form for mestring må jeg ha, ellers blir jeg bare kniggsur og kutter ut hele opplegget :fnise: Koordinerte saltimer foreksempel? ALDRI mer.. Var ikke gøy i det hele tatt...

:sjenert:

:jepp:

Det er som meg på step og aerobic det gitt - Suzy = :frustrert:

Gidder ikke sånt.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Aerobic og step :fy_fy:

Da er jeg som en ku med manglende koordinasjon. Når jeg endelig klarer en kombinasjon, er de andre langt inne i en ny. Jeg tror det er en sammensvergelse :forvirret:

Skrevet
Aerobic og step :fy_fy:

Da er jeg som en ku med manglende koordinasjon. Når jeg endelig klarer en kombinasjon, er de andre langt inne i en ny. Jeg tror det er en sammensvergelse :forvirret:

Jeg ikke bare tror - jeg er helt sikker.

Og alle de som greier disse tulletingene flyter tilsynelatende uanstrengt og smilende over gulvet som søte små gaseller og er tynne som siv og elegante i hva som helst av tøy :sur:

Møkkafolk...

Skrevet

Herreguuuuud! For noen øvelser du driver på med! Du må være laget av gele!

Skrevet
Herreguuuuud! For noen øvelser du driver på med! Du må være laget av gele!

Å nei - det nytter ikke å bare være myk - da kommer man inn i stillingene, men greier ikke holde dem. Jeg er ganske sterk også i tillegg til å være rimelig tøyelig fra naturens side da :lur:

Gjest Purple Haze
Skrevet
Jeg ikke bare tror - jeg er helt sikker.

Og alle de som greier disse tulletingene flyter tilsynelatende uanstrengt og smilende over gulvet som søte små gaseller og er tynne som siv og elegante i hva som helst av tøy :sur:

Møkkafolk...

Den verste opplevelsen jeg har hatt på en aerobictime, hvor jeg overhodet ikke hang med, var når en ganske så gravid dame hoppet og spratt og hadde null problemer med å henge med. Det var spikeren i kista for min aerobickarriere.

De tynne gasellene i spandex overser jeg glatt. Later som de ikke eksisterer :ler:

Gjest svanungen
Skrevet

En mager trøst, men dog: Er SÅ glad for at det finnes flere enn meg... :fnise: Har inntrykk av at disse gasellene dukker opp over alt, og at de har allverdens koreografi medfødt. Jeg blir som en elefant på loppeirkus. Alle går til venstre, jeg går til høyre (eller faller frustrert om). Og som om ikke det er nok med beina, så skal de pinadø ha i gang armene også! De trenger jeg selv til balanse!

Rimelig tøyelig fra naturens side... Ja der har du definitivt noe jeg ikke har! Finnes ikke myk eller tøyelig. Nærmere trestokk-menneske finner du ikke. Da de fleste i gymtimen måtte stå på en benk for å se hvor langt nedforbi føttende de rakk (bøye seg med strake ben), så forsøkte jeg å nå ned til benken (benken stod da foran meg, jeg stod på gulvet... :sjenert:). Har to ledd jeg er litt myk i: ankler og håndledd. Resten er langt fra mykt :fnise:

Skrevet
En mager trøst, men dog: Er SÅ glad for at det finnes flere enn meg... :fnise: Har inntrykk av at disse gasellene dukker opp over alt, og at de har allverdens koreografi medfødt. Jeg blir som en elefant på loppeirkus. Alle går til venstre, jeg går til høyre (eller faller frustrert om). Og som om ikke det er nok med beina, så skal de pinadø ha i gang armene også! De trenger jeg selv til balanse!

Rimelig tøyelig fra naturens side... Ja der har du definitivt noe jeg ikke har! Finnes ikke myk eller tøyelig. Nærmere trestokk-menneske finner du ikke. Da de fleste i gymtimen måtte stå på en benk for å se hvor langt nedforbi føttende de rakk (bøye seg med strake ben), så forsøkte jeg å nå ned til benken (benken stod da foran meg, jeg stod på gulvet... :sjenert:). Har to ledd jeg er litt myk i: ankler og håndledd. Resten er langt fra mykt :fnise:

:hoho: Nå fikk jeg bilder i hodet Svanungen!!

OK - da skjønenr jeg at yoga ikek virker direkte forlokkende, men det er faktisk et par av din kaliber som går der fast også og de får mye ut av det de :)

Jeg var utrolig mjuk som unge - husker tanta mi hadde ei yogabok og jeg gjorde denne her uten problemer eller oppvarming på den tiden - tror nok ikke jeg greier det uten videre nå - men har alltid satt begge håndflater i gulvet fra stående uten problem osv...

Det er ikke udelt positivt da - yogalæreren sier at de som er veldig mjuke ofte ikke er så sterke og har vanskelig for å få så mye ut av øvelsene. Så da så.

Nå har jeg mistet helt fokus her.. Vil bare hjem og i bilen og kjøre avgårde :roll:

Skrevet

Men NÅ.. nå pakker jeg sammen sakene mine og drar altså!

GOD HELG:duskedame:

Gjest svanungen
Skrevet

:ler:

Noen får hendene i gulvet, og noen andre rekker knapt ned til knærne.. Stiv? Jeg? :klø:

Ha en strålende helg, Suzy! Kose deg med kjæresten og late dere skikkelig!! :sengekos:

:klemmer:

Skrevet

Melder meg inn i klubben for de som mangler koordinasjon. :fnise: Selv om jeg var en kløpper i både håndball og karate i min tid, så har aldri de der aerobicgreiene være noe for meg. Armer og bein i hytt og pine.

Jeg skal faktisk på første time med gravidyoga til uken, kanskje jeg får smaken på å drive videre med "skikkelig" yoga senere? Tror kanskje det er ørlite uforenlig med min maksstyrketrening, men det er jo ikke umulig at det lar seg kombinere. :) Dog er jeg noe skeptisk til at yoga er så bra for kondisjonen; en viss effekt kan det kanskje ha, men det som bestemmer kondisjonen er først og fremst hjertets slagvolum. Jeg kan ikke helt se hvordan det blir større gjennom yoga, som er særdeles uspesifikt ifht å bedre kondisjonen. :klø:

God helg, Suzy! :strix:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Har jeg sagt god helg? :klø: Glemsom gammal dame ;)

Uansett: GOD HELG! :strix:

Skrevet (endret)

GOD HELG!

Endret av Skravla
Skrevet
Jeg er derimot av typen som gråt meg gjennom den tvungende håndballen på ungdomsskolen og haaater all form for ballsport - og ikke oppdaget fysisk aktivitet før jeg ble 28 år.

Yoga ligger mye mer for meg - og spinning - og sykkel.

Jeg også!! Dvs, jeg begynte å trene da jeg var 31. Før det trodde jeg at trening og muskler var forbeholdt en spesiell menneskerase, som jeg åpenbart ikke tilhørte. :roll: Husker at jeg spurte treningsveilederen om det virkelig funket dette da. Det gjorde jo det! Og morsomt av alt er jo aerobic, step og høy puls da! :danse:

God helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...