Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

jeg er en av mange som tenker på sykepleier, da til nste år. Dette året skal jeg jobbe som en gal for å ta noen fag som privatist for å få vitnemål.

Det jeg lurer på er om noen vet om hvordan behovet vil være fremover? I og med at så mange tar denne utdanningen? Jeg hører jo at det alltid vil være behov, men vil det det?

Også lurer jeg litt på om noen vet hva ca snittet er? jeg har prøvd å se på samordna opptak, men min data vil desverre ikke åpne den siden.

Siste jeg lurer på om er det noen som har noen innspill på hva som er "best" av vernepleier og sykepleier?

Jobben jeg har idag er mer relatert til vernepleiere, så jeg er veldig vant til dem og de syns jo at jeg heller skal ta vernepleie, men er en stemme inni meg som sier at jeg heller skal satse på sykepleier.

Vanskelig valg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om noen år kommer eldrebølgen og da blir det stort behov for sykepleiere (og sikkert vernepleiere også?)

Skrevet

Jeg lurer forresten på om det er noen som kan anbefale hvilke skoler som er best for sykepleier utdanningen?

Jeg bor i oslo, men kan flytte på meg.

Gjest Betty89
Skrevet
Jeg lurer forresten på om det er noen som kan anbefale hvilke skoler som er best for sykepleier utdanningen?

Tror ikke det er stor forskjell mellom skolene.. så du kan søke der du vill:)

Skrevet

Har hørt at diakonhjemmets utdannelse er hakket bedre enn på høgskolen i oslo. HIO "masse"produserer sykepleiere, får mindre oppfølging der enn ved diakonhjemmet.

Skrevet
Tror ikke det er stor forskjell mellom skolene.. så du kan søke der du vill:)

-en uttalelse basert på null erfaring...

Her er derimot godt funderte uttalelser.

Skrevet
Hei

jeg er en av mange som tenker på sykepleier, da til nste år. Dette året skal jeg jobbe som en gal for å ta noen fag som privatist for å få vitnemål.

Det jeg lurer på er om noen vet om hvordan behovet vil være fremover? I og med at så mange tar denne utdanningen? Jeg hører jo at det alltid vil være behov, men vil det det?

Også lurer jeg litt på om noen vet hva ca snittet er? jeg har prøvd å se på samordna opptak, men min data vil desverre ikke åpne den siden.

Siste jeg lurer på om er det noen som har noen innspill på hva som er "best" av vernepleier og sykepleier?

Jobben jeg har idag er mer relatert til vernepleiere, så jeg er veldig vant til dem og de syns jo at jeg heller skal ta vernepleie, men er en stemme inni meg som sier at jeg heller skal satse på sykepleier.

Vanskelig valg..

Det viktigste er vel faktisk hva din magefølelse sier deg, og ikke hva andre sier! Sats på det DU har lyst til å gjøre! Rent generelt tror jeg det vil bli et stort behov for helsepersonell i årene som kommer; befolkningen blir eldre og mange har flere kroniske sykdommer som trenger oppfølging.

Jeg er selv utdannet intensivsykepleier og stortrives med valget jeg har tatt. Velger du sykepleien har du veldig mange muligheter for videreutdanning etterhvert dersom du ønsker det. Foruten intensiv kan du blant annet velge anestesi, operasjon, jordmor, helsesøster og nyfødt.

Lykke til med valget ditt, men sørg for at det er du som velger og ikke noen andre som velger for deg!

Skrevet

Takk for fine svar :)

Er nok det at man blir litt påvirket når man jobber mye med den ene gruppen.

Selv om man selvfølgelig må kjenne etter sine egne følelser.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...