mortetre Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Det ser ikke ut på alt jeg har av stålduppeditter å kjøkkenet nå. Fikk ett råd en gang om å polere alt med litt vanlig matolje. Det ble faktisk skikkelig blakt og fint. Men plutselig en dag sprutet jeg på dyrt middel fra elkjøp. Plutselig ble det en SEIG masse utenpå alt. Og det er umulig å få vekk!!! Noen som har erfaring med dette? Hva skal jeg gjøre?
lotta80 Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Aner ikke, har ikke stål ting. Mulig det fra elkjøp har reagert sammen med oljen. Hva med å prøve å vaske vekk med salmiakk og så smøre med olje igjen?
Brunhilde Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Jeg bruker stålrens på mine ting. De blir veldig fine da. Har aldri prøvdt olje, syns det virker ganske klissete i utgangspunktet.
Gjest Helen Parr Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Jeg bruker også stålrens. Imidlertid synes jeg det er litt oljeaktig, så det var merkelig at det skulle reagere på matolje.
mortetre Skrevet 15. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2008 Veldig irriterende! Mulig jeg må invistere i salmiakk, stålrens og stålull:( Har mest lyst til å pelme alt ut vinduet akkurat nå. Det blir faktisk ingen bedring av å "olje" det på nytt heller. Arrrg! Mitt råd til andre er i allefall å ikke finne på å smøre inn kjøleskapsfronter etc med soyaolje:)
Gjest Helen Parr Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Vær iallefall forsiktig med stålull - det blir det riper av.
Brunhilde Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Jeg tror jeg ville laget en ikke altfor sterk blanding av zalo og salmiakk og vasket godt med det. Så ville jeg prøvd med stålrens. IKKE STÅLULL, da blir det aldri ripefritt igjen. Unnskyld ropingen...og lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå