Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Haha, må flire når jeg leser denne tråden. Her antas det mange forskjellige opprinnelsessteder, - til og med at det er en trøndersk spesialitet! :ler:

:fnise: Vanskelig å skjønne noe når man får så mange forskjellige meninger! :dåne:

Trøndersk spesialitet er det iallfall ikke!

Gøtt som i godteri, ja - så godtemenn :fnise: Avisa hadde en artikkel om fenomenet her om dagen, og da fikk jeg inntrykk av at de mente at det var her i Østfold det solgte mest i alle fall. Men det er jo slett ikke sikkert det stemmer - og heller ikke at det er der det kommer fra ;)

Sånn, nå skal jeg slutte å spamme boka di om kakemenn :ler:

Morsomt at man har forskjellige ord på det på forskjellige steder :jepp: Det er godt mulig det er et Østfold fenomen. Har vokst opp med det jeg også, men jeg kommer definitivt ikke fra Østfold :fnise: Har hørt at de har kakemenn i nord-norge også, og Kr.sand, hm forvirrende!

:ler: Det ble ikke noe mer oppklaring av den tråden, i alle fall!

(i alle dager, skulle ikke jeg slutte å skrive om kakemenn? :klø: )

:fnise: Nei, ikke akkurat;)

:vinke:

Har aldri smakt kakemenn. Men lagde noe som minnet om det når jeg var liten. Men det var som erstatning for pepperkaker når søstra akkurat hadde fått diabetes. Var med diasukker og ikke spesielt godt... :sjenert:

Deilig å være ferdig med julegavene da.

god helg :klemmer:

Hei hei :)

Kakemenn må du smake! :jepp: For godt til å gå glipp av ;)

Veeeldig herlig å være ferdig med julegavene! :hoppe:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg! :klemmer:

God helg! :klem:

Vi har heller ikke noen tradisjon med sånne hvite pepperkaker :fnise:

Så fint S vokser da. Stor gutt!

Er han noe glad i grøt eller? Her tok det lang tid før T likte grøt, men nå er han helt vill etter det.

Håper dere har en fin helg :klemmer:

Det synes jeg dere burde få, tradisjoner med kakemenn altså :fnise:

:jepp: S er stooor, og tung! :dåne:

Tror han begynner å venne seg til grøten, selv om det ikke er noen stor hit akkurat ;) Håper han begynner å like det ordentlig snart. Skjønt, jeg kan vel ikke klandre han, grøten er ikke så veeldig god på smak egentlig, smaker ganske lite ...

Takk for det, en god helg til dere også :klem:

Når det gjelder grøten har jeg aldri tilsatt noe, bare mener å ha lest at man kan tilsette fruktmos/sviskemos som sikkert blir noe det samme? Så i hvert fall et glass med sviskemos på butikken, som det sto 4 mnd på :)

Har faktisk aldri smakt sånne kakemenn! Tydeligvis ikke tradisjon å ha det her i området.

Ha en fortsatt fin kveld :klem:

:Nikke: Vi tilsetter fruktmos, for å få litt smak på en ellers smakløs grøt. Om det hjelper aner jeg ikke, men men, verdt forsøket!

Du må smake kakemenn! Burde be alle i dagboka mi på kakemenn en dag ;)

En fortsatt god helg til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve en annen grøt?

Jeg synes det virker som lillegutt liker Hipp grøt med banan og fersken bedre enn Nesles havregrøt med ris og hvete. Jeg synes også den er bedre ;)

Jeg har også prøvd å variere litt og gi han forskjellig grøt på morgen og kveld, så det ikke blir så kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve en annen grøt?

Jeg synes det virker som lillegutt liker Hipp grøt med banan og fersken bedre enn Nesles havregrøt med ris og hvete. Jeg synes også den er bedre ;)

Jeg har også prøvd å variere litt og gi han forskjellig grøt på morgen og kveld, så det ikke blir så kjedelig.

Har tenkt på å prøve den, men i dag gapte han faktisk etter grøten på de siste skjeene! :hoppe::biggrin: Håper det ikke var en engangshendelse :jepp:

Morgen og kveld? Gir han bare grøt én gang om dagen vi :sjenert: Føler meg like blond på dette som jeg gjorde med påkledning :sjenert: Når kan vi begynne å gi mer grøt og flere ganger om dagen? Og hva med dessert, altså fruktmos? :vetikke:

Her ble ikke grøt ordentlig godt før han begynte med 6 mnd-grøt... Banan m/havre og aprikos :)

Hva gjorde dere frem til da? Ble det mye grining og styr da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det virkelig i bølgedaler! De siste dagene har jeg vært så utrolig sliten, oppgitt og helt utmattet, men i dag har jeg vært i superform :biggrin: Det er sannsynligvis pga jeg fikk sove lenge på lørdag, og så var jeg ute sammen med ei venninne på lørdagskvelden :) Ble ikke så lenge, siden S så klart våknet rundt halv elleve, men var veldig godt å være ute, tror jeg hadde godt av det :jepp: Merker at jeg er i så mye bedre humør og er så mye mer opplagt og har mer energi til S når jeg har fått hvilt meg ordentlig :)

S gapte etter grøten sin i dag! :hoppe: Håper ikke det var en engangshendelse nå da, blir nok litt skuffet om han ikke gjør det i morgen :sjenert: Så da ser jeg endelig lys i enden av tunnelen! :biggrin: Nå er bare spørsmålet hvordan vi gjør det fremover, for jeg har jo ingen anelse, og så er jeg en smule utålmodig da :sjenert::fnise:

Nå er det snart jul! Bare 1 uke og 2 dager til vi drar til svigers for å feire jul :biggrin: Herlig å være ferdig med gavene ;) Skjønt, det ble dyrt å sende gaver, betalte 280,- for å sende tre gaver :sjokkert::overrasket:

Mannen har fri i morgen, så da skal vi til byen og kjøpe d-dråper, hente babypakke på Rimi og kjøpe ny badebalje til S :) Håper vi får senga hans snart også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også! :biggrin:

Så bra at han ville ha grøten da :tommelopp: Framgang er alltid fint :)

Så heldig du er som er ferdig med gavene... Utrolig dyrt å sende pakker ja! Gavene blir mye dyrere når de må sendes i posten...

Kos dere i byen i morgen. Koselig å kunne gjøre ærend sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra S var mer ivrig etter grøten i dag! Her tok det nesten tre uker før han begynte å gape etter skjea såvidt jeg husker... Tok rundt 4 uker før han begynte å like det. Før det ble det bare rett og slett lite grøt på ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å prøve den, men i dag gapte han faktisk etter grøten på de siste skjeene! :hoppe::biggrin: Håper det ikke var en engangshendelse :jepp:

Morgen og kveld? Gir han bare grøt én gang om dagen vi :sjenert: Føler meg like blond på dette som jeg gjorde med påkledning :sjenert: Når kan vi begynne å gi mer grøt og flere ganger om dagen? Og hva med dessert, altså fruktmos? :vetikke:

Så bra at han gapte etter grøten. Får satse på at det går lettere framover :)

Jeg begynte med to ganger om dagen med en gang jeg. Fikk tips av ei venninne at det var bedre med to små porsjoner i løpet av en dag enn en stor. Syntes det hørtes fornuftig ut, så det har vi gjort.

Så gir jeg han fruktmos til lunsj. Litt av grunnen til at jeg gjør det sånn er fordi vi ofte er på farta i lunsjtider. Så synes det er veldig enkelt å bare ta med et beger fruktmos.

I den andre Rimi pakka følger det med ei bok fra Nestle om mat. Jeg har ikke lest så nøye, men står noen meny forslag til de enkelte alderene der. Kan jo bruke den som et forslag og prøve seg litt fram.

Kose dere på bytur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAA!! :hoppe: Jeg kommer!! :fnise:

Kose dere i byen i morgen! :klem:

Supert! ;)

:klemmer:

Jeg også! :biggrin:

Så bra at han ville ha grøten da :tommelopp: Framgang er alltid fint :)

Så heldig du er som er ferdig med gavene... Utrolig dyrt å sende pakker ja! Gavene blir mye dyrere når de må sendes i posten...

Kos dere i byen i morgen. Koselig å kunne gjøre ærend sammen :)

Bare å komme ;)

Ja, håper bare han er like flink i morgen! :biggrin:

Blir alltid så stresset av julegaverushet i desember jeg, men heldigvis ferdig nå da, hater å stresse ... Å sende gaver er utrolig dyrt! Fant ut etterpå at jeg hadde spart litt penger på å sende med SmartPost, men var jo ikke så mye uansett da :sjenert:

Jepp, veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra S var mer ivrig etter grøten i dag! Her tok det nesten tre uker før han begynte å gape etter skjea såvidt jeg husker... Tok rundt 4 uker før han begynte å like det. Før det ble det bare rett og slett lite grøt på ham ;)

:Nikke: Ble så glad når det virket som han ville ha grøt!

Det er vel vanlig at det tar ei god stund før babyen er vant til smaken på grøten og vil ha den ja, og de trenger jo ikke grøt med en gang heller så :)

Så bra at han gapte etter grøten. Får satse på at det går lettere framover :)

Jeg begynte med to ganger om dagen med en gang jeg. Fikk tips av ei venninne at det var bedre med to små porsjoner i løpet av en dag enn en stor. Syntes det hørtes fornuftig ut, så det har vi gjort.

Så gir jeg han fruktmos til lunsj. Litt av grunnen til at jeg gjør det sånn er fordi vi ofte er på farta i lunsjtider. Så synes det er veldig enkelt å bare ta med et beger fruktmos.

I den andre Rimi pakka følger det med ei bok fra Nestle om mat. Jeg har ikke lest så nøye, men står noen meny forslag til de enkelte alderene der. Kan jo bruke den som et forslag og prøve seg litt fram.

Kose dere på bytur :klemmer:

Ja, det håper jeg virkelig, utålmodig som jeg er :sjenert:

Nå spør jeg veldig mye, men :sjenert: Hvor store porsjoner grøt ga du da du begynte med to måltider hver dag? Og hvor mye fruktmos gir du? Veldig smart å gi fruktmos til lunsj, det er enkelt å ta med ja :Nikke:

Ah, så kjekt med bok om mat! Er så supre de barnepakkene :)

Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er kjekt å bli sponset når man får baby!

Pakke fra

Rimi (2 stk)

gratis bleiebøtte

Libero-pakke

apotek-pakke

:fnise: Har jo fått ganske mye nyttig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå spør jeg veldig mye, men :sjenert: Hvor store porsjoner grøt ga du da du begynte med to måltider hver dag? Og hvor mye fruktmos gir du? Veldig smart å gi fruktmos til lunsj, det er enkelt å ta med ja :Nikke:

Ah, så kjekt med bok om mat! Er så supre de barnepakkene :)

Takk :klem:

Jeg begynte med smaksporsjoner. Det er halve porsjoner med Hipp grøt, han spiste sjelden opp alt. Nå kan han spise en hel porsjon.

Jeg har oppdaget at jeg er mye mer tålmodig hvis jeg også spiser selv ;) Så vi spiser frokost sammen nå, så tar det den tida det tar.

Jeg tar med et beger. I begynnelsen spiste han nesten ingenting (så jeg spiste resten ;) ) Nå blir hele begeret borte.

Barnepakkene er kjempekjekke ja :) Greit med det som er gratis :biggrin:

Hvordan får man tak i dem da?

På hjemmesidene dems.

Libero pakkene

Apotekenes pakke

Rimis pakker

Gratis bleiebøtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med smaksporsjoner. Det er halve porsjoner med Hipp grøt, han spiste sjelden opp alt. Nå kan han spise en hel porsjon.

Jeg har oppdaget at jeg er mye mer tålmodig hvis jeg også spiser selv ;) Så vi spiser frokost sammen nå, så tar det den tida det tar.

Jeg tar med et beger. I begynnelsen spiste han nesten ingenting (så jeg spiste resten ;) ) Nå blir hele begeret borte.

Barnepakkene er kjempekjekke ja :) Greit med det som er gratis :biggrin:

På hjemmesidene dems.

Libero pakkene

Apotekenes pakke

Rimis pakker

Gratis bleiebøtte

Ah, okay. Trodde de "ordentlige" porsjonene var større enn 2x smaksprøve ;)

Greier du å spise selv når du mater han da, eller misforstod jeg? Jeg greier iallfall ikke å gi S mat samtidig som jeg spiser selv :sjenert:

Mannen spiser gjerne opp fruktmosen her i huset, han synes den smaker kjempegodt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Inne med :klem:

Kjøpte PS3 til mannen :jepp: Nå må han jo bare bli kjempeglad!

Ha en fin dag snupp :kose:

Hei! :vinke:

Du koser deg med juleferie?

Tror nok han blir kjempeglad da, ja! :jepp::Nikke:

Ha en fin dag du også! :klemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke den Rimi-pakka, jeg. Så nå benyttet jeg anledningen og bestilte, kjekt å se hva som er oppi :)

Ha en fin mandag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...