Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest svanungen

God morgen, Suzy!

Håper ikke du er like nedsnødd :snø: i dag... I så fall får du gi et hint, så skal jeg forsøke å grave deg frem :ler: Jeg er inderlig klar for helg nå, det merkes med hvert eneste fiber! Og har skrekkelig lyst på fint vær også gitt :sol:

Serverer en kopp :kaffekopp: og ønsker deg en super dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Mye mer våken i dag faktisk - utrolig nok - men i natt har jeg ikke vært oppe på do en eneste gang. Derimot har jeg drømt at jeg har spist iskrem så det har tøtet ut av ørene mine i natt og jeg husker at jeg var kjempefortvilt når jeg innså hva jeg hadde gjort, for det betydde jo at jeg hadde sprukket sånn på kuren min :ler:

Himmel og hav...

Det ble svømming, men bare 100 meter, på meg i går. Programmet ble så tett at jeg ikke rakk noe særlig mer enda jeg egentlig hadde lyst til å prøve 500 til. Men det var ok uansett. Fikk jo rørt meg.

I dag skal jeg være spinningtimevikar - fin måte å trene på det ;)

Og i dag kommer jammen kjæresten oppover igjen :rødme:

Du store så fort ukene går!

Fikk kjøpt rammer til bilder i går også. Har tatt bilder av babyen jeg skal være fadder for på lørdag og har tenkt å gi bort bilde til foreldrene i anledning dåpen, og en paispade i sølv til selve dåpsbarnet - og et lite bilde i ramme til storesøster også (hun har nemlig bursdag på søndag). Håper det blir fint :)

Nå må jeg har mer :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen
Det ble svømming, men bare 100 meter, på meg i går. Men det var ok uansett. Fikk jo rørt meg.

Beklager Suzy, men det skal LITT mer enn 100 meter til for å imponere meg :skratte: Aner meg at en skriveleif har tatt veien inn i innlegget, men fikk meg i alle fall en god latter her! :fnise:

Dåpsgave, foreldregave og søskengave høres jo kjempeflotte ut! Blir helt sikkert suksess :jepp:

:kaffekopp: (trengs, kommer ikke igang her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 meter ja.. En sånn økt kan jeg være med på også! :ler:

Jeg blir helt desperat babysyk når jeg er i nærheten av sånne småttiser jeg, men det går over i løpet av en times tid... ;) Så fint at han kommer i dag, så får dere en good langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii

Fin trening Suzy! :tommelsmil:

:hoho:

Aller snarest innom og siser god formiddag, jeg var treg ute på jobb i dag og har mye å ta igjen. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jammen bare et tidsspørsmål før jeg pakker ned maskina og tar helga! Juhu!

Skal innom og handle litt vin også skal jeg hjem og gå løs på selvangivelsen (som jeg skulle tatt før9 før jeg drar på trening. Også kommer kjæresten :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Svømmeøkt på 100 meter kunne jeg og kanskje klart.

Håper du koste deg med vin, selvangivelse og kjæreste igår! God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag... :sukk:

Den dummeste dagen i uka, syns jeg :sjenert:

Sitter og surfer litt på ny jobb-pc, som faktisk virker på hjemmenettverket mitt :duskedame: Hurra! Har gjort et nytt forsøk på å finne en karbo-lav brøderstattning, så nå er det en form for rundstykker jeg har stående i ovnen. Veldig spent på disse.

Alle slike karbooppskrifter er jo kjemperare, så jeg må vel bare prøve og feile. Helt umulig å vite om de smaker noe godt i allefall.. :klø:

Var på barnedåp i går og tillot meg selv å forsyne meg av kakebordet. Spiste ikke en eneste karbo til middag (koldtbord er jo bare helt suverent!), men tok for meg av både ostekake og annet. Huff... Ble nok veldig mye for mye, men kompenserte med å ikke røre noe mer mat den dagen. Var helt stappmett.

Har plantet 8 meter hekk i dag (det er da en start) og et lerketre, datteren har pusset vinduer (flinke, flinke jenta) og vi har begge vasket et lass med klær. Kjæresten har lånt bag'en min og dratt avgårde - han skal på golftur og blir borte ei uke. Han gleder seg masse og det blir helt sikkert deilig, med fine baner og nydelig sol (Spania). Men det betyr at han ikke kommer hit til helga, så da må jeg finne på noe for meg selv. Sikkert ikke noe problem. Kan jo for eksempel fikse mer i hagen... Det er tretti meter til som trenger hekk (og om jeg ikke har råd til å kjøpe hekk til alt det, så har jeg i allefall råd til å låne meg jordfreser og hakke opp jorda akkurat der slik at det blir lett å grave og plante der ;)

Nå er jeg sulten og skrekkelig nysgjerrig på de rundstykkene... Hm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har hatt en fin helg! Min kjæreste reiser også bort til neste helg, så vi får være hjemme-alene-kjærester sammen. :) Han skal bare til Kristiansand, men alikevel!

Kjenner jeg savner hage litt når du skriver så fint om det du driver med! Ser helt klart fordelen med at samboeren på død og liv skal bygge hus (med hage) etterhvert. :ler:

Håper du har en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen, Suzy!

Ny mandag og ny uke er igang. Ikke helt klar for at langhelgen skulle ta slutt kjenner jeg, den har jo bare vært helt super! Burde ikke første arbeidsdag etter 1.mai også være fri? :sjenert:

8 meter plantet hekk er da knallbra! Er jo nesten så jeg kjenner det kribler litt i hagearbeids-genet her (det er ikke et veldig påtrengende gen hos denne jenta...).

Håper du får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, damer!

Det skulle vært obligatorisk med fri første dagen etter 1. mai også - så overgangen ikke blir så brå liksom... :sjenert:

Ikke så trøtt i dag, men litt fjern i hodet kjenner jeg. Og ikke noen goddag på vekta heller. Jeg står bom fast og det har jeg gjort ei uke. Jeg må åpenbart kneppe inn på fler ting (f.eks lettbrus og saft) og heller drikke vann, og jeg må antagelig samlet sett spise mindre. Usj!

Men lavkarborundstykkene var en suksess! De var skikkelig gode! Faktisk såpass at datteren har kastet seg over dem og spist masse. De blir fast prosedyre fremover altså. Yum!

Jeg fant dem på Karbojunkie:

Benedictes lavkarbo rundstykker

50 g mandler (2,25 g karbo)

60 g linfrø

ca 100-150 g soyaproteinpulver (0,20 g karbo)

5 ss (ca 75 g) mager kesam (2,20 g karbo)

150 g cottage cheese (2,25 g karbo)

3 ss kruskakli (ca 2,00 g karbo)

3-5 ss olivenolje

4 egg

1 ss bakepulver

totalt ca 600 g deig totalt 8,9 g karbo

Totalt ant karbohydrater per 100 g= 1,4

Knus mandler og linfrø til de er mos. Ha i resten av

ingrediensene og rør om.

For en jevnere røre sørg for at cottage cheesen også er most, for å unngå

klumper i deigen.

Dette skal bli en seig deig (tilpass

mengden av proteinpulver så den blir seig). Bruk

en spiseskje til å forme rundstykker på en plate

med bakepapir.

Steikes på 175 grader i ca 20 minutter.

Disse er så lavkarbo at de kan du spise med god samvittighet.

Jeg har byttet ut creme freche med kesam og brukte soyamel istedet for soyaprotein, men det er vel mer eller mindre det samme tror jeg. Mine ble ikke fullt så seige som de skulle, så de fløt ut og ble flate, men det fungerte fint for det. Spiste dem bare som skiver :)

I dag er det trening igjen - den siste timen min har blitt avlyst fra nå på grunn av for lite folk, så jeg satser på å trene litt styrke etter sykkel. Kan jo ikke skulke unna - særlig ikke når jeg står så inderlig stille på vekta. I morgen skal jeg ta ei sånn lang løpeøkt igjen (lang og rolig) og gå på balltime, onsdag blir det svømming på nytt og skal nok finne på noe torsdag og fredag også. Er innmari klar for å trene hardt hele uka kjenner jeg.

Foresten forsøkte jeg å slå golf for første gang i mitt liv på fredag :ler:

Det var absolutt ikke lett, men heller ikke så vanskelgi som jeg hadde trodd det skulle være. Kjæresten er glad i å golfe, så jeg har vurdert å gi det en sjanse for å ha en interesse felles med ham - men det koster mye penger altså... Skal ringe for å høre på et grøntkort kurs i dag.

Klubben her tilbyr ett kurs inkludert et halvsett med køller og medlemsskap ett år for fem tusen, men jeg kan låne køller og det er ikke sikkert jeg vil spille så mye om jeg ikke syns det er gøy - så derfor er jeg skeptisk til å melde meg inn et helt år... Skal høre om det kan la seg gjøre å delta for litt mindre for å forsøke...

Ja, ja. Vi får se.

Har lyst på mer hekk også, men det er dyrt med tretti meter hekk altså!

Mer :kaffekopp: Det er billig og bra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii

Mornings Suzy! :kaffekopp:

Så flink du har vært med hekken (fnis) i helgen! Og jeg er imponert over lavkarborundstykker. Jeg fikk faktisk lyst til å prøve selv, spesielt da jeg så at det gikk an å bytte pulveret med soyamel. Jeg er veldig glad i brødmat, men prøver å holde inntaket litt lavt (bortsett fra i helgene), så de rundstykkene kan være et godt alternativ! Tror kanskej de må testes ut til helgen.

Forøvrig helt enig i konklusjonen om at første arbeidsdag etter 1. mai skulel vært fridag. Jeg er helt skutt. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! :jepp::klem:

Jeg er skikkelig trøtt i trynet, selv om klokka er halv tolv, lærer aldri, legger meg aaaalt for sent. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å løpe i skogen!!! :sur:

(Helt sikkert fordi jeg ikke får gjort det i dag... :ler:)

Skulel hatt et par skikkelige løpetights også, og deretter er jeg klar til å finne ei fin løype og kose meg på. Lyst til å bli i god form og få fart på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest svanungen

God morgen!

Løpe? Hmm... Er det noe man gjør på frivillig basis? Kan det komme innunder fanen "frivillig arbeid"? Kan man få skattelette? Ikke? Hmmm.. :sjenert: Hvorfor løper man da? :fnise:

Bare innom for en :kaffekopp: og for å ønske deg en finfin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Litt trøtt i dag - det foregikk et eller annet et sted i nærheten når jeg skulle legge meg i går, for det var uling og motorvroom og ropert og gudene vet... Sovnet før jeg rakk å bestemme meg for om jeg skulle ringe politiet, så det ordnet seg jo, men det ble litt mindre søvn enn tenkt.

Var flink pike og kjørte gjennom mitt veldig forsømte styrkeprogram etter sykkeltimen min i går. Burde vært flinkere på mage, for det ble det litt slurv, men satser på at jeg rekker å bli med på balltime i dag og dermed får gikk den delen av meg litt juling ;)

Løping er faktisk ganske gøy. Blir mølle i dag og, for jeg vil så gjerne være med på den balltimen, men kanskje torsdag i skogen..? Kanskje jeg heller skal rette kreftene mot hagen? Vi får se hva det blir til.

Ellers har jeg nytt karborundstykker til frokost, pakket med til lunsj og er så fornøyd! Herlig med noe som liger litt på brødmat igjen og med en ganske betraktelig andel med linfrø gjør det jammen vei i vellinga også. Ikke noe treghet i magen her.... :sjenert:

Får vel begynne på jobbing - litt jobb, møte og kurs i dag. Snakker om morodag :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk o ve!

I dag har jeg vondt i kroppen min - dvs på utsiden av leggene! Skulle på trening i går og hadde sett frem til balltime, men det er selvsagt strøket av timeplanen fra første mai, så da måtte jeg bare finne på noe annet. Altså løp jeg en time på tredemølla. Det var jammen meg hardt, men det var morsomt å holde ut så lenge likevel.

De første 45 minuttene gikk tålelig bra (inkludert fem minutter oppvarming med rask gange dette her), men de siste 15 var direkte vonde. Uansett er jeg støl på utsiden av leggene og knærne i dag. Tydelig at det er andre biter av kroppen jeg bruker når jeg løper.

I dag er det egentlig svømmedag, men venninna mi må jobbe så da må jeg svømme alene og det er litt kjipt, så jeg vurderer å gå på en eller annen time på senteret istedet. Får se. Jeg er så vanedyr at jeg sikkert ikke fikser å finne på noe utenom planen uansett, så da blir det sikkert svøm :roll: Trening blir det i allefall!

Kurs i går og som alltid er man helt svimmel etter første økt. Aner ikke hva som foregår eller hvordan vi skal kunne jobbe med det systemet i det hele tatt, men det går seg nok til. Nytt kurs i morgen, så kanskje jeg skjønner mer da? Det bør jeg vel, strengt tatt.

I dag dro kjæresten på golftur til Barcelona. Heldiggrisen! Misunner ham veldig. Ikke golfen, men sol og fri ei uke. Skulle ønske jeg hadde råd til å gjøre slike ting jeg også, men det er nå engang ikke slik jeg har det. Det er viktigere å prioritere hage og hus for meg, så da må jeg forsake noe annet.

Vel, vel...

Nå får jeg vel komme igang med dagen her.

Nå går det endelig bittelitt nedover på vekta igjen forresten - etter stillstand lenge. Er nede i en liten motivasjonsbølgedal, føler jeg. Nå må jeg få fart på vekta igjen og ikke gi opp, så jeg har kuttet ned på sukkerfri drikke også og erstattet med vann, så ikke tilsetningsstoffene setter en stopper for meg... Hm..

Må jo se det positive i det at kjæresten er vekk - ingen fristelser før neste helg, så dermed fullt fokus på rett mat og bra saker!

Nemlig!

Nå er det bare en ting som er rett: :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...