skrothuet Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 For 2 dager siden tok jeg min siste røyk og de to første dagene har etter forholdene gått relativt greit, jeg har fosøkt flere ganger før og det har gått rett i bøtta hver gang etter et par uker. Hvorfor vet jeg ikke, men det virker som det går lettere denne gang enn tidligere og røyke suget er ikke så ille som det jeg kan minnes at det var sistgang jeg forsøkte. Finnes det noen her som har erfaring med dette og som kan gi meg tips og råd om hvordan å forhindre at jeg går i fella igjen. Er takknemlig for alle råd!
Humleblomst Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Gratuelerer med røykeslutt! Jeg sluttet å røyke "sammen med" Allen Carr, kjenner flere som har klart det på den måten. Boken handler rett og slett om at kroppen og røykesuget tar kontroll over tankene dine og prøver å styre deg inn i negative tankemønstre for å "rettferdiggjøre" det å begynne igjen. For etter en stund begynner man gjerne å komme med unnskyldninger for seg selv om hvorfor man skal bare ta den ene sigaretten, og en til og en til... Anbefaler deg å lese boken, den hjalp ihvertfall meg til å sortere de følelsene og tankene som kom i tiden etter røykeslutt. Har selv vært røykfri en del år nå, selv om jeg hadde en glipp på et par måneder for litt over to år siden (glippen kom da jeg sto midt i en masse personlige problemer, og jeg brukte det som unnskyldning). Leste deler av boken om igjen da jeg sluttet andre gangen. Selv om det å slutte å røyke ikke akkurat er noe gøy, har det gått greit for meg begge gangene. Savner ikke røyken på generell basis, og har lært meg å håndtere savnet de gangene savnet likevel kommer. Husk at det er helt normalt å ha lyst på en røyk i ny og ne, du kommer nok til å tenke tanken ofte i tiden fram over (...da har jeg akkurat tid til en røyk... nei, forresten, jeg røyker jo ikke..! :gjeiper: ). Trikset er å si til seg selv at det er helt ok å tenke slik, men så sørge for å styre tankene og fokusen over på noe annet. Lykke til!
Papaya84 Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Jeg har også prøvd å slutte å røyke en sånn 1000 ganger. Ikke klart det før nå endelig. Jeg har holdt meg 1 år, og det har ikke vært noe problem fordi jeg bestemte meg helt å holdent for at det var dette jeg ville. Jeg meldte meg inn i www.slutta.no og fikk en del gode råd derfra. Særlig det å bestemme meg for en dato jeg ville slutte hjalp meg (noe som egentlig ikke er et råd til deg, siden du allerede har slutta... men alikevell ) Ønsker deg lykke til, og vil også anbefale deg å ikke røyke selv om du drikker alkohol:)
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Se på deg selv som en ikke-røyker, ikke en som driver og slutter. Forskjellen er at en ikke-røyker ikke røyker i det hele tatt, så om du får lyst på røyk, så se på lysta som irrasjonell siden du ikke røyker. (En som driver og røyker har lett for å se på seg selv som en som ka sprekke i sluttfasen fordi røyksuget er for stort - altså: Ikke.røyker). Husker jeg klødde noe innmari i munnen mens det stod på som verst med røykeslutten. Nå etter fire år er jeg endelig ferdig emd røyksuget - og det er veldig godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå