Gå til innhold

Tisset på meg i natt

Fremhevede innlegg

Skrevet

I natt våknet jeg først ved 2-tiden fordi jeg måtte veldig tisse, gikk på do og tisset masse og gikk så og la meg og sov videre.

Rundt tre timer senere våknet jeg av at jeg tisset på meg!!! Har ikke skjedd siden jeg var liten, så man kan mildt sagt si at jeg ble overrasket... Gikk på do igjen og tisset kjempemasse en gang til, ikke lenge etter den første turen. Jeg drakk ikke mye i går, rundt 2 liter i løpet av hele dagen og var på toalettet rett før jeg la meg..

Noen som vet hva dette kan komme av? Er litt forkjølet for tiden, men tror ikke det skal kunne ha noe med saken å gjøre. Ellers er menstruasjonen min noen dager forsinket, så kanskje kroppen min er litt i ulage.. Hmm, vil gjerne vite hva som er årsaken, var skikkelig ubehagelig og jeg vil helst ikke at det skal skje igjen..

Fra morgenen av har jeg forresten fortsatt med å tisse masse... Jeg skal også som nevnt ha mensen snart og da pleier kroppen min å holde på vannet, så syns det her er veldig merkelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være du er gravid? Eller kan det kanskje kan være begynnelsen på en urinveisinfeksjon? Ta deg en tur til legen, du...

Skrevet
Kan det være du er gravid? Eller kan det kanskje kan være begynnelsen på en urinveisinfeksjon? Ta deg en tur til legen, du...

Sitter her nå med en first signal graviditetstest. Den har en klar strek i kontrollvinduet og en svak en i testvinduet. Virker som den da er positiv, men hvor svak kan en sånn svak strek være da?

Skrevet

Selv en svak positiv er positiv!

Gratulerer? :)

Så kan det forresten hende at du har begynnende UVI uansett, forresten - mange som får det veldig lett når de er gravide!

Skrevet

Svak strek betyr gravid, ja. Det finnes noe som kalles skyggestreker, og det betyr at testen er negativ. Men det er en form for "spøkelsesstrek" som det ikke er noe farge på, den viser bare hvor fargen skulle ha vært. Du kan lese mer om skyggestrek og graviditetstester her.

Skrevet

Har lest litt om det nå, men syns det er litt vanskelig å skjønne forskjellen på en svak strek og en skyggestrek. På testen min kom den svake streken etter ca 1 min, den har samme farge som kontrollen, men er mye svakere da. Ser den fra alle vinkler og selv om den ligger på gulvet når jeg står.

Var ikke planlagt med en graviditet nå, jeg går på pillen og har tatt dem regelmessig. Vet ikke helt hva jeg føler om dette enda, vil først finne ut om det er utslag eller bare skyggestrek..

Skrevet

Ta en ny test om et par dager, er du gravid vil hormonmengden øke ganske raskt i løpet av et par dager, og testen vil bli tydeligere.

Du kan eventuelt også ta en ny test imorgen tidlig i morgenurinen, hvis du ikke trenger å går på do i løpet av natten da. Morgenurinen "funker" bare om den har vært i blæren en del timer og samlet opp hormoner, man bør heller ikke drikke noe om natten da.

Det kan også være en løsning å kjøpe en digital test, hvis du synes det er vaskelig å lese av streken. Den digitale testen er litt mer entydig, sånn sett.

Skrevet

Takk for tipsene, skal prøve på det. Ihvertfall hvis jeg slipper å løpe på do hele tiden i natt.. Får stikke ut og kjøpe meg en ny test etterpå. Har lest litt rundt og virker som CB er den folk har mest tiltro til så da skal jeg prøve den.

Skrevet

Nå har jeg testet igjen, fikk et ganske likt resultat i dag. En sterk kontrollstrek og en svak teststrek.. Blir forvirret av det her jeg :s Testet med quick response, de hadde ikke cb.

Skrevet

Ring til legen i morgen tidlig, og få enten en legetime eller snakk med sekretæren om hva du skal gjøre, fortell at du ikke får til å lese av testen skikkelig. Jeg har tatt et knippe uringraviditetstester på legekontor, og det er egentlig bare en kopp med urin og en strips. Og så leser de den av for deg. Har de også problemer med å tolke resultatet tar de en blodprøve. Da tar det nok litt lengre tid før du får resultatet, men de kan også lese av mindre mengder av hormonet i den.

Og uansett, om du i det heletatt vurderer å beholde barnet om du er gravid, bør du begynne å ta folat så fort som overhode mulig.

Skrevet
Og uansett, om du i det heletatt vurderer å beholde barnet om du er gravid, bør du begynne å ta folat så fort som overhode mulig.

Og slutte med p-pillen.

Skrevet

Nå har jeg testet med CB, knall positiv, så nå er det ikke noen tvil lenger... Kjøpte meg folat i går og sluttet med pillen ja. Nå må jeg bare bruke tid og finne ut hva jeg skal gjøre videre. Har fjernet en gang før og det var helt jævlig, sliter veldig med det enda.. Uff!! Blir nok noen tunge dager fremover nå...

Skrevet

Lykke til med valget ditt! Du er ikke den første som har blitt overraskende gravid - håper du har noen som kan støtte deg. :klem:

Skrevet
Nå har jeg testet med CB, knall positiv, så nå er det ikke noen tvil lenger... Kjøpte meg folat i går og sluttet med pillen ja. Nå må jeg bare bruke tid og finne ut hva jeg skal gjøre videre. Har fjernet en gang før og det var helt jævlig, sliter veldig med det enda.. Uff!! Blir nok noen tunge dager fremover nå...

:klemmer:

Skrevet

Ikke planlagt graviditet er ikke alltid positivt, men jeg håper du finner ut hva du vil. :klem:

Skrevet

Tenkte helt fra begynnelsen av når du skrev om uklar teststrek at den var positiv. Opplevde akkurat det samme selv, og det i 16-17 års alderen. Lykke masse til videre :)

Skrevet

Nå har jeg snakket med min kjære, tenkt, tenkt, tenkt og tenkt og kommet frem til at jeg ikke klarer å gjennomføre en abort. Så jeg skal bli mamma i april en gang...

Uæææææ

Skrevet

Gratulerer og lykke til! :klem:

Skrevet

Dette går bra! :) Husk at du har mange måneder å forberede deg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...