Gå til innhold

Grunner til at mms ikke funker?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har et Chess Knock Out-abonnement, og har fått meg mobil med kamera. Jeg har etter beste evne konfigurert mobilen så den skal kunne sende og ta i mot MMS og funke til internett - men jeg får bare beskjed om at MMS-sending mislykkes, og internett kommer jeg ikke på... Har prøvd å konfigurere flere ganger. Hva er galt :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har lagt inn oppsettet, må du sende en mms til deg selv først. Virker det ikke da, så ta ut batteriet og start telefonen på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja, jeg har fått oppsettet fra Chess. Skal prøve å sende mms til meg selv nå, og gjøre som Annie sier hvis det ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde akkurat det samme da jeg fikk ny mobil på bursdagen min i begynnelsen av måneden. Satte inn mitt sim kort fra VENTELO som jeg hadde tenkt å bruke. Men nei. Samme hva jeg gjorde, det funket ikke.

Kontaktet Ventelo som sa det var mobilen. Kontakten Nokia og Elkjøpt der telefonen var kjøpt.

Jeg hadde gjort alt riktig, det var VENTELO sa de, men ventelo nektet. Det la inn feilmelding, men ringte aldri opp igjen.

Sendte mail til Ventelo, fikk ikke svar.

Fikk til slutt nok. Byttet til Netcom og i løpet av 30 minutter hadde jeg alt jeg ville ha. Byttet nummer da, ellers måtte jeg ha ventet lenger.

Samme dag skjekket jeg mail. Da hadde ventelo svart. De hadde svart at de ikke kunne gjøre noe og at jeg måtte sende min nye mobil til reprasjon :overrasket:

Jeg svarte de at jeg hadde sagt dem opp, byttet til Netcom og alt var i orden. Fikk ingen beklagelsemail engang.

Jeg har iallefall lært at det er de som lenge har drevet med mobil/telefoni som kan det. Sånn som Netcom og Telenor.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for enda flere svar :) Det er mulig det har med abonnementet mitt å gjøre, jeg får sette meg ned og lese på Chess sine sider. Det smarte med Knock Out er at jeg ikke kan bruke kunderservice pr telefon :ler: Jaja, jeg håper jeg finner ut av det, hvis ikke har jeg ikke mer interessante bilder å sende rundt enn av blomster og katten min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...