Gjest -Maggie- Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Jeg sliter med vond rygg, men har aldri prøvd å gå regelmessig til massasje. Hvem har et slikt tilbud? Fysioterapeuter utfører vel ikke ren massasje? Og hva ligger prisene på? Jeg har ikke råd til å ta aromaterapi særlig ofte.
lotta80 Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Triggerpunktmassasje er digg. Fysioterapeuter gir massasje, men ikke alle tror jeg. Jeg gikk til kiropraktor med ryggen, men sist den var vond gikk jeg til naprapat og det var mye bedre. Han knakk litt, men ikke før han visste det var noe å knekke på. Trykket på triggerpunkter og ga meg øvelser. Det hjalp, har ikke vondt mer. Gå turer i ulendt terreng kan hjelpe.
Gjest -Maggie- Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Ja, jeg gjør mye annet for å forebygge/hjelpe, men jeg tror regelmessig massasje i tillegg kan være viktig for å få det bedre. Jeg kan jo forhøre meg med en naprapat om han kan konsentrere seg om slik triggerpunktmassasje, kanskje. Takk.
lotta80 Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Hjalp hvertfall med naprapat på meg sammen med de øvelsene han ga meg. Han var virkelig seriøs og ga seg ikke bare i gang med å knekke slik kiropraktoren jeg var hos gjorde. Ikke la noen knekke på deg uten å vite at de har utdannelse og peiling. Hørt om noen som har gjort det uten utdanning og det var ikke så bra.
Gjest -Maggie- Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Hjalp hvertfall med naprapat på meg sammen med de øvelsene han ga meg. Han var virkelig seriøs og ga seg ikke bare i gang med å knekke slik kiropraktoren jeg var hos gjorde. Ikke la noen knekke på deg uten å vite at de har utdannelse og peiling. Hørt om noen som har gjort det uten utdanning og det var ikke så bra. Jeg har vært mye til kiropraktor, og har vært veldig fornøyd med det. Uvettig knekking er skummelt, ja! Har du hatt langvarige ryggsmerter? Hvis du hadde det, ble du helt bra og har vært det over tid, etter å ha vært hos naprapat?
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Jeg har også gått til naprapat pga muskelknuter og vond rygg, og er nå nesten helt bra!:D Jeg kan faktisk ha skuldrene nede for første gang på flere år :D Koster 450 kr pr time der jeg går, og den første måneden går en ca 1 gang per uke. I tillegg får en gode øvelser en må gjøre hjemme, og de er viktige at en gjør. Virkelig til å anbefale!!
Gjest -Maggie- Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Jeg har også gått til naprapat pga muskelknuter og vond rygg, og er nå nesten helt bra!:D Jeg kan faktisk ha skuldrene nede for første gang på flere år :D Koster 450 kr pr time der jeg går, og den første måneden går en ca 1 gang per uke. I tillegg får en gode øvelser en må gjøre hjemme, og de er viktige at en gjør. Virkelig til å anbefale!! Ryggen min er ganske komplisert (feilvare...), og jeg har prøvd så mye uten superresultater, så jeg er litt skeptisk. Men jeg blir jo litt frista, naprapat er kanskje det eneste jeg ikke har prøvd. Men jeg vil gjerne ha andre tips til noen som driver med ren massasje også.
lotta80 Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Maggie: Jeg har hatt smerter fra og til som har gitt seg etter et par dager som regel, men sist gikk de ikke over og jeg gikk til naprapat istedenfor kiropraktor fordi jeg fikk foreslått en god hit jeg flyttet. Jeg er helt kvitt plagene og var der bare 2-3 ganger. Pluss jeg var flink med øvelsene. Hvis jeg kjenner snev av ulumskheter i ryggen nå så gjør jeg øvelsene et par dager så er der vekk igjen. Verd å prøve selv om det koster litt. Jeg betalte 500 kr for første time og 450 etterpå. Trenger ikke legehenvisning.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Ryggen min er ganske komplisert (feilvare...), og jeg har prøvd så mye uten superresultater, så jeg er litt skeptisk. Men jeg blir jo litt frista, naprapat er kanskje det eneste jeg ikke har prøvd. Men jeg vil gjerne ha andre tips til noen som driver med ren massasje også. Greit og være skeptisk da, naprapater har jo ikke blitt "kjent" før nå de siste åra Det som er greit med naprapat er at de behandler "hele" kroppen. Jeg måtte bla strekke mye ut på nedre del av ryggen, for jeg hadde gått så lenge med smerter i øvre rygg/skuldrer at andre muskler hadde blitt overbelastet og som igjen førte til mer smerter andre plasser. Jeg gikk til kirporaktor et par ganger, noe som fungerte der og da, men smertene kom raskt tilbake igjen pga han bare behandlet området som gjorde vondt. Der fikk jeg også beskjed om å trene mer styrke for å styrke ryggen, mens naprapaten sa at det var absolutt det verste en kunne gjøre når en var stiv og hadde muskelknuter. Noe som er ganske logisk egentlig.. Jeg går til naprapatlandslaget, de har klinikker over hele landet tror jeg og er veldig flinke og seriøse. Forklarer alt i minste detalj! Uansett lykke til! Det er et helsikke med muskelknuter
Gjest -Maggie- Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 Tusen takk, begge to. Ja, ikke at jeg tør å gå til naprapat hvis h*n kommer til å si at jeg må slutte med styrketrening... :hår:
lotta80 Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 Kommer nok ikke til å si du må slutte med det, men mulig du må ta pause. Jeg fikk totalt treningsforbud i 4 uker. Hadde vondt i høyre side av ryggen nederst, måtte da ligge på venstre side å sove de første ukene. Det var vanskelig, men la en dyne bak ryggen så det ikke var så lett å snu seg "feil". Første nettene var pyton å bare ligge på en side, men tro meg det hjalp. Sitte i myk sofa er heller ikke bra, bedre å ligge på god side faktisk. Skal du sitte så bruk pute i ryggen i det minste for å sitte 90 grader. Eller sitt på en "pinnestol". Tungvinne 4 uker, men det er verd det! Da jeg beg å trene igjen snakket jeg med de som sette opp treningsprogram på helsestudio og de justerte litt på programmet. Bla fikk jeg noen ryggstyrkende øvelser og noen øvelser skulle bare gjøres bitte litt annerledes enn vanlig så gikk det greit. Jeg fulgte slavisk det naprapaten sa i de 4 første ukene og det ble perfekt resultat!
Gjest -Maggie- Skrevet 15. august 2008 #12 Skrevet 15. august 2008 Hm, jeg blir fristet, altså. Skal tenke litt på det, og får litt lyst til å prøve etter det du forteller. Hmmm.
lotta80 Skrevet 15. august 2008 #13 Skrevet 15. august 2008 Prøv! Skriv evt å fortell hva du synes da.
Gjest -Maggie- Skrevet 15. august 2008 #14 Skrevet 15. august 2008 Det skal jeg absolutt gjøre hvis jeg prøver! Trodde ikke det fantes her i byen, men nå fant jeg faktisk en i nærheten.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 15. august 2008 #15 Skrevet 15. august 2008 Do that Maggie :D Skader vel ikke med en time? Nå høres det jo nesten ut som om jeg jobber for naprapat slik som jeg reklamerer, men den gang ei...
Gjest -Maggie- Skrevet 15. august 2008 #16 Skrevet 15. august 2008 Do that Maggie :D Skader vel ikke med en time? Nå høres det jo nesten ut som om jeg jobber for naprapat slik som jeg reklamerer, men den gang ei... Hehe! Neida, det skader ikke, men en time er vel uansett ikke nok til å si om det virker eller ei. Jeg må ha penger til det også, har lagt igjen mye i kiropraktorkassa de siste årene. Nå er jeg ekstra dårlig siden jeg har hatt helt ferie fra all trening og sånt i en måned, så jeg tror jeg skal se an om det stabiliserer seg når jeg er i gang igjen. Men hvis ikke skal jeg bestille meg en time. Yes.
Imogen Skrevet 15. august 2008 #17 Skrevet 15. august 2008 Jeg vil også anbefale naprapati, jeg tror det vil kunne hjelpe deg. Om du bor i nærheten av Oslo kan du også ta kontakt med Axelsons Body Work School. De utdanner massører og massasjeterapeuter, og elevene har praksisperioder med svært gode priser på behandling. Det kan jo være en god og rimelig måte å holde ting ved like, i kombinasjon med annen behandling. Ellers kan det hende det finnes lignende tilbud andre steder i landet, om du bor langt fra hovedstaden?
Gjest -Maggie- Skrevet 15. august 2008 #18 Skrevet 15. august 2008 Jeg bor ikke i Oslo, men jeg skal sjekke om det finnes noe sånt her.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 15. august 2008 #19 Skrevet 15. august 2008 Hehe! Neida, det skader ikke, men en time er vel uansett ikke nok til å si om det virker eller ei. Jeg må ha penger til det også, har lagt igjen mye i kiropraktorkassa de siste årene. Nå er jeg ekstra dårlig siden jeg har hatt helt ferie fra all trening og sånt i en måned, så jeg tror jeg skal se an om det stabiliserer seg når jeg er i gang igjen. Men hvis ikke skal jeg bestille meg en time. Yes. De finner faktisk ut ganske mye på en time Først vil h*n ha absolutt alle opplysninger om smertene dine, hvor de er , når de kommer , hvor lenge du har hatt dem osv, før h*n klemmer i vei og undersøker Jeg merket faktisk resultater etter første time, slappet mer av i rygg og skuldrer. Men ble sinnsykt sliten og fikk vondt i hode, fikk jo plutselig sirkulasjon i musklene igjen hehe Han traff akkurat på muskelknutene, kunne nesten tro han sendte strøm igjenom meg! Var ikke behagelig, men var godtvondt liksom? han tvang muskelen til å slappe av på en måte... Årh, jeg vil gifte meg med en slik mann Han jeg går til er sinnsyk kjekk i tillegg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå