Gå til innhold

Dions bryllup - i - full - fart


Dions

Anbefalte innlegg

Ja da var det endelig min tur!! JEG SKAL GIFTE MEG!!!!!!!! :hoppe:

Ikke spør hvordan frieriet skjedde... for det skjedde aldri. Dette er et typisk fenomen i vårt forhold. Jeg leser på nettet, avisen , en bok eller prater med noen venninner.. og drar igang en debatt hjemme.

Denne gangen var det nettet - der jeg leste om et samboer par - der den ene døde og den som sto igjen mistet alt. Hus og hjem - fordi papirer var ikke eksisterende og den andre part eide størstedel av det de hadde. Saken ble ikke bedre enn at han i tillegg hadde et særkullsbarn. Historien slutter ikke der - men dere ser hvilke tanker jeg fikk?

Min samboer hadde sovnet, mens jeg lå å tenkte.. Om det skjer noe - hva da?

Så jeg spurte samboer " har vi lagt bryllupsplanene på is?" Nå skal det nevnes at vi har 3 barn og har snakket om dette med å sikre oss mot eventuelle bortfall - der giftemål har kommet opp som den beste løsningen.. men det har alltid blitt med snakket..

Sambo mumler i søvnet og strekker seg etter mobilen, blar frem kalenderen og sier så : "Neida - 29.11.08 - passer det da?" Jada svarer jeg og legger meg for å sove..

Neste dag får jeg en txt fra sambo hvor det står at kirken er booket! Noen timer senere har han vært å kjøpt ringer og lokalet er i boks. Dette var på mandag... Så nå sitter jeg her.. Jeg skal altså gifte meg om 3 mnd - og jeg har ingen idè om hvordan ialledager jeg går frem.

DETTE BLIR MORO!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare kommentere.. ser ut av forrige innlegg som dette er helt kynisk planlagt uten den store entusiasmen over at nå skal vi endelig spasere opp til alters.. så er det ikke! Jeg forguder min herlige sambo.. og det å få bli hans kone er noe helt fantastisk. Føler jeg ble litt snytt for frieriet - mens han syns det var en morsom variant.... :forvirret:

Spør meg selv hvorfor jeg skriver en dagbok :

Jeg er nok den mest ustrukturerte personen man kan finne på privaten ( i jobbsammenheng er jeg nok litt bedre) Dette vil vel gi meg struktur. Iallefall kan jeg lese her å se hva jeg har gjort - tanker om hva jeg burde gjøre (og som jeg antagelig har glemt å gjort) osv osv..

Dessuten er jeg glad i å skrive.. når jeg setter ord på det jeg tenker - så blir alt litt lettere.

Jeg har pr dags dato :

Skrevet gjesteliste

Laget invitasjonene.. Publisher, noen fine ark og bilder og satengbånd. Siste finish er noen dekormerker jeg kjøpte på en bokhandel. Voila de ble kjempe fine!!! Så brukte jeg 2 dager å finne ut hvordan jeg skulle få de ut i det formatet jeg ville ha de i.. Nå kan jeg la pressa gå! Alt i alt kostet invitasjonene 148kr. Om jeg ikke regner med hvor mye det bruker av patronene jeg har i skriveren. Da vil jeg enda har ark tilovers for å bruke til forsiden på programmet til kirken.

Funnet et catering firma med godt rykte - og det allerbeste : 155kr pr kuvert!! Vi skal ha koldtbord!!

Lokalet har vi vært å tittet på .. Nydelig! Men detaljene er litt uklare enda.. Vi teller dag 5 - så litt har vi fått gjort da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Huhei, 3 mnd til bare!!!

:velkommen: skal du være - gjett om jeg skal følge med :hoppe:

Synes "frieriet" var søtt jeg da, han snudde seg rundt og ordnet masse jo på 1-2-3 :klappe: Ikke alle menn som tar det sånn at de skal gifte seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Madam_mim!! Var inne og "tasset" rundt i boken din igår - og må bare si en ting som slo meg : Denne dama har orden i sysakene!! ;) (Iforhold til visse andre - les: undertegnede!)

Ikke lenge igjen for deg nå!! :bryllup:

I natt satt jeg å laget et monogram.. Og er bare såå fornøyd. Så var inne å endret på invitasjonene og de har fått et flott monogram på forsiden!

Tenkte bruke forsiden på invitasjonene som en mal gjennom hele bryllupet. Dvs monogramet, fargene og rammen.

Hadde egentlig lyst å si noe om budsjettet.. Vårt er på 100 000,-. Dvs vi har de pengene å bruke - men samtidig er jeg litt gjerrig. Vil selvfølgelig ha et flott og staslig bryllup - men samtidig er det mye penger å bruke på 1 dag. Skulle så gjerne ha pusset opp kjøkkenet og badet også.... :sjenert:

Så le grande plan er å bruke så lite som mulig men alikevel få en flott fest for familie og venner!

På snakk om bruke så lite som mulig.. pratet med Henrik K og har booket han som fotograf til den store dagen. Det var ikke akkurat billig - samtidig er faktisk fotograf det eneste jeg er villig å betale for. Det er det eneste vi har igjen når gjestene er dratt hjem og hverdagene ruller inn over oss igjen. Selvsagt sitter vi nok med masse gode minner - men bildene er jo for ettertiden. hmm..

Nå e minstemann våknet.. så nå¨skal bryllup få være bryllup og vi skal ut å sykle i skogen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag var sambo å hentet ringene.. Han kom hjem stolt som en hane med denne dyrebare pakken. Vi åpnet den og tok på oss herlighetene mens vi spradet rundt i stua å fniste.. Kjempe flotte var de!! :danser:

Bare et LITE problem.. vi har klart å gravere FEIL dato :overrasket: og som ikke det var nok - så var de ALTFOR store!!! :ler: hva annet kan man gjøre???

Datoen er vår feil - men størrelsen må vi nok tilbake å klage på. Trist.. Men men - enda litt under 3mnd igjen så dette har vi tid til.

Dette med datoen er en så typisk ting vi kan gjøre.. så vi snakker om å la den stå.. det speiler oss ganske så bra :fnise:

Ellers har det vært lite bryllups ting i dag. Skolestart og barnehage har preget dagen. Hater forresten å legge bokbind på bøker.. Og de får jo såå mange!!! UGH!

Oppvaskmaskinen vår har også takket for seg så oppvasken har stått til taket. Brukte halvedagen å dra rundt å se på oppvaskmaskiner. Valget står mellom en bosch og en asko. Selv om jeg dro ut for å kjøpe en Miele.. vi er litt fan av Miele her i huset - men som sagt.. Vi er åpne for forslag. Ble helt fasinert av den nye Asko med 3! hyller!!! Og litt interessert i bosch som bare hadde 44dB-- Nå er jeg litt skremt - fordi jeg faktisk har skrevet et avsnitt om OPPVASKMASKINER! :hår:

Vel vel.. I morgen tenker jeg dra ned til byen å lete sko. Har tilpassning på kjolen på Kristins i Lillestrøm i neste mnd å da kan skoene være bra å ha klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Takk Madam_mim!! Var inne og "tasset" rundt i boken din igår - og må bare si en ting som slo meg : Denne dama har orden i sysakene!! (Iforhold til visse andre - les: undertegnede!)

Ikke lenge igjen for deg nå!!

26 dager igjen for å være nøyaktig :juhu:

:fnise: Orden ja...Joda, men så har jeg holdt på inni her i 1 år også da :sjenert: Og det er den andre boka mi :hoho: I den første ble jeg "avslørt" av kjente - så da åpna jeg en ny, litt mer systematisert og anonym dagbok - men fortsatt like full av fjas :hoho: Viktig å tulle litt innimellom :jepp:

I natt satt jeg å laget et monogram.. Og er bare såå fornøyd. Så var inne å endret på invitasjonene og de har fått et flott monogram på forsiden!

Tenkte bruke forsiden på invitasjonene som en mal gjennom hele bryllupet. Dvs monogramet, fargene og rammen.

Monogram er så fiiiiint :dåne: Det er en av de tingene jeg ikke har fått gjennomslag for :sur: Kjæresten vil ikke bli sammenligna med Ari Behn :skratte: Muligheter for å få se monogram og invitasjoner eller? :popcorn:

Hadde egentlig lyst å si noe om budsjettet.. Vårt er på 100 000,-. Dvs vi har de pengene å bruke - men samtidig er jeg litt gjerrig. Vil selvfølgelig ha et flott og staslig bryllup - men samtidig er det mye penger å bruke på 1 dag. Skulle så gjerne ha pusset opp kjøkkenet og badet også....

Så le grande plan er å bruke så lite som mulig men alikevel få en flott fest for familie og venner!

På snakk om bruke så lite som mulig.. pratet med Henrik K og har booket han som fotograf til den store dagen. Det var ikke akkurat billig - samtidig er faktisk fotograf det eneste jeg er villig å betale for. Det er det eneste vi har igjen når gjestene er dratt hjem og hverdagene ruller inn over oss igjen. Selvsagt sitter vi nok med masse gode minner - men bildene er jo for ettertiden. hmm..

Dere bør absolutt klare å få et fint og flott bryllup til 100.000 kr - men det er klart at en bør tenke på hvor en legger ut penger <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Nikke.gif' alt=':Nikke:'> Fotograf mener jeg også er et fornuftig valg av sted å putte en god sum penger inn, og hadde vi hatt et såpass budsjett som dere hadde jeg ikke nølt med å booka den beste fotografen her i byen...Men det var de pengene da :sjenert: Kjæresten sier at om jeg hadde samla sammen alle de pengene jeg har brukt på små tulleting (:hakeslepp: kan du forresten tenke deg å si noe så stygt??? Det viser bare hvor liten innsikt han har :Nikke: Jeg har ikke brukt 5 øre på tull til dette bryllupet.........*kremt*........:skratte: ) skal vi se...der datt jeg av min egen setning faktisk..eh...jo, hvis jeg hadde samla alle pengene jeg hadde brukt på disse såkalte tulletingene så hadde vi hatt nok til den dyre fotografen...:opplyser: Mim er ikke enig!! *hvisker* Bare litt............

Ser du snakker om at du har lyst å pusse opp kjøkken og bad også...hva med å ønske seg i bryllupsgave gavekort på Ikea til de prosjektene?? Da får dere jo litt starthjelp :jepp: Pusse opp er gøy....*drømmer seg bort* Det er mitt neste prosjekt, må bare få unna dette bryllupet først :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim
Bare et LITE problem.. vi har klart å gravere FEIL dato :overrasket: og som ikke det var nok - så var de ALTFOR store!!! :ler: hva annet kan man gjøre???

Datoen er vår feil - men størrelsen må vi nok tilbake å klage på. Trist.. Men men - enda litt under 3mnd igjen så dette har vi tid til.

:skratte: det er bra gjort :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det lørdag..igjen! Fy tiden går fort!! 3 uker igjen for deg madam_mim..

Denne uken har jeg vært å levert inn ringene igjen. Begge ringene var 1 str større enn de vi bestilte. Nå tror jeg de blir bra! Trist å miste ringene hver gang man senker hånden.. Datoen derimot lar vi stå :ler:

Må bare få reklamere litt for en liten helt fantastisk undertøysforetning i prinsensgate i Oslo. Gikk helt tilfeldig forbi den - og gikk inn for å høre om korsetter for å ha under kjolen. Der sto det to damer i sin beste alder. De var helt fantastiske med sin kunnskap. Følte derimot at brydebutikkene har snakket litt tull om det fantastiske undertøyet man bare MÅ kjøpe fra de - siden det er spesielt til kjolene. OG priset deretter. I denne lille undertøys butikken fikk jeg på meg et undertøy som virkelig fanget opp mine "små" utstikkere og det var behagelig på, så veldig bra ut og ikke minst...prisen var under halveprisen i forhold til det undertøyet i brudesalongene..

Når jeg er inne på priser.. Jeg har oppdaget at jo mer jeg planlegger for den STORE dagen - jo gjerrigere blir jeg! Bruker sikkert 3-4t hver dag på å tråle nettet for billige varer. Nå har jeg kjøpt en cape for å ha over armene til 210,- inkl frakt, her i norge tar de ca 1500kr - 900 for å leie! Sko - identiske sko som jeg allerede hadde prøvd i brudesalong - 163kr inkl frakt - 1299kr på salong! Og underskjørt 147kr+frakt - 500-1000kr i salong! Og siden alle varene er under 200 kr . INGEN fortolling!!!! :jippi:

Har også funnet sånn kaketopp for å ha på bryllupskaken.. Kjempe moro sak - som bare er sååå oss!!! Ca 230kr. ( har ikke bestilt den enda).

Bryllup er moro - tar meg i å tenke at når dagen er over så kan det bli litt stusselig. Tenk så mye energi og tid man legger i det - og plutselig så har man ALL den tiden tilovers.. Må få meg en hobby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har bryllupet fått ligge på is.. Nesten. Det eneste jeg har gjort i dag er å oppdatere hjemmesiden for bryllupet og bestilt hår. Dvs jeg har alltid hatt langt hår..frem til en dag i februar i år. Da hadde jeg en god venninne på besøk - og vi fant ut at jeg skulle få ny fin farge i håret. Dette hadde vi gjort før så vi kastet oss i gang med denne enkle oppgaven. Etter ca 3min med fargen i håret - ble håret VELDIG varmt. Dette hadde aldri hent før så lot det sitte i i 10min til - men da tok det nesten fyr i hodet på meg... Resten av historien kan gjøres kort : håret var brent opp og var som tyggis. På kvelden kunne jeg dra av håret i store klaser!!!! :grine:

Neste dag var det bare å ta turen til frisøren å klippe alt av!!

Så nå får jeg håret opp i en liten hestehale (og da mener jeg liten) - så for at jeg skal kunne få "drømmefrisyren" på den store dagen så har jeg bestilt en hestehale i 100% menneske hår - som min frisør kan sette opp i den frisyren jeg vil ha. :duskedame: Sånn bare for å ha det med : pris 789kr. (ingen aning hva det koster her i norge).

Nå skal jeg gå å sove!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...