Gjest gjesta Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Det er så jævla urettferdig. Jeg bor i et psykiatrisk bofelleskap fordi jeg sliter med angst og depresjon og klarer ikke å bo i vanlig leilighet. I bofellesskapet så er det bare bemanning på hverdager og ikke på lørdag og søndag. Men så er det en dame her som får bemanning på lørdag og søndag. Hun sier selv at hun ikke liker å være alene og trenger bemanning, så hver eneste lørdag og søndag så er det bemanning bare for henne dama. Og i denne helga så er det ikke bemanning i bofelleskapet fordi hun dama er i syden sammen med mange venninner. Men hvorfor får hun dama ekstra bemanning og ikke vi andre? Er vi mindre verdt? Vi andre betaler jo jævla mye penger i husleie hver eneste jævla måned til kommunen for å bo her. Vi har spurt persoanlet om de kan være her i helgene, men da svarer de at det ikke er penger og kommunen prioriterer ikke oss. Men jeg liker ikke å være alene jeg heller, men jeg får jo ikke noe jævla bemanning bare for meg? Og nå gråter jeg fordi jeg er så lei meg og har jævla mye angst. Jeg synes det er så jævla urettferdig at personalet forskjellbehandler oss i bofelleskapet.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Det er vel ikke personalet som er urettferdig, når det ikke er penger til å la dem jobbe i helgene..... Nå syns jeg du er litt urettferdig. Men jeg håper de finner penger et sted, så de kan ha helgebemanning for alle som bor der
Gjest gjesta Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Nei, det var ikke personalet som jeg mente var urettferdige, men kommunen som driver bofelleskapet, sjefene eller hvem som eier det som er jævla urettferdige siden de forskjellsbehandler brukerne på bofelleskapet.
Saeria Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Klart det kan virke blodig urettferdig, men det kan faktisk hende at det finnes årsaker som gjør at hun får denne bemanningen. Hverken du eller jeg kjenner hele historien til denne damen.
aline Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 har du og de andre i bofellesskapet søkt om helgebemanning da? Skriftlig og med skriftlig henvisning til dette kanskje fra psykolog eller lege? Hun har nok gjort noe for å få det denne damen, og dersom du føler du trenger det du også, og ikke bare føler at det er forskjellsbehandling (noe det alltid vil være når folk med ulike behov bor sammen), så ta det opp med lege eller psykolog og søk så om dette fra din kommune. å bare spør personalet vil aldri hjelpe, da det ikke er de som tar avgjørelsen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå