Ella* Skrevet 20. januar 2010 #1701 Del Skrevet 20. januar 2010 Ja, veldig kjipe greier ... Er så glad for at vi reiser bort i morgen! Bort fra kaoset uten kjøkkenbord, høy lyd og sagma i lufta på kjøkkenet, og stygt betonggulv! Har et lite håp om at de har lagt nytt gulv innen vi kommer hjem, det er lov å håpe ... Vi har det fin til tross, dere også håper jeg? Oi, såpass... Da er det veldig greit å reise bort. Får virkelig håpe de har kommet langt til dere er hjemme igjen *krysse fingre* Vi har det bare bra Har skrevet en liten oppdatering i bloggen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 26. januar 2010 #1702 Del Skrevet 26. januar 2010 Håper dere hr en fin tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #1703 Del Skrevet 31. januar 2010 Oi, såpass... Da er det veldig greit å reise bort. Får virkelig håpe de har kommet langt til dere er hjemme igjen *krysse fingre* Vi har det bare bra Har skrevet en liten oppdatering i bloggen! Dessverre er ikke gulvet lagt på igjen enda, men det blir vel snart. Bloggen er lest, har ikke hatt tid til å kommentere men det kommer! Håper dere hr en fin tur Vi hadde en kjempefin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #1704 Del Skrevet 31. januar 2010 Da er vi tilbake fra en koselig tur i hjembyen! Har fått fartet mye rundt, vist frem S og kost oss sammen med familien. S har blitt beundret av oldeforeldre, besteforeldre, venner av besteforeldre og mange fler. Dessverre fikk S, bestemor og jeg spysyka på torsdag og da måtte vi bare glemme å ta flyet hjem på fredag. S er så flink når han er syk, han er i fin form helt til han må spy, og så er han i fin form med engang igjen, helt til han spyr igjen! Ikke en vanskelig unge når han er syk, nei. Mannen slapp merkelig nok unna, iallfall har han sluppet unna hittil. Vi var friske på lørdag, så da fikk vi dratt hjem etter forsinkelser med fly og mye styr og stress. S kastet opp igjen i går kveld, og jeg ble dårlig i dag tidlig. Så jeg har vært dårlig i hele formiddag, mens S har vært frisk frem til nå- nå kastet han opp igjen. :dåne: Mannen, S og resten av familien er hos svigerinna mi, for hun har bursdag i morgen. Hadde veldig lyst til å bli med jeg også, men turte ikke siden jeg ikke har vært frisk i dag. De kommer hjem nå snart, håper ikke S spyr noe mer ... Vet det går omgangssyke nå, så det er vel det vi har fått. Merkelig at mannen ikke har merket noe enda! Synes det begynner å bli langvarig nå, har jo hatt dette siden torsdag- med opphold på lørdagen bare! Noen som vet hvor lenge det er vanlig det varer? Det var iskaldt når vi kom hjem i går, bare 15 grader, men nå begynner det å ta seg opp, heldigvis. Godt vi har vedovn i tillegg til panelovn og varmekabler. Har fått slappet av i hele ettermidag nå, siden S og mannen har vært borte, deilig! Håper ikke det blir mye styr og mer oppkast nå når S kommer hjem, skulle gjerne sittet i armkroken til mannen i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 31. januar 2010 #1705 Del Skrevet 31. januar 2010 Hos oss varte det bare 1 dag på hver av de som hadde det, men hadde ei venninne som hadde det slik som du beskriver. Gutten hennes var dårlig, og så når de trodde han var frisk kastet han plustelig opp igjen etter 1-2 dager. Slik varte det nesten en uke, så hun sjekket opp med legen sin. Grunnen til at det hadde vært sånn da var fordi hun hadde gitt ham ren kumelk å drikke for "tidlig". Var noe som skjedde i tarmen med melkeproteinene (?) når man var syk, og som kunne føre til at man kastet opp igjen dersom man ikke ventet et par dager med ren melk etter man hadde hatt omganggsyke. Husker mamma nektet meg melkeprodukter når jeg hadde omgangssyke når jeg var liten, men visste ikke at det faktisk var noe i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. januar 2010 #1706 Del Skrevet 31. januar 2010 Huff, så kjipt med omgangssjuke då Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 31. januar 2010 #1707 Del Skrevet 31. januar 2010 Så kjekt at dere har hatt det fint borte Kjedelig med omgangssyken... når det gjelder mannen din så kan han fremdeles få det Jeg gikk også slik i jula - alle andre fikk og ikke jeg, men fire dager etter de andre fikk jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 31. januar 2010 #1708 Del Skrevet 31. januar 2010 Det har gått framover i alle fall da, men vil tro dere gleder dere til gulvet er lagt. Håper dere kommer dere raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. januar 2010 #1709 Del Skrevet 31. januar 2010 Uff, slitsomt med omgangssyke. Får håpe dere er ferdige med det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #1710 Del Skrevet 31. januar 2010 Hos oss varte det bare 1 dag på hver av de som hadde det, men hadde ei venninne som hadde det slik som du beskriver. Gutten hennes var dårlig, og så når de trodde han var frisk kastet han plustelig opp igjen etter 1-2 dager. Slik varte det nesten en uke, så hun sjekket opp med legen sin. Grunnen til at det hadde vært sånn da var fordi hun hadde gitt ham ren kumelk å drikke for "tidlig". Var noe som skjedde i tarmen med melkeproteinene (?) når man var syk, og som kunne føre til at man kastet opp igjen dersom man ikke ventet et par dager med ren melk etter man hadde hatt omganggsyke. Husker mamma nektet meg melkeprodukter når jeg hadde omgangssyke når jeg var liten, men visste ikke at det faktisk var noe i det Uff, kjedelig når det varer en hel uke! :dåne: Håper virkelig ikke det gjør det her ... Jeg har ikke gitt han noe melk, tror ikke mannen har gjort det heller. Huff, så kjipt med omgangssjuke då Ja-a ... Takk. Så kjekt at dere har hatt det fint borte Kjedelig med omgangssyken... når det gjelder mannen din så kan han fremdeles få det Jeg gikk også slik i jula - alle andre fikk og ikke jeg, men fire dager etter de andre fikk jeg Ja, turen var kjempefin tross sykdom. Deilig å komme seg bort litt, og så var det alt for lenge siden jeg har vært "hjemme". Jeg håper virkelig ikke mannen får det, det blir et j@vla slit og styr ... Det rare er at jeg kastet opp allerede på mandag, men så ble jeg bra igjen i løpet av dagen og så dårlig igjen på torsdag. Kan jo vært noe annet, ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #1711 Del Skrevet 31. januar 2010 Det har gått framover i alle fall da, men vil tro dere gleder dere til gulvet er lagt. Håper dere kommer dere raskt! Blir deilig med gulv på kjøkkenet igjen! Vi slo av den tørkemaskina, siden ISS skulle måle fuktigheten på fredag, men ikke kunne pga vi var bortreist og husverten var syk, og håper på at det har tørket nok nå siden det har tørket i over en uke ... Takk for det! Uff, slitsomt med omgangssyke. Får håpe dere er ferdige med det nå. Ja, fryktelig slitsomt ... Ekstra slitsomt for mannen, som var den eneste friske og måtte ta vare på S og litt meg i tillegg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 31. januar 2010 #1712 Del Skrevet 31. januar 2010 Velkommen hjem! Høres ut som dere har hatt det fint. Kjedelig at sykdommen varer så lenge! Håper det gir seg snart, man blir så sliten av sånt. Håper dere får en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. februar 2010 #1713 Del Skrevet 1. februar 2010 Kanskje kvalmen din skyldas noko anna, Knøttet. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 1. februar 2010 #1714 Del Skrevet 1. februar 2010 Velkommen hjem. Kjedelig at der ehar blitt rammet av kvelme og oppkast da. Kansje Imli er inne på noe Satt og leste en ting på netter her om dagen, og så tenkte jeg på dere. Har dere undersøkt om dere har krav på bostøtte? Det kan godt være at dere har det nemlig. Det kan jo være et kjærkomment tilskudd i økonomien siden dere begge er uten jobb om dagen. Her er en kalkulator som berenger om dere kan ha krav på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 1. februar 2010 #1715 Del Skrevet 1. februar 2010 Kanskje kvalmen din skyldas noko anna, Knøttet. Tanken streifet meg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #1716 Del Skrevet 1. februar 2010 Velkommen hjem! Høres ut som dere har hatt det fint. Kjedelig at sykdommen varer så lenge! Håper det gir seg snart, man blir så sliten av sånt. Håper dere får en fin uke Takk, takk! Varer alt for lenge, dårlig i dag også både S og jeg ... En fin uke ønskes deg også! Kanskje kvalmen din skyldas noko anna, Knøttet. God bedring Det ville jo vært veldig lite beleilig, men svært ønskelig da. Men jeg tviler sterkt Takk for det. Velkommen hjem. Kjedelig at der ehar blitt rammet av kvelme og oppkast da. Kansje Imli er inne på noe Satt og leste en ting på netter her om dagen, og så tenkte jeg på dere. Har dere undersøkt om dere har krav på bostøtte? Det kan godt være at dere har det nemlig. Det kan jo være et kjærkomment tilskudd i økonomien siden dere begge er uten jobb om dagen. Her er en kalkulator som berenger om dere kan ha krav på det. Takk, takk. Hehe, hadde jo vært fint- men jeg tviler, dessverre ... Jeg har vært inne på tanken om bostøtte, men jeg synes det står så vanskelig om hvem som har krav på det og ikke. Prøvde den kalkulatoren, men siden det var med ca tall så er det ikke sikkert det stemmer, og så vet jeg ikke hvordan det er når man får penger fra NAV. Kan jo søke uansett, det verste vi får er nei ... Tanken streifet meg også... Hadde jo vært fint, men ... tviler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #1717 Del Skrevet 1. februar 2010 Våknet med kjempevondt i magen i dag også, og hadde veldig ustabil og dårlig mage frem til tidlig på ettermiddagen. Merkelig at det bare varer til litt over tolv-ettiden på dagen. Fikk tak i Imodium i dag, får se om det virker nå da. Satser på å ikke våkne med vondt i magen i natt ... *krysse fingrene*. S var i dårlig form i dag morges, slapp, sutrete, varm men uten feber og han gråt så det hørtes ut som han hadde vondt. Mannen fikk tatt han med til legen, som tok prøver av han og ga mannen råd om hva man skal gjøre og ikke gjøre ved omgangssyke. Han har begynt å få tilbake matlysten og formen nå, så vi håper at han er frisk igjen. Han har kastet opp på kveldene/natta de siste dagene, så håper ikke han gjør det i dag også. *krysse fingrene* Nå er jeg sliten! Sliten av å være syk, sliten av å passe S (delvis, mannen tar jo mesteparten av ansvaret) når jeg er syk og en lang dag. Blir vel avslapning resten av kvelden, mens magen rumler og jeg bekymrer meg for om jeg blir dårlig igjen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 1. februar 2010 #1718 Del Skrevet 1. februar 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #1719 Del Skrevet 1. februar 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. februar 2010 #1720 Del Skrevet 1. februar 2010 Huff, kryssar fingrane for rask betring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå