Knøttet Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #541 Del Skrevet 10. desember 2008 Sigurs mål på 5 månederskontroll: Lengde: 69,5 cm Vekt : 8505g Hodeomkretsen har jeg glemt, står på kortet men er ikke såå viktig da Sliter litt med den grøten, føler ikke det blir noen fremgang og ser ikke for meg at han noen gang kommer til å spise fast føde Men egentlig er han flink, er bare jeg som har dårlig tålmodighet Han spiser et par skjeer, men ser ikke ut til å like det da I dag har jeg bakt kakemenn! Siden de teite trønderne ( ) ikke vet hva det er og ikke selger det andre steder enn på Rema (og der er de ekstremt tørre) så må jeg lage selv. Ellers har vi vært og kjøpt julegaver i dag, og i går. Har fått kjøpt noen gaver nå da, mangler bare mannen og ei venninne. Venninna aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe til ... Noen tips? Hun er veldig alternativ, studerer til å bli homeopat, glad i kunst, dyr (spesielt hund) ... noe mer kommer jeg ikke på nå, skremmende nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 10. desember 2008 #542 Del Skrevet 10. desember 2008 Slet også med det med kakemenn når jeg bodde i Trheim.. aldri vært superglad i det, men det hører jo med i desember da! Men jeg var aldri så flink at jeg bakte selv, da! S vokser fint ser jeg Har dere prøvd ulike typer grøt, eller? Ser jo hos noen av de andre at de har måttet prøve seg frem litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. desember 2008 #543 Del Skrevet 10. desember 2008 Høres ut som gutten vokser fint! Hva slags grøt gir du ham? A digger maisgrøt, gaper og smatter og holder på Det går seg helt sikkert til etter hvert Kakemenn er godt! Jeg ble introdusert for det av ei venninne fra sørlandet. Men du som det stinker hornsalt når man åpner ovnsdøra ... Puh! Julegaver kan være vanskelig ... du finner ikke noe til henne her, da? Håndlaget kosmetikk kunne kanskje være noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #544 Del Skrevet 11. desember 2008 Slet også med det med kakemenn når jeg bodde i Trheim.. aldri vært superglad i det, men det hører jo med i desember da! Men jeg var aldri så flink at jeg bakte selv, da! S vokser fint ser jeg Har dere prøvd ulike typer grøt, eller? Ser jo hos noen av de andre at de har måttet prøve seg frem litt... Teite trønderne har ikke forstått dette med kakemenn! Jeg spiser det bare i desember, men da må jeg ha! Blir like frustrert hvert år over at de ikke har det på bakeriene her Han vokser bra Nei, vi har ikke det enda, vurderer å gjøre det etterhvert. Det er bare det at jeg vil ikke gi meg med en gang heller liksom, vet ikke hvor lang tid vi skal gi det før vi prøver en annen grøt Høres ut som gutten vokser fint! Hva slags grøt gir du ham? A digger maisgrøt, gaper og smatter og holder på Det går seg helt sikkert til etter hvert Kakemenn er godt! Jeg ble introdusert for det av ei venninne fra sørlandet. Men du som det stinker hornsalt når man åpner ovnsdøra ... Puh! Julegaver kan være vanskelig ... du finner ikke noe til henne her, da? Håndlaget kosmetikk kunne kanskje være noe? Det gjør han Gir han Nestlés havregrøt med ris og hvete, ganske så smakløs, men vi har oppi litt fruktmos for å gi smak- noe som ikke ser ut til å ha noen betydning Synes ikke det lukter hornsalt etter de er stekt jeg Men veldig godt ja Åj, så fin butikk! Skal kikke der ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 11. desember 2008 #545 Del Skrevet 11. desember 2008 S. vokser jo kjempebra Grøt kan være utfordrende ja... Synd det ikke funker med sviskemos oppi heller. Var liksom det eneste tipset jeg hadde å komme med Kakemenn... Hva er greia med det da? Er det de hvite dere mener? Trønder sjø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. desember 2008 #546 Del Skrevet 11. desember 2008 Ehm....Ja, hva er egentlig kakemenn!? Og jeg er IKKE trønder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. desember 2008 #547 Del Skrevet 11. desember 2008 Kakemenn er de hvite kakene, ja Med fare for å røpe altfor mye om hvor jeg kommer fra, så heter det gjerne Gøttekællær her i området Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. desember 2008 #548 Del Skrevet 11. desember 2008 Kakemenn er de hvite kakene, ja Med fare for å røpe altfor mye om hvor jeg kommer fra, så heter det gjerne Gøttekællær her i området Hmm, aldri sett noe slik før... Haha, du mååå være østfolding!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. desember 2008 #549 Del Skrevet 11. desember 2008 Hmm, aldri sett noe slik før... Haha, du mååå være østfolding!! Hvordan skjønte du det? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #550 Del Skrevet 12. desember 2008 S. vokser jo kjempebra Grøt kan være utfordrende ja... Synd det ikke funker med sviskemos oppi heller. Var liksom det eneste tipset jeg hadde å komme med Kakemenn... Hva er greia med det da? Er det de hvite dere mener? Trønder sjø Store, gode gutten Sviskemos har vi ikke prøvd, har bare prøvd fruktmos. Har det noe å si om det er frukt eller svisker tro? :klø: De trønderne, de trønderne De hvite ja, og de er utrolig gode! Kakemenn er de hvite kakene, ja Med fare for å røpe altfor mye om hvor jeg kommer fra, så heter det gjerne Gøttekællær her i området utrolig gode! gøttekællær? Gøtte som i godte(ri) altså, godtemenn eller noe sånt, eller er jeg på bærtur? Hmm, aldri sett noe slik før... Haha, du mååå være østfolding!! Hm, trodde kakemenn var vanlig jeg! ================================================== Nå begynner jeg å lure på hvor kakemenn egentlig kommer fra ... Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #551 Del Skrevet 12. desember 2008 Sliiiiten :dåne: Det tar visst på å gå i byen og finne julegaver med mann, barn og svigermor, selv om det er veldig koselig. Det hjelper ikke akkurat når S har våkennatt heller, hvor han våkner ofte, gråter og er vanskelig å roe ned Lurer på hva som plaget han nå, muligens tenner eller magen, jeg aner ikke Jeg har så lite energi nå for tida, og det hjelper jo ikke at jeg ikke er noe flink til å spise Det verste er at jeg rett og slett glemmer å spise. Jeg spiser alltid frokost, men måltidene etter det og frem til kvelden glemmer jeg rett og slett av :dåne: Spiser alltids noe usunt mellom 10tida og ettermiddagen, men sjeldent jeg spiser noe særlig mye ... Skremmende at det går an å glemme å spise Må skjerpe meg, får iallfall ikke noe energi når jeg holder på slik Godt å være ferdig med alle julegavene! Mannen har heldigvis langhelg frem til og med mandag, men så skal han jobbe neste søndag da, og enkelte dager neste uke blir lange Men etterpå er det jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #552 Del Skrevet 12. desember 2008 Julegaver 08 Grønt = ferdig Rødt = ikke ferdig Lilla = ideer, ikke bestemt enda Knøtte-mannen Batman: dark knight blu-ray, Simpson's sesong 11 Mamma/bestemor Verktøyskrin med div.verktøy. Kopp med bilde av S Pappa/bestefar Vinstativ. Kopp med bilde av S Venninne K 6pkn Eva Solo-glass (hun er en mester i å knuse glass ) Venninne Å Termokopp + god julekaffe Svigermor/farmor Digitalkamera + veske til Svigerfar/farfar kniv/multiverktøy (en slags Leatherman) Søskenbarn K Gavesett fra BodyShop, bodybutter + showergel Svigerinne/tante/svoger/onkel Narnia-film, plakat av bil, smykketre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #553 Del Skrevet 12. desember 2008 Glemte å skrive at jeg har bestilt meg "jule"cd-er! A very scary solstice og An even scarier solstice Får skylde på nerden i meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 12. desember 2008 #554 Del Skrevet 12. desember 2008 Haha, må flire når jeg leser denne tråden. Her antas det mange forskjellige opprinnelsessteder, - til og med at det er en trøndersk spesialitet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. desember 2008 #555 Del Skrevet 12. desember 2008 utrolig gode! gøttekællær? Gøtte som i godte(ri) altså, godtemenn eller noe sånt, eller er jeg på bærtur? ================================================== Nå begynner jeg å lure på hvor kakemenn egentlig kommer fra ... Noen som vet? Gøtt som i godteri, ja - så godtemenn Avisa hadde en artikkel om fenomenet her om dagen, og da fikk jeg inntrykk av at de mente at det var her i Østfold det solgte mest i alle fall. Men det er jo slett ikke sikkert det stemmer - og heller ikke at det er der det kommer fra Sånn, nå skal jeg slutte å spamme boka di om kakemenn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. desember 2008 #556 Del Skrevet 12. desember 2008 Haha, må flire når jeg leser denne tråden. Her antas det mange forskjellige opprinnelsessteder, - til og med at det er en trøndersk spesialitet! Det ble ikke noe mer oppklaring av den tråden, i alle fall! (i alle dager, skulle ikke jeg slutte å skrive om kakemenn? :klø: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. desember 2008 #557 Del Skrevet 12. desember 2008 Har aldri smakt kakemenn. Men lagde noe som minnet om det når jeg var liten. Men det var som erstatning for pepperkaker når søstra akkurat hadde fått diabetes. Var med diasukker og ikke spesielt godt... Deilig å være ferdig med julegavene da. god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. desember 2008 #558 Del Skrevet 13. desember 2008 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. desember 2008 #559 Del Skrevet 13. desember 2008 Vi har heller ikke noen tradisjon med sånne hvite pepperkaker Så fint S vokser da. Stor gutt! Er han noe glad i grøt eller? Her tok det lang tid før T likte grøt, men nå er han helt vill etter det. Håper dere har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 13. desember 2008 #560 Del Skrevet 13. desember 2008 Når det gjelder grøten har jeg aldri tilsatt noe, bare mener å ha lest at man kan tilsette fruktmos/sviskemos som sikkert blir noe det samme? Så i hvert fall et glass med sviskemos på butikken, som det sto 4 mnd på Har faktisk aldri smakt sånne kakemenn! Tydeligvis ikke tradisjon å ha det her i området. Ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå