Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje du har noen naboer som syns du har blitt farlig tynn? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kanskje du har noen naboer som syns du har blitt farlig tynn? :ler:

Og har handlet brød på Joker til meg...?

Neppe! Og de fleste naboene har bedre syn enn som så.

Fader altså - ble litt stressa av dette for jeg vil da ikke ha det og man kan jo ikke bare kaste mat heller... :tristbla:

Endret av Suzy
Gjest svanungen
Skrevet

:ler:

Det var da også en overraskelse! Frivillighetssentralen, et eldresenter eller andre kan ikke være interessert i å overta det da? Sånn at du i det minste slipper å kaste maten... Herlig fred! En blomsterbukett er en ting liksom, men kasser med mat??

Ha en finfin kveld!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det var virkelig mystifistisk. De har sikkert levert til feil adresse eller noe sånn.

Forresten så har du en grei sjef, som er villig til å legge til rette for lange kjærestehelger :)

Skrevet

Jada, hun har sine øyeblikke sjefen min, men hun har pendlermann selv, så hun forstår nok mye av behovet mitt. Dessuten er hun ganske avhengig av meg på jobben, så jeg tror hun ønsker å legge tilrette for at jeg skal trives - og det er jo også bra :)

Veldig mystisk med den maten! Nå har jeg tatt inn de fire melkekartongene så de ikke skal fryse i natt, også får jeg sette det ut igjen i morgen og forsøke å ringe hjelpemiddelsentralen. Sprøtt!

Tankesprang. Snakket om kropp og selvbilde før i uka og hvordan jeg liksom ikke følte at det hjalp å komme nedover i vekt. Sto og så meg i speilet etter å ha dusjet akkurat i sted - etter yogaen - og der og da følte jeg meg strålende flott plutselig. Og alt fordi jeg hadde en herlig trening på yogaen i dag og klarte skulderstående - med litt hjelp - for første gang. Det var så gøy og jeg føler meg mør, sterk og lykkelig. Og plutselig er jeg glad i kroppen min igjen. Er det ikke merkelig... :klø:

Jeg fastholder at å trene er den beste måten å være glad i kroppen sin på :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Så flott at du klarer å tenke slik om kroppen din! Tror aldri jeg kommer dit, om jeg så skulle veie 50 kilo - noe som ALDRI skjer! Og det er jo veldig synd. For en burde være glad i kroppen sin, uansett hvordan den ser ut. Så lenge en er frisk og kroppen fungerer, burde man være glad og takknemlig for det :)

Skrevet
Så flott at du klarer å tenke slik om kroppen din! Tror aldri jeg kommer dit, om jeg så skulle veie 50 kilo - noe som ALDRI skjer! Og det er jo veldig synd. For en burde være glad i kroppen sin, uansett hvordan den ser ut. Så lenge en er frisk og kroppen fungerer, burde man være glad og takknemlig for det :)

Jeg tenker sånn ganske ofte egentlig, for jeg har et par kronisk sjuke venninner og jeg sier det ofte til dem at jeg blir takknemmelig over å være sterk og frisk når jeg ser hva de har å sliter med.

Og sånne dager når kroppen er varm og brukt på en sånn god måte som den er etter en vellykket trening, og jeg ser at skuldrene mine er steke og at jeg har synlige muskler både her og - ja da overser jeg "bretten" på magen etter et svangerskap for hundre år siden og alle kvadratmeterene med cellulitt - for rumpa mi er steinfin selv med det.. og .. ja.. :ler:

Høres vel helt skrudd ut her, men jeg er glad jeg virker.

Skrevet

That's the spirit - være glad for at kroppen virker!

Har hilst på deg for lenge siden, i boka di, men mulig du har glemt det.. Uansett, så har jeg fortsatt med å lese her inne.

Lurer på noe ang yoga. Jeg er litt tjukkebolle for tida, ikke gravid nei, men noen ekstra kilo på magen som ikke vil bort. Lurer på hvordan det er med yoga da? Innbiller meg at vomma kommer i veien? Tenker også på at yoga kanskje er the missing link i treningen min; trener mye kondis og styrke og er stiv som en stokk. Blablabla.

Høres ut som du har stor glede av yogaen i alle fall. :tommelsmil:

Gjest svanungen
Skrevet

God morgen!

Blir så glad av å lese at du har hatt en så bra yogatime og at du er fornøyd med det som møter deg i speilet! Fantastiske tanker! Håper du klarer å holde fast ved de tankene, og bare surfe videre på den positive trenings- og vekttrenden du er inne i nå! Knall! :duskedame:

Ellers er det fredag i dag! :danser:

Nyt dagen, og kos deg masse med besøk i helga!!

:vin:

Ok, litt tidlig, så vi får vel heller servere :kaffekopp:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Stikker bare innom med en :kaffekopp: før jeg stikker på jobb.

Ha en super venninnehelg! :)

Skrevet

God morgen folkens!

FREDAG! :hoppe::duskedame:

Jeg husker deg jeg Emilie - hyggelig du fortsatt henger her :)

Det er folk i alle fasonger og størrelser på yogaen, så det er ikke noe problem med litt mage. Den eneste øvelsen som gir meg fleskevansker (for et ord :ler:) er denne og det er støtter og måter å få den til å bli effektiv uansett.

Jeg mener forøvrig at yoga har blitt den manglede biten i mitt treningspuslespill. Jeg har ikke hatt slik merkbar endring i kroppen og effekt av noen trening - ever. Det er utrolig givende.

Blir koselig med venninnehelg - gleder meg skikkelig faktisk.

har det sjukt travelt på jobben i dag, så får vel begynen å virke.

Skrevet (endret)

Fleskevansker faktisk! :ler:

Ok, godt å høre at det er alle fasonger der. Skal teste yoga i nærmeste fremtid. Den stillingen du linket til så jo easy-peasy ut da. :sjenert: Jeg ser for meg at man nærmest skal stå på hodet i yoga, og virkelig komme i posisjoner som er lite flatterende for kroppen. Jaujau.

Endret av Emile
Skrevet
Fleskevansker faktisk! :ler:

Ok, godt å høre at det er alle fasonger der. Skal teste yoga i nærmeste fremtid. Den stillingen du linket til så jo easy-peasy ut da. :sjenert: Jeg ser for meg at man nærmest skal stå på hodet i yoga, og virkelig komme i posisjoner som er lite flatterende for kroppen. Jaujau.

Er det er seriøst sted du går så skal du ikke stå på hodet før etter flere år med øvelse faktisk. Det er utrolig detaljterping i yoga og da er det virkelig mye arbeid for å beherske det enkelte trinn i vanskelige øvelser før man går videre. Vi har drevet med skulderstående siden jeg begynte på yoga i begynnelsen av september og først i går forsøkte jeg å stå, men med hjelp - så det går ikek nødvendigvis fort nei.

Stillingene er ikke nødvendigvis så veldig kompliserte, men det er jobben du skal gjøre i hverenkelt som ertøff - sånn som den jeg lenket til, hvor du skal stive av og rette ut det bakerste beinet ved å trekke kneet inn og presse låret bakover, få skinka innunder deg og ha tyngden i ytterkant av bakerste fot, samtidig som du skal ha nitti grader i det bøyde beinet, slappe av i magen, løfte brystkassa, strekke armene maksimalt - og helst paralellt (atlså like mye strekk i begge armer), ikke ha noe tyngde på armen som er i gulvet, presse albuen mot kneet og puste lett (!).

Jeg glemte sikkert et eller annet, men du aner vel hva som er det tøffe her...

Skrevet

Fleskevansker! :fnise:

Så bra at du ser deg i speilet og gliser! Slikt liker man å lese. :hoppe: Og kos deg med venninnehelg, det høres veldig hyggelig ut.

Skrevet

Skulle vært journalist jeg vet du, som er så god med ord :ler:

Skrevet

Er i ferd med å gjøre nye og tapre forsøk på å oppspore leverandør av maten på trappa akkurat nå forresten. Foreløpig ikke noe hell... :klø:

Kan man fryse vaffelrøre forresten?

Skrevet

Vaffelrøre er supert å fryse. Men jeg anbefaler å dele opp i passende posjoner. (Å ha en 10 litersbøtte i fryseren er ikke noen god ide... det vet jeg litt om)

Skrevet
Vaffelrøre er supert å fryse. Men jeg anbefaler å dele opp i passende posjoner. (Å ha en 10 litersbøtte i fryseren er ikke noen god ide... det vet jeg litt om)

:hoho:

Ja jeg tenkte evetuelt i spiselige posjoner. Kanskje jeg kan få bruk den helvetes melka da.. OM ingen har hentet den.

Skrevet

Nå er det HELG!!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...