Gå til innhold

Uteblitt mens

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er mensen noe over 2 uker forsinket, og jeg begynner å lure...

Ikke at jeg klager over å slippe elendigheten en måned, men noe er ikke helt rett når den uteblir.

Jeg har snakket med kontordama på legekontoret, og hun mente at det ikke var nødvendig å undersøke nærmere før den hadde vært borte i minst 3 mnd, men jeg kan ikke hjelpe for at jeg lurer litt da.

Gravid er jeg ikke, hvis ikke egglederne har grodd sammen igjen da, har uansett ikke symptomer på det... :sjenert:

Overgangsalder tror jeg ikke det er, jeg har kke kommet dit ennå...

Tidlig overgangsalder kan det være, men da skulle jeg vel ha merket det på andre ting også...

Hvilke andre ting er det som kun gir menstruasjonsforstyrrelser, og ingen andre symptomer?

Det er så veldig rart.. jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men rundt den tiden jeg skulle hatt eggeløsning sist fikk jeg et ekstremt allergiutbrudd, kan det ha hindret eggeløsningen som igjen forårsaker uteblitt mens, eller kan det ha en sammenheng på en annen måte?

Noen tanker?

Jeg vet at dere ikke er medisinsk utdannet, og jeg vet at dere ikke kan gi meg noen klare svar, men kanskje noen av dere har noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allergiutbrudd kan sikkert hindre eggløsning, stress og sykdom kan definitivt påvirke syklusen. Så jeg ville nok gått for den forklaringen. Er du sikker på at du ikke er gravid? Har du tatt en test? Ikke for det, ved svangerskap utenfor livmoren trenger kanskje ikke testen vise positivt?

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Nei, gravid er jeg nok ikke... det skal i alle fall mye til fordi begge egglederne er borte... og bare som et PS: svangerskap utenfor livmoren gir også positiv test, men verdiene bruker å være lavere enn ved vanlig svangerskap og det kan ta lengre tid før testen viser positivt på grunn av det...

Men jeg har fått et tips fra en venninne som jeg skal sjekke ut nå. ;)

Endret av Tara1
Skrevet

Og svaret er med 99 % sannsynlighet kortison...

Jeg fikk det mot allergien, og på pakningsvedlegget står det:

Hos kvinner kan behandling med kortikosteroider føre til menstruasjonsforstyrrelser og manglende menstruasjon (amenorré).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...