Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

:ler:

Jeg fikk aldri krepptang, men venninna mi hadde og det var så kult :roll: Og strekkbukser hadde jeg også gitt - hvite med isydd legg og strikk under foten :fnise:

Jammen jenter da, når jeg er så lat inni meg så må jeg bare gjøre noe så jeg ikke detter ned i sofaen og vegeterer. Nå føler jeg meg helt topp. Kanskje det var ok med mange tgreningsfrie dager for i dag hadde jeg enorm energi. Jeg bare kjørte og kjørte og fikk pulsen helt opp i 192 - det er ca 95 prosent det. Wuhu! Rimelig sliten nå da og har spist en boks med tunfisk i karri og lurer på om jeg skal unne meg et glass :vin: i dag og (det har lissom blitt ett pr kveld i det siste :overrasket:). Må kjenne litt på det.

Skal i allefall komme meg i seng tidlig for i morgen er det opp og rett på sykkelen igjen - klokka sju. Håper det kommer noen for sist gang var det bare en :tristbla:

Nei nå er det Top Model altså :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krepptang! :ler:

Det ble ganske tydelig for meg at jeg ble født i 1985 nå. :ler: Jeg har sluppet unna en del - eller er det "gått glipp av"? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svanungen

Da kan jo jeg starte dagen med litt rølp her da :fnise:

:briller:

:lur:

:filer:

Men Suzy er jo på spinning nå... Spreke dama!

Vil nok si du har gått glipp av, Supra! :fnise: Strekkbuksa med isydd legg og strikk under foten var en stooor klassiker (jeg hadde sort). I tillegg hadde jeg en periode sånne løse blondekrager :sjenert: Som jeg brukte sammen med strikkegenser (skulle se ut som kragen på en fin bluse man da liksom hadde under). Herregud! :skratte: Og sorte strekkbukser var da en ting, men å kombinere det med hvite tennissokker og brune seilersko?? Hva tenkte man på??? Og det var veldig viktig at lissene på seilerskoene var snurret riktig opp... :dåne: Det var tider det! Så du kom nok noen små år for sent, Supra! :fnise:

Har Suzy det bra på en tirsdag morgen? Flere på timen i dag? Håper det! Må være litt stusselig når det bare er et stakkars menneske... Kanskje jeg skulle teste morgenspinning igjen jeg også... :sjenert: Er "frøkteleg tidleg" da... :ler:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses :overrasket:

Her hadde det jammen vært nach i går ser det ut til :fnise:

Å de klærne ja... Sukk... Jeg var litt rocka jeg (rett etter at strekkbuksa ble kassert) så jeg hadde sånne supertrange Lee eller Levis-jeans, som jeg måtte ligge på gulvet for å få på meg, også var det Converse eller Calif-joggesko (eller Peter Pan støvletter - som er til forveksling like de som er in nå!) og megadigre gensere. Mamma strikket en i mohair som var ceriserosa og enorm, husker jeg :ler: Den var jo vanvittig fin da.

Og selvsagt permanentert hår, svart sminke rundt øynene og hvit leppestift :roll:

Jeg har syklet i dag og nå er jeg på plass på jobb og ganske pigg. Jeg var tynn i dag og, merkelig nok :vekt: To dager på ett-tallet er jo helt utrolig, men jeg tror ikke det kan vare. Da går det plutselig mye fortere plutselig og det er jo litt rart.

Bare til i morgen kveld nå, så er det kjærestetid :strix:

Puh.. til tross for trim så tenge jeg litt :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg hadde glemt smokingsløyfe! For ikke å snakke om oversize herreskjorte og slips! Det brukte jeg en stund - sammen med pappas gamle konfirmasjonsfrakk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Mimring på høyt nivå :)

Jeg husker Busnellgensere og luer. Millet dunjakker og Isbasko (de har forresten kommet tilbake). Også husker jeg discodresser med discobelte -djiiises - noe så ulekkert. For ikke å snakke om haremsbukser. Jeg hadde en rosa og svart-stripet :dåne:

Spreke Suzy, som attpå til er tynn! Jeg er imponert og pitteså misunnelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stønn.. haremsbukser på åttitallet er grunnen til at jeg får brekninger når jeg ser dem nå. Det ER IKKE FINT :rope:

Jeg er litt lamslått av tynnhet om dagen :ler:

Tenk om jeg er nede på ett-tallet nå da?? Nei... ikke mulig, men da er det faktisk bare en drøy kilo igjen så har jeg nådd målet mitt :sjokk:

Og da begynern jobben med å finne en levelig måte og stabilisere seg på... :roll:

Men Purple - der vet jeg du har peil, så da spør jeg deg altså :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Oi, nå fikk jeg litt prestasjonsangst, merker jeg :vekt:

Hvis jeg ikke tar feil, så har du levd på SB? Den har jeg ikke særlig peiling på, annet enn at det er lavkarbo og faser. Men det jeg gjorde, var å gradvis gjeninnføre karbohydrater i kosten. Lå på ca 50g om dagen en periode, og når jeg så at det gikk bra, gikk jeg opp til 100g.

Det viktigste var nok likevel at jeg styrer fullstendig unna sukker og de raske karbohydratene. Bruker fullkornsalternativer der hvor det finnes. Feks pasta, ris osv. Og veldig grovt brød eller knekkebrød. Og jeg spiser nærmest lavkarbo til middag. Bruker rent kjøtt, fisk, kylling med mye grønnsaker og bare litt ris, potet o.l.

Og mosjonerer. Men du trener jo så mye, at der ligger du veldig godt an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel egentlig ikke drevet helt på SB nå - mer lignende ketolysekuren faktisk. Egentlig har jeg vel ikek fulgt noe opplegg, bare holdt meg lavt i karber kort og godt.

Sånn du skisserer det er omtrent sånn jeg har tenkt. Tusle meg gradvis opp fra veldig lite karber til sånn passelig og være veldig forsiktig med sukkeret og de raske karbene fremover. 100 g karb om dagen er jo helt levelig - da kan man jo spise alt mulig :ler:

Treninga har jeg inne så den er grei :nigo: Det er uansett kostholdet som gjør en forskjell hos meg, for bare å trene gjør ingenting for vektnedgang for meg.

Forrsten kjempespent på å få tatt en ny kroppsanalyse og se hvordan jeg ligger an i muskelmasse og fettprosent osv. Det er jo det som virkelig teller egentlig - å ha godt med mukler og ikke for mye fett på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ser ut som du er på helt rett vei. Og det der har fungert for meg, så jeg har holdt vekta i 3 år nå. Men jeg skulle gjerne gått ned noen kilo til. De siste sitter bare som limt på meg. Klart at alderen sikkert gjør sitt til at det er verre å gå ned, for forbrenningen går noe ned når man blir eldre.

For meg er nok løsningen å trene mer. Virkelig gasse på. Det blir ikke nok med bare turer med bikkja, og litt svømming i ny og ne.

Og når en har gått på ketolyse lenge, og hatt opphold, kommer en ikke så lett i ketose lenger. Har prøvd et par ganger, men det skjer bare ikke.

Men dette fikser du flott, Suzy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketose tror jeg ikke jeg komemr i noen gang - vet ikke om det er mulig for meg i det hele tatt. Jeg målte en periode (og da var jeg på under 15 g om dagen) og fikk ikke utslag noen gang.

Så enten er jeg en av dem som ikke skiller ut ketoner, eller så kommer jeg ikke i ketose og det fungerer likevel :klø:

Merker at forbrenningen går ned med alderen jeg og altså. Jeg er tross alt snart 40 og ikke lenger en kropp i tjueåra som bare går av seg alt av seg selv. Men treninga hjelper veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Blir moro å høre hvordan resultatene blir på ny kroppsanalyse! Spreke, slanke Suzy! Bøyer meg i støvet jeg altså! :pls:

Ser ut til at det er kostholdet som er den store, avgjørende faktoren hos meg også. Hvorfor kan ikke treninga fungere bedre? Er jo MYE gøyere å trene masse, enn å hele tiden måtte telle karboer/kalorier og tenke mat... Herved er årets store juleønske presentert: Kanonbra forbrenning ønskes!!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...