Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Etter Russlands forskjellige tokt nedover norskekysten og oppvisningen i Georgia, har jeg begynt å lure på en ting: Er den kalde krigen over, eller tok den bare en pause mens Russland slikket sine sår? Er rakettskjoldet amerikanerne ønsker å plassere i Europa enda et symptom? Er Russland like villig som noen gang til å gå til drastiske militære steg?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Den kalde krigen er definitivt over. USA og Russland holder ikke på med våpenkappløp og Russland samarbeider med NATO, FN og EU. Sovjetunionen har delt seg opp og Russland har gjennomgått Glasnost og Perestroika. Der er ingen kald krig.
Gjest en annen gjest Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Jeg har mine tvil.. Russere er farlige.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Jeg tror ihvertfall vi skal være glad for at vi er medlem av NATO. Og jeg tror det er viktig for Norges sikkerhet at vi opprettholder et godt forhold til USA.
Gjest TS Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Nå dukket tilfeldigvis en artikkel som tar opp temaet opp i Dagbladet i kveld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå