Gå til innhold

Sjefs-snipas verden


Sjefs-snipa

Anbefalte innlegg

Cypress:

:fnise: Blindeforbund-kalendrene er til å bli tussete av!

Modent å innse at man ikke har tid til å ta på seg ansvaret for en hund. Det er utrolig mye jobb- og mange innser det ikke før etter at de har tatt med seg en pelsdott hjem... :tristbla:

Gifte deg? Har du bryllupsdagbok kanskje? Planleggingstiden er fantastisk artig!! :)

:klem:

Jada, dagbok har jeg!!! Kom gjerne på besøk!!! :jepp: Skriver mest om annet pjatt, og vurderer sterkt å starte en shoppingdagbok... Tror det ville blitt mer å skrive om da faktisk! Jeg er nemlig av dem som syns planleggingen er skikkelig slitsom og vanskelig!!!! Jeg har aldri brydd meg om å pynte og stashe hjemme, og er ganske håpløs på å se om ting matcher. (Klarer det heldigvis på klær da...tror jeg... :forvirret: ) Det jeg ønsker meg aller mest til bryllupet, er egentlig en som kan organsiere hele greia... :fnise:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har versegod og fortelle at det er Menn her inne også!

:fnise: Får foreslå at han også begynner med dagbok :fnise:

:ler:Min også sa noe sånt som: "Du diskuterer vel ikke sexlivet vårt der inne vel!?" Jeg fortalte han om den ene tråden jeg har startet her inne om sex, og det var greit da ;)

Hadde bare lyst til å fortelle alle på KG om hvem hun var, hvordan hun var osv. Hun er nemlig en forbaska :kosteskaft: Men jeg lot være, og sendte henne en PM istedet. Etter det har hun ikke vært her.

:klem:

Tror jeg holder meg unna vårt intime liv i størst mulig grad. Ikke det- skulle jeg skrevet om det hadde det jo bare blitt skryt (... håper han snikleser, håper han snikleser :fnise: )

Tror jeg ville gjort det samme som deg dersom jeg gjenkjente noen- tror ikke jeg ville hatt samvittighet til å sitte å snike på noen jeg kjente uten å gi meg selv til kjenne. Stort gjort av deg! :klem:

Jada, dagbok har jeg!!! Kom gjerne på besøk!!! :jepp: Skriver mest om annet pjatt, og vurderer sterkt å starte en shoppingdagbok... Tror det ville blitt mer å skrive om da faktisk! Jeg er nemlig av dem som syns planleggingen er skikkelig slitsom og vanskelig!!!! Jeg har aldri brydd meg om å pynte og stashe hjemme, og er ganske håpløs på å se om ting matcher. (Klarer det heldigvis på klær da...tror jeg... :forvirret: ) Det jeg ønsker meg aller mest til bryllupet, er egentlig en som kan organsiere hele greia... :fnise:

Er en sånn som skikkelig elsker å stelle med festplanlegging. Ha ha - du får hyre meg som bryllupsplanlegger :fnise: Skal ta meg en titt i dagboka di!

Shopper du mye da? Hva går det mest i? Klær og sko? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og irriterer meg over følgende:

Når jeg skriver innlegg på kvinneforum, skriver jeg ofte veldig fort, mens jeg drikker kaffe, kikker ut vinduet på hundene og tenker litt på ting jeg skal gjøre etterpå. Siden det går "fort og gæli" hender det ofte at det sniker seg inn en skrivefeil. Jeg kontroll-leser aldri det jeg skriver - fordi det er et debattinnlegg på kvinneforum og ikke en formell rapport i jobbsammenheng.

Av og til oppdager jeg at jeg har glemt en "p" i oppdager - etter at innlegget er postet. Det betyr da på ingen måte at jeg ikke vet at oppdager skrives med dobbel-konsonant. Da irriterer det meg grenseløst at enkelte her inne ikke har bedre å gjøre enn å kommentere at man har en skrivefeil. Newsflash: enkelte har bedre ting å gjøre enn å korrektur-lese hvert eneste innlegg inne på kvinnefourm. Arg... :nei:

Vel, dette gjaldt ingen av mine søte, snille venner som leser dagboken min- så jeg beklager at dere må lese "kjefte-innlegget" mitt. Men- dere må være enige i at jeg har et poeng :) Og dersom noen skrivefeil-letere leser dette: jeg akter å fortsette å skrive mine innlegg raskt, med ett øye seende ut vinduet og ett øye seende halvveis på skjermen- så ja: jeg kommer til å fortsette å snike inn skrivefeil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sånn som skikkelig elsker å stelle med festplanlegging. Ha ha - du får hyre meg som bryllupsplanlegger :fnise: Skal ta meg en titt i dagboka di!

Shopper du mye da? Hva går det mest i? Klær og sko? :klem:

Å JAAA! Det hadde passet meg PERFEKT! I hvert fall om jeg kan få noen tips om fine farger som passer sammen, kanskje en farge som kan gå igjen....

Shopper vel en del.. men har prøvd å kutte ned litt i det siste, for å spare til litt feire og bryllup og sånn..Men når jeg shopper så blir det klær og sko ja... Og vesker... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å JAAA! Det hadde passet meg PERFEKT! I hvert fall om jeg kan få noen tips om fine farger som passer sammen, kanskje en farge som kan gå igjen....

Shopper vel en del.. men har prøvd å kutte ned litt i det siste, for å spare til litt feire og bryllup og sånn..Men når jeg shopper så blir det klær og sko ja... Og vesker... :fnise:

:) Vi hadde romantsik blek-rosa og eller hvitt/natur-hvitt og sølv. Ganske nøytralt - men veldig elegant!

Ha ha- det er aldri så vanskelig å holde kortet sitt unna bankterminalene som når man bør/må... (!) Antar det er en øvelse i ekstrem selvkontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og regn! Egentlig er det få ting som er så koselig som regn. Elsker å høre uværet utenfor vinduene, lage seg en cappuiccino med masse skum og kanel og krype opp i sofaen mellom to varme og trygge armer :rødme: Hverdagslykke!

Har forresten begynt på et nytt prosjekt: ett broderi! Noen andre som pleier å brodere? Er ett par år siden jeg sist holdt på - så det var skikkelig koselig å ta opp "hobbyen" igjen! Av erfaring har jeg begynt med et ikke alt for stort ett- en søt liten dåpsstreng til hvalpen vi venter senere i høst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nervene mine blir aldeles tynnslitte av høst! Fargene i naturen er vakre, varmen har enda ikke latt oss totalt i stikken - men små svarte og gule terrorister gjør alt de kan for å ødelegge årstiden!

I dag for eksempel: utpå dagen bestemte jeg meg for å servere mannen min lunsj på terrassen. Vel ferdig med oppdekningen, og klar for et godt måltid - hva annet skjer enn at to ufyselige terror-vepser begynner å sirkulere rundt bordet? Jeg løper selvsagt hylende inn - og lunsjen begynner med en trøstestund inne på kjøkkenet fra mannen min istedet.

Ok, jeg vet jeg er i overkant hysterisk redd for veps- men jeg er allergisk. En gang, som liten, ble jeg stukket og det bare rett til sykehuset i ambulanse.

Noen med peiling på biologi? Er det ikke mulig å utrydde morder-innsektene? Hva kan hjelpe? Har forsøkt alt av innsekts-remedier, men det eneste de klarer å holde borte er fluer og mygg- vepsene finner alltid en måte å plage oss på...(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Stakkars, det å være allergisk mot veps skaper en enorm frykt for dem ja. Det forstår jeg godt.

Vi brukte en sånn Radarspray mot vepsene her, da strøk de med hele gjengen. Og jeg følte en god varme inni meg når jeg så dem :juhu:

Håper ikke hele lunsjen ble ødelagt da :(

Jeg har også hørt at det er svært effektivt å krølle sammen en relativt tjukk avis, og smadre vepsen :Nikke:

Det gjør også nytten sin :ler:

Dåpsgave til lille valpen hørtes forresten helt nydelig ut! :)

Brodering er noe jeg faktisk aldri har prøvd!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daytrading er en sann styggdom, men av og til må man ofre seg... Slik som i dag, eller skal man si natt....

Uten å bli for spesifikk, antok jeg at det kom til å skje en del spennende saker for enkelte selskaper listet i Japan akkurat i dag. Da er det få andre ting å gjøre, enn å bite i det sure eplet- og innfinne seg til åpningen av børsdagen der borte. Mens vi leser kart over to (:sove: ) er dagen for lengst i gang i Tokyo (7 timers tidsforskjell). Så her sitter jeg etter å ha blundet ett par timer på soverommet. Mannen min bare gryntet da vekkerklokka ringte litt over ett, mens jeg må opp å tjene til salt i brødet :fnise::fnise: Harde bud (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Stakkars, det å være allergisk mot veps skaper en enorm frykt for dem ja. Det forstår jeg godt.

Vi brukte en sånn Radarspray mot vepsene her, da strøk de med hele gjengen. Og jeg følte en god varme inni meg når jeg så dem :juhu:

Håper ikke hele lunsjen ble ødelagt da :(

Jeg har også hørt at det er svært effektivt å krølle sammen en relativt tjukk avis, og smadre vepsen :Nikke:

Det gjør også nytten sin :ler:

Dåpsgave til lille valpen hørtes forresten helt nydelig ut! :)

Brodering er noe jeg faktisk aldri har prøvd!

:klem:

Har forsøkt radar, men de illsinte terroristene i våre omgivelser biter bare rett og slett ikke på... Kan hende det minsker bestanden, men det suser ihvertfall en og annen rakker rundt her likevel... Har en sånn innsekts-rackert (med strøm i!!! :kjempesinna: ) som kan ta knekken på dem, men jeg tør ikke slå dem selv :fnise: Men den er til god hjelp når mannen min komemr meg til unnsetning :fnise:

Lunsj ble det, selv om jeg smått måtte sendte noen nervøse blikk over skulderen!

Brodering er faktisk kjempe koselig. Ikke alt er like fint, men noe er skikkelig søtt :) Kjempe gøy å gi i gave til den eldre delen av familien - ikke noe er bedre enn gaver med timetalls omtanke bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt tankevirksomhet fra min egen side over hva dagboka skal innholde, samt oppfordring andre steder på KG - skal jeg forsøke å legge ut husholdnings-menyen her (for å ikke bli overambisiøs - så hvertfall i ny og ne).

I dag blir det ihvertfall viltmat og rødvin med rikelig sødme : rypebryst med saus av skrog og lår, nypoteter og diverse grønnskaker (einebær, hvitløk, ingefær og gulrot).

Til dessert blir det porsjons-torta di more med ferske bringebær fra hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daytrading er en sann styggdom, men av og til må man ofre seg... Slik som i dag, eller skal man si natt....

Uten å bli for spesifikk, antok jeg at det kom til å skje en del spennende saker for enkelte selskaper listet i Japan akkurat i dag. Da er det få andre ting å gjøre, enn å bite i det sure eplet- og innfinne seg til åpningen av børsdagen der borte. Mens vi leser kart over to (:sove: ) er dagen for lengst i gang i Tokyo (7 timers tidsforskjell). Så her sitter jeg etter å ha blundet ett par timer på soverommet. Mannen min bare gryntet da vekkerklokka ringte litt over ett, mens jeg må opp å tjene til salt i brødet :fnise::fnise: Harde bud (!)

Kuuuul jobb du har!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det ihvertfall viltmat og rødvin med rikelig sødme : rypebryst med saus av skrog og lår, nypoteter og diverse grønnskaker (einebær, hvitløk, ingefær og gulrot).

Til dessert blir det porsjons-torta di more med ferske bringebær fra hagen.

Det hørtes utrolig godt ut! kan jeg spørre hvilken rødvin det ble?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes utrolig godt ut! kan jeg spørre hvilken rødvin det ble?

.... lete frem etiketten..... :)

Bourgogne Rouge La Vignée 2006, en såkalt Pinot Noir i følge min mann! Uten å påberope meg å være noe i nærheten av en vinkjenner, synes jeg den passet godt til!

Er stor fan av all slags vilt-mat: rype, hare, reinsdyr, elg... Du også :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuuuul jobb du har!!! :jepp:

Stort sett fornøyd! Arbeidsmengden er midt i smørøyet for meg - men arbeidstidspunktene kan av og til bli litt slitsomme :fnise:

Hei, titter innom siden jeg fulgte litt med på shoppingdagboka di! :)

Så hyggelig at du "blir med videre"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

.... lete frem etiketten..... :)

Bourgogne Rouge La Vignée 2006, en såkalt Pinot Noir i følge min mann! Uten å påberope meg å være noe i nærheten av en vinkjenner, synes jeg den passet godt til!

Er stor fan av all slags vilt-mat: rype, hare, reinsdyr, elg... Du også :)?

Har desverre ikke spist mye vilt... Det nærmeste jeg kommer er når vi var på skautur med speideren, og stekte elg på bålet (ikke hele altså, små biter vi pakket inn og la på glørne). Men er til gjenngjeld veldig glad i rødvin om det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke spist mye vilt... Det nærmeste jeg kommer er når vi var på skautur med speideren, og stekte elg på bålet (ikke hele altså, små biter vi pakket inn og la på glørne). Men er til gjenngjeld veldig glad i rødvin om det hjelper?

ha ha - det får stå til godkjent :) Er kanskje vanskelig å få tak i vilt-kjøtt.. Her vi bor selger de det ihvertfall ikke på butikkene - så vi tyr til god gammeldags "bytteøkonomi" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra en knapp uke i Paris! Mannen min overrasket meg med tur på "vi-traff-hverandre-for-første-gang"-dagen vår :) Over 10 år siden, men han klarer fremdeles å "sweep me off my feet"!! :rødme:

Bodde på Four Seasons George V Hotel, og hadde rom med balkong og utsikt mot Eifeltårnet. Spiste deilig mat, fikk shoppet litt - og nøt livet som forelsket par :rødme: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-retters i dag:

Forrett: Ovnsbakt aromasopp fylt med soltørkede tomater, fersk persille, hvitløk, soppstilker i ricotta med parmesan på toppen.

Middag: Nyslaktet, langstekt lammelår med rosmarin og hvitløk servert med dampede nypoteter og honningbakt nepe og kålrabi.

Dessert: Hvit sjokoladeparfait med hjemmelagt bringbærsaus og hele bringbær med mynteblader til pynt.

Rødvin (husker ikke navnet) til forrett og middag, portvin (Taylors late bottled vintage port fra 2001) til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...