Knøttet Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #1681 Del Skrevet 2. januar 2010 Godt nytt år, Knøttet, håper ønskene dine blir innfridd! Signerer imli! Håper dette blir ditt år Takk det samme, begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #1682 Del Skrevet 2. januar 2010 Da var vi i 2010! Merker at jeg mener det heter totusenogti, for tjueti er et klokkeslett. Likevel tenker jeg alltid tjueti når jeg skriver det. Rare meg ... Slutten på 2009 ble veldig fin, vi storkoste oss hos Blowersdaughter og mannen, nydelig mat og godt selskap. Starten på 2010 ble derimot veldig dårlig ... S våknet masse om natta og var utrøstelig, så ble ikke så mye søvn. Mannen ble fyllesyk, til tross for at han drakk moderat med alkohol- det var sikkert fordi han drakk både hvitvin, rødvin, musserende og cognac. Selv ble jeg ikke det minste dårlig, som vanlig, men jeg kjente at det var lenge siden jeg hadde spist og at jeg ikke er vant til å drikke, allerede etter første glasset. Da vi kom hjem 1.nyttårsdag hadde vannet i springen på kjøkkenet fryst, så vi har bare hatt varmvann på kjøkkenet frem til i kveld. :dåne: Heldigvis har vi kaldt vann på badet, men det er jo litt tungvint uansett. Håper virkelig resten av 2010 blir bedre enn starten! I dag har mannen, svigerfar og jeg vært i den nærmeste "store" byen her, deilig å kunne gå i byen uten S for engangsskyld. S var hjemme med farmoren sin, og de koste seg verre. Jeg fikk kjøpt meg klokke for litt av julepengene, så nå har jeg endelig en ordentlig og fin klokke. Tidligere har jeg bare hatt billigmerker, så litt kjekt å ha en som er ordentlig og forseggjort. Vi har hatt besøk av svigers i hele dag, og på kvelden lagde mannen pinnekjøtt, og så kom svigerinna mi. Veldig koselig dag. Nå slapper jeg av og koser meg, mannen skal stå opp med S i morgen så skal jeg sove. Blir herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 3. januar 2010 #1683 Del Skrevet 3. januar 2010 Håper du sover søtt nå, heldiggrisen Kjekt med ei ordentlig klokke. Den har du sikkert glede av i mange år. Kjedelig at vannet frøs, men nå regner jeg med det er greit igjen Ha en flott søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 3. januar 2010 #1684 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) HUff, starten på 2010 var nok ikke akkurat optimal skjønner jeg Men det må jo gå oppover da i alle fall! Merker jeg er litt usikker på hvor du egentlig bor... tror jeg må inn og snike litt på face for å se om jeg blir noe klokere Edit; Jepp, der ble jeg litt klokere. Var der jeg trodde, men ble litt usikker. Endret 3. januar 2010 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #1685 Del Skrevet 4. januar 2010 Håper du sover søtt nå, heldiggrisen Kjekt med ei ordentlig klokke. Den har du sikkert glede av i mange år. Kjedelig at vannet frøs, men nå regner jeg med det er greit igjen Ha en flott søndag! Mhm, fornøyd med klokka mi! Vannet er heldigvis tilbake, det kom tilbake på lørdagskvelden, og godt var det siden vi hadde mye oppvask etter at svigers var her! En flott uke ønskes deg også! HUff, starten på 2010 var nok ikke akkurat optimal skjønner jeg Men det må jo gå oppover da i alle fall! Merker jeg er litt usikker på hvor du egentlig bor... tror jeg må inn og snike litt på face for å se om jeg blir noe klokere Edit; Jepp, der ble jeg litt klokere. Var der jeg trodde, men ble litt usikker. Dårlig start på et år som skal bli bra! Hehe ... Du fant det ut, ja? Ikke akkurat verdens navle, men men ... ================================================ Hva er det å si da? Fortsatt kaldt, fortsatt januar. Lite som skjer, kort og godt. I dag skal vi vel en liten tur til byen, har noen småærender. Blant annet må vi vel sende inn ringene til shining, siden det er hvitt gull så bør man visst gjøre det i blant. Har fått bestilt oss billetter hjem til hjembyen min nå! Drar om noen uker og blir én uke, gleder meg! Gruer meg litt til å fly med S, men det går nok bra når vi er to. Føler at mannen og jeg er så lite kjærester for tida, vi har jo ikke tid til annet enn å passe S og husarbeid, dessuten dukker det stadig opp nye ting å gjøre! :dåne: Hvis det er slik nå når vi begge er hjemme og skal ha så god tid, hvordan blir det da når én av oss eller begge begynner i jobb?! Vel, skal vel ikke akkurat ta den "sorgen" på forskudd, har ikke akkurat en haug med jobbtilbud så ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 5. januar 2010 #1686 Del Skrevet 5. januar 2010 Viktig å ta seg tid til å være kjærester også!! Hva med å be pent om barnevakt en liten helg og komme seg bort litt alene?? Vi passer på å få gjort det minst en gang i året Og det er virkelig balsam for forholdet!!! Blir jo rent nyforelsket igjen, selvom det man prater mest om er barna Men det å kunne kose seg med en god og roooolig middag, natt uten barneskrik, laaange sløve morgener og masse kjærestetid! Ja det trenger småbarnsforeldre en gang i blandt! Trenger jo ikke å gjøre det mer vanskelig enn å låne en hytte om du kjenner noen som kan tilby det Litt viktig å ikke være hjemme, for da har det lett for å bli til at man skal styre og ordne og fikse og glemmer all kosen Håper 2010 blir et fantastisk knøttet-år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #1687 Del Skrevet 7. januar 2010 Viktig å ta seg tid til å være kjærester også!! Hva med å be pent om barnevakt en liten helg og komme seg bort litt alene?? Vi passer på å få gjort det minst en gang i året Og det er virkelig balsam for forholdet!!! Blir jo rent nyforelsket igjen, selvom det man prater mest om er barna Men det å kunne kose seg med en god og roooolig middag, natt uten barneskrik, laaange sløve morgener og masse kjærestetid! Ja det trenger småbarnsforeldre en gang i blandt! Trenger jo ikke å gjøre det mer vanskelig enn å låne en hytte om du kjenner noen som kan tilby det Litt viktig å ikke være hjemme, for da har det lett for å bli til at man skal styre og ordne og fikse og glemmer all kosen Håper 2010 blir et fantastisk knøttet-år Det er det! Vi har tenkt å ta oss en tur til Trondheim i løpet av vinteren, bare mannen og jeg. Spørs om det blir mer enn fra fredag til søndag, vil ikke at S skal være for lenge borte fra oss når han er så liten ... Mannen liker ikke å be folk om tjenester, heller ikke sine egne foreldre ... Så derfor har vi ikke barnevakt så ofte. Nå spørs det jo på hva man mener er ofte da, men i snitt passer de han kanskje litt mindre enn én gang i måneden, ikke nødvendigvis overnatting. Mamma flytter forhåpentligvis nedover hit etterhvert, og da kan jeg spørre henne! Hun har sagt hun gjerne vil hjelpe oss. Svigers er kjempehjelpsomme de også, altså. Svigermor spør stadig om vi vil at hun skal passe S, så det er ikke noe problem. Takk for det! Håper det blir et flott år for deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #1688 Del Skrevet 7. januar 2010 Er det bare meg, eller er det lite liv i dagbøkene på KG for tida? :klø: Jeg vet jeg er særdeles lite aktiv selv, altså ... I dag skal vi dra til svigers etter middag, så skal vi være der noen timer før mannen og jeg drar på middag (taco!) til mannens søster og hennes samboer. S skal sove over hos svigers til i morgen, så da får vi en kveld alene + formiddagen og vi får sove lenge! Veldig kjekt å få sovet litt, han var våken noen ganger i natt. Det er kaldt for tida, i dag er det rundt 15°C. Vet ikke om jeg vil ta med meg S ut når det er så kaldt, og vi får motstridende beskjeder fra de vi spør. Noen, som jobber i barnehage, sier at de ikke tar ut ungene når det er -10°c eller kaldere, andre sier at de gjør det, og at man må følge magefølelsen. Har startet på å bli sunnere, håper bare det varer nå da ... Har kjøpt meg vekt, jeg har prøvd å spise regelmessig, spiser frukt, nøtter og yoghurt til mellommåltid, drikker mye vann og går litt turer. Fra søndag til tirsdag hadde jeg likevel gått opp 0,5kg! :dåne: Håper det bare er vann eller pga mensen er på vei ... Det ble ett glass julebrus i går, pga vi var på besøk og jeg liker ikke å si nei og så hadde jeg jo lyst på da ... Og i dag ble det Cola (1/2 liter) ... Til mitt forsvar har jeg ikke drukket Cola siden lørdag, som er lenge for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. januar 2010 #1689 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Jepp, det er stille tider her inne Og kaldt er det, i hele landet. Her er det 30 minusgrader, så H er kun ute når vi frakter ham til og fra bilen Tror folk har litt forskjellige meninger om kulde, men vet mange barnehager forholder seg til 10 kuldegrader ja. For meg har det mye å si om det er vind. Er det vind og 10 kuldegrader er det ikke aktuelt at H skal ut å leke, da er det jo ca. 20 effektive kuldegrader. Synes også det er forskjell på om de skal ut for å leke, eller skal sove ute. I vogna blir jo lufta litt varmet opp, og de ligger godt innpakket. Men, jeg er ingen ekspert! Kanskje det er en grei regel at om du er i tvil, så holder du ham inne? Kos dere med taco og besøk i kveld da Endret 7. januar 2010 av Ella* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. januar 2010 #1690 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg er veldig lite aktiv i dagbøkene, i hvert fall ... Men godt nyttår! 2010 blir et flott år, jeg kjenner det på gikta Jeg syntes det var litt moro med kulda en stund, jeg, men nå er det ikke gøy lenger. Det er bare pes! Hva i all verden har man på seg når det er minus 20 ute? Og hvor lenge er det ansvarlig å trille A til barnehagen når det er så kaldt? Vi har jo et stykke å gå, og ingen bil (ennå). Vanskelig, synes jeg. Trillet til bhg i dag, og gikk bra - A hadde på seg to lag ull, et lag fleece og utedress + vognpose med teppe inni. Og kuldekrem i ansiktet. Men JEG holdt på å fryse stussen av meg. Grøss. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 7. januar 2010 #1691 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Ja, det er skikkelig kaldt for tida! Eg er ute ein tur med I. kvar dag, og ho søv ute i vogna (godt innpakka sjølvsagt). Men trur eg må kjøpa kuldekrem, for ho blir så kald og rød i kinna av å vera ute i denne kulden. Eg trur ikkje dei små tar skade av å vera litt ute, sjølv om det er kaldt - så lenge dei er godt påkledd, ikkje er for lenge ute, og ein kjenner etter at dei ikkje er kalde. Endret 7. januar 2010 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 8. januar 2010 #1692 Del Skrevet 8. januar 2010 Vanskelig det der med kulden og litt små barn... Jørgen får være ute i -15 grader, godt kledd og med kuldekrem (Men litt begrenset i tid, han får ikke løpe ute i timesvis..). Mens Vilde og Jonas holder jeg inne.. I barnehagen er de ikke ute hvis det er kaldere enn -10 grader. Men nå bor vi nede ved sjøen og lufta er veldig sur når det er minusgrader.. Vilde fikk også være ute en halvtime da vi var hos mamma i Innlandet da det var -15. Jonas derimot tåler ikke store temperaturforskjeller så han er desverre ganske innelukket mye av vinteren.. Men han er jo bare helt unik og ikke til å sammenligne med Alenetid fra fredag til Søndag er jo bare helt topp om dere kan gjøre det! Mer enn nok tid til å virkelig merke savnet etter barnet og nok tid til å vekke opp igjen sommerfuglene i magen Er stille her for tiden ja.. Jeg er ikke flink akkurat, har altfor mye som skulle vært gjort for leeenge siden Ha en finfin helg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 19. januar 2010 #1693 Del Skrevet 19. januar 2010 her var det stille om dagen. Håper alt er bra med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. januar 2010 #1694 Del Skrevet 19. januar 2010 Håper dere har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 20. januar 2010 #1695 Del Skrevet 20. januar 2010 Pass på å halde stussen varm i slike minusgrader. Eg har frøse på meg ein herlig urinvegsinfeksjon, og den kom tilbake etter første antibiotikakur. Deilig med to kurer etter kvarandre Så hold stussen varm. Eg har begynt å ta på meg skibukse når eg skal ta bussen (har 10-12 minutter å gå frå busstoppet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #1696 Del Skrevet 20. januar 2010 her var det stille om dagen. Håper alt er bra med dere Har så lite tid for tida ... Og den lille tida jeg har prioriteres ofte til andre småting ... Er innom og kikker iblant. Håper dere har det bra Takk, det har vi. Pass på å halde stussen varm i slike minusgrader. Eg har frøse på meg ein herlig urinvegsinfeksjon, og den kom tilbake etter første antibiotikakur. Deilig med to kurer etter kvarandre Så hold stussen varm. Eg har begynt å ta på meg skibukse når eg skal ta bussen (har 10-12 minutter å gå frå busstoppet). Huff, høres ikke noe gøy ut! Ull er et must i disse tider, jeg bruker ullstilongs og ullsinglet når det er kaldt- iallfall når jeg husker det ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 20. januar 2010 #1697 Del Skrevet 20. januar 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #1698 Del Skrevet 20. januar 2010 Her har vi travle dager! Hukommelsen min er heller dårlig, så jeg husker ikke om jeg har skrevet om vannlekkasjen vår ... Våknet iallfall opp til vann fra taket på badet og i gangen, og fullt styr. Nå har de sjekket om det er noen skader, og utrolig nok var det ingen på badet. På kjøkkenet måtte hele gulvet tas. Så nå har vi betonggulv på kjøkkenet, og en tørkemaskin som står og bråker som en støvsuger, hele døgnet! Det er godt vi skal dra oppover til foreldrene mine i morgen, ja! Endelig har den åpne barnehagen her i byen åpnet igjen, den var tidligere stengt pga vannlekkasje, så nå har vi vært der med S noen dager. Det er veldig kjekt for han å komme seg ut og leke med andre unger, skjønt han leker jo ikke sammen med de. Veldig koselig å være der, og kjekt for oss å være litt sosiale og møte andre folk med småbarn i området. Ellers er det vel ikke noe som skjer, det er heldigvis blitt mildere, og nå snør det. Håper vi slipper måking, skal ikke klage jeg da- det er jo mannen som tar seg av den biten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 20. januar 2010 #1699 Del Skrevet 20. januar 2010 Heisann Har fått med meg vannlekkasjen på fb - kjipe greier! Godt å høre at dere har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #1700 Del Skrevet 20. januar 2010 Heisann Har fått med meg vannlekkasjen på fb - kjipe greier! Godt å høre at dere har det fint Ja, veldig kjipe greier ... Er så glad for at vi reiser bort i morgen! Bort fra kaoset uten kjøkkenbord, høy lyd og sagma i lufta på kjøkkenet, og stygt betonggulv! Har et lite håp om at de har lagt nytt gulv innen vi kommer hjem, det er lov å håpe ... Vi har det fin til tross, dere også håper jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå