Gå til innhold

Sykepleiere og lønn

VesleBråka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Sorry meg, men jeg synes dere er noen "idioter" begge to. Krangler som bare det og det virker jo nesten som om dere har lyst til å hogge av huet på den andre. Herregud a jenter.Har dere ikke mer vett i huet enn å krangle på internett? Jeg er ikke medlem her, og kommer aldri til å bli det heller. Har lest litt rundt omkring her, og makan til pepper man får. Takk og farvel :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med pms, maire?

Og hvorfor går du rundt og tror at du selv er dum? Når du blir så defensiv, så er det jo tydelig. Jeg orker ikke diskutere med noen som bruker slike grep som i siteringen under, det er slitsomt. Det får meg til å tro at du er enten tenåring eller et spetakkel av et kvinnemenneske. Synd, for ditt innlegg jeg fant blandet inni all gallen om porsgrund porselen og atle brynestad er interessant og relevant.

Du tåler tydelig ikke at jeg er av en annen oppfatning enn deg

Jeg finner det svært lite intelligent å si slikt i en "diskusjon", om man kan kalle det det, for det er jo bare du som har rett her  Denne måten å "argumentere" på er det flere her på forumet som prøver seg på og det er virkelig talentløst.  

Til opplysning så både leser jeg og tenker og jeg tror min IQ er på normale gjennomsnittet ja. Selv om jeg ikke har dine observasjoner og viten om "alt".  

Det sier litt om deg og, at du ikke tåler at jeg stiller spørsmål ved dine bombastiske utsagn.  

Men du tåler tydelig ikke andres synspunkter på dette, så jeg kaster inn håndkleet.  

Du kan kanskje også prøve å tenke på hva jeg muligens mener hvis du er så observant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kranglefanten M
Sorry meg' date=' men jeg synes dere er noen "idioter" begge to. Krangler som bare det og det virker jo nesten som om dere har lyst til å hogge av huet på den andre. Herregud a jenter.Har dere ikke mer vett i huet enn å krangle på internett? Jeg er ikke medlem her, og kommer aldri til å bli det heller. Har lest litt rundt omkring her, og makan til pepper man får. Takk og farvel :evil:[/quote']

Kjære vene herregud i det høye.......

Hvis du synes dette er noe tull og ser på meg som en idiot fordi jeg kun prøver å argumentere for mitt seriøse syn og prøve å skjønne hva Veslebråka mener, så synes jeg heller du selv kan bla opp på en annen side hvis dette blir for sterkt for deg. Jeg prøver å være saklig og jeg vil også forsvare meg, men blir selv bare rakket ned på. Lurer selv på om jeg kaster inn håndkleet her - for herinne er meget mange surmagede damer som det er umulig å snakke med. Synd at jeg blir avspist med ekle kommentarer om at jeg er idiot og ikke leser innlegg før jeg svarer på dem osv.

Det er mitt eget syn jeg presenterer her og det er ikke meningen å verken såre noen eller å lage intriger. Det er svært trist å bli snakket til som du og Veslebråka gjør til meg og dermed føler jeg at jeg ikke har noe mer i denne diskusjonen å gjøre. Dere får spy ut i vei og fortsette å misforstå med vilje. Jeg gidder ikke ta meg nær av dette, selv om det føles svært ubehagelig. Skjønner hvorfor det er mye bråk her for å si det sånn :roll:

Egne meninger får man jo ikke ha,- da blir det bråk. Best å mene det som de "flinke og skarpe" mener, for de har jo best viten ikke sant ?

- Ta deg en kaffe, gjest, og ha en riktig god lørdagskveld. Håper du finner et annet sted som kun prater om ting DU liker.

Veslebråka vår :

Må nesten spørre deg om det samme spørsmålet selv. PMS ?

Ser ut som om du vil misforstå meg med vilje og jeg forstår faktisk ikke at du vrir ut av deg noe sånt som over her. Hva har jeg gjort galt egentlig ? Jeg sier min mening akkurat som du gjør og jeg prøver å forstå ditt syn og stille spørsmål ved ting som jeg ikke helt finner for godt å tro på. Er det ikke slik man pleier i en diskusjon ? Eller har EN rett på sannheten ? Da skjønner jeg ikke hvorfor du startet denne diskusjonen.

Jeg går absolutt ikke rundt og tror at jeg er dum. Men du selv hintet mot det og det har jeg sett blitt brukt av mange brukere her på forumet. Det er en barnslig og ekkel måte å "diskutere" på.

Synes det er svært slitsomt og litt fåfengt å diskutere med deg selv, da du ikke gidder å svare på det jeg spør om og kommer med usakligheter i stedet. Jeg mener dette i beste mening og er interessert i å vite hvorfor du har det synet du har. Går jeg deg for nære eller er ekkel, så er ikke det meningen.

Du ordlegger deg svært dårlig selv på slutten : "synd, for ditt innlegg jeg fant blandet inn i all gallen om porsgrund porselen og atle brynestad er interessant og relevant" HVA legger du i denne setningen ?

Tydelig at vi to ikke kommer til noen enighet og jeg ønsker herved å avslutte uten videre spetakkel (ord forøvrig inspirert av din flotte beskrivelse av hvordan du tror jeg er. Tydelig at man ikke lar seg selv skinne igjennom på nettet, for jeg er en svært fornuftig og ålreit person mesteparten av tiden som de fleste andre).

Jeg gidder aldri mer å sjekke dette katastrofeområdet av en tråd, og jeg tør fanden ikke snart åpne kjeften igjen i frykt for selv å få misforståelser, kjeft og sære kommentarer når jeg prøver å snakke om noe som er viktig.

Siste ord er herved sagt fra meg. Så slipper enkelte her å få mareritt...

Skal ha en flyttesjau nå så det er nok lenge til neste gang på KG., Tror jeg passer bra !

God lørdag!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous

grunnlønnen er langt ifra grei nok.. lærerne har jo 50000 mer i grunnlønn, er en viktig jobb de gjør, men kan ikke se at sykepl sin prestasjon er mindre verdt..

tenk alt det fri de har, mens sykepl jobber på alle døgnets tider uten at de, inklusive tillegg for ukurante tider, tjener stort mer enn det lærerne har i grunnlønn. dette er da helt urimelig, vel lærerne går 1 år mer på skole da...!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil!

Grunnlønn for lærer med tre års høyskole er ca. 250 00, altså samme som grunnlønn for sykepleiere.

Grunnlønn for lærer med fire års høyskole (man kalles da adjunkt) er ca. 264 000.

Årsverket er normalt. De jobber ikke mindre enn andre, men avspaseringen deres er mer synlig enn i andre yrker, for de er nødt til å ta den samtidig med at barna våre har fri!

Adjunkt med opprykk: Grunnlønn ca 270 000

Lektor: Grunnlønn ca. 290 000

(Og lektor har like lang utdannelse som leger!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...