Gå til innhold

få data fra en pc til en annen


Gjest K

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny harddisc. Hvordan får jeg filene mine, bilder, worddokumenter o.l. enklest fra den gamle til den nye? Har fått data fra gamlepc'en over på cd, men klarer ikke og få det videre fra cd'en til den nye datamaskinen(packard bell, om d har noe og si. Har windows vista, om DET har noe og si. Ikke vet jeg). Hva kan d være vi gjør feil? Finnes d andre, bedre, metoder? Foruten å sende alt på mail, det vil ta alt for lang tid.

Håper virkelig noen svarer meg, fort! Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står bare at jeg skal sette inn en skrivbar cd, uansett hvilken cd(tom) jeg putter inn, har ikke hatt problemer med cd-brenneren før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nishiki

Men du skriver at du har allerede fått det over på en cd? Da tar du jo den cden i nymaskinen?

Eller har jeg lest helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså, du har ikke lest feil, men jeg sa feil. En annen i huset hadde først drevet og prøvd, og han sa det, men det medførte ikke riktighet. Får IKKE data over til cd fra den gamle maskinen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er 100% sikker på at det er CD-brenner på den gamle maskina? Hva bruker du til å brenne CDer med?

Alternative løsninger: Bruke en usb-pinne. Tar tid og er litt knot, men dersom det ikke er all verdens med data, så er det kanskje greit.

Dersom begge har nettverksforbindelse og er på samme nett kan du dele mappa som informasjonen ligger i og gå inn fra den nye maskina og deretter kopiere innholdet over på ny disk. Står noe om det her: http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle1242112.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de to over her har et poeng!

Usb-penn fungerer, men minuset er at de ofte bare har fra 2 til 4GB lagringsplass, noe som gjerne er litt vel lite når man skal tømme en full harddisk.

Ekstern harddisk er også selvfølgelig en ok måte å overføre data på, men da går du jo fortsatt en "omvei". Fra pc 1- til ekstern harddisk- til pc 2.

Den aller enkleste, sikre og kjappeste måten å overføre på om begge pc'ene er til en viss grad av nyere dato (les: kjøpt etter ca. 2000-2001) er å kjøpe en USB-kabel. (Kjøp windows sin da får du med et program som overfører for deg sånn at du slipper å gjøre det manuelt)

Da kobler du bare pc'ene sammen, programet starter -og vips så blir all data overført i 20GB hastighet i timen mens du slenger beina i sofaen og tar deg en kopp kaffe! :) :kaffe:

(Fant windows sin side der det står om akkurat dette: Windows Enkel Overføring )

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...