Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Ååå, jeg liker også litt gråstenk. Kjæresten fortviler over de grå som begynner å komme, mens jeg sier han kler det. Da blir han nesten litt grinete.

Også er de grå hårene så myke å ta på :)

Videoannonse
Annonse
Gjest svanungen
Skrevet

Så enig, Purple Haze!

Er flott med mannfolk med gråstenk!

Klarer dog ikke se det samme positive ved grått hår hos meg selv (og her kom de første som 19-åring, DET er urettferdig det!), så det farges jevnlig... :sjenert:

Skrevet

Grå hår som nittenåring ja! Det er tidlig gitt. Jeg tviler på at jeg kommer til å få grått hår ever, for jeg har hår og farger fra farssiden og der blir de rett og slett ikke grå. Pappa har ikke ett grått hår og han er over 60.

Jeg elsker grått hår på menn :rødme: Syns det er så sexy, rett og slett...

Hååå.. nå sitter jeg og fordøyer i sofaen. Deilig økt i dag som helt klart hjalp på trøtthet og daft hode. Får satse på å komme meg i seng tidlig og være våknere i morgen, men akkurat i dag så må jeg innrømme at jeg ikke gleder meg til å ha time i morgen tidlig altså. Men jeg har ikke noe valg, så det er bare å samle seg :ler:

Men jeg skal nå i allefall ikke gjøre en døyt resten av kvelden. jeg kjenner det kommer til å falle meg lett.

Gjest svanungen
Skrevet

Her har jeg fått skikkelige grå-gener fra begge sider... Mamma startet tidlig, men driver fremdeles og farger håret, og pappa har med årene blitt helt grå (50 år nå). Så jeg visste jo forsåvidt hva jeg hadde i vente :ler: Godt Loreal og Garnier gjør jobben på fargefronten!

Så bra at du fikk en skikkelig økt som hjalp på skrotten og hodet! Får håpe timen i morges også går bra, og at du kommer pigg og rask på jobb etterhvert.

Skal stå klar med litt :kaffekopp:

:jepp:

Skrevet

:kaffekopp:

EN på time i dag igjen :sukk: ikke akkurat den motivatoren jeg trengte for å bli piggere... men jeg gjennomførte da en 35 minutters økt og har kommet meg hit i en bit.

Er litt sur inni meg i dag og, men tror faktisk jeg har PMS denne uka og at det er det som rir meg... :sjenert:

Fikk melding fra pappa nå på morran og han har fått svineinfluensa, så jeg må på apoteket og handle tamiflu og paracet så fort det åpner. Stakkar pappan...

Får vel få det unna nå, så jeg skriver mer senere.

Gjest svanungen
Skrevet

God bedring til Suzy-pappaen!

Får håpe Tamiflu kan gjøre susen.

Skrevet

Ai'm bækk :nigo:

Da vr tamifluen hentet ut, paraceten ubunkret opp og alt levert til pappa. Han var ikke i så aller verst form igrunnen, men hadde hatt feber på 39,5 til morran i dag - målt under armen - og det er MYE for en voksen mann. I tillegg har han diabetes type 2 og er kraftig overvektig - og har noe nedsatt immunforsvar, så det er nok greit å komme i gang med behandling så fort som mulig.

Satser på at det virker kjapt i allefall - og på at jeg ikke blir smittet nå.

Nå gleder jeg meg til yoga i kveld jeg... Ikke så inspirert for spinning i hverken i går eller i dag og vanskelig å få pulsen skikkelig høyt, så nå gleder jeg meg bare til følelsen av å strekke skikkelig ut, jobbe så musklene krøller seg i smerte og litt glede og ikke minst det å krabbe opp i sofakroken etterpå, varm i kroppen, for å se på "Äntligen hemma" (fast takst på tirsdager :ler:)

Satser på at PMS'en roer seg litt også... Akkurat nå har jeg mer problemer med at jeg er så sulten at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre. Stønn.. det rumler i magen og det er lenge til lunsj! *klynk*

Nei... skal en jobbe litt da..?

Tja...

Gjest svanungen
Skrevet

... muskler som ruller seg i smerte og glede... :ler:

Bare noen som trener litt over gjennomsnittet kan si noe slikt og ikke minst glede seg til det! :fnise: Og det verste? Jeg vet akkurat hva du mener... :skratte:

Håper PMS'en gir seg, og at tirsdagen blir finfin!

Her er det :sol: i dag, og vi titter forundret ut på den store gule saken på himmmelen (henger dog ikke så høyt...). Og er småbekymra over asfalten som ser ut til å tørke...

:kaffekopp:

Skrevet

Uff, håper din far kommer seg fort og blir kvitt denne influensaen. :klem:

Måtte le litt da jeg leste "muskler som ruller seg i smerte og glede". Jeg vet ikke om det er noe som frister sånn særlig.. :ler:

Skrevet
Måtte le litt da jeg leste "muskler som ruller seg i smerte og glede". Jeg vet ikke om det er noe som frister sånn særlig.. :ler:

Gi deg da! Høres ikke det herlig ut kanskje?? :ler:

Jeg syns det er deilig når kroppen nærmest klynker og jeg presser den lenger enn den trodde det var mulig å komme. Mestringsfølelsen og følelsen av brann i muskulaturen er skjønn! :nigo:

Gjest svanungen
Skrevet

Jepp! :trene:

Er herlig å presse kroppen skikkelig, kjenne at den skriker om nåde og virkelig får ut ALT! Kjenne at man faktisk bruker hver minste lille muskelfiber, og at kroppen fungerer! Nå fungerer ikke mine biceps så veldig godt i dag :sjenert: Men de fungerte tydeligvis i går! :ler: Og kanskje de fungerer igjen i slutten av uka?

Skrevet

Ja, men det hører til - at de bitene en kjørte godt på treninga ikek virker i det hele tatt dagen etter :ler:

På slutten av uka er de større og bedre, vet du ;)

Skrevet

Det er jo en smerte som fører noe med seg, det har dere rett i! Jeg har utrolig lyst til å utvikle joggekapasitet, har dere noen gode forslag til hvordan man gjør det?

Skrevet (endret)
Det er jo en smerte som fører noe med seg, det har dere rett i! Jeg har utrolig lyst til å utvikle joggekapasitet, har dere noen gode forslag til hvordan man gjør det?

Sett deg et mål (f.eks løpe fem km) og begynn pent - løp og gå f.eks løpe to minutter - gå to til du greier å holde det gående lenger. Løpe tre - gå to - løpe fire - gå to osv osv. Inntil du klarer å løpe hele strekningen i ett.

Jeg klarte etterhvert å løpe fem km i ett etter å ha vekselvis løpt og gått en god stund.

Endret av Suzy
Gjest svanungen
Skrevet

Jeg har også så smått startet med slike joggeintervaller. Foreløpig ikke helt kontinuitet på treninga, men planen er å være flinkere :sjenert: Foreløpig kjører jeg 2 min jogg, 2 min gange (henholdsvis ca 8-8,5 km/t og 6,0 km/t på tredemølla), og håper jeg kan øke litt etterhvert. Hater egentlig å jogge, så er fort at det blir spinning eller ellipse i stedet...

Skrevet

Målet er egentlig å klare å løpe 30 minutter sammenhengende. Og det er gaaaanske så langt frem i tid. Men sånn "intervall"-trening som du beskriver er nok kjempelurt!

Skrevet
Gosj, så mye treningsprat! *løper ut av boka* ;)

:ler:

Jepp Supra - gradiv øking har jeg sett anbefalt også andre steder. Man begynner med det man greier og utvider etterhvert. Du kommer til å greie 30 minutter sammenhengende på ganske kort tid om du har et program. For eksempel ett som dette; Fra 0 til 5 på 12 uker

Enda mer treningsprat her nå...

Jeg er så giddasløs om dagen. Det var ikke moro å sykle hverken i går eller i dag og jeg har egentlig ikke så lyst til å trene mer i dag heller (selv om jeg kommer til å gjøre det uansett). Lurer på om det er hormonene som spiller meg et puss som sagt, men det er så uvant, for stort sett har jeg masse energi.. :klø:

Vel, vel - jeg har nå kommet dit at jeg går uansett om jeg har lyst eller ikke faktisk. Det hører med å få trent de faste øktene, så da gjør jeg det bare. Snakk om vanedyr ;)

Gjest svanungen
Skrevet

Kan godt være det er hormonene som spiller inn ja. Og treningslysten kan nok gå litt i bølgedaler (selv om du ser ut til å stort sett befinne deg på en treningstopp :jepp: ). Kanskje kroppen vil ha en treningsfri dag? Men å foreslå noe sånt i boka til Suzy, er vel nesten som å banne i kirka.. :fnise:

Her er det overtidsjobbing på gang. Heldigvis ser det ut til å gå ganske greit, tror jeg blir ferdig raskere enn ventet. Ikke dårlig! Er en jevnlig oppgave dette her, så begynner å få litt system på det!

Nyt kvelden videre!

:klem:

Skrevet

Treningsfri nei???? :sjokk: Går det an det da???

:fnise:

Vel, jeg trener jo ikke hele tiden, men forsøkr å holde meg til de vanlige i det minste - det er liksom minimum det. Det er veldig deilig nå som jeg er ferdig - så nå er det tv og latskap i store mengder en stund fremover :lur:

Ah, reklamepause - da får jeg vel komme meg ned og sette på noe klesvask!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...