Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tjener man som grunnlønn som pleieassistent i Oslo kommune og hva ligger de forskjellige tilleggene på (kveld, natt, helg)?

Jeg har ingen utdannelse innen området, kun videregående skole, handel & kontor. Vil min yrkespraksis vil telle, 17 år innen kontor/administrasjon, eller gjelder bare praksis som er relevant innen helse & omsorg?

Så vidt jeg har forstått får jeg ansinitet etter alder i og med jeg er over 30, men hva vil dette si i praksis. Får jeg høyere timelønn? og gjelder dette også for omsorg for barn? (var hjemmeværende med min datter i 3 år).

Skal jeg levere vitnemål og attester til kommunen, eller er ikke dette nødvendig? Hva med dokumentasjon på at man har barn og har vært hjemmeværende?

Mange spørsmål, men jeg håper noen har litt mer peiling enn meg. Har prøvd å søke endel på nettet, men gudbedre - det er ikke lett å finne relevant informasjon om dette på kommunens sider.

Så hvis noen gidder å hjelpe meg litt er jeg veldig glad :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jobbet selv som ufaglært innenfor helsevesenet for noen år tilbake, og da fikk jeg ansiennitet for all tidligere arbeidserfaring. Selv om dette ikke var relevant for den jobben jeg da fikk.Så jeg er nesten sikker på at du får godkjent all tidligere arbeidserfaring, men i forhold til aldersansiennitet er jeg mer usikker da jeg ikke har kjennskap til dette. Nå når jeg har utdanning, har det vært slik at man kun får ansiennitet for de årene man har jobbet med noe som er relevant for stillingen, samt all tidligere offentlig tjeneste hvis man blir ansatt i stat eller kommune. Nå er det visstnok nye ansiennitetsregler for dem som blir ansatt etter 1.mai 2008, iallefall i staten, hvor man nå får all arbeidspraksis av tre måneders varighet eller mer godkjent i ansiennitetsutregningen. Hvis jeg nå har forstått de nye reglene rett....

Lykke til i ny jobb da!

Skrevet

Og ja, du må levere inn alt av attester ol. Vet ikke hvordan du skal dokumentere omsorg for egne barn. Om lønn i Oslo kommune, må du nok først få greie på hvilket lønnstrinn du havner på (jo flere års ansiennitet jo høyere lønnstrinn) og så kan du gå inn på Oslos kommunes hjemmesider og sjekke ut lønnstabellene der. Da får du greie på hva du får i lønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...