Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har vi kjøpt siste rest av julegavene, dvs svigermor sin har vi ikke funnet enda. Synes det blir vanskeligere og vanskeligere å finne julegaver for hvert år som går jeg. :vetikke: S får Toby the totbot og drømmehagenfigurene i hardplas til jul, det tror jeg han kommer til å bli fornøyd med. :) Begynt å glede meg nå, det er jo under én uke igjen! :overrasket: Blir moro i år når S forstår litt mer og er litt mer med. :jepp:

I går var siste kursdag, så nå er det bare å dra ut og søke jobb. Har søkt to jobber allerede, så vi får se da. Føler meg egentlig ikke så veldig kvalifisert, det er jo så lenge siden jeg gikk ut fra skolen ... :sjenert: Ser det liksom ikke for meg at jeg får jobb med det første, vet ikke jeg... :sukk: Jeg kommer til å bli gal av å bare gå hjemme, så håper virkelig det ordner seg. Dessuten kan jeg jo ikke gå på dagpenger evig heller ...

Nå fyrer vi i peisen og S sover. Veldig koselig. :) Det er kaldt, men bilen påstår det er -11 °c og gradstokken i huset påstår det er -8°c så jeg aner ikke hvilken vi skal tro på. :vetikke: For meg holder det å si at det er kaldt. ;)

Jeg har endelig fått somlet meg til å bestille time hos frisøren! :biggrin: Det er jo bare et halvt år siden ... :sjenert: Jeg er så elendig til å gå til frisøren, det blir maks én gang i halvåret og ofte ikke det engang. Men nå skal jeg til frisøren på mandag. :) Alle sier jeg er så fin på håret nå, men jeg føler det er for langt, og så er ikke "luggen" min noe fin. Dvs, jeg har ikke lugg, bare midtskill og håret på hver side av ansiktet mitt burde virkelig bli klipt opp. Om dere skjønner, jeg er elendig til å forklare. :sjenert:

På tirsdag kommer pappa, og skal være her hele jula! :biggrin:

Er det bare meg, eller er det veldig mange som blir gravide for tida? :vetikke: Det rasler i eggstokkene, jeg har lyst på én til, og føler at tida løper fra oss! :sukk: Men med engang jeg venter noen dager ekstra på mensen så blir jeg redd for at jeg er gravid, jeg kan da ikke bli gravid nå - uten jobb! Nei, det er nok enklest å vente til vi har jobb, selv om det sikkert blir alt for lenge til ... :sukk:

Ha en god helg, alle som titter innom! (sikkert ikke mange :fnise: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nissevink:

Ja, tenk at det er under en uke igjen til selveste julaften! Jeg synes egentlig det er jul allerede, jeg. Julepynten er på plass, treet fikk vi opp i går (men skal ikke pynte før lille julaften, selvfølgelig! :nei: ), julekaker er bakt og Amund og mannen har siste dag i bhg/jobb i dag. Hurra!

Så deilig at dere er ferdige med julegavene (nesten)! Det er ikke vi ...

Spennende med jobbsøk! Krysser fingrene for deg :)

Jeg er også elendig på å gå til frisøren :ler: Blir en gang i året i gjennomsnitt. Men det er deilig når man får gjort det!

Ha en fiiiiin helg, dere også! :snø: :kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg til frisøren i dag. Var herlig. Kortere enn på lenge, men er fornøyd med klippen :) Spørs om mannen blir så fornøyd ;) Tihi...bryr meg ikkje så veldig...deilig med litt kort hår :)

Rasler veldig i eggstokkene her iallfall...Kjenner ikkje så mange som er gravide da, men har eit par kusiner som har forlova seg...så kanskje det kjem noko der etter kvart. Eg skal sannsynlegvis på 2-3 reisejobber rundt sommaren til neste år, så bør kanskje vente til etter det...hum...Mon tru korleis det hadde gått å reise til Kina/Korea som gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for juleferie og (nesten) alle julegavene i boks :hoppe:

Håper du får deg jobb snart! :)

Hm... Det er litt av og på til meg, det der med en unge til. Men det spørs om vi ikke "kjører på" snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare bagynt å snakke om nr 2, vi. Mannen er klar - men for min del skal vi vente. Så på den tida her neste år, da ser jeg for meg at det kan passe på nytt. Så du kan bare vente på meg til da :ler:

Lykke til med jobbsøking - krysser fingrene for deg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nissevink:

Ja, tenk at det er under en uke igjen til selveste julaften! Jeg synes egentlig det er jul allerede, jeg. Julepynten er på plass, treet fikk vi opp i går (men skal ikke pynte før lille julaften, selvfølgelig! :nei: ), julekaker er bakt og Amund og mannen har siste dag i bhg/jobb i dag. Hurra!

Så deilig at dere er ferdige med julegavene (nesten)! Det er ikke vi ...

Spennende med jobbsøk! Krysser fingrene for deg :)

Jeg er også elendig på å gå til frisøren :ler: Blir en gang i året i gjennomsnitt. Men det er deilig når man får gjort det!

Ha en fiiiiin helg, dere også! :snø: :kalle:

3 dager igjen!

Takk for det, håper på en jobb over nyttår ...

Godt vi er flere som er dårlige til å gå til frisøren. Skulle tro jeg hadde frisørskrekk! :fnise:

God mandag! :klemmer:

Kos dere i helga :klemmer:

Ha en fin mandag! :klemmer:

Kom meg til frisøren i dag. Var herlig. Kortere enn på lenge, men er fornøyd med klippen :) Spørs om mannen blir så fornøyd ;) Tihi...bryr meg ikkje så veldig...deilig med litt kort hår :)

Rasler veldig i eggstokkene her iallfall...Kjenner ikkje så mange som er gravide da, men har eit par kusiner som har forlova seg...så kanskje det kjem noko der etter kvart. Eg skal sannsynlegvis på 2-3 reisejobber rundt sommaren til neste år, så bør kanskje vente til etter det...hum...Mon tru korleis det hadde gått å reise til Kina/Korea som gravid...

Bilde? :lur: Det er deilig å ha litt kortere hår, mindre styr og mindre i veien!

Synes du skal satse for fullt og bli gravid, jeg! :biggrin: Tror nok det går helt fint å reise til Asia som gravid, skal du være lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for juleferie og (nesten) alle julegavene i boks :hoppe:

Håper du får deg jobb snart! :)

Hm... Det er litt av og på til meg, det der med en unge til. Men det spørs om vi ikke "kjører på" snart ;)

Takk. :)

Heldig du, som har muligheten til det!

Vi har bare bagynt å snakke om nr 2, vi. Mannen er klar - men for min del skal vi vente. Så på den tida her neste år, da ser jeg for meg at det kan passe på nytt. Så du kan bare vente på meg til da :ler:

Lykke til med jobbsøking - krysser fingrene for deg!

:klemmer:

Hehe ... Da venter vi begge til neste år på denne tida! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart jul! Det vises iallfall her i stua, for vi har fått opp og pyntet juletre. :tree: Det var mannen som insisterte, og det er jo veldig koselig selv om det er litt tidlig. S så litt overrasket ut over at vi skulle ha et stort tre i stua, og utbrøt "ooooi!" da pappaen kom inn med det. :fnise: Nå er han veldig begeistret, og er litt for glad i å ta borti juletrepynten selv om han vet han ikke får lov.

I går bakte vi kakemenn og pepperkaker! :sikle: Ble kjempegodt, men fordi jeg ikke kan blandingsforholdene for å lage melisglasur så må vi pynte i dag da jeg brukte opp all melisen på forsøket mitt... :rodme:

Dagen i dag startet ille, med at bildøra på passasjersida ikke gikk igjen- men åpnet seg i hver sving. :dåne: Mannen var overbevist om at døra var ødelagt, spesielt etter å dillet mye med den uten å få til noe. Heldigvis var den bare frosset, noe vi fant ut da han fikk varmet den opp. Det betydde dessverre at jeg måtte utsette blodprøvetakingen hos legen og frisørtimen min klokka tolv. :kjefte: Heldigvis fikk jeg utsatt frisørtimen til klokka tre i stedet. :) S har litt diare enda, så vi skal til legen med han i morgen, da får jeg ta blodprøve da i stedet.

S har lært seg å gi kyss! :rødme: Dvs, han gir ikke ordentlige kyss, men om jeg spør om å få kyss på nesen så kommer han og gir meg et slags kyss, og så ler han godt etterpå. :strix: Og så er det mye jabbing og jodling om dagene, går rundt og sier ting som "do da do da" og lignende. Det er uforståelige ting, det meste, men det er vel slik det begynner. :)

Nå har vi handlet inn til jul, forhåpentligvis alt vi trenger.:) Så da kan jula bare komme! I morgen skal vi vaske hus, legetime med S, og så har vi invitert noen venner på kakemenn og pepperkaker, og så kommer pappa på kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var julefreden så smått senket seg. :) Pinnekjøttet ligger i vann, gavene til S ligger under treet som er pyntet, huset er julevasket og alt er klart.

S begynte å spise med skje selv her en dag! :strix: Jeg mater han jo litt fortsatt, siden det blir veldig mye gris, han liker å leke med skjea og det er ikke alltid han vil spise når vi ikke har så god tid, men han blir bare bedre og bedre til det. :biggrin:

I natt våknet han igjen og gråt, stakkar. Til slutt så prøvde vi å ta han med på badet og skifte slik at han skulle bli litt våken, for så og legge han igjen. Det fungerte! :) Dessverre våknet han tidlig, slik han bruker å gjøre for tida, ca kvart på seks. :Gjesp::natti: Så i dag sovnet han før lunch i bilen på vei ned til byen, og da ble jo soverutinene litt annerledes og han var stuptrøtt tidligere på kvelden. Spent på når han står opp i morgen ... :sjenert: Håper natta blir bra iallfall, det er det som er viktigst tross alt! :)

Nå er pappa på besøk, og det er kjempekoselig. Han skal bo her til og med i morgen, og så overnatter, han etter eget ønske, på hotell frem til han drar på mandag. Veldig koselig med besøk, spesielt når han bor hos oss. :)

Det har blitt litt mildere ute nå, "bare" tre-fire minusgrader. Herlig å leke med S ute i snøen, dra han etter oss på akebrett og herje. Bare så synd at jeg ikke finner overtrekksbuksa mi... Enten er den hos svigers eller så er den på hytta, håper ikke den er på hytta for dit skal vel ingen før i januar igjen- og det er ikke engang sikkert at de finner ut hvilken bukse som er min. :( Spørs om jeg må kjøpe meg en ny da, vi får se.

I dag har pappa, S og jeg vært i byen og handlet litt og vært på kafé og kost oss. S og jeg delte lunch, og han var så flink til å sitte i ro og være tålmodig. :) Mannen var hjemme og tok julevasken, grei fordeling av ting ja! ;) Nå skal vi slappe av og kose oss med kvelden-før-kvelden-tv-programmer, vin til gutta og Cola til mammaen. ;) Gleder meg til i morgen! :biggrin:

God jul til alle sammen! :tree::gave:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stille her for tida ... Men det er forhåpentligvis bare pga det er romjul. :)

Julaften var kjempekoselig; god mat, godt selskap, fine gaver, blid S og generelt veldig koselig. :) S fikk så mye fint, ikke noen "dårlige" leker eller noe sånt. Han fikk klær (kosedresser, sommerklær, nattdrakt, strikketgenser fra bestemor), slik lekegravemaskin som man sitter på (stor hit!), lekegravemaskin i heltre (veldig fin), lekebiler, drømmehagenfigurer, Toby the totbot ++. Det var en veldig fornøyd gutt som ikke visste helt hvilken leke han skulle leke med først. :fnise: Vi fant ut at vi skulle gjemme bort de gamle lekene hans og la han bruke de nye en stund fremover, så kan vi heller ta frem de gamle når han er "lei" av de nye igjen. :jepp:

Mannen var også fornøyd med julegavene sine, og jeg ble veldig fornøyd med gavene mine. :strix:

I går var vi hos svigers, og så dro vi på kino med svigerinne og svogeren, veldig koselig og veldig bra film. :) S sov over hos svigers og ble der til i kveld. Var veldig deilig å kunne legge seg sent uten å bekymre seg for å måtte stå opp noen få timer senere, ikke noen nattevåk og ikke en liten gutt som stod opp før seks! Dessuten deilig å sove lenge, og ha barnefri i dag. :) I dag har vi vært og spist frokost på hotellet til pappa, en stressfri, god frokost uten barn, og så har vi spist middag på Peppe´s. I morgen er det vel på´n igjen med morgen før 06:00, så jeg må vel legge meg tidlig i dag ... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en koselig jul og romjul så langt! Så mye fint S også fikk - var han veldig opptatt av pakkene eller?

Håper dere får en god natt og kan sove lenge i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som dere har hatt en koselig jul og romjul så langt! Så mye fint S også fikk - var han veldig opptatt av pakkene eller?

Håper dere får en god natt og kan sove lenge i morgen ;)

:Nikke: Har hatt en veldig koselig jul og romjul med familien. :biggrin: Tror ikke S forstod helt greia med gavene, han pakket de ikke opp selv eller noe- for han var for opptatt med lekene. :fnise:

Var deilig å sove lenge da S var hos farmor og farfar! :biggrin:

Bra at dåke har hatt ei koselig jul! :) Ønskjer deg og familien din eit riktig godt NYTT ÅR! :klemmer:

Jepp, hatt ei veldig koselig jul. :) Det håper jeg dere har hatt også!

Godt nyttår på forskudd! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her går dagene egentlig helt som vanlig, til tross for at det er romjul. Det er fryktelig kaldt da, selv om det sikkert er mange som har det kaldere synes vi -14 er alt for kaldt ... Så vi fyrer i ovnen, herlig! :biggrin: S står dessverre opp tidlig for det meste, men i dag stod han opp halv sju. :hoppe: Har tenkt å legge han til formiddagslur litt tidligere fremover, ti-ellevetida, og se om det hjelper. Blir gal av å få så lite søvn, og vi greier jo ikke å få oss i seng tidlig nok om kveldene heller ... Synes nesten at jeg er mer opplagt de dagene jeg legger meg i ellevetida enn de dagene jeg legger meg før ti ... Merkelig. :klø:

Nest siste dagen av året i dag, det er litt rart å tenke på. I morgen skal vi til Blowers daughter i nyttårssammenkomst, blir koselig! Gleder meg til å se de og den skjønne gutten deres igjen. :hjerte:

Det er så koselig å leke ute i snøen med S nå på denne årstida! :strix: Synes det begynner å bli litt vel kaldt, men vi tar ikke så lange turer ut av gangen så da går det vel bra. :) Eneste dumme er at jeg ikke kan base så mye jeg vil, for jeg har forlagt overtrekksbuksa mi. :( Spørs om jeg må kjøpe meg ny om den ikke dukker opp veldig snart! Men slikt noe er vel dyrt ... æsj altså! Tenkte oss en tur til en litt større by på lørdag, kjøpe meg overtrekksbukse, badevekt (på høy tid!) og klokke. Klokka mi stoppet i sommer etter å blitt fuktig, og etter det har den vært trøblete helt frem til for en måneds tid siden da den plutselig gikk kjempefint før den plutselig stoppet igjen. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe en ordentlig klokke for litt av pengene jeg fikk av foreldrene mine til jul. :)

Har begynt å tenke på nyttårsforsetter, selv om det er lovlig sent ... :sjenert:

Nyttårsforsetter 2010:

*spise sunnere og mer

*spise mindre usunt (spes. Cola og godteri)

*være mer i bevegelse (gå turer, iallfall til å begynne med)

Jeg håper 2010 blir året jeg mister en 5-10kg (aner jo knapt hvor mye jeg veier men ...), vi begge får jobb, og året vi har muligheten til å få en baby til! Hadde det bare blitt det ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...