Gå til innhold

Ny pc, hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skaffe meg en ny bærbar pc, men har ikke helt peiling på hva jeg skal se etter. For meg er det viktig at det er en pc som funker, ikke hvilket merke det er.

Primært skal jeg bruke pc'en til studier, dvs en del tekstbehandling og internettbruk. For meg vil det si at jeg vil ha en pc med en behagleig stor skjerm.

Har sett på denne men vet ikke helt om den er "god nok". Noen som har erfaringer med Acer? Er det bra merke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ikke er så avhengig av ytelse så er det sikkert greit å legge vekt på andre ting som vekt, batterikapasitet, skjerm (som du allerede har nevnt) og eventuelt støy.

Den pc'en som du linker til der ser jo meget bra ut, men ettersom du ville ha en behagelig stor skjerm så passer den vel ikke helt. 15" blir vel sett på som liten i dag. Jeg har selv en 17" og ville aldri gått ned til 15".

Når det er sagt så er det ikke sikkert du trenger en stor skjerm. Kanskje det holder at den er behagelig :) Ved en stor skjerm så øker jo vekten betraktelig og 2,8 kilo for denne er jo litt det også! En annen ting jeg ser er at den har 6 cellers batteri som er litt lite. Det står at det er 1 års garanti på alt utenom batteri. Er usikker på hva dem mener med det. Jeg har kjøpt flere bærbare og har alltid fått 1 års garanti på batteri.

Ellers så ser den god ut. Jeg har aldri hatt Acer men kan ikek si at jeg har hørt noe spesielt negativt om dem.

Skrevet

Så spørs det om 17" er noe særlig å dra med seg i forelesning. Ikke så veldig populært å ha en pc som breier seg bortover benken. Min er 14" i 4:3 og er allerede i største laget.

Skrevet

Hei

Dersom jeg skulle kjøpt en bærbar nå og kun skulle bruke den til internet og tekstbehandling så hadde jeg kjøpt den billigset de har på Elkjøp til 3700 kroner :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...