Gå til innhold

Preferences


MiaMamma

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og skal oversette "noe" til norsk, og kom over begrepet "Preferences" (i sammenheng med menyer i et dataprogram), og klarer ikke for harde livet å komme på hva det heter på norsk?

Jeg har ingen norskspråklige programmer på PC-en, ellers skulle jeg saktens klare å sjekke det. Noen som vet?

Endret av MiaMamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hjelpen, damer. :)

Nå tenkte jeg på Egenskaper også, men vet at "Properties" er oversatt med Egenskaper, og trodde kanskje at Preferences hadde en annen oversettelse. Men siden du også mener det, så bruker jeg det slik at jeg kan fortsette med jobben. Takk igjen. :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, damer. :)

Nå tenkte jeg på Egenskaper også, men vet at "Properties" er oversatt med Egenskaper, og trodde kanskje at Preferences hadde en annen oversettelse. Men siden du også mener det, så bruker jeg det slik at jeg kan fortsette med jobben. Takk igjen. :smilyblomst:

"Preferences" oversettes som oftest med "innstillinger", men gjør ofte det samme i praksis som "alternativer". Hva slags uttrykk som blir brukt, kommer litt an på programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Preferences" oversettes som oftest med "innstillinger", men gjør ofte det samme i praksis som "alternativer". Hva slags uttrykk som blir brukt, kommer litt an på programmet.

Innstillinger, ja. Kan nok bruke det også... :jepp:

Takk for tipset, gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...