Gå til innhold

Iskremskje


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Siden det nå er sesong for iskrem og mange på lik linje med meg sikkert har erfart at iskremskjeer lett knekker når isen er hard vil jeg tipse dere om en meget god skje.

Jernia selger iskremskjeer fra Hardanger Bestikk som garantert ikke knekker selv når isen er beinhard, den koster 158 kroner og lager flotte kuler.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et par fra IKEA som fungerer supert og er mye billigere...

Men Hardanger bestikk er kanskje penere?? Er det en "vanlig" kuleiskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg har et par fra IKEA som fungerer supert og er mye billigere...

Men Hardanger bestikk er kanskje penere?? Er det en "vanlig" kuleiskje?

Jeg hadde en slik iskremskje i stål fra IKEA og på den løsnet skaftet før den til slutt knakk tvers av :roll:

Hardanger skjeen har en litt uvanlig form men lager flotte kuler og den har stilrent elegant design.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik investering vil jo lønne seg i og med at jeg spiser veldig mye is!

Takk for tipset Minnie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjempegod isskje av støpegods som det står Diplom is på. Den lager kjempefine kuler. vet dessverre ikke hvor dere får tak i den for lurte den til meg fra min mormor som hadde to. Foreldrene mine har likedan, den knekker ALDRI! Tør ikke vaske den i maskina en gang for er så redd den skal bli stygg! Finner dere en slik så kjøp den med en gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cilla: Sånn en tror jeg foreldrene mine har også! Ser den godt for meg og den skal det nok mye til for å knekke. Kanskje sende en mail til Diplom Is og høre om de fortsatt har dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn som dere beskriver, aluminium tror jeg???

Lurer på om jeg kjøpte den hos isbilen? *husker ikke*

:D Veldig god, i alle fall! Men den Minnie anbefaler er garantert stiligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sån Diplomis iskje har jeg også. Kommer dere noen gang over en, kjøp den med en gang. Den er helt super til å lage iskuler med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjempegod isskje av støpegods som det står Diplom is på. Den lager kjempefine kuler. vet dessverre ikke hvor dere får tak i den for lurte den til meg fra min mormor som hadde to. Foreldrene mine har likedan' date=' den knekker ALDRI! Tør ikke vaske den i maskina en gang for er så redd den skal bli stygg! Finner dere en slik så kjøp den med en gang!!![/quote']

En sånn en har mamma også, og jeg har prøvd å få tak i en i mange år... Alle isskjeene jeg har kjøpt er kjempedårlige sammenlignet med denne. Hvis noen vet hvor man kan få tak i sånne, så si det!!!

Mamma vasker forresten sin i oppvaskmaskin - tror ikke det har gjort den stygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har rett og slett ikke anelse hvor min mormor fikk tak i en slik, jeg var bare overlykkelig når hun røpte hun hadde to..mine foreldre har hatt sin i mange år. Ingen over ingen ved siden. har vurdert å kjøpe meg en "penere" en til selskaper og slikt, kanskje jeg skal ta en titt på den hardanger is skjeen som ble nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk ihvertfall jeg lyst på is, favoritten er krokanis. :smile: Spørs om jeg ikke må ta meg en tur i butikken i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet min egen reatsurant, så har jeg en fra Diplom-Is. Den har vært med meg i snart ti år, og funker utmerket.

Tingen er at de må være i et massivt materiale, ikke plast, og i et helt stykke. De der hvor du kan måke kula ut med en eller annen innretning blir før eller siden ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tupperware-isskje.. Jadda, Tupperware!! Fantastisk god, er av metall, sett den i varmt vann, og den lager helt PERFEKTE kuler! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Stemmer i med siste gjest.

Tupperware sin is-skje er veldig god.

Har hatt min i 4 år nå.

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernia selger iskremskjeer fra Hardanger Bestikk som garantert ikke knekker selv når isen er beinhard, den koster 158 kroner og lager flotte kuler.

Alt du frister med, Minnie. Så en sånn i dag, i et sett med 4 isskjeer. Holdt nesten på å kjøpe.

Den jeg har er elendig og jeg bare venter på det store knekket.

Nå har jeg enda en ting på handlelisten når skattepengene kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker en vanlig skje til å ta is med jeg. Lar isen stå en stund på benken, så bruker jeg en spiseskje til å lage perfekte "egg" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leya-ulogget
Jeg har en kjempegod isskje av støpegods som det står Diplom is på.

Isen blir grå når du bruker den!!

hadde samme typen men isen ble altså grå..kan hende fordi den ble vasket i maskin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at isen har blitt grå :o

har aldri vasket den i maskinen, fordi jeg har sett den har blitt matt grå i farge hos noen som har gjort det.

hadde ikke brukt den isskeia........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...