Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Hadde du en faddergruppe når du begynte på universitet/folkehøyskole. Fikk inntrykk at alle hadde detnår jeg begynte.
Saeria Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 (endret) Ikke noe ut over at en hadde fadder som ledet en liten gruppe studenter i fadderuka/rølpeuka. Da var det opp til en selv hvor mye en ville være med gruppa si. Endret 16. august 2008 av Saeria
Gjest marihan Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Den første uka var jeg med på en faddergruppe. Tre av de jeg var på gruppe med, er de beste vennene mine nå.
murray Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Jeg var med i faddergruppe. Anbefales! Spesielt dersom du ikke kjenner noen
Vera Vinge Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Nei, jeg var ikke med på det. Jeg hadde et par bekjente da jeg flyttet til byen jeg skulle studere i, og jeg orket ikke å styre med faddergreier da. Men om jeg ikke hadde kjent en sjel, ville jeg absolutt gjort det. Da vil jeg rett og slett anbefale å hive seg med på det meste. Selv startet jeg et par kollokviegrupper det første året (hang opp lapp og etterlyste), og det var veldig bra både sosialt og faglig. Jeg var dessuten med i studentkor en stund.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Studerer i hjembyen min og det har nettopp vært arrangert fadderuke. Jeg har bare deltatt sånn halvveis - en del turistgreier er jeg ikke interessert i, og det der med å drikke hver kveld (også kveldene før forelesning kl. 8.15 og kl. 9.15 torsdag og fredag). Det frister ikke meg. Syns det er gøy med de arrangementene som ikke baserer seg på at man MÅ drikke seg beruset. Et glass i godt lag er jo seff gøy, men når jeg er 24 år så er ikke den flatfylla like fristende lenger.
Gjest Wolfmoon Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 Jeg var med i faddergruppe som ny student, og jeg har også selv vært fadder for en ny gruppe studenter. Kjempeflott måte å bli kjent med medstudenter på, og jeg anbefaler både å være med på gruppe og å være fadder på det sterkeste.
Saeria Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Jeg også var med på lite i løpet av fadderuka. Når man begynner i en alder av 27, så er det ikke fristende med fyll og fest lenger. Dessuten ble vi delt inn i grupper ifm. mappekravene hvor gruppeoppgaver skulle skrives, og der fant jeg mine studievenninner.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 Ikke på folkehøyskolen, men på universitet og høyskole har jeg vært med i faddergrupper. Veldig grei måte å bli kjent med noen medstudenter på, og orientere seg på skolen og i byen/bygda. Første gang jeg studerte var jeg ung, sjenert og uerfaren og syntes det var greit å bli kjent med noen i ordnede former (hadde kontakt med noen av dem i flere år etterpå), andre gangen lå studiestedet isolert fra annet sosialt liv og vi var en liten klasse, så faddergruppa var vel egentlig mest en måte å vise oss rundt i miljøet på og skape litt kontakt mellom 1.års og eldre studenter - få oss til å føle oss velkomne. Man velger selv hvor mye man blir med på, jeg kan godt forstå at ikke alle orker å delta på fester omtrent hver dag, men man kan også få med seg "sunnere" tips om trening (kanskje treningskamerater også), helsetilbud, andre aktiviteter, så jeg synes det er en god ide å delta om en ikke har et nærmest fullstendig nettverk og liv utenom studiene.
Fantomina Skrevet 17. august 2008 #10 Skrevet 17. august 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
MiniMjau Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Faddergruppe er vel en av måtene å bli kjent med klassen på, men når jeg ser på fadderprogrammet der jeg skal begynne er det bare fyll og fest, og ikke noe annet. Jeg deltar nok på noe. Tror du finner de beste studie-vennene gjennom kollokviegrupper og daglig skolegang.... :-)
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 Det som skjer på det offisielle programmet og det faddergruppene selv finner på varierer ofte en del. På det offisielle programmet er det ofte lagt opp til mye fyll, noe som blir kritisert hvert eneste år. Da jeg var fadder fant vi også på andre ting utenom dettte, blant annet grillet vi, inviterte faddergruppa hjem på spillkveld etc. Men vi var helt avhengig av at gruppa vår kom med tips til hva de hadde lyst til, for vi kunne tross alt ikke gjette oss til hva slags mennesker dette var! Jeg vet også at enkelte på gruppa allerede første dagen planla å gå og trene, spise ute osv, så tror mange hadde utbytte av å treffe sine medstudenter.
IrmaAdele Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Siden jeg studerer i egen hjemby, og alle mine venner holder til i denne byen fra før av. Var det ikke så veldig aktuelt å delta i noen faddergruppe. Jeg hadde jo en, men hadde ikke noen særlig lyst til å delta på fyll og tull med folk jeg egentlig ikke har noen særlig intensjon om å bli kjent med. Jeg hadde jo mine venner og ingenting var særlig ukjent for meg i denne byen hvor jeg har bodd hele livet. Kjente forøverig ei godt fra før av og det er hun jeg er mest sammen med på forelesninger å slik. Har jo blitt kjent med andre underveis, men ikke sånn veldig godt, men det er jo mest fordi jeg ikke har noen særlig lyst selv. De fleste av de jeg går sammen med er nemmlig litt vel stuck på "drikke seg full 3 ganger i uka planet".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå