Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dersom en skal jobbe i kommunal barnehage og har ca. 4,5-5 års arbeidserfaring fra før av innen andre yrker(altså ikke særlig relevant), teller de med alt når de regner ansiennitet?

Ders om jobber som assistenter i barnehager og ikke har så mange år på baken, hva tjener dere, om dere vil svare?

Endret av Strix
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

118,- timen med 6 års ansiennitet i 2008, privat barnehage, fikk jeg tilbud om.

Det var tarifflønn som assistent.

Endret av Blairwitch
Skrevet

Ufaglærte assistenter i kommunen får all tidligere yrkespraksis med seg i sin ansiennitet, inklusive inntil 6 års hjemmearbeid. Det er avtalt i tariffen og kan ikke fravikes.

Minstelønn for assistenter uten ansiennitet ble fra 1. mai i år hevet til Kr. 223 700 pr. år. Med fire års ansiennitet: Kr. 228 800. Med 8 år: Kr. 243 800 Og 10 år: Kr. 280 000.

Det spiller ingen rolle om man er fagorganisert eller ikke. Kommunen betaler tarifflønn til alle, men i lokale lønnforhandlinger der man kan få tillegg over minstelønn, har man ingen til å tale sin sak hvis man ikke er fagorganisert.

Dessuten må man huske at det også er fagforeningene som forhandler fram minstelønnen og det kan de ikke gjøre hvis man ikke har medlemmer!

Skrevet

Tusen hjertlig takk for svar Lilleba!

Er dette å finne på nettet noe sted også? I følge den oversikten har jeg fått 11 000 mindre i året enn jeg antagligvis har krav på!

Skrevet (endret)

Tusen, tusen hjertlig takk Lilleba :blomst:

Endret av Strix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...